Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:29

Mijn advies: Niet verkopen. Al steek je er 1000 euro per jaar in. Als je afschrijving moet gaan rekenen ben je meer kwijt. Hier een oude A4 met meer dan 400 000 op de teller en een A8 van 21 jaar met meer dan 500 000. Netjes blijven onderhouden en je kan blijven rijden. Plus je geniet van de ruimte en comfort.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 12:05

Dat dus! En van binnen issie gewoon nog best mooi! En buitenkant ook, eh ja behalve die groene streep waar ik een becaert paaltje heb geraakt :’).
Besloten om dit jaar nog te laten maken en keuren, jaar erna niet meer te veel geld in steken.

Mijn nonkel is luxe-garagist, en die zegt gewoon lekker door rijden en sparen voor een auto die je echt wil!
Ala spaar maar 30.000 euro bij elkaar voor een Landcruiser

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 12:59

Ooh ik kan hier ZO over mee praten.. Al een tijdje opzoek naar een andere auto, zodat ik zelf met mijn eigen auto met de paardjes weg kan. Maarja dan moet wel mijn schattige twingotje weg.. Mijn eerste autotje... Toch de knoop doorgehakt maar pfoe heb het er toch wel lastig mee gehad hoor! Nu een Volvo s40 weliswaar nog ouder als mijn twingotje, wel maar weinig km op de teller dus hopelijk kan ie nog een paar jaartjes mee! Het verdriet wel wat verzacht met mijn nieuwe auto maar toch mis ik mijn schattige twingo ;( hopelijk zie ik mijn Volvo gauw genoeg als nieuwe schatje haha..

Edit; typo

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:02

Slim om hem nog een jaartje te laten maken. Dan kan die vast weer even mee als er geen nieuwe gekkigheden bij komen. Als de auto het verder gewoon goed doet is het zonde hem weg te doen inderdaad :)

Heb zelf gelukkig nog geen afscheid moeten nemen van auto’s. Vorige verkocht en gelijk een nieuwe upgrade gekocht omdat het kon haha.

Mijn auto nu is uit 1999 en ook flink wat kilometers op de teller. Maar zolang die het blijft doen en ik kan -als die kleine dingetjes krijgt- het laten maken dan doe ik het.
En anders koop ik dezelfde auto (yaris) terug maar dan nieuwe en met airco. Tenzij ik tegen die tijd rijk ben en een Tesla kan kopen :+

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 16:45

Hahhaa ik heb eigenlijk altijd geroepen dat mijn volgende auto een airco moet hebben!
Nu heeft de werkauto die ik af en toe mee mag nemen ook airco en wat is dat vreselijk! Hoofdpijn jongens omdat ik het niet gewoon ben! Geef mij maar alle raampjes open :’)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:52

Haha ik rijd lange afstanden (90km enkeltje) over de snelweg. Dan is raam open niet zo lekker. Airco is inderdaad ook niet alles. Onze leaseauto heeft climate control, dat is wel ideaal. Maar boven mijn koop-self-een-auto-budget :+

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:59

Herkenbaar. Mijn oude trouwe Audi A3 uit 2003 met ruim 430.000 op de teller wordt volgende week ingeruild. Heb er lang tegenaan zitten hikken, want hij is motorisch nog perfect. Maar verder begint er toch wel steeds meer het te begeven.
Vanaf volgende week rij ik dus een Mazda cx5. Hopelijk ga ik daar net zoveel plezier van hebben als mijn trouwe A3

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 21:25

Queelens schreef:
Haha ik rijd lange afstanden (90km enkeltje) over de snelweg. Dan is raam open niet zo lekker. Airco is inderdaad ook niet alles. Onze leaseauto heeft climate control, dat is wel ideaal. Maar boven mijn koop-self-een-auto-budget :+


Ja dat ken ik! Als ik dan al eens stuk autostrade moet doen dan doe ik de ramen dicht of eentje een heel klein stukje open. Zweten geblazen!

LouLou je hebt wel een leuke vervanger!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:27

loulou schreef:
Herkenbaar. Mijn oude trouwe Audi A3 uit 2003 met ruim 430.000 op de teller wordt volgende week ingeruild. Heb er lang tegenaan zitten hikken, want hij is motorisch nog perfect. Maar verder begint er toch wel steeds meer het te begeven.
Vanaf volgende week rij ik dus een Mazda cx5. Hopelijk ga ik daar net zoveel plezier van hebben als mijn trouwe A3


Ga je heel veel plezier van hebben, vooral als het een nieuwere is. Wij hebben naast mijn oude yaris een mazda 3 uit 2017. Heaven on earth!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:59

Het is een nieuwe :o nog nooit een nieuwe auto gereden, maar mijn vriend wilde perse het nieuwe model met mooie neus. En die zijn tweedehands bijna niet aan te komen en als ze er zijn scheelt het bijna niks met nieuw. En hij kan gelukkig op naam van de zaak. Wordt ff wennen dat ik weer zuinig moet zijn op een auto :=

Dit is hem <3


Afbeelding

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:20

Als ik een oud barrel reed zou ik die echt zonder problemen inruilen tegen die auto Loulou. Hoeft geen strikje om. Zou even snel bedankt zeggen tegen de oude en gauw weg rijden in de nieuwe. :')

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:41

Haha, ik vind het heerlijk om een oude auto te rijden. Je hoeft niet na te denken waar je je auto parkeert bij een drukke supermarkt. Ik zet hem gewoon strak langs het portier van die aso parkeerder, of auto vol kinderzirtjes, want een extra kras of deuk valt toch niet op. :+
En de hondje mogen gewoon op de achterbank.

Maar straks ga ik er vast heel blij mee zijn dat mijn Elektrische ramen het gewoon weer doen en dat ik niet met een open raam hoef te rijden als iemand weer eens dacht ff de raam open te zetten, omdat mijn raam dan niet meer dicht gaat. Ook kan ik mensen vragen mee te rijden zonder te me verontschuldigen voor de paarden en honden stank die in de achterbank getrokken is.
En heb ik weer een dashbord kastje ipv een schapje, omdat de klep afgebroken is. :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:37

Oh dat is echt wel een mooie auto! Wordt vast snel goede vriendjes :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:43

Mooie auto :j
Dit is mijn bolide dadelijk.

Afbeelding

Afbeelding


Dit zijn mijn oudjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:00

Mooi busje!

Dit is mijn oudje. Hij ziet er zo nog best goed uit toch :)

Afbeelding

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 19:06

Leuke bus! Gewoon handig zo een ding.

Die A3 ziet er nog goed uit hoor, de mijne ziet er ongeveer ook zo uit

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:35

Niks raars aan.

Ik herken het ook en heb er ook moeite mee, stond serieus met tranen in me ogen toen mijn vorige ingeruild werd voor mijn huidige en ik ben nu zeer zeer zeer gehecht aan mijn huidige en wil m ook niet wegdoen maar zal het wel moeten doen, is ook nu 18 jaar oud en had m al vanaf 2009 in mijn bezit. Ik ben er nog steeds elke dag heel blij mee en heeft mij nooit in de steek gelaten, rijdt altijd. En er zit ook zeker emotie in, want ik ging met mijn vader op de autojacht en deze gevonden.........en mijn vader is er helaas niet meer. Dus het zal moeilijk worden om mijn huidige auto weg te moeten doen.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 20:04

Balen ragdollcat. Dan heeft zo een auto opeens een heel andere waarde.... dan ga je echt al alles doen om toch nog maar een jaartje te rijden

Mijn vorige auto is opgehaald toen ik met deze audi op studentenreis was. We moesten zelf tot daar rijden, wist toen al dat ik deze auto zou kopen (is van mijn vriend geweest, hij heeft een andere gekocht). Dus toen ik was weg zijn de platen eraf geschroefd en opgehaald door mijn nonkel. De vriendin van mijn neef ging deze auto krijgen.
Omdat hij al weg was toen ik thuis kwam was het niet zo moeilijk, maar om hem daarbij op de oprit van mijn neef te zien staan wel haha

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:35

Heel herkenbaar hoor! Ik heb tranen met tuiten staan brullen toen mijn Seat Arosa weg ging na 13 jaar trouwe dienst. Hij heette Fred

En mijn Volkswagen Lupo zou weggaan afgelopen december, die werd door een stadsbus in elkaar geduwd voor de deur. Total loss.. zou hem verkopen ivm een leaseauto vanaf januari. Uiteindelijk meer voor terug gekregen als bij verkoop.

Maar ik was er stuk van dat hij aan gort was gereden. Het opladen op de kar brak mijn hart. Zijn naam was Kermit. (Hij was dan ook groen)

Nu een fijne DS5 hybride auto (afrijder) die in augustus wordt vervangen door een splinternieuwe Clio Estate, maar deze auto ga ik ook echt missen, heerlijke wagen! Deze heet Ghost! :')

Dus ik snap het zeker! :D

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:59

Vriend en ik hebben ook tranen weggeslikt toen afgelopen februari mijn oude en eerste meisje naar de sloop ging. We hebben exact hetzelfde model auto maar dan wat jaartjes jonger (7) terug gekocht.
Uit onze oude hadden we de binnenspiegel (die was bij de nieuwe al lelijk helaas) en het interieurlampje eruit gehaald en overgezet.
Ook hebben we haar reservewiel extra in onze kofferbak liggen en hangt het oude stuur hier aan de muur, deze is nl van massief hout.

Zinzi_jewel

Berichten: 8803
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:13

Mijn lieve opeltje is vandaag weer gekeurd .
Ze mag nog een jaartje mee .
Zo blij ...
Ga ze helemaal verwennen als pa haar terug brengt morgen ofzo .
Lekker wassen enzo .

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 00:13

Zo herkenbaar!
Ik stond al peentjes te zweten bij de laatste apk keuring van mijn trouwe vierwieler, maar gelukkig is hij weer een jaartje goedgekeurd.
Mijn TBSeR (geen geintje, dat is zijn nummerbord en dus ook zijn naam) is een Toyota Starlet van nu 20 jaar en we zijn al 10 jaar samen en hebben heel wat kilometers afgelegd samen. Staat ruim 3 ton op de teller.
Ik moet er echt niet aan denken dat hij ooit een keertje weg zal moeten, denk dat ik ook wel een traantje zal laten. Iedereen in de buurt herkent mijn groene autootje met gele kannetjes op de hoedenplank.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:25

Leuk al die auto namen :D

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 21:55

Mijn vorige auto had als nummerplaat 1-FAT-780 (België)
Dus auto omgedoopt tot Fattie :’)

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Re: Waarom is afscheid nemen zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:24

Hier besloten een nieuwe auto te kopen (beestje is oud, 2 botsingen gehad en motorstoring). Kan zo mijn nieuwe auto ophalen en de mijne inleveren, maar vind het stiekem toch best lastig :o