Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21674
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:16

Ik vraag me nog steeds oprecht af waarom TS dit topic eigenlijk geopend heeft...

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:17

Om har hart te luchten en omdat ze op zoek was naar herkenning. Dat staat in elk geval in de titel :D

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:19

Maar ik vind best een verschil zitten tussen : ik kan mezelf gelukkig maken of tegen je vriend zeggen dat als die er niet zou zijn je er niks aan mist.

Iedereen ervaart een relatie anders en nee je hoeft niet iedere avond handje handje op de bank te zitten maar toch vind ik ts haar berichten niet bepaald positief naar haar vriend.
Ook al is haar vriend volwassen kan me ergens voorstellen dat hij misschien bang is haar kwijt te raken als hij er tegen in gaat.

Daarbij laten we eerlijk zijn als te het had omgedraaid : haar vriend zegt tegen haar dat hij naar niet nodig heeft en dat ze het maar uit moet zoeken met haar allergie. Zou iedereen zeggen dat ze snel weg moet wezen ?!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:22

ElineS schreef:
Oh, ik herken het heel erg! Daarom dat ik ook geen relatie heb, omdat de andere partner meer wilde en wel meer tijd wilde investeren en meer tijd eiste. Dat snap ik helemaal, zo werkt het vaak in relaties, maar ik ben echt wel meer op mezelf en daar het type niet voor - en dus vond ik het beter het af te breken.

Ik vind 1x in de week elkaar zien, in het weekend, meer dan voldoende. Ook elke dag goedemorgen schatje en slaap lekker schatje over de app werd ik chagrijnig van.. Sowieso de hele dag dat geapp hoeft voor mij niet.. Dat standaard zoenen als hij me thuis afzette en dat standaard "ik houd van je, ik mis je".. Het was zo.. Geforceerd en teveel.

Dat terwijl ik echt echt wel verliefd was, maar ik ben gewoon heel zelfstandig en onafhankelijk. Ik houd ook van alleen zijn en kan dus ook niet zo heel goed tegen de verwachtingen in een relatie. Al dat koetsjie-koe en constant samen moeten zijn overal, met elkaar in contact moeten zijn en de kritiek als je een beetje buiten de norm doet - vond ik heel irritant.

Ik had het hartstikke fijn met hem als we samen waren, maar soms was ik druk en dan wilde hij 's avonds om 8 uur nog even langs komen, samen gezellig een filmpje kijken, maar dan was ik al de hele dag in de weer, en wilde ik gewoon mijn eigen ding doen en om 10 uur alleen in bed knallen, met mijn eigen ruimte en plek. Dan had ik geen zin in hem. Dat begreep hij dan niet.

Dat bracht frustratie bij hem. Hij wilde zoveel mogelijk tijd door brengen samen. Ik niet. Dus het werd tijd voor eerlijkheid en daarna zijn we uit elkaar gegaan. Ik was dol op hem, maar hoe ik een relatie zie paste niet bij hoe hij een relatie zag.. En ik merkte dat ik me met de tijd steeds meer ging irriteren aan hem, omdat hij dingen wilde, omdat hij een intensiviteit zocht in de relatie, die ik niet wilde. Dus ook als hij belde of appte, dat ik met mijn ogen rolde en het soms urenlang negeerde tot ik zin had om te reageren. Niet omdat ik niet gek op hem was, maar omdat ik daar geen behoefte aan had; hij wel, en hij dat probeerde te blijven door drukken.

Dus ondanks dat het mij heel veel verdriet heeft gedaan - want verliefd was ik - leek het mij beter het af te breken.

Dat betekend niet dat jij dat hoeft, maar wel dat je eerlijk moet zijn aan hoe jij een relatie ziet en wat jouw verwachtingen zijn in een relatie. Liefde alleen is niet altijd genoeg..

En laat je niet gek maken door de mensen die zeggen dat je egoïstisch bent of dat het meer friends with benefits relaties zijn. Onzin.

Niet iedereen wil of heeft hetzelfde idee van een relatie. Mooi dat iemand anders elke dag belt/appt, zijn partner elke dag wil zien en zich een dag of nacht zonder niet kan voorstellen. Als jij iemand vind die ook datzelfde idee heeft over een relatie, mooi toch... Maar niet iedereen is hetzelfde. Niet iedereen heeft exact zulke behoeftes. Dat heeft niets te maken met hoeveel je van iemand houd of hoeveel je verliefd bent. Verliefd zijn betekend niet meteen dat je koste wat kost elke seconde met iemand wil door brengen. Voor veel wel, maar voor velen ook niet.

TS moet iemand vinden die met haar op 1 lijn staat en dit ook oké vind. Misschien dat haar partner met een goed gesprek meer tot die lijn kan komen, misschien ook niet.. En dan is het zaak om te kijken of het wel eerlijk is naar hem toe om verder te gaan of niet.

_/-\o_ _/-\o_

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:32

ElineS schreef:
Oh, ik herken het heel erg! Daarom dat ik ook geen relatie heb, omdat de andere partner meer wilde en wel meer tijd wilde investeren en meer tijd eiste. Dat snap ik helemaal, zo werkt het vaak in relaties, maar ik ben echt wel meer op mezelf en daar het type niet voor - en dus vond ik het beter het af te breken.

Ik vind 1x in de week elkaar zien, in het weekend, meer dan voldoende. Ook elke dag goedemorgen schatje en slaap lekker schatje over de app werd ik chagrijnig van.. Sowieso de hele dag dat geapp hoeft voor mij niet.. Dat standaard zoenen als hij me thuis afzette en dat standaard "ik houd van je, ik mis je".. Het was zo.. Geforceerd en teveel.

Dat terwijl ik echt echt wel verliefd was, maar ik ben gewoon heel zelfstandig en onafhankelijk. Ik houd ook van alleen zijn en kan dus ook niet zo heel goed tegen de verwachtingen in een relatie. Al dat koetsjie-koe en constant samen moeten zijn overal, met elkaar in contact moeten zijn en de kritiek als je een beetje buiten de norm doet - vond ik heel irritant.

Ik had het hartstikke fijn met hem als we samen waren, maar soms was ik druk en dan wilde hij 's avonds om 8 uur nog even langs komen, samen gezellig een filmpje kijken, maar dan was ik al de hele dag in de weer, en wilde ik gewoon mijn eigen ding doen en om 10 uur alleen in bed knallen, met mijn eigen ruimte en plek. Dan had ik geen zin in hem. Dat begreep hij dan niet.

Dat bracht frustratie bij hem. Hij wilde zoveel mogelijk tijd door brengen samen. Ik niet. Dus het werd tijd voor eerlijkheid en daarna zijn we uit elkaar gegaan. Ik was dol op hem, maar hoe ik een relatie zie paste niet bij hoe hij een relatie zag.. En ik merkte dat ik me met de tijd steeds meer ging irriteren aan hem, omdat hij dingen wilde, omdat hij een intensiviteit zocht in de relatie, die ik niet wilde. Dus ook als hij belde of appte, dat ik met mijn ogen rolde en het soms urenlang negeerde tot ik zin had om te reageren. Niet omdat ik niet gek op hem was, maar omdat ik daar geen behoefte aan had; hij wel, en hij dat probeerde te blijven door drukken.

Dus ondanks dat het mij heel veel verdriet heeft gedaan - want verliefd was ik - leek het mij beter het af te breken.

Dat betekend niet dat jij dat hoeft, maar wel dat je eerlijk moet zijn aan hoe jij een relatie ziet en wat jouw verwachtingen zijn in een relatie. Liefde alleen is niet altijd genoeg..

En laat je niet gek maken door de mensen die zeggen dat je egoïstisch bent of dat het meer friends with benefits relaties zijn. Onzin.

Niet iedereen wil of heeft hetzelfde idee van een relatie. Mooi dat iemand anders elke dag belt/appt, zijn partner elke dag wil zien en zich een dag of nacht zonder niet kan voorstellen. Als jij iemand vind die ook datzelfde idee heeft over een relatie, mooi toch... Maar niet iedereen is hetzelfde. Niet iedereen heeft exact zulke behoeftes. Dat heeft niets te maken met hoeveel je van iemand houd of hoeveel je verliefd bent. Verliefd zijn betekend niet meteen dat je koste wat kost elke seconde met iemand wil door brengen. Voor veel wel, maar voor velen ook niet.

TS moet iemand vinden die met haar op 1 lijn staat en dit ook oké vind. Misschien dat haar partner met een goed gesprek meer tot die lijn kan komen, misschien ook niet.. En dan is het zaak om te kijken of het wel eerlijk is naar hem toe om verder te gaan of niet.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Exact dit. Maar voor sommigen is het in hun hoofd onmogelijk om zo te kunnen zijn in een relatie. Zoveel mensen. Zoveel wensen.
Gelukkig heb ik een partner die er hetzelfde over denkt. Heerlijk. <3

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:42

MelanieB schreef:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Exact dit. Maar voor sommigen is het in hun hoofd onmogelijk om zo te kunnen zijn in een relatie. Zoveel mensen. Zoveel wensen.
Gelukkig heb ik een partner die er hetzelfde over denkt. Heerlijk. <3

Ja...bij familie ook, als je uit zo´n familie komt die allemaal in de 20 trouwen;) En natuurlijk allemaal kinderen krijgen...Daar zit je dan als iemand die niet wil trouwen, niet wil samenwonen en geen kinderen wil :+

Oh ja, maar dat komt wel als ik de ware ontmoet he. :D

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:50

Marit schreef:
Het is niet aan TS om te bepalen of haar vriend beter 'verdiend' of niet. Dat kan haar vriend altijd nog prima zelf bepalen. Haar vriend weet blijkbaar van de situatie en hoe de TS hier in staat. Dus als hij zelf vind dat hij meer liefde verdiend of nodig heeft, dan is hij degene die opstapt :) 'Hem zijn vrijheid terug geven', alsof hij een huisdier is zonder eigen wil die je vrij kan laten? :+ Kom op zeg, die jongen kan ook zelf nadenken als ie niet tevreden is dan kan hij zelf besluiten er een eind aan te maken. TS vind de situatie prima zo, dus voor haar is er geen actie nodig.

_/-\o_ Dit is iets dat ik al het gehele topic mis: de vriend van TS is ook zelf oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of hij dit wil of niet. Zeker als hij al zolang met haar samen is. Als je hier echt ongelukkig van wordt, dan zet je daar een punt achter. Zoals ik eerder zei, in een relatie ben je met twee.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:54

CalipsoLover schreef:
Marit schreef:
Het is niet aan TS om te bepalen of haar vriend beter 'verdiend' of niet. Dat kan haar vriend altijd nog prima zelf bepalen. Haar vriend weet blijkbaar van de situatie en hoe de TS hier in staat. Dus als hij zelf vind dat hij meer liefde verdiend of nodig heeft, dan is hij degene die opstapt :) 'Hem zijn vrijheid terug geven', alsof hij een huisdier is zonder eigen wil die je vrij kan laten? :+ Kom op zeg, die jongen kan ook zelf nadenken als ie niet tevreden is dan kan hij zelf besluiten er een eind aan te maken. TS vind de situatie prima zo, dus voor haar is er geen actie nodig.

_/-\o_ Dit is iets dat ik al het gehele topic mis: de vriend van TS is ook zelf oud en wijs genoeg om zelf te beslissen of hij dit wil of niet. Zeker als hij al zolang met haar samen is. Als je hier echt ongelukkig van wordt, dan zet je daar een punt achter. Zoals ik eerder zei, in een relatie ben je met twee.

Het kwam in de eerste post dan ook wel over alsof ts haar vriend van niets wist.
Je vriend kan niet ruiken dat 'ik mis je' niet gemeend is. Dat ts van binnen zich irriteert als hij in haar buurt is op stal en dat ze zich naar voelt als hij het weekend komt.....

Achterom
Berichten: 23028
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:58

Sunnda schreef:
Je vriend kan niet ruiken dat 'ik mis je' niet gemeend is. Dat ts van binnen zich irriteert als hij in haar buurt is op stal en dat ze zich naar voelt als hij het weekend komt.....

Natuurlijk kan hij dat wel aanvoelen. Zo te lezen is hij ook niet gek...

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:59

Dat is misschien jou interpretatie. Ik had niet de eerste indruk dat ze dit allemaal voelde en deed achter haar vriend zijn rug, want ik dacht wel dat haar vriend dat (grotendeels) wist. Intussen geeft TS ook aan dat ze hier wel goed over kunnen communiceren. Moest het ook echt mis lopen, hadden ze geen gelukkige relatie. TS geeft aan dat ze dit wel hebben, al vanaf het begin, enkel dat zij op sommige, misschien vreemde manieren, een heel zelfstandig persoon is en niet altijd nood heeft aan haar vriend.

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:59

Toen ik geen vriend had, was ik ook gewoon gelukkig. Een relatie hoort een toevoeging aan mijn leven te zijn, geen verplichting omdat het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:14

love_western schreef:
Toen ik geen vriend had, was ik ook gewoon gelukkig. Een relatie hoort een toevoeging aan mijn leven te zijn, geen verplichting omdat het moet.


Niemand hier zegt dat een relatie een verplichting is. _O- Wat een onzin opmerking.

Maar door de toevoeging van mijn relatie in mijn leven ben ik wel nóg gelukkiger. Ik was gelukkig zonder hem, maar nu met hem is alles net wat completer en mooier (roze wolk alert).

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:10

karuna schreef:
Iemand vroeg of iedereen dan maar zo klef is? Antwoord kan ik duidelijk geven nee absoluut niet. Ben totaal niet romantisch, handjes vasthouden niet aan mij besteed. Heb flink behoefte aan eigen plek en eigen tijd. Op eigen bank met eigen afstandsbediening.

Maar wat me toen nekte was simpelweg dat ik voor vanzelfsprekend werd beschouwd. Het gevoel dat er oprecht interesse in me was, iemand blij was me te zien te spreken leek te ontbreken. En volledig wederzijds respect leek scheef te zijn. Ik doe heel graag dingen voor mensen maar heb daarin wel geleerd, ga niet standaard uit van ooh zij doet het wel of vindt het wel goed. Dat zal nooit meer gebeuren, daarin ben ik harder geworden.

Overigens ben ik niet degene geweest die de scheiding heeft aangevraagd. Vreemd genoeg is dat nooit in me opgekomen. En achteraf merkte ik pas hoeveel ik mezelf was kwijt geraakt. Mijn frisse fruitige drukke levenslustige mezelf. Die heel goed voor zichzelf kan opkomen. :j maar daarvan was eigenlijk nagenoeg niks meer over.

Dus ts zelfs al is deze manier van omgaan voor jullie beiden ok. Respecteer de ander en neem hem niet vor vanzelfsprekend aan. :n dat is bijna het ergste wat je iemand kan aandoen.


Mee eens, vanzelfsprekendheid en geen moeite meer voor de ander doen/ geen oprechte interesse meer tonen is echt een relatiekiller.

Elisa2

Berichten: 37114
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:13

PerleB schreef:
Kuggur schreef:
Dan is het de vraag hoeveel waarde jij aan de relatie hecht. Ik denk dat je bezig bent naar je partner te communiceren:"vrij weinig".
En dat zou kunnen betekenen dat hij eieren voor zijn geld kiest, en je uitspraak, " Ik heb hem ook al letterlijk verteld dat ik niet iemand/een lief nodig heb om gelukkig te zijn, ik kan perfect alleen gelukkig zijn" doet vermoeden dat jou dat dus niets uitmaakt.
Je maakt niet de indruk dat zijn aanwezigheid een gewaardeerde toevoeging aan je leven is, en ik vraag me af hoe eerlijk dat is naar hem toe.



Hij is zeker wel een gewaarde toevoeging in mijn leven. Hij is mijn rotsblok in mijn drukke leven, zorgt er op zijn manier voor dat ik rust vind in mijn leven.
Maar ik ben met of zonder lief gewoon even gelukkig. Ik ken mensen die, als ze geen lief hebben, helemaal in zak en as zitten omdat ze niet alleen kunnen zijn. Dat heb ik niet, als ik alleen ben en dus geen vriend heb, ben ik even gelukkig (denk ik).


Ook als je je vriend nooit meer zou zien? hij is er wel voor je zo te lezen en die feedback momenten zijn heel goed. Het kan ook zijn dat je hem niet mist omdat hij er is wanneer je hem nodig hebt en hem dus inderdaad als vanzelfsprekend bent gaan zien.

Hoe was het in het begin van jullie relatie? toen je nog verliefd was? wilde je toen wel graag bij hem zijn?

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 08:45

Ik denk dat TS het anders bedoelt. Ze zal de momenten waarop ze alleen is niet ongelukkig zijn, dat heeft niets te maken met het feit of je van de vriend houdt ja of nee. Ze kan zich op de momenten ook goed vermaken en heeft daar niet altijd iemand bij nodig. Plus dat ze waarschijnlijk goed tegen alleen zijn kan. Ik ben heel gelukkig met mijn man, hij heeft zolang als ik hem ken altijd veel gewerkt, dat vindt hij prettig, prima, ik kan hem thuis houden en dan is hij op den duur ook niet blij en ik dan ook niet. Ik vermaak me prima zonder hem, als hij thuis is met hem ook. De momenten waarop ik alleen ben ben ik niet ongelukkig of wat dan ook. Ik denk dat het goed is om ook dingen zonder elkaar te kunnen doen, maar ook dingen samen.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 14-06-18 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:07

_Dominique schreef:
love_western schreef:
Toen ik geen vriend had, was ik ook gewoon gelukkig. Een relatie hoort een toevoeging aan mijn leven te zijn, geen verplichting omdat het moet.


Niemand hier zegt dat een relatie een verplichting is. _O- Wat een onzin opmerking.

Maar door de toevoeging van mijn relatie in mijn leven ben ik wel nóg gelukkiger. Ik was gelukkig zonder hem, maar nu met hem is alles net wat completer en mooier (roze wolk alert).

Mhua sommige zijn behoorlijk wanhopig, als ze geen relatie hebben...

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:09

Dat is zeker waar! Uitzonderingen buiten beschouwing gelaten. :D Maar ik snap het dat mensen die vrijgezel zijn graag wel een relatie zouden willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 09:39

_Dominique schreef:
Dat is zeker waar! Uitzonderingen buiten beschouwing gelaten. :D Maar ik snap het dat mensen die vrijgezel zijn graag wel een relatie zouden willen hebben.

Ik vond het heerlijk, was niet eens op zoek. En wou eigenlijk helemaal geen relatie ivm slechte ervaring.

Tot ik mijn vriend leerde kennen en die het na een half jaar nog niet opgaf :') Hij heeft vanaf begin alle ruimte gegeven en heeft veel rekening gehouden met mijn verleden. Aangezien ik daardoor nog weleens raar kon reageren op bepaalde situaties.

Wel was het eerst ook flink puzzelen, om elkaar te zien in de weekenden. Ik had zaterdag mijn hondjes en hij zijn werk. En de zondagen had hij voetbal. Inmiddels moeten stoppen door blessure. Wat ik ergens helemaal niet erg vind O:)

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 01:21

Ik zou echt heel verdrietig zijn als mn vriend mij zou zegggen dat hij mij niet nodig heeft om gelukkig te zijn.
Of dat mijn affectie richting hem niet op dezelfde manier beantwoord wordt.

Lijkt alsof hij meer moeite doet dan jij. Dat vind ik niet eerlijk.
Ik lees je startpost en je reacties ook echt als dat je vriend kan komen wanneer jij je daarnaar voelt.
Ik vind het voor hem sneu. Hij is dol op je maar jij hebt zijn liefde eigenlijk niet nodig.

Ik denk dat de liefde van de juiste persoon je naar een next level kan tillen. Alsof je de wereld aan kunt, en je echt het gevoel hebt dat je groeit met iemand en samen sterk bent. Een volwassen relatie.

Zoals je kunt lezen in het topic herkennen veel bokkers je verhaal... Maar het is bijna allemaal met EX vriendjes.

Deze jongen is niet jouw ware.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 01:29

Aan de andere kant is het ook heel rot en misschien niet zo goed als je partner zonder jou heel ongelukkig is. Wij kunnen scheiden of een van ons kan overlijden en dan kan je elkaar vreselijk missen, maar je moet wel door kunnen. Zelfs samen, moet je zonder elkaar kunnen zijn en functioneren. Als ik alleen gelukkig kan zijn als mijn man en ik iets samen doen, is het ook niet goed. Ik verwacht ook niet dat hij de hele dag aan mij denkt of mij loopt te missen. Ik weet dat hij wel veel aan me denkt, maar dat is wel op een gezonde manier.

Alles gaat om balans.

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 03:24

superpony schreef:
Aan de andere kant is het ook heel rot en misschien niet zo goed als je partner zonder jou heel ongelukkig is. Wij kunnen scheiden of een van ons kan overlijden en dan kan je elkaar vreselijk missen, maar je moet wel door kunnen. Zelfs samen, moet je zonder elkaar kunnen zijn en functioneren. Als ik alleen gelukkig kan zijn als mijn man en ik iets samen doen, is het ook niet goed. Ik verwacht ook niet dat hij de hele dag aan mij denkt of mij loopt te missen. Ik weet dat hij wel veel aan me denkt, maar dat is wel op een gezonde manier.

Alles gaat om balans.


Maar nu zet je de realiteit (door moeten indien het mis gaat of iemand overlijdt) tegenover gevoel.
Het is echt niet leuk om te horen dat je geliefde jou niet nodig heeft. Dat voelt alsof je niets (of niet genoeg) toevoegd. Kortom, wat doe je daar dan nog.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:22

Maar gelukkig zijn hoort toch ook niet van een ander af te hangen?
Er is maar 1 persoon die dat kan regelen en dat ben je toch echt zelf

Hutcherson

Berichten: 7346
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:44

Sonja_vR schreef:
Maar gelukkig zijn hoort toch ook niet van een ander af te hangen?
Er is maar 1 persoon die dat kan regelen en dat ben je toch echt zelf

Hoe zou jij je voelen als jouw partner tegen jou, in een serieus gesprek, zegt dat ie jou eigenlijk niet nodig heeft om gelukkig te zijn?
Je hebt toch een relatie omdat je iets toevoegt in elkaars leven? Iets wat je niet in je eentje kunt bereiken? Een soort hoger level van verbondenheid, samen groeien als persoon en als stel. Zoals TS het nu projecteerd lijkt haar vriend mooi en lief en leuk op de momenten dat het haar uitkomt. Dat werkt niet zo in een serieuze relatie.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:03

Als mijn geluk af hangt van een ander persoon gaat er toch iets niet goed naar mijn idee
Ja mijn vriend is een hele fijne/mooie toevoeging in mijn leven
Maar mijn geluk hangt niet van hem af nee :n
En ja, ik durf te stellen dat ik in mijn eentje net zo gelukkig kan/zal zijn
Wat niks weg neemt van mijn gevoelens voor en en mocht hij INeens besluiten te vertrekken dat ik dat uitermate poedersuiker zal vinden etc
Maar er is maar 1 persoon die mijn geluk in de hand heeft
Dat ben ik zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:07

RoyceMack schreef:
Sonja_vR schreef:
Maar gelukkig zijn hoort toch ook niet van een ander af te hangen?
Er is maar 1 persoon die dat kan regelen en dat ben je toch echt zelf

Hoe zou jij je voelen als jouw partner tegen jou, in een serieus gesprek, zegt dat ie jou eigenlijk niet nodig heeft om gelukkig te zijn?
Je hebt toch een relatie omdat je iets toevoegt in elkaars leven? Iets wat je niet in je eentje kunt bereiken? Een soort hoger level van verbondenheid, samen groeien als persoon en als stel. Zoals TS het nu projecteerd lijkt haar vriend mooi en lief en leuk op de momenten dat het haar uitkomt. Dat werkt niet zo in een serieuze relatie.

Ik heb mijn partner idd niet nodig om gelukkig te zijn. Ik was al gelukkig, voordat ik hem leerde kennen.

Wel maakt hij mijn leven leuker. En is het idd een fijne toevoeging aan mijn leven.