Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 22:28

Hoihoi iedereen,

Graag had ik iets met jullie gedeeld, gaande over mijn relatie die ik heb. Ik heb een relatie met een fijne jongen, hij is twee jaar ouder dan ik. We hebben nu ongeveer 1 jaar en een half een relatie. Ik studeer nog, hij werkt. We wonen allebei nog thuis en we hebben beide het paardenvirus en dat is wel erg leuk!

Ik heb momenteel een druk leven. Ik ga voltijds naar school, train mijn paard voor wedstrijd, ga babysitten, geef paardijles (ong 7u per week). Mijn dagen zijn echt goed gevuld. Dag in dag uit. Daar ben ik blij om, ik ben geen stilzitter. Ik vind het fijn als mijn agenda vol staat maar dat houdt wel in dat ik het fijn vindt om af en toe niks te doen in mijn eentje. Gewoon even alleen zijn en genieten. Oh, ik vind het dan zo fijn om echt mijn eigen ding te doen. Daarnaast ben ik een zelfstandige persoon, die goed haar plan kan trekken en niet zo veel nood heeft aan steun/bemoeienis van andere personen. Ik doe graag mijn eigen ding en ben daar tevreden mee.

Dan nu.. Waar ik wat tegenaan loop in mijn relatie. Tjah, het is niet echt tegen aan lopen. Eerder mezelf afvragen of het wel ‘normaal’ is? En of andere bokkers zich hier ook in herkennen?
Het gaat om het volgende: ik krijg er niet echt juist geformuleerd dus ik geef een aantal voorbeelden in de hoop dat jullie het zo een beetje begrijpen:

- als ik tv aan het kijken en hij belt mij, voel ik gelijk lichte irritatie opkomen. Grr, laat me gewoon rustig tv kijken, nu dat ik dat eens kan. Meestal neem ik dan niet op en bel ik hem terug voor dat ik ga slapen.

- Als we aan het telefoneren zijn en het einde van het gesprek nadert zegt hij meestal ‘ik mis je’ en ‘je t’aime of ik zie je doodgraag’. En ik zeg dan ook wel tegen hem ‘ik mis jou ook.’ Maar als ik echt eerlijk ben, zeg ik dat meer omdat hij dat verwacht van mij. Het voelt bijna ‘verkeerd’ aan om tegen hem te zeggen dat ik hem mis want ik mis hem eigenlijk helemaal niet. Ik vind mijn dagen alleen goed zo. Daarnaast vind ik het zo geforceerd overkomen om elke keer na het bellen ‘ik zie je graag’ te zeggen.. Voor mij is dat niet nodig. ‘Daag, tot morgen’ is voor mij wel genoeg.

- Ik slaap heel graag alleen. Heel het (tweepersoons)bed voor mij alleen en niemand waar ik rekening mee hoef te houden in de ochtend. Geen gevecht met het deken, geen frustratie omdat hij mij bijna uit bed duwt, geen klef gedoe voor het slapen..

- Ik heb ook een kat en ik vind het helemaal geweldig als die bij mij in bed ligt. Lekker knus, met mijn hand op zijn buikje in slaap vallen. Heerlijk. Mijn vriend is jammer genoeg allergisch aan katten en vind het dus absoluut niet leuk als ik de kat in mijn bed laat slapen. Ja, het is mijn bed. Mijn bed, mijn regels. Ik vind het moeilijk om hierin rekening met hem te houden, want dat die kat in mijn bed slaapt is mijn ding, iets wat ik leuk vindt en daar heeft hij zich maar aan te passen (hij heeft overigens wel een puffer op het nachtkastje voor als hij een allergische aanval zou krijgen)

- In het weekend geef ik vast privéles en het komt wel eens voor dat hij dan mee moet komen kwestie van organisatie. Maar oh wat vind ik dat verschrikkelijk. Terwijl ik les sta te geven, zit hij op zijn mobiel te tokkelen of loopt hij wat doelloos door de stallen. Ik kan me daar verschrikkelijk aan ergeren. Wat dan precies? Het feit dat hij op mij staat te wachten? Het gevoel dat ik iets nuttig aan het doen ben en hij niet? Of omdat hij dan op mijn vingers staat te kijken? Ik zou liever hebben dat hij er dan niet bij is en dat ik gewoon mijn ding kan doen zonder dat ik schuldgevoelens krijg.

We zien elkaar enkel in het weekend en heel eerlijk? Ik vind dat harstikke goed zo. Voor mij mag er soms wel een weekje tussen zitten. Ik geniet volop van mijn (drukke) week en stiekem kijk ik er soms wel een beetje tegenop om het weekend te starten samen met hem. Als ik nog maar denk dat hij zaterdagavond zou komen, dan voel ik toch wat wrang in mijn lichaam. Misschien omdat ik dan rekening moet houden met iemand? Of omdat ik dan niet meer kan doen waar ik zin in heb? Het is vaak een tegenstrijdigheid in mijn hoofd. Maar als hij er dan eenmaal is, dan hebben we een super fijn weekend samen. Echt waar. Dan doen we de leukste dingen samen! We gaan regelmatig samen op wandel met mijn paard. Ik kan zo hard met hem lachen en we passen ook wel goed samen. Hij is een beetje mijn rots in de branding op moeilijke momenten, geeft mij vaak goede raad en kan wel voor rust zorgen in mijn hoofd. Samen met de vriendengroep beleven we gezellige momenten die ik voor geen goud zou willen missen. En soms kijk ik naar hem en denk ik.. potverdekkie wat een lekker stuk en die is lekker van mij!

We krijgen als koppel vaak de opmerking uit naaste omgeving dat we een 'abnormale' relatie hebben. Bijvoorbeeld als er een feestje is, moet ik regelmatig afzeggen omdat ik wedstrijd heb de dag erna of omdat ik moet babysitten, studeren, ... en dan gaat hij wel gewoon naar het feestje. Ik vind dat dat moet kunnen. Geen melig klefgedoe voor mij. Ieder moet zijn eigen ding kunnen doen zonder dat daar een heel drama van gemaakt moet worden. We kunnen eigenlijk heel goed zonder elkaar zeg maar (hij iets minder goed dan ik). Ik hoef tijdens een etentje of tijdens een feestje niet de hele tijd rond zijn nek te hangen, ik hoef niet elke dag met hem aan de lijn te hangen, ik hoef niet te weten wat hij op een dag gedaan heeft (want dat is meestal toch hetzelfde).. Andere vinden dit blijkbaar niet normaal.. Ik weet niet.. De relatie die ik nu heb is qua vrijheid en eerlijkheid ontzettend puur en fijn. Ik zou niet anders willen. Opzich kan het me niet echt schelen wat andere hierover vinden maar omdat ik zo vaak die opmerkingen krijg, begin ik er nu toch wel over te twijfelen.

Oh, en voor dat ik heel bokt over me heen krijg dat ik egoïstisch zou zijn, … Ik heb niet echt het gevoel dat ik egoïstisch ben maar dat ik gewoon vrede heb met mezelf en dat ik graag van rustige momomenten alleen geniet. Ik denk dat ik gewoon een persoon ben met veel autonomie, die tijd en ruimte voor zichzelf nodig heeft.

Ik vraag me af of andere bokkers zich hier misschien ook in herkennen? Moesten er nog vragen/opmerkingen zijn, graag opbouwend dan!

Liefs,
PerleB
Laatst bijgewerkt door PerleB op 09-06-18 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt


Indi_Vito

Berichten: 2739
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Ben ik graag alleen of is er iets anders aan de hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:33

Waarom kan ik geen stip plaatsen dat is raar (meelezer wilde even volgen)

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:35

Ik herken het wel op sommige punten hoor. Heb 4,5 jaar een relatie en ben zeker gelukkig, maar ook ontzettend gehecht aan wat me-time juist omdat ik ook altijd druk ben. En dat weet vriendinlief ook en dat hebben we ook goed besproken, ik kan dus idd ook vanuit het niks chagrijnig in m'n hoofd worden als ik dacht lekker 't voor mezelf te hebben en ze komt ineens thuis _O-
Maar wij gaan ook rustig apart van elkaar naar feestjes ed hoor. We hebben dan wel een relatie, we zijn toch echt beide personen apart met ook eigen levens :D
Ben ook niet van dat op je wederhelft zo 'hangen' en kleffen, ik heb ook m'n ruimte nodig zo nu en dan. Dat elke dag elkaar bellen en spreken is ook echt niks voor mij (gelukkig ook niet voor vriendin) als ze bijv paar daagjes weg is.

Enne, dat alleen in je bed slapen met alle ruimte dat je er zo van kan genieten ken ik, heerlijk :))

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:38

Tja je moet toch ergens een beetje me-time vandaan halen? En zo te lezen ben je wel blij met hem (is dat hetzelfde als verliefd zijn?) , dus als dit prima voor je is dan is het gewoon goed.

Gepassioneerd Recreatieruiter ♡

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 22:39

MelanieB schreef:
Ik herken het wel op sommige punten hoor. Heb 4,5 jaar een relatie en ben zeker gelukkig, maar ook ontzettend gehecht aan wat me-time juist omdat ik ook altijd druk ben. En dat weet vriendinlief ook en dat hebben we ook goed besproken, ik kan dus idd ook vanuit het niks chagrijnig in m'n hoofd worden als ik dacht lekker 't voor mezelf te hebben en ze komt ineens thuis _O-
Maar wij gaan ook rustig apart van elkaar naar feestjes ed hoor. We hebben dan wel een relatie, we zijn toch echt beide personen apart met ook eigen levens :D
Ben ook niet van dat op je wederhelft zo 'hangen' en kleffen, ik heb ook m'n ruimte nodig zo nu en dan.

Enne, dat alleen in je bed slapen met alle ruimte dat je er zo van kan genieten ken ik, heerlijk :))


Wat een fijne reactie! Nu voel ik me al iets minder alleen :')
Ja, of als hij onaangekondigd laat weten dat hij komt terwijl ik dat helemaal niet gepland had.. NOOO, eigenlijk liever niet want dan moet ik mijn planning aanpassen.. Blijf waar je bent, we zien elkaar in het weekend... :+

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:44

Ik werk en leef samen met mijn man, nu is hij een aantal dagen weg. Heerlijk, niks om rekening mee te houden! Vragen mensen red je het een beetje alleen, joh voor ik met mijn ogen kan knipperen is hij er weer (en ja dat vind ik ook super fijn ❤️). Dus voor een deel kan ik je wel snappen. In bed slaap ik gewoon op mijn eigen helft, zijn kant is harder hihi.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:46

PerleB schreef:
Wat een fijne reactie! Nu voel ik me al iets minder alleen :')
Ja, of als hij onaangekondigd laat weten dat hij komt terwijl ik dat helemaal niet gepland had.. NOOO, eigenlijk liever niet want dan moet ik mijn planning aanpassen.. Blijf waar je bent, we zien elkaar in het weekend... :+

Precies dat haha. Jup, heel herkenbaar. _/-\o_
Je bent zeker niet alleen. Dat is ook wel waarom ik in eerdere relaties gek werd van het kleffe hangerige gedoe wat schattig en leuk in het begin is maar daarna me al snel de keel uit kwam, ik ben daar teveel op mezelf voor. Sommige noemen het interesse in elkaar tonen, maar ik hoef echt niet alles te weten of te vertellen van elke minuut van de dag over telefoon of app ed, bewaar wat gespreksstof voor als je elkaar weer ziet. Maarja wij wonen samen en ik houd 't blijkbaar al lang uit zo en zij ook met mij. Dus het zal meevallen. :))

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:48

Pffff zo herkenbaar. Ik ben ook niet van altijd bij elkaar hangen, van altijd samen slapen ed. Er mag best wat tijd tussen zitten. En dat gehang als ik bezig was met m'n paard... om gek van te worden. Ik snap t helemaal, niets raars aan.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:49

Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:52

Ik herken het precies.
Heb ook nood aan me time.
Nu vrijgezel en geen problemen mee.

En ik hou van mij bed voor mezelf hebben

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:54

Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.


Dat hoeft echt niet. Er zijn ook gewoon mensen die minder behoefte hebben aan anderen om zich heen. Eender wie die anderen ook zijn.

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:54

Ik herken het ook wel. Ik heb ook een best druk leven. Ik doe vrij intensief aan crossfit (5 keer in de week) ik heb een eigen paard op een stal staan waar we alles zelf moeten doen en dat doen volgens een rooster en dan altijd met een paar mensen en daarnaast heb ik ook nog een baan in de horeca. Dus allemaal niet alleen lichamelijk zwaar maar ook op sociaal vlak. Dan vind ik het erg prettig om af en toe lekker alleen thuis te zijn en bank te hangen en naar de tv te staren. Ik heb het geluk dat mijn vriend zijn eigen hobby heeft waar hij druk mee is. Door mijn werk ga ik ook wel eens van een feestje eerder naar huis omdat ik dan de volgende dag weer om 7.00 op mijn werk moet zijn, of het komt voor dat ik tot 23.00 werk en dat ik dan nog even lang wip of helemaal niet kom. Mijn omgeving snapt het gelukkig wel, heb ook een paar vriendinnen in de zorg, die zitten in het zelfde schuitje. Enige verschil is miss dat wij al 24 jaar samen zijn dat dat het dan miss wat normaler is om elkaar wat losser te laten.

doe nou maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!
pas op, dyslectie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:54

Vjestagirl schreef:
Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.


Dat hoeft echt niet. Er zijn ook gewoon mensen die minder behoefte hebben aan anderen om zich heen. Eender wie die anderen ook zijn.


Ja dat snap ik wel, maar je ook echt irriteren aan de ander? Dat lijkt me niet toch?

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:55

Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.

Protest! ;) Niet iedereen is geschikt om een relatie te hebben zoals het 'hoort'. En dan maakt het geen fluit uit wie de partner is.

Ik hou, veel ups en downs, vreselijk veel van mijn lief. Maar ik herken verl in TS.

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:55

Zo... lang verhaal.

Ik weet eigenlijk niet wat ik er van mort vinden.

Me time, ieder zijn eigen ding doen. Ik ben helemaal voor. Zo was je leven voor je relatie en datmoet je zeker niet opgeven. Niks vreemds aan apart op een feestje zijn en niet de hele avond met elkaar praten. Deden wij ook niet (meestal samen op stap, de hele avond met vrienden in de kroeg en dan samen weer naar huis)

En js ik vind het ook heerlijk als ik een keer een avondje voor mezelf heb. En ik ga geregeld met vriendinnen weg en 1x per haar een heel weekend en hij ook ( en we hebben 2 kids).

Dus ja daar ben ik voor.


Maar als ik dit zo lees begin ik bijna te twijfelen. Je wilt niet met hem wakker worden, je wilt niet met hem slapen. Hij mag niet met je mee. Is hij wel leuk genoeg dan? Of meer een goeie vriend.

Het allerergste vind ik eigenlijk dat hij pech heeft met zijn kattenallergie. Dat kan toch niet voor mijn gevoel.

Een relatie is wel geven en nemen. En iedereen heeft zijn eigenaardigheden waat je soms even over een drempel moet.

Is jullie relatie voor jou gevoel in balans? Hoe zie jij de toekomst? Wil je nooit samenwonen? Of niet met hem?

Hoe dan ook. Ik zou het met hem bespreken als je een serieuze relatie met hem wil. Dan kan hij kiezen wat hij wil en weet hij ook dat het niet gaat veranderen.

Be your best self

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 22:57

Palmera schreef:
Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.

Protest! ;) Niet iedereen is geschikt om een relatie te hebben zoals het 'hoort'. En dan maakt het geen fluit uit wie de partner is.

Ik hou, veel ups en downs, vreselijk veel van mijn lief. Maar ik herken verl in TS.


Jawel, maar wat ik zeg, het lijkt me niet goed voor je relatie als je je aan hem irriteert, niet naast hem wakker wilt worden etc. Ik ben niet tegen autonomie, absoluut niet. Sterker nog, dat heb ik ook heel erg in mijn relatie, maar ondanks dat ik veel mijn eigen ding doe, zie ik hem wel heel graag en wil ik graag contact met hem.

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 23:05

Joltsje schreef:
Het allerergste vind ik eigenlijk dat hij pech heeft met zijn kattenallergie. Dat kan toch niet voor mijn gevoel.

Goh, pech is misschien niet helemaal het juiste woord. Ik probeer het wel te voorkomen dat hij zijn allergie krijgt door een dekentje neer te leggen waar de kat dan op gaat liggen (zodat de haren niet in de dekens kruipen) en door de kat niet elke nacht bij me te laten slapen... Meestal vervang ik de lakens dan ook wel als hij komt. Dus het is niet zo dat hij 'pech' heeft maar ik zal de kat daarvoor niet minder snel mee naar boven nemen aangezien hij ook zijn puffer heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:07

Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.


Hier ben ik het mee eens! Het klinkt niet meer alsof je je aan hem irriteert en hij niet je ware liefde is.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:08

Ik kan me mateloos irriteren aan die van mij. Ik slaap ook bijzonder graag alleen. Als ik hem twee weken niet gezien heb ben ik wél blij dat ik hem zie. En dat merkt hij dan ook. :+
Als ik hem dagelijks zie lopen de irritaties veel sneller op.

Hierbij wel aan TS: hoe staat jouw vriend in deze relatie? Ergert hij zich aan het feit dat jij minder aandacht nodig hebt dan gemiddeld?

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:09

Het klinkt alsof hij niet de ware is voor jou. Je irriteren als hij belt, of als hij met je mee gaat, schijt hebben aan zijn allergie klinkt niet helemaal gezond. Tuurlijk is me-time belangrijk, ik ben een heel ander type, een echt huismus en graag bij mijn man, maar wij zien elkaar 5 avonden in de week bijna niet en dat is helemaal prima.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

MelanieB

Berichten: 25864
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:13

Palmera schreef:
Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.

Protest! ;) Niet iedereen is geschikt om een relatie te hebben zoals het 'hoort'. En dan maakt het geen fluit uit wie de partner is.

Ik hou, veel ups en downs, vreselijk veel van mijn lief. Maar ik herken verl in TS.

Idem hier, ik herken zeker wat in TS haar verhaal. Maar ik hou zeker wel van m'n vriendin. Ik/we zijn gewoon niet volgens het boekje zoals men het graag zou willen zien. Zolang je beide gelukkig bent moet je je niet laten beinvloeden door anderen en wat zij als het perfecte plaatje (willen) zien.
Ik hoef niet de hele tijd rond iemand te zijn, maar da's tegenwoordig anders en niet passend in het plaatje.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 09-06-18 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner A-Kader lid |
Individueel Zilver en team Zilver Wereldkampioenschap Kisbér 2019 | Team Goud Wereldkampioenschap Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud Wereldkampioenschap Oirschot 2023

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:14

Palmera schreef:
Joolien schreef:
Ik denk dat hij niet helemaal de juiste voor jou is. Als je namelijk echt van iemand houdt, dan wil je die persoon namelijk vaak om je heen hebben. Dan offer je bepaalde dingen wel op, niet omdat het moet, maar omdat je zoveel van die persoon houdt dat je veel voor de ander over hebt. Daarmee wil ik niet zeggen dat alleen-tijd niet goed is, juist wel, maar zoals jij dat omschrijft denk ik dat je gewoon niet genoeg van hem houdt.

Protest! ;) Niet iedereen is geschikt om een relatie te hebben zoals het 'hoort'. En dan maakt het geen fluit uit wie de partner is.

Ik hou, veel ups en downs, vreselijk veel van mijn lief. Maar ik herken verl in TS.

Dat dus.. mijn vorige vriend was ook super, maar ik zou echt nooit met hem willen samen wonen. Die wilde ook teveel, dus die kon ook beter iemand zoeken die wel wilde samenwonen, trouwen enz... Ik zou een lat relatie prima vinden, ik wil NIET met iemand in 1 huis wonen en elke dag samen slapen. Ik hou van mijn eigen ruimte, gewoon alleen zijn en mijn eigen dingen doen. Maar dat is blijkbaar heel vreemd voor veel mensen.

xRaisin

Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:18

Mijn eerste gedachte was hetzelfde als doe van Joolien.

Maar goed, ik ken TS niet en haar vriend ook niet, maar als ze allebei tevreden met hoe deze relatie nu is, zijn ze in feite toch perfect voor elkaar?

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 23:18

Palmera schreef:
Hierbij wel aan TS: hoe staat jouw vriend in deze relatie? Ergert hij zich aan het feit dat jij minder aandacht nodig hebt dan gemiddeld?

Hij weet dat ik nog al sta op mijn momentjes alleen en dat ik minder aandacht nodig heb. Ik heb hem dat ook gezegd. Zoiets in de trend van 'dat ik niet echt iemand/ een vriend nodig heb om gelukkig te zijn. Ik kan perfect gelukkig zijn zonder lief.' Hij laat af en toe wel merken dat hij wat meer aandacht nodig heeft. Zeker nu tijdens de examens is dit moeilijk omdat hij in de weekenden nu niet kan komen omdat ik moet studeren.


zonnebloem18 schreef:
Het klinkt alsof hij niet de ware is voor jou. Je irriteren als hij belt, of als hij met je mee gaat, schijt hebben aan zijn allergie klinkt niet helemaal gezond.

Zo klinkt het wel erg hard :')
Schijt hebben aan zijn allergie is niet helemaal waar. Ik probeer het wel te voorkomen dat hij zijn allergie krijgt door een dekentje neer te leggen waar de kat dan op gaat liggen (zodat de haren niet in de dekens kruipen) en door de kat niet elke nacht bij me te laten slapen... Meestal vervang ik de lakens dan ook wel als hij komt. Dus het is niet zo dat hij 'pech' heeft maar ik zal de kat daarvoor niet minder snel mee naar boven nemen aangezien hij ook zijn puffer heeft (1x puffen en hij krijgt zijn allergie niet)

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:24

Oké misschien wel hard, maar de meeste meiden zouden het geweldig vinden als hun vriend(je) mee wilde naar de paarden. Of als hun vriend uit eigen initiatief zou bellen, hij heeft wel veel over voor jou.

Ander punt wat bij mij naar voren komt is, heb je wel genoeg tijd voor jezelf? Het komt op me over dat je eigenlijk behoefte hebt aan meer momenten voor jezelf, die kan je ook creëren door andere activiteiten terug te schroeven.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥