Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:03

Hoi mede bokkers :)

Ik studeer al een jaartje in Wageningen en heb super veel geluk gehad met een kamer vinden. 1 keer hospiteren en het was meteen raak!

Nu ga ik in Utrecht studeren en ik wist van te voren al dat het moeilijk zou worden maar dit is echt vreselijk :')

Ik sta op het punt om opzoek te gaan naar een appartement met een aantal kamers en daarvoor een paar andere huisgenoten voor vinden. Maar dit valt ook tegen.

Ik ga komend studiejaar Diergeneeskunde studeren, maar woon al 2 jaar uit huis en ik kan dus als een 3e jaars beschouwd worden.

Heeft er iemand hier toevallig de gouden tip?

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:08

Elke Facebook groep die er is volgen en op alles reageren waar je op kan reageren. Utrecht is echt vreselijk moeilijk en deze tijd van het jaar is het nog 10 keer zo erg.
Appartement zoeken met anderen is leuk maar ook de reguliere woningmarkt is moeilijk en op woningdelers (zeker als ze nog studerend zijn) zit men vaak ook niet zo te wachten. Het makkelijkst is het als je al connecties hebt in Utrecht, maar ook dan moet je maar geluk hebben.


Waar loop je vooral op vast, wordt je nooit uitgenodigd om te hospiteren of wordt je bij het hospiteren nooit uitgekozen? Of ben je te kieskeurig en reageer je überhaupt te weinig?

Melisjeee
Berichten: 1329
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:10

Is de Warande in Zeist niet een idee? Binnendoor fiets je in een best korte tijd naar de faculteit toe! En geloof dat er in de warande wel aardig tussen te komen is voor een kamer. Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar dan heb je wel een plekje dichtbij.

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:11

Inschrijven bij de ssh en Facebook groepen werken goed.
ik heb via ssh behoorlijk snel een kamer op de warande gekregen en daar woon ik nog steeds.
Veel reageren op kamers en bij hospiteren gewoon jezelf zijn. Dat werkt het beste. Als ik wat hoor dan zal ik het je doorgeven, er zijn op dit moment veel vrienden van mij aan het verhuizen namelijk.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:17

Kamers zoeken is echt vreselijk := Ik heb toen ik in Gorcum ging werken, uiteindelijk via via een kamer gevonden bij iemand in huis, anders had ik echt een probleem. Collega moest op den duur vertrekken uit haar anti-kraak kamer, het was verkocht. Het andere anti kraak project was ook verkocht en voor een betaal bare prijs was er niks te vinden. Zij heeft uiteindelijk samen met haar ouders een huis gekocht en een collega ging daar een kamer huren. Ik zelf vind dit geen handige constructie, je bent afhankelijk van iemand anders om de hypotheek te kunnen betalen.

In arnhem had ik geluk, ik wilde net in de goede periode een kamer en had zelfs keuze :P

Vriendin van mij heeft een half jaar in Utrecht gestudeerd en ik hoorde van haar dezelfde frustraties als ik bij jou lees. Ik zeg het zelfde tegen jou: zoek in andere steden die een goede verbinding hebben met het Utrecht. Laat ook overal weten dat je een kamer zoekt, op verjaardagen, bij je werk, ouders werk etc..

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:34

Wauw bedankt voor de snelle reacties al!!

@Memories: Ik reageer op alles wat mogelijk is, en omdat ik het nu niet druk heb houd ik facebook/ssh/kamernet elke dag in de gaten en probeer ik op elk nieuw berichtje zo snel mogelijk te reageren. Maar als je 40 minutjes te laat bent zijn er al 40-50 reacties.. :') Ik heb me vorig jaar in Augustus bij ssh ingeschreven, maar ik sta nog steeds op positie nummer 199 van de 300 zoveel..
Ik heb nu voornamelijk problemen met reacties krijgen op mijn berichten. Ik heb mijn berichtje zo origineel mogelijk geprobeerd te maken.. Maar of ben ik te laat met reageren, of ik val altijd net buiten hun keus gezien de vele reacties. Ik snap ook wel dat het erg moeilijk is om mensen te kiezen na 1 berichtje en een fototje.
Daarnaast ben ik al vaak gaan hospiteren maar ik heb de 'ongelukkige' hospiteeravond waarbij er 20 mensen zijn uitgenodigd in 1 keer en er maar 7-10 huisgenoten zijn.. En ik vind het niks om mezelf helemaal anders voor te moeten doen of om mezelf tussen gesprekken te moeten vrotten om toch met de mensen te kunnen praten.. Ik heb maar een paar connecties in Utrecht, die houden ook hun ogen en oren open voor als ze iets horen. Maar daar is nog niks van gekomen.

@Melisjeee, Waar kan ik die kamers vinden? :) Ik heb kamernet op het adres van de faculteit ingevuld en daarbij +5 km. Misschien dat ik dan toch +10 moet doen.. Alleen ben ik fysiek niet helemaal in top shape na een langdurig herstel van een operatie en is lang fietsen met mijn been voorlopig gewoon nog niet mogelijk.

@Geerte, Ik zie maar heel weinig kamer aanbiedingen bij ssh, ik heb het gevoel alsof ik iets mis doe maar ik kan ook geen regio's kiezen oid.. Daar heb ik al op alles gereageerd dat kan..

@eclair98: ja dat klinkt ook niet praktisch.. Maar het was wel nodig zo te horen.. Ik heb ook bij al mijn familieleden de vraag gesteld of ze kunnen rondvragen of iemand iets weet.

Ik had bijna een kamer te pakken, bij een particulier, maar helaas vereisde de huisbaas dat de studenten in het weekend en vakanties naar huis gaan. Dit is voor mij helaas geen optie.. Jammer dus.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties! :)

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:39

Is vanuit Wageningen naar UU reizen zo lang dat het niet mogelijk is om (tijdelijk) nog in Wageningen te blijven wonen?

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:42

0Lunerancea0 schreef:
Is vanuit Wageningen naar UU reizen zo lang dat het niet mogelijk is om (tijdelijk) nog in Wageningen te blijven wonen?


Het is van deur tot deur 1.5 uur.

Het is niet onmogelijk maar totaal niet comfortabel.
Dit zal ik ook doen tot ik een kamer heb gevonden.

Anoniem

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:47

Ik heb ook wel eens gehoord dat geneeskundestudenten bij (melk) veebedrijven in gaan wonen. Net buiten de stad. Maar weet natuurlijk niet of je dat wil...

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:01

Of anders een brommertje zodat je verder weg een kamer kan zoeken.

Melisjeee
Berichten: 1329
Geregistreerd: 09-04-13

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:26

Heel dicht bij de universiteit wordt echt geluk hebben, maar eigenlijk moet je dan al wat jaren ingeschreven staan bij de SSH. Zullen toch kamers wat verder weg worden ben ik bang. Kamers van de warande gaan ook via de SSH.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:06

Ik zou je zoekstraal echt vergroten. Als de fietsafstand het probleem is, zoek dan een kamer in de buurt van een busroute. Je kan bijvoorbeeld op de Vleutenseweg zo op bus 28 naar de Uithof stappen.

Utrecht is gewoon heel erg moeilijk, succes! Heb je een beetje een flexibel budget? Hoe duurder de kamer hoe minder reacties meestal.
Als je tijdens de UIT in Utrecht wil wonen weet ik nog wel een kamer die voor de maand augustus vrij is :)

Edit: en zoek ook in de Bilt, Bunnik, Bilthoven en Zeist. Allemaal aan de oostkant van Utrecht en op fietsafstand van de Uithof. Alleen Bilthoven is wat verder.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:13

Ook op marktplaats kijken en je gezonde verstand daarbij gebruiken. Ik had in Utrecht toen binnen 3 dagen een studio (wou liever geen huisgenoten) waarbij ik alleen het toilet deelde. Zitten scammers op uiteraard, dus daarom je gezonde verstand gebruiken.

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-18 00:14

@Amy: hmmm dat kan ook natuurlijk. Het is inderdaad niet iets waar ik voor zoek maar als ik niks anders kan vinden zal ik daar echt over na denken.

@Britta31: Dit ben ik nu misschien van plan :) Ik ben alleen heel bang dat hij gestolen zal worden..
@Melisjeee: Ik hou het in de gaten :) Er was inderdaad 1 kamer van de Warande beschikbaar maar ik ben nu plek 40 van de 82. Dus het schiet maar niet op..

@Sanned: Ik wil liever niet over de 500 pm gaan.. Ah super fijn! Als ik tegen eind juli nog niks heb dan krijg je een bericht van me! :)

@RoosG: ohja!! Ik ben marktplaats helemaal vergeten.. Thanks!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 00:20

Per wanneer zoek je iets? Ik en mijn vriend gaan samenwonen en dus gaat hij uit huis voor het begin van het nieuwe studiejaar. Is niet helemaal aan hem, omdat zijn huisgenoten meebeslissen natuurlijk. Maar wie weet kan ik iets bemiddelen

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 06:55

500 euro pm is nog best wel ruim, daar zou je toch iets voor moeten vinden. Geef de moed niet op! Je zit nu in de allerlastigste periode. Ik heb toen ik in Utrecht ging studeren ook de eerste maanden heen en weer gereisd. Uiteindelijk had ik in december een kamer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:40

In plaats van Wageningen zou je ook naar Ede of Veenendaal kunnen kijken. Nee geen Utrecht, maar wel binnen een halfuur in Utrecht met de trein. Of je pakt de trein naar Bunnik en gaat vanuit daar met de fiets verder, is een wip naar de Uithof vanuit daar en nog leuk fietsen ook.

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:45

Hier hetzelfde drama, maar dan met het zoeken naar een kamer in Amsterdam. De prijzen zijn hier zo belachelijk hoog en dan is de vraag ook nog erg hoog..
Inmiddels ben ik maar uitgeweken naar Almere, daar heb ik iets meer succes. Ik zou idd gaan kijken naar Zeist, Bunnik etc als ik jou was

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:11

Ik zie op de fb pagina woningen te huur en gezocht utrecht en omstreken elke dag onderhand wel kamers of appartementen voorbij komen. weet niet of je daar al lid van bent?

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Een kamer vinden.. moeilijk zoals verwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:29

Is jou kamer in wageningen nog vrij? Mijn nichtje zoekt daar n og een kamer.

Veel succes metj e zoektocht in Utrecht. Ik heb geen ervaring dus kan je niet helpen

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:33

Ik heb totaal geen idee maar is ergens wonen met een goede treinverbinding niet mogelijk? Stel dat je met 10 minuten treinen er kan komen is dat toch al top? En dan kan je van daaruit verder zoeken.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:26

En rondom Utrecht wat zoeken?
Goede bus/trein verbinding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:29

Voor 500 kan je in Utrecht echt wel wat vinden, maar je moet heel veel geluk hebben. Veel inschrijven op Facebook pagina's en overal op reageren. Ondertussen inschrijven bij SSH en als je op een crappy kamertje komt te wonen (klein of eigenlijk te duur voor wat het is) lekker na een jaar doorschuiven naar een betere woning. Het is makkelijker om binnen te komen als je al in Utrecht woont, kan ik uit ervaring zeggen.

Een woning huren met vrienden is een leuk idee maar gaat je niet lukken. Zelfs als starters is Utrecht momenteel helemaal potdicht, het is echt onmogelijk om er een woning te vinden. Als het voor starters al niet lukt gaan the je als groepje studenten ook niet lukken. Wat je wel kan proberen is een kamer vinden en jouw vrienden in de overige kamers plempen als je huisgenoten eruit gaan.

Edit: staar je ook vooral niet kapot op het centrum. Ik heb in Dichterswijk en het centrum gewoond en uiteindelijk vond ik het het leukst in Overvecht. Veel gezelliger en een meer dorps gevoel en heel veel leuke winkels en supermarkten. Overvecht is vaak wel wat goedkoper en heeft leukere kamers. Lunetten heeft heel veel woningen waar je op een of andere manier huurtoeslag op kan krijgen als student, ook de moeite waard. Kanaleneiland heeft een slechte naam maar is eigenlijk echt een heel leuk wijkje als je je niet snel laat afschrikken door het uiterlijk.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:52

Ik wist niet dat de wachttijden bij de SSH ook zo hard achteruit zijn gegaan zeg :n bijna een jaar ingeschreven bij de SSH en zelfs op de Warande nog geen kans? Daar kwam ik 4 jaar geleden met nog geen 3 maanden inschrijftijd binnen...

Misschien je zoekveld nog wat verder verbreden? Busverbindingen van en naar de Uithof vanuit zowel Utrecht stad als omstreken vind ik best goed geregeld, mocht fietsafstand het probleem zijn. Ik zou ook gaan reageren op kamers in de omliggende dorpen/steden. En qua wijken in Utrecht zelf zou ik idd ook niet al te veel nadenken, je kan overal leuk wonen en "probleemgebieden" Overvecht en Kanaleneiland zijn lang niet zo rampzalig als ze soms worden weergegeven.

Als reacties krijgen op je berichtje een probleem is misschien eens je berichtje herschrijven en/of verschillende versies gaan proberen? Misschien niet elke keer hetzelfde sturen maar echt afstemmen op het huis waar je op reageert? Ben wel redelijk thuis in het hospiteergebeuren hier van beide kanten uit dus wil bijv ook best je berichtje eens lezen en kijken of ik wat dingetjes zie die je berichtje er net iets meer doen uitspringen mocht je dat wat vinden? Al is en blijft het allemaal een vreselijk subjectief gebeuren. En ik weet niet hoeveel je nu reageert maar ik zou eens een week lang echt dagelijks bijv. minstens een uurtje vrijmaken en echt op ALLES reageren wat binnen je budget past en leefbaar is, kijken of dat wat uithaalt.

Is antikraak wat voor je? Ook niet de meest makkelijke markt in deze omgeving maar nog altijd wel ietsje haalbaarder dan reguliere verhuur.

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 12:04

Ik heb vrienden die hun appartement verhuren, maar dat zou je dan wel samen met iemand anders moeten doen qua prijs. PM maar bij interesse.