Help! Vriend half jaar weg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 09:10

Hoi allemaal!!

Over anderhalve week gaat mijn vriend weg voor een half jaar voor zijn werk (defensie).
Nu ga ik hem natuurlijk vreselijk missen, maar gelukkig kan ik hem in die tijd een keer of 2 zien.

Maar nu wil ik hem dus graag iets meegeven als hij weg gaat, dit heb ik tot nu toe altijd gedaan in de vorm van kaartjes, boekjes, briefjes etc. Alles zelf gemaakt, wat hij ontzettend leuk vindt! Maar nu is mijn inspiratie een klein beetje ver te zoeken, en zijn vertrek komt nu wel erg dichtbij. En bokt is bokt niet zonder zijn goede ideeën, dus hebben jullie nog ideeën?
Nou weet ik dat er kussens en dingen zijn waar je tekst en foto's op kunt laten drukken, maar dat is niet echt ons ding :')

Ik wil hem sws met regelmaat iets per post opsturen, omdat ik dat heel erg leuk vind. En wie vindt leuke post ontvangen nou niet leuk?! Dan blijft het ook steeds een verrassing voor hem.

Help?!

♥♥♥♥♥


GUSTIxBILL

Berichten: 1981
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:22

Action heb je van die houten hartjes
Deze vullen met voor alle dagen dat hij weg is 1 reden waarom je van hem houd/hem mist/ herhinneringen/ toekomstplannen voor als ie terug is ?

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:26

Of iets wat hij elke week open mag maken, kleinigheidje met leuk tekstje erin ofzo?

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:30

Mijn zus heeft een keer een klein fotoboekje laten maken en die meegegeven. Zag er heel leuk uit.

s1993

Berichten: 2117
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:45

Geen idee wat je al eerder hebt gegeven, maar ik geef mijn vriend als ik straks een maand weg ben zonder hem een potje/envelopje met daarin briefjes met 'reden waarom ik van je houd' en dan voor elke dag één :) (op zo'n lange tijd zou je dat bijvoorbeeld één keer per week kunnen doen)

It does not do to dwell on dreams and forget to live

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:47

Een usb-stick met leuke foto's/herinneringen van hem en jou?
Voor mijn schoonzus heb ik toen een usb-stick gehaald, en al haar vriendinnen/veel van haar familie een filmpje op laten zetten, met een positief woordje als ze bv heimwee zou krijgen, vond ze erg leuk, en kreeg ze echt een positieve boost van! (zij zat overigens in australië)

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:49

een kussensloop met eenfoto van jou er op

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:55

Ik weet niet of jullie gelovig zijn, maar hier wordt voor lange of verre reizen een Christoffel medaillon gegeven. Hij is de beschermheilige van reizigers en zorgt ervoor dat je weer heelhuids thuis komt.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Knuffeldier

Berichten: 559
Geregistreerd: 21-07-08
Woonplaats: Midden van het land

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:01

Ik heb een lange afstandsrelatie, en soms zien we elkaar een maand niet, of zoals afgelopen winter 2,5 maand niet. Ik heb hem als cadeautje gegeven dat ik hem boeken voorlees, en die via Whatsapp/voicerecorder naar hem opstuur. Vind hij helemaal geweldig, kan hij luisteren wanneer hij wil, zo vaak hij wil.

Wat we elkaar meegeven... we hebben een klein knuffeltje dat om beurten met een van ons meegaat. En heel cheesy een ketting die we voor elkaar hebben gemaakt.

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:19

Toen ik een half jaar in Indonesië ging studeren kreeg ik een sleutelhanger met een foto van mijn vriend. De ene kant een foto van ons samen en de andere kant een foto van hem. Hij had er zelf ook eentje laten maken met dezelfde foto van ons samen en eentje van mij. Nu ik terug ben in NL heb ik hem ook weer aan mijn huissleutel en heb hem dagelijks in handen.
Hij heeft wel een mooie stalen laten maken en niet zo'n goedkope plastic, die gaan zo snel kapot en dan durf je hem niet mee te nemen omdat je bang bent dat hij kapot gaat.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:21

Ik had een scheurkalender gekocht en op elke dag wat leuks geschreven of getekend :D en ook wat filmpjes tussendoor en zo.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:21

Ohh die luisterboeken is echt een super leuk idee.
Ik had ook een lange afstandsrelatie en binnenkort zien we elkaar ook een maand niet dus ik volg voor ideeen.

Mijn vriend heeft mij ooit een teddybeer gegeven die ik nog altijd op mijn bed heb.
Ik heb hem inderdaad een keer een kussen met foto van ons samen gegeven waar hij altijd mee sliep toen we nog niet samen woonde.
Ook heb ik hem toen hij een maand weg was een pakketje gegeven met ansichtkaarten en kleine cadeautjes, hij maakte er elke week eentje open.

Volg onze bouw van ons huis hier:
[BEU] VOLG: Een huis op Zanzibar

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:24

Laatst ging er iemand voor een paar maanden naar het buitenland en zij had briefjes meegekregen van haar moeder, welk idee ik heel leuk vond. Het waren allemaal gesloten enveloppen en dan stond er op:
'Open this when you are feeling sad..'
'Open this when you miss home'
'Open this when you're bored'
'Open this when you're stressed'.
Etcetera :) vond ik een erg leuk idee

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!

Anoniem

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:59

Ik ben zelf degene die een half jaar weg is gegaan en mijn vriend heeft me voor elke week een brief meegegeven waar zijn parfum op zat. Heel cliché maar ik vond het echt onwijs fijn om elke maandagochtend een brief open te maken en even een momentje te hebben om aan hem te denken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 11:37

GUSTIxBILL schreef:
Action heb je van die houten hartjes
Deze vullen met voor alle dagen dat hij weg is 1 reden waarom je van hem houd/hem mist/ herhinneringen/ toekomstplannen voor als ie terug is ?


Je bedoelt zo'n doosje denk ik? Klinkt leuk ja! :D denk ook wel dat het iets gaat worden met redenen waarom ik van hem houdt etc.


Emmaa_ schreef:
Ik ben zelf degene die een half jaar weg is gegaan en mijn vriend heeft me voor elke week een brief meegegeven waar zijn parfum op zat. Heel cliché maar ik vond het echt onwijs fijn om elke maandagochtend een brief open te maken en even een momentje te hebben om aan hem te denken.


Parfum spuiten is een goeie! Ik heb weleens eerder een kus op een brief gezet met lippenstift, vond hij ook super leuk!


Careano schreef:
Laatst ging er iemand voor een paar maanden naar het buitenland en zij had briefjes meegekregen van haar moeder, welk idee ik heel leuk vond. Het waren allemaal gesloten enveloppen en dan stond er op:
'Open this when you are feeling sad..'
'Open this when you miss home'
'Open this when you're bored'
'Open this when you're stressed'.
Etcetera :) vond ik een erg leuk idee


Dit is zo leuk! Heb dat al eens aan hem meegegeven, viel goed in de smaak!


pressent schreef:
Ohh die luisterboeken is echt een super leuk idee.
Ik had ook een lange afstandsrelatie en binnenkort zien we elkaar ook een maand niet dus ik volg voor ideeen.

Mijn vriend heeft mij ooit een teddybeer gegeven die ik nog altijd op mijn bed heb.
Ik heb hem inderdaad een keer een kussen met foto van ons samen gegeven waar hij altijd mee sliep toen we nog niet samen woonde.
Ook heb ik hem toen hij een maand weg was een pakketje gegeven met ansichtkaarten en kleine cadeautjes, hij maakte er elke week eentje open.


Dat is ook super lief! Maar ik denk niet dat dat echt iets voor hem is. De kaartjes en cadeautjes wel! Ga straks denk ik even op kaartjes jacht


poes schreef:
Ik had een scheurkalender gekocht en op elke dag wat leuks geschreven of getekend :D en ook wat filmpjes tussendoor en zo.


Ideetje voor de volgende keer! Filmpjes sturen is helaas lastig, maar misschien als hij even van boord is en dus goede WiFi heeft, ik zo'n filmpje kan sturen.
DemDeempel schreef:
Toen ik een half jaar in Indonesië ging studeren kreeg ik een sleutelhanger met een foto van mijn vriend. De ene kant een foto van ons samen en de andere kant een foto van hem. Hij had er zelf ook eentje laten maken met dezelfde foto van ons samen en eentje van mij. Nu ik terug ben in NL heb ik hem ook weer aan mijn huissleutel en heb hem dagelijks in handen.
Hij heeft wel een mooie stalen laten maken en niet zo'n goedkope plastic, die gaan zo snel kapot en dan durf je hem niet mee te nemen omdat je bang bent dat hij kapot gaat.


Aan zoiets heb ik ook weleens gedacht, of een ander soort hangertje wat hij bij zich kan dragen tijdens het werken. Ben alleen bang dat het nu wat kortdag is om zoiets te bestellen.

Wilrieke schreef:
Ik heb een lange afstandsrelatie, en soms zien we elkaar een maand niet, of zoals afgelopen winter 2,5 maand niet. Ik heb hem als cadeautje gegeven dat ik hem boeken voorlees, en die via Whatsapp/voicerecorder naar hem opstuur. Vind hij helemaal geweldig, kan hij luisteren wanneer hij wil, zo vaak hij wil.

Wat we elkaar meegeven... we hebben een klein knuffeltje dat om beurten met een van ons meegaat. En heel cheesy een ketting die we voor elkaar hebben gemaakt.


Oh dat is leuk zeg! Kan je elkaars stem ook horen enzo, maar ik weet eigenlijk niet of mijn vriend het echt wat zou vinden.. Daarnaast is zijn WiFi heel beperkt en slechte verbinding, dus dat is rot met filmpjes en geluidsfragmenten..


AbbyBlues schreef:
Ik weet niet of jullie gelovig zijn, maar hier wordt voor lange of verre reizen een Christoffel medaillon gegeven. Hij is de beschermheilige van reizigers en zorgt ervoor dat je weer heelhuids thuis komt.


Mooie gedachtegang! Maar wij zijn niet gelovig. Wel wil ik een keert iets soort gelijk geven, wat hem van mij uit geluk moet brengen tijdens de reis.
Steffiee_ schreef:
Een usb-stick met leuke foto's/herinneringen van hem en jou?
Voor mijn schoonzus heb ik toen een usb-stick gehaald, en al haar vriendinnen/veel van haar familie een filmpje op laten zetten, met een positief woordje als ze bv heimwee zou krijgen, vond ze erg leuk, en kreeg ze echt een positieve boost van! (zij zat overigens in australië)


s1993 schreef:
Geen idee wat je al eerder hebt gegeven, maar ik geef mijn vriend als ik straks een maand weg ben zonder hem een potje/envelopje met daarin briefjes met 'reden waarom ik van je houd' en dan voor elke dag één :) (op zo'n lange tijd zou je dat bijvoorbeeld één keer per week kunnen doen)


Patty14 schreef:
Mijn zus heeft een keer een klein fotoboekje laten maken en die meegegeven. Zag er heel leuk uit.


Coentjuh schreef:
Of iets wat hij elke week open mag maken, kleinigheidje met leuk tekstje erin ofzo?


Even op jullie allemaal tegelijk:
We zijn net terug van vakantie dus ik wil van de vakantie een fotoboek gaat maken en dat dan naar hem opsturen. Dan komt het boek daar aan als verrassing en kan hij terug kijken op onze leuke vakantie!

De usb stick is ook zo leuk! Dat zou wel heel goed kunnen, daar heeft hij geen internet voor nodig. Misschien ga ik dat ook doen en opsturen!

Ik denk dat ik voor nu kaartjes ga maken met redenen waarom ik van hem houdt etc! En die dan mee geef.
Als hij daar dan is een fotoboek opsturen en wat kaarten/brieven, en misschien nog de usb stick met filmpjes en foto's! Ook misschien dingen filmen die ik doe ofzo :D

♥♥♥♥♥

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:44


zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:08

Hey! Ik weet natuurlijk niet waar hij heen gaat (en dat zou ik ook niet op een forum zetten..) en wat daar wel/niet is, maar misschien een ' thuispakket' als hij een tijdje weg is met lekkere (hollandse) dingen waarvan je weet dat hij ze lekker vindt of wat iets voor jullie betekent. Bv wat jullie tijdens een film nuttigen oid met een bioskaartje om de schade in te halen als hij er weer is.

Naast de zelfgeschreven kaarten dat blijft gewoon leuk!

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:59

Toen ik nog niet met m'n vriend samenwoonde had ik een gezamenlijk privé fotoalbum gemaakt op mijn facebookpagina. Enkel wij twee konden dat album zien (dat is nog steeds zo maar nu wordt er niets meer in toegevoegd hahaha). Dan konden we af en toe foto's nemen en er in toevoegen, of afbeeldingen of tekstjes ofzo. Maar aangezien er geen internet is, kan je dat idd wel via USB opsturen doen. Dan zijn het niet enkel dingen van voor zijn vertrek, maar kan je er ook dingen in zetten van na zijn vertrek, dingen die je intussen bedacht hebt of iets wat je meegemaakt hebt en waar je een foto van neemt oid.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 20:04

Ilsey schreef:
Toen ik nog niet met m'n vriend samenwoonde had ik een gezamenlijk privé fotoalbum gemaakt op mijn facebookpagina. Enkel wij twee konden dat album zien (dat is nog steeds zo maar nu wordt er niets meer in toegevoegd hahaha). Dan konden we af en toe foto's nemen en er in toevoegen, of afbeeldingen of tekstjes ofzo. Maar aangezien er geen internet is, kan je dat idd wel via USB opsturen doen. Dan zijn het niet enkel dingen van voor zijn vertrek, maar kan je er ook dingen in zetten van na zijn vertrek, dingen die je intussen bedacht hebt of iets wat je meegemaakt hebt en waar je een foto van neemt oid.


Ja precies! Zo had ik het ook een beetje bedacht, misschien dat ik eerst dingen ga verzamelen en dan die usb opsturen!


zefiros schreef:
Hey! Ik weet natuurlijk niet waar hij heen gaat (en dat zou ik ook niet op een forum zetten..) en wat daar wel/niet is, maar misschien een ' thuispakket' als hij een tijdje weg is met lekkere (hollandse) dingen waarvan je weet dat hij ze lekker vindt of wat iets voor jullie betekent. Bv wat jullie tijdens een film nuttigen oid met een bioskaartje om de schade in te halen als hij er weer is.

Naast de zelfgeschreven kaarten dat blijft gewoon leuk!


Dat is ook een super goed idee! Het is alleen niet zo'n snoeper op zijn werk, en als hij vrij is, is hij ergens in een stad. Misschien wel leuk als een welkom thuis pakket! :D denk dat ik dat ga doen, thanks!

Die sleutelhanger ziet er mooi uit zeg! En degelijk materiaal ook, dankjewel!

♥♥♥♥♥


_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Help! Vriend half jaar weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 20:06

Vanmiddag een leuk mandje/bakje gekocht en een stapel kaarten. Nu nog alles schrijven :list:
Ook chocola gekocht met iloveyou erop en die doe ik er ook in!

♥♥♥♥♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amable, Eulogy, GrapeshotBot, jooproo, Jungles, Lottehorse27, MARenAMY, Paardennamen, Peuk, Sabbientje, tiwi1969 en 124 bezoekers