Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:59

Ianthe schreef:
MelanieB schreef:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Exact dit. Maar voor sommigen is het in hun hoofd onmogelijk om zo te kunnen zijn in een relatie. Zoveel mensen. Zoveel wensen.
Gelukkig heb ik een partner die er hetzelfde over denkt. Heerlijk. <3

Ja...bij familie ook, als je uit zo´n familie komt die allemaal in de 20 trouwen;) En natuurlijk allemaal kinderen krijgen...Daar zit je dan als iemand die niet wil trouwen, niet wil samenwonen en geen kinderen wil :+

Oh ja, maar dat komt wel als ik de ware ontmoet he. :D


We kunnen elkaar de hand schudden haha. Ik wil niet samenwonen, ook niet trouwen en zeker geen kinderen, brr. Maar als 28 jarige jonge vrouw die dat niet wilt, dat is blijkbaar raar zucht.


@melanie: waar heb je die gevonden? Ik heb er ook zo 1 nodig haha. Die hetzelfde denkt.


CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:15

Sonja_vR schreef:
Als mijn geluk af hangt van een ander persoon gaat er toch iets niet goed naar mijn idee
Ja mijn vriend is een hele fijne/mooie toevoeging in mijn leven
Maar mijn geluk hangt niet van hem af nee :n
En ja, ik durf te stellen dat ik in mijn eentje net zo gelukkig kan/zal zijn
Wat niks weg neemt van mijn gevoelens voor en en mocht hij INeens besluiten te vertrekken dat ik dat uitermate poedersuiker zal vinden etc
Maar er is maar 1 persoon die mijn geluk in de hand heeft
Dat ben ik zelf

Idem ditto hier :Y)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 00:18

Ow, mijn man zou ook zeggen dat hij mij niet nodig heeft. Maar hij zal ook zeker uitleggen dat hij me wel zal missen en veel aan me denkt bijv. Hij wil me niet kwijt, maar dat is wel iets anders als, niet zonder iemand kunnen, niet meer gelukkig zijn etc.

Ik denk dat ik mn man wel nodig heb, maar dat heeft toch wel andere redenen. Ik ben deels afhankelijk en zie dat weer wel als nodig hebben. Maar als hij morgen wegloopt, kan ik wel ook zonder hem leven.

We kennen elkaar 25jr, gaan denk ik wel voor elkaar door het vuur, maar je bezit de ander niet. Als het morgen opeens anders is, redden wij het ook zeker zonder elkaar.

Er zijn genoeg mensen die ongelukkig zijn, terwijl ze een leuke partner hebben bijv. En imo kun je ook niet 24/7 gelukkig zijn.

Of je met iemand samen kan zijn, hangt ook van meer af. Wij zijn allebei niet foutloos, maar als je met elkaars fouten kan leven en elkaar accepteert zoals je bent, dan kom je heel ver. Ik zie ook wel dat er mannen zijn die misschien veel knapper zijn, een goddelijk lijf hebben, stinkend rijk zijn etc etc, maar ik zou het er vast geen dag mee uithouden.

Elisa2

Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:25

Knappere mannen/ vrouwen zijn er altijd, maar het gaat om het totaalplaatje he..uiterlijk en innerlijk, en dat laatste is het belangrijkste om mee te leven.

Verder mooi omschreven superpony, geluk zit zeker in jezelf..partner is als het goed is de toevoeging die je nog wat meer gelukkiger en compleet maakt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:38

Aan een aantal reacties hier te lezen maken sommige mensen er nogal een sport van om alles wat de TS schrijft in het negatieve te zetten.

Om heel eerlijk te zijn vind ik het schrikbarend dat sommige mensen hun geluk laten afhangen van het samenzijn met hun partner. In een gezonde relatie zal je partner je zeker geluk brengen, maar het lijkt me niet gezond als je niet gelukkig kunt zijn zonder partner.

Ik denk ook zeker niet dat TS bedoelt dat haar vriend haar geen geluk brengt, maar dat zij ook gewoon gelukkig kan zijn zonder relatie. Dat lijkt me niet meer dan normaal, anders word je wel heel afhankelijk van je partner.

Ook ik heb erg de behoefte aan het kunnen leiden van mijn eigen leven en ben nu, zonder relatie, erg gelukkig. Dat betekent niet dat er nooit een partner zal komen en dat ik dan geen tijd vrij wil maken, maar ik ben niet de persoon om mijn hele leven dan aan te gaan passen aan een ander. Een relatie moet een aanvulling op je leven zijn en geen opvulling. ;)

Volgens mij heeft de TS dit topic niet geopend om afgezeken te worden, maar om even haar hart te luchten en verhalen te horen van mensen die ook graag alleen zijn. Dat mensen dan hun vervelende ervaringen op de TS gaan projecteren lijkt me niet helemaal gepast.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:26

Elisa2, precies. En ik ben vrij saai/nuchter, he je het wil noemen. Ik zie wel dat iemand knap is, maar ik word er echt niet warm of koud van. Ik moet echt iets met een man hebben.

Herfstwind. Daarom...het is het geschreven woord en we horen TS haar toon niet erbij. Zien en horen haar vriend niet etc.
Maar er zijn wel dingen die TS schrijft, waarop je zegt; Hoe staat jouw vriend hierin, want liefde maakt echt blind en zo gaat iemand misschien wel zichzelf voorbij om haar te plezieren. Daar wordt uiteindelijk niemand gelukkig van. Zoals ze het opschrijft, is het ook meer een vraag van; zie je dat wel? Hoor je hem wel?
Dat je alleen gelukkig bent en me time nodig hebt is prima, maar ikke, ikke, ikke kan niet in een relatie. Je zie vaak zo, waar 1 partij vrij dominant is, de andere partij dat heel lang slikt, maar uiteindelijk de bom wel barst aan 1 van beide kanten. Soms de dominante, omdat die niet genoeg tegengas krijgt.

Uiteindelijk plaats je zelf iets op BOkt/internet en kun je ook teruglezen hoe je overkomt, daar op terugkomen als dat verkeerd wordt begrepen of wat dan ook.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:45

Er zijn inderdaad ook dingen in de OP waar ik mijn vraagtekens bij heb, zoals het kattenallergie-verhaal, maar dat maakt nog niet dat ik ga oordelen over de TS als persoon. Ik vind het juist sterk dat de TS haar grenzen aan durft te geven en geen dingen doet "omdat het hoort binnen een relatie".

Een relatie is absoluut geven en nemen, maar je hoeft jezelf niet weg te cijferen voor de ander. Als jij liever een avondje alleen op de bank zit moet daar in mijn ogen ruimte voor zijn. Behoefte hebben aan even alleen zijn betekent niet dat je niet graag met je partner bent. Op dat moment heb je gewoon even behoefte aan tijd voor jezelf en een partner hoort dat te respecteren.

Dat het binnen de relatie van de TS nu even niet vlekkeloos verloopt is duidelijk (anders open je geen topic), maar sommige mensen gaan echt te ver door de TS compleet af te kraken. Mensen zijn nu eenmaal verschillend en hebben verschillende behoeften, de een hecht meer waarde aan een eigen leven kunnen hebben en de ander leeft voor zijn/haar partner. Dat is een keuze die iemand zelf mag maken en het is niet aan buitenstaanders om iemand daarom te veroordelen.

In een relatie blijven met iemand is nog altijd een keuze, óók voor de vriend van de TS.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:42

Ja, maar dat geldt dus inderdaad voor beide partijen. Je weet alleen wat je leest, maar zoals nu lijkt het erop dat TS haar grenzen zeer duidelijk aangeeft en haar vriend niet. Dat kan nu fijn werken, maar uiteindelijk echt problemen gaan geven.

Mijn man en ik hebben ook onze eigen grenzen, maar soms geef je een beetje toe, omdat je er samen uit moet komen en soms niet, maar er moet wel echt balans zijn. Die balans wordt gemist zoals TS het beschrijft.

Zelfs als degene die de grenzen stelt, kan dat echt problemen gaan geven. Ook TS zal het voelen dat haar vriend meer wil dan zij kan geven.

Callisto04

Berichten: 1377
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Belgie

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:18

Tussen enkel gelukkig kunnen zijn als je een partner hebt en geluk totaal onafhankelijk van een partner zit nog wel een hoop grijs en zijn ook deels andere dimensies vind ik.
Ik ben tevreden met alles in mijn leven, heb goeie keuzes en foute keuzes gemaakt, maar wel steeds erachter gestaan en een leven dat helemaal ok is zonder partner (of met). Dat is dan één aspect. Ik ben blij met mijn job, vrienden, kinderen, … Ik kan daar ook zelf keuzes in maken etc. In deze manier om naar mijn leven te kijken kan ik zeggen dat ik onafhankelijk van een partner best tevreden ben met hoe alles loopt. Ik heb dus geen partner nodig om gelukkig te zijn. Met de nadruk op EEN partner.
Als ik een partner heb dan blijft het vorige allemaal relevant, maar is er een andere dimensie. En dat gaat niet over een partner nodig hebben om bovenstaande te kunnen doen of om gelukkig te zijn. Dat gaat om iemand waar ik om geef, die ik blij wil maken, waar het leuk mee is om samen dingen te doen, die ik aantrekkelijk vind en waar ik bovenal graag tijd mee doorbreng en gelukkig zie. Als mijn partner mij niet doet verlangen of blij doet voelen, dan kan ik even goed alleen zijn (veel minder complex, …) en dan is er voor mij geen toegevoegde waarde. Om iemand te hebben om mee te praten als het lastig is of om op andere manieren “nuttig” te zijn, nee bedankt. Als ik zo naar mijn partner zou kijken dan stopt het.
Dus ja, partner is iemand waar ik graag bij ben, naar verlang, blij wordt als ze er is, … En evengoed geniet ik van dingen samen met mijn kinderen, sporten met vrienden, pintje drinken met vrienden, … Het is beide en als dat beide goed loopt (het eerste heb ik al wat meer zelf in de hand) dan is dat zalig.

Hutcherson

Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:20

Sonja_vR schreef:
Als mijn geluk af hangt van een ander persoon gaat er toch iets niet goed naar mijn idee
Ja mijn vriend is een hele fijne/mooie toevoeging in mijn leven
Maar mijn geluk hangt niet van hem af nee :n
En ja, ik durf te stellen dat ik in mijn eentje net zo gelukkig kan/zal zijn
Wat niks weg neemt van mijn gevoelens voor en en mocht hij INeens besluiten te vertrekken dat ik dat uitermate poedersuiker zal vinden etc
Maar er is maar 1 persoon die mijn geluk in de hand heeft
Dat ben ik zelf


Nou als mijn vriend weg zou vallen dan zou dat zeker een grote inslag hebben op mijn gevoel van geluk. Zeker omdat hij iets in mijn leven toevoegt wat ik nog niet eerder kende.
Ik was voor hem hartstikke gelukkig en had genoeg om handen, maar zou toch zijn toevoeging niet willen missen.
Zonder hem zal ik echt wel weer gelukkig worden, maar ik denk dat een (goede) partner iets toevoegt wat jij zelf niet kunt behalen. Niet dat je dan depressief in een hoekje zit, maar gewoon die stap extra. Neemt niet weg dat je echt niet vrolijk wordt als je partner (waar je hopelijk dol op bent) tegen je zegt dat je niet nodig bent voor het geluksgevoel. Wat voeg je dan toe als iemand dat tegen je zegt.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 03:37

Ik herken het wel uit mijn vorige relaties. En daar bleek ik in alle gevallen toch niet het goede gevoel te hebben en die relaties heb ik dus ook beëindigd.
Nu met mijn man heb ik dat totaal niet. Tuurlijk, mijn momentjes op mezelf vind ik heerlijk en helemaal prima, maar ik vind het altijd fijn als hij weer thuis komt als hij bvb weekend -of nachtdienst gehad heeft. Bij hem heb ik ook veel minder irritaties dan bij mijn andere relaties, ik kan gewoon meer van hem hebben en hij past bij mij.

Dus de moraal van mijn verhaal is dat er misschien toch wat mis is in je relatie als je liever alleen dan samen bent.


Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 06:28

Ik herken het ook wel. Zeker na vannacht. Mijn vriend heeft goed geslapen, ik ontzettend slecht, vanwege zijn gesnurk. Dus rond half 4 naar beneden verkast. Half half op de bank geslapen en om 5 uur weer wakker gemaakt door vriendlief omdat hij me miste in bed _-:(
Op zulke momenten vervloek ik 'm echt. _-:(
Vervolgens voelt hij zich enorm schuldig en doet alles voor me om het goed te maken. Heel lief, maar laat mij in mijn ochtendhumeur na een nacht weinig slaap om half 6 gewoon zelf mijn brood maken en loop me vooral niet voor de voeten :+
Dus uiteindelijk zat ik dus om 7 uur op mijn werk ipv de gebruikelijke kwart over 8, omdat ik er knettergek van werd.

Ook is hij nu thuis, omdat hij geen werk heeft. We wonen op papier nog niet samen, maar in de praktijk eigenlijk al wel. Ik verheug me echt op het moment dat hij wel weer werkt, zodat ik af en toe gewoon een moment voor mezelf heb thuis, zonder dat hij op de bank zit.
Want die momenten zijn er niet. Als ik weg ga is hij er, als ik thuis kom ook. Hij irriteert zich er aan dat ik dan geen zin heb om nog wat te doen na een dag werken en ik irriteer me eraan dat hij verwacht dat ik 's avonds dan ook nog wat ga doen.
Gister is hij heel de dag weg geweest en dan is het zo gezellig als we 's avonds thuiskomen, omdat we elkaar wat te vertellen hebben en allebei dan gewoon lekker op de bank willen hangen bij elkaar.
Maar goed, dat is maar tijdelijk en als hij straks weer werk heeft, zitten we ook al minder op elkaars lip.

Wel goed om te zeggen dat ik nog nooit heb samengewoond met iemand en hij eigenlijk altijd wel een relatie heeft gehad. Gelukkig kunnen we er goed over praten, al dan niet met hulp. Dus er is wederzijds zeker wel begrip. Maar soms snak ik echt naar een moment alleen. Lekker rommelen in huis, even rust en stilte, mijn eigen serie kijken. Maar ik merk ook dat als dat te lang duurt, ik niet meer weet wat ik moet doen en ik hoop dat hij snel thuis komt. Met onze relatie is ook niks mis, maar ik zou echt niet alles samen kunnen doen en constant in elkaars gezelschap willen zijn.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aniek23, Babsiej, christel0908, DotBot, Esther, Eulogy, henshem, IASCrawler, juval, leintje_, LouLi, LWDaisy, MissyNr1, Nescio18, Pferdchen, ReadTheRulez, Rosa_, xPearl, xSannee en 67 bezoekers