Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:57

Fenrir schreef:
love_western schreef:
Maar naar een aantal reacties in dit topic, snap ik heel goed waarom sommige mensen gek worden in een relatie....


Nou inderdaad. Stel je voor dat je je een seconde ergert als je partner net op een onhandig moment belt, dan kun je echt maar beter je relatie uitmaken hoor! :')

_/-\o_ :')

Anoniem

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:05

Wat kan Bokt toch weer letterlijk overdrijven... :roll: Iedereen baalt wel is als iemand belt (maakt niet eens uit wie) op het moment dat het echt echt niet uitkomt.
Maar als je elke keer dat gevoel hebt als een bepaalt persoon belt, moet je toch even achter je oren krabben of hij/zij wel wat voor jou is ;)

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 15:06

cinniz123 schreef:
PerleB schreef:
Samen met de vriendengroep beleven we gezellige momenten die ik voor geen goud zou willen missen. En soms kijk ik naar hem en denk ik.. potverdekkie wat een lekker stuk en die is lekker van mij!


Ik heb zeker niet alle reacties gelezen maar wel van jou ts....
Je komt op mij over als ‘ wel de lusten,niet de lasten’


Was dat maar waar :')

Ik zie hier de laatste reacties gaan over friend with benefiets, met alle respect voor diegene die daar vrede mee hebben, maar dat is niks voor mij. Ik ga niet alle persoonlijke stuff op bokt knallen, maar geloof me vrij als ik schrijf dat dat mij niets zegt.

Verder wil ik nog even melden dat ik veel zie dat mensen uit het wilde weg conclusies maken. Ik kan ze niet allemaal gaan opsommen want dat zijn er teveel. Iedereen heeft zijn eigen mening hierover en dat mag zeker ook maar mag ik vragen om te reageren op wat je in de startpost ziet en niet in wilde weg conclusies te gaan maken gebaseerd op je eigen leven, ervaringen, ... ? vb: "Want dat zal wel zo zijn, en de TS is vast zeker zo, en dat zal haar vriend ook wel niet mogen, ect, ect, ect..." Want 11/10 conclusies die hier neergeschreven worden zijn nog fouter dan een rode broek met oranje bollen.
Als je meer verduidelijking wilt omtrent de situatie, stuur me gerust een PB en dan geef ik je meer duidelijkheid om de situatie helder te krijgen.
Laatst bijgewerkt door PerleB op 13-06-18 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:07

Wat is er mis met de suggestie van friends-with-benefits? Is dat een scheldwoord ofzo?
Ts heeft zelf dit topic geopend. Wat zij verwacht van de relatie lijkt mij meer friends with benefits, terwijl de vriend een serieuze(re) relatie wil. Daar zal ze toch iets mee moeten lijkt mij (praten, afspraken maken, elkaar tegemoet proberen te komen), en als ze dat niet kan/wil zal ze zo eerlijk moeten zijn de relatie te beëindigen. Anders wordt vriendlief aan het lijntje gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:16

Maar wat wil je nu horen dan eigenlijk TS?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:23

TS, dat vind ik niet heel redelijk. Jij typt dingen en krijgt daarop reacties. Het is dan niet alleen maar een aai en een lief woord, maar ook een eerlijke mening van mensen.
En ja, mensen hebben vergelijkbare situaties meegemaakt en oordelen ook daar vanuit. Daar zou je ook zeker iets mee kunnen, want niet iedereen snapt de positie van de partner.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:28

Oh, ik herken het heel erg! Daarom dat ik ook geen relatie heb, omdat de andere partner meer wilde en wel meer tijd wilde investeren en meer tijd eiste. Dat snap ik helemaal, zo werkt het vaak in relaties, maar ik ben echt wel meer op mezelf en daar het type niet voor - en dus vond ik het beter het af te breken.

Ik vind 1x in de week elkaar zien, in het weekend, meer dan voldoende. Ook elke dag goedemorgen schatje en slaap lekker schatje over de app werd ik chagrijnig van.. Sowieso de hele dag dat geapp hoeft voor mij niet.. Dat standaard zoenen als hij me thuis afzette en dat standaard "ik houd van je, ik mis je".. Het was zo.. Geforceerd en teveel.

Dat terwijl ik echt echt wel verliefd was, maar ik ben gewoon heel zelfstandig en onafhankelijk. Ik houd ook van alleen zijn en kan dus ook niet zo heel goed tegen de verwachtingen in een relatie. Al dat koetsjie-koe en constant samen moeten zijn overal, met elkaar in contact moeten zijn en de kritiek als je een beetje buiten de norm doet - vond ik heel irritant.

Ik had het hartstikke fijn met hem als we samen waren, maar soms was ik druk en dan wilde hij 's avonds om 8 uur nog even langs komen, samen gezellig een filmpje kijken, maar dan was ik al de hele dag in de weer, en wilde ik gewoon mijn eigen ding doen en om 10 uur alleen in bed knallen, met mijn eigen ruimte en plek. Dan had ik geen zin in hem. Dat begreep hij dan niet.

Dat bracht frustratie bij hem. Hij wilde zoveel mogelijk tijd door brengen samen. Ik niet. Dus het werd tijd voor eerlijkheid en daarna zijn we uit elkaar gegaan. Ik was dol op hem, maar hoe ik een relatie zie paste niet bij hoe hij een relatie zag.. En ik merkte dat ik me met de tijd steeds meer ging irriteren aan hem, omdat hij dingen wilde, omdat hij een intensiviteit zocht in de relatie, die ik niet wilde. Dus ook als hij belde of appte, dat ik met mijn ogen rolde en het soms urenlang negeerde tot ik zin had om te reageren. Niet omdat ik niet gek op hem was, maar omdat ik daar geen behoefte aan had; hij wel, en hij dat probeerde te blijven door drukken.

Dus ondanks dat het mij heel veel verdriet heeft gedaan - want verliefd was ik - leek het mij beter het af te breken.

Dat betekend niet dat jij dat hoeft, maar wel dat je eerlijk moet zijn aan hoe jij een relatie ziet en wat jouw verwachtingen zijn in een relatie. Liefde alleen is niet altijd genoeg..

En laat je niet gek maken door de mensen die zeggen dat je egoïstisch bent of dat het meer friends with benefits relaties zijn. Onzin.

Niet iedereen wil of heeft hetzelfde idee van een relatie. Mooi dat iemand anders elke dag belt/appt, zijn partner elke dag wil zien en zich een dag of nacht zonder niet kan voorstellen. Als jij iemand vind die ook datzelfde idee heeft over een relatie, mooi toch... Maar niet iedereen is hetzelfde. Niet iedereen heeft exact zulke behoeftes. Dat heeft niets te maken met hoeveel je van iemand houd of hoeveel je verliefd bent. Verliefd zijn betekend niet meteen dat je koste wat kost elke seconde met iemand wil door brengen. Voor veel wel, maar voor velen ook niet.

TS moet iemand vinden die met haar op 1 lijn staat en dit ook oké vind. Misschien dat haar partner met een goed gesprek meer tot die lijn kan komen, misschien ook niet.. En dan is het zaak om te kijken of het wel eerlijk is naar hem toe om verder te gaan of niet.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:42

My 2 cents: praat er gewoon eens over met je vriend. Volgens mij is er geen heilige standaard waar een relatie aan moet voldoen. Zolang jullie beiden gelukkig zijn is het toch prima? Wie weet vind je vriend wel dat ie moet bellen en ziet dat als zijn 'plicht', en zie jij het als je plicht om op te nemen. Doen jullie allebei iets wat je niet leuk vind, dat zou zonde zijn toch. In een goede relatie kom je met praten altijd (vroeg of laat) tot een oplossing. En als die voor jullie werkt is het prima, ongeacht wat anderen denken toch...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:49

ElineS schreef:
Oh, ik herken het heel erg! Daarom dat ik ook geen relatie heb, omdat de andere partner meer wilde en wel meer tijd wilde investeren en meer tijd eiste. Dat snap ik helemaal, zo werkt het vaak in relaties, maar ik ben echt wel meer op mezelf en daar het type niet voor - en dus vond ik het beter het af te breken.

Kijk, dit vind ik eerlijk. Je ziet in dat jij andere dingen wil geven dan wat jouw partner van je vraagt, en je bent volwassen genoeg om dit in te zien en toe te geven dat je daarin misschien niet compatibel bent. Dat is wat je in zo'n situatie imo hoort te doen.

Maar TS zit in een situatie waar haar vriend bepaalde dingen van haar wil (meer tijd, meer aandacht) en zij wil dit niet geven. Dat is natuurlijk jouw volste recht, TS, maar dan moet je dit naar hem toe ook eerlijk toegeven en eens diep reflecteren of jij dan wel de goede persoon voor hem bent. Wil jij je de rest van je leven verantwoorden voor de tijd die je alleen van hem wil doorbrengen? Wil jij je de rest van je leven naar voelen met het vooruitzicht dat je eens een weekend met hem moet doorbrengen? Want dat lijkt me niet de manier van doen in een relatie. Want op dit moment vraagt jouw partner meer van je tijd, meer aandacht, maar jij wil hem die niet geven. Met andere woorden: jij wil geen toegaves doen in hoe jij naar hem toe leeft. Maar waarom moet hij dan wél toegaves doen, zoals jou minder zien dan hij zou willen? Dat is toch niet eerlijk?

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:00

Maar Ts, draai het dan eens om, wanneer jij je vriend heel graag ziet, er een serieuze kandidaat voor je toekomst in ziet en diegene stelt zijn kat of hond of wat dan ook waar jij zwaar allergisch voor bent boven jou wat zou jij dan denken?? Ik wist het wel maar jij blijkbaar nog niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:04

Suusjepluus schreef:
My 2 cents: praat er gewoon eens over met je vriend. Volgens mij is er geen heilige standaard waar een relatie aan moet voldoen. Zolang jullie beiden gelukkig zijn is het toch prima? Wie weet vind je vriend wel dat ie moet bellen en ziet dat als zijn 'plicht', en zie jij het als je plicht om op te nemen. Doen jullie allebei iets wat je niet leuk vind, dat zou zonde zijn toch. In een goede relatie kom je met praten altijd (vroeg of laat) tot een oplossing. En als die voor jullie werkt is het prima, ongeacht wat anderen denken toch...


Praten moet kunnen, maar als 1 partner dominant is en de andere zich al een tijd afhankelijk opstelt wordt zelfs dat wel lastig. Als 1 van beide zegt; ik wil het zus en zo en de ander wil diegene niet kwijt, zal hij/zij blijven toegeven en op de tenen lopen, zijn/haar best blijven doen tot het niet meer gaat. Heel vaak ziet de dominante persoon het niet eens, zeker niet als je vooral naar je eigen wensen kijkt en niet naar de andere persoon kijkt. De eerste persoon krijgt nl alles wat het wil en ziet niet eens direct dat de ander daaronder lijdt. Natuurlijk komen er barsten en zal het ooit weleens mislopen, maar waarom zou je daarop wachten?

We kennen de kant van de jongen natuurlijk niet, maar TS plaatst iets op internet waar je alleen het geschreven woord hebt en maar 1 kant van het verhaal. Dat komt over alsof ze alleen naar haar eigen wensen kijkt. Dat kan, maar een andere man zou tegengas geven, de relatie verbreken or whatever. Ze schrijft dat deze jongen meer wil, dus hij accepteert blijkbaar een hoop. Als TS die kant niet ziet, dan is het geen evenwichtige relatie.

Ook een gesprek helpt alleen als je beide dan je gevoelens kan uitspreken, naar elkaar luistert en elkaars wensen respecteert en ook daaraan wil werken.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:07

Maar ze is toch eerlijk over wat ze wel of niet wil? Als haar vriend dat niet wil kan deze toch ook aan de kuierlatten trekken?
Ik denk dat zolang ts eerlijk is over haar gevoel en haar wensen het niet zo'n probleem is. Anders wordt het als zij van haar vriend verwacht dat hij zich in alles schikt. Je kunt het haar niet aanrekenen dat hij concessies doet en zij niet, daar kiezen ze beide zelf voor, het zijn beide volwassen personen. Anders zou het zijn als ts haar vriend dingen voorhoudt die ze niet waar kan maken, maar zoals ik het lees is dat niet aan de orde.

Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik hier lees dat mijn gevoel bij relaties helemaal niet zo abnormaal is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:09

TS is nu wel eerlijk, maar ik zie nergens staan dat ze dit ook allemaal aan d'r vriend verteld heeft? (of lees ik daar overheen?)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:15

Ik herken dit ook best wel sterk hoor.

Ik heb véél me-time nodig. En de man die hier tegen kan heb ik nog niet gevonden.

Ook dat niet missen herken ik. Misschien duurt dat allemaal gewoon wat langer voor ik iemand mis.

Kan het zijn dat je gewoon “de kans niet krijgt” om hem te missen omdat voor bij jou het “oh, ff lekker alleen, dat had ik nodig!” omslaat in “ik mis hem” hij gebeld heeft, of ge-appt heeft, of je elkaar alweer ziet?

Andere mensen begrijpen dit niet. Maar het is wat het is. Zo had ik gisteren ook een gesprek met een collega die oprecht niet snapte dat ik zei dat naar de bioscoop gaan veel energie kost. Dat sociale activiteiten me altijd meer energie kosten dan dat ze opleveren.

Zijn de mensen waarmee ik die dingen dan doe dan niet goed voor me? Nee natuurlijk niet. Ik ben gewoon snel overprikkeld en interactie kost veel energie. Wie het ook is.

Ik vind dat hij dan niet bij je zou passen ook echt een conclusie die te kort door de bocht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:17

Shiloh schreef:
Ik herken dit ook best wel sterk hoor.

Ik heb véél me-time nodig. En de man die hier tegen kan heb ik nog niet gevonden.

Ook dat niet missen herken ik. Misschien duurt dat allemaal gewoon wat langer voor ik iemand mis.

Kan het zijn dat je gewoon “de kans niet krijgt” om hem te missen omdat voor bij jou het “oh, ff lekker alleen, dat had ik nodig!” omslaat in “ik mis hem” hij gebeld heeft, of ge-appt heeft, of je elkaar alweer ziet?

Andere mensen begrijpen dit niet. Maar het is wat het is. Zo had ik gisteren ook een gesprek met een collega die oprecht niet snapte dat ik zei dat naar de bioscoop gaan veel energie kost. Dat sociale activiteiten me altijd meer energie kosten dan dat ze opleveren.

Zijn de mensen waarmee ik die dingen dan doe dan niet goed voor me? Nee natuurlijk niet. Ik ben gewoon snel overprikkeld en interactie kost veel energie. Wie het ook is.

Ik vind dat hij dan niet bij je zou passen ook echt een conclusie die te kort door de bocht is.


Maar uit jou reactie maak ik persoonlijk op dat de vriend van TS zich dan maar aan moet passen/erbij neer moet leggen. Dat is toch ook niet eerlijk?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Graag alleen zijn tijdens relatie.. Wie herkent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:23

Nog een heel ander idee van wat er speelt (puur speculatie uiteraard): iemand had het over tegengas. Zou het niet kunnen dat ts haar vriend en de relatie heel anders zou bekijken/benaderen als ze meer tegengas van hem kreeg?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:25

Anoniem schreef:
Shiloh schreef:
Ik herken dit ook best wel sterk hoor.

Ik heb véél me-time nodig. En de man die hier tegen kan heb ik nog niet gevonden.

Ook dat niet missen herken ik. Misschien duurt dat allemaal gewoon wat langer voor ik iemand mis.

Kan het zijn dat je gewoon “de kans niet krijgt” om hem te missen omdat voor bij jou het “oh, ff lekker alleen, dat had ik nodig!” omslaat in “ik mis hem” hij gebeld heeft, of ge-appt heeft, of je elkaar alweer ziet?

Andere mensen begrijpen dit niet. Maar het is wat het is. Zo had ik gisteren ook een gesprek met een collega die oprecht niet snapte dat ik zei dat naar de bioscoop gaan veel energie kost. Dat sociale activiteiten me altijd meer energie kosten dan dat ze opleveren.

Zijn de mensen waarmee ik die dingen dan doe dan niet goed voor me? Nee natuurlijk niet. Ik ben gewoon snel overprikkeld en interactie kost veel energie. Wie het ook is.

Ik vind dat hij dan niet bij je zou passen ook echt een conclusie die te kort door de bocht is.


Maar uit jou reactie maak ik persoonlijk op dat de vriend van TS zich dan maar aan moet passen/erbij neer moet leggen. Dat is toch ook niet eerlijk?


Niet alleen de vriend van TS. Mijn toekomstige man vriend zal dat maar moeten accepteren ja. Zoals ik zei. Ik heb de man die daar tegen kan nog niet gevonden.

Ik bedoelde met dat die jongen niet bij haar zou passen als in “je geeft niet genoeg om hem”. Die conclusie klopt gewoon niet. Hoeveel ik ook om iemand geef, soms wil ik gewoon helemaal niemand om me heen. Dat heb ik écht nodig.

Het is hoe ik in elkaar zit, daar kan niemand inclusief ikzelf niks aan veranderen. Het is geen wens. Het is een moet.

Denk je niet dat ik dat zelf ook niet vreselijk vervelend vind? Het leven zou een stuk simpeler zijn als alles me niet zoveel energie zou kosten en die nood niet zo hoog zou zijn.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:27

Als de vriend van de TS daar niet mee kan leven dan passen ze duidelijk niet bij elkaar, me-time hoort ook bij geven en nemen.

Aanpassen/ neerleggen bij bepaalde zaken hoort ook bij een stukje geven en nemen en accepteren hoe iemand is. Maar dat geven en nemen moet wel in balans zijn en blijven maar de enige die daar over kunnen oordelen of dat zo is, zijn de TS en haar vriend zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:32

Elisa2 schreef:
Als de vriend van de TS daar niet mee kan leven dan passen ze duidelijk niet bij elkaar, me-time hoort ook bij geven en nemen.

Aanpassen/ neerleggen bij bepaalde zaken hoort ook bij een stukje geven en nemen en accepteren hoe iemand is. Maar dat geven en nemen moet wel in balans zijn en blijven maar de enige die daar over kunnen oordelen of dat zo is, zijn de TS en haar vriend zelf.


Dat is precies wat ik bedoelde.
Prima als ze hier beide accoort mee zijn, maar ik krijg van TS d'r verhaal dat d'r vriend wel meer wil, en dat bedoelde ik met dat ze waarschijnlijk gewoon niet bij elkaar passen. En TS van hem verwacht dat hij zich maar volledig aanpast aan haar.

TS heb je je vriend dit allemaal al verteld? Dat je er zo over denkt?
Ik krijg nu de indruk dat hij gewoon heel erg z'n best doet, en geen idee heeft dat dat juist niet is wat jij wilt.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:33

Anoniem schreef:
Elisa2 schreef:
Als de vriend van de TS daar niet mee kan leven dan passen ze duidelijk niet bij elkaar, me-time hoort ook bij geven en nemen.

Aanpassen/ neerleggen bij bepaalde zaken hoort ook bij een stukje geven en nemen en accepteren hoe iemand is. Maar dat geven en nemen moet wel in balans zijn en blijven maar de enige die daar over kunnen oordelen of dat zo is, zijn de TS en haar vriend zelf.


Dat is precies wat ik bedoelde.
Prima als ze hier beide accoort mee zijn, maar ik krijg van TS d'r verhaal dat d'r vriend wel meer wil, en TS van hem verwacht dat hij zich maar volledig aanpast aan haar.


Tja dan nog is het aan hem om er wat mee te doen/ over te zeggen denk ik.
Denk wel dat de TS wellicht iets meer mag waarderen wat hij voor haar over heeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:34

Ik had net m'n reactie nog even aangepast :D Ik krijg ook gewoon de indruk dat d'r vriend dit allemaal niet weet, dus TS correct me if I'm wrong. Want dat veranderd echt bijna alles namelijk, als hij gewoon eet hoe jij er over denkt.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:36

Ik bedoelde het vooral vanuit “als je hem niet mist, dan zul je ook wel niet genoeg om hem geven”. Die conclusie is gewoon echt niet per definitie waar.

Maar inderdaad. Als haar vriend daar niet mee om kan gaan, gaat het lange termijn noot werken.

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:36

Ja we zijn het eens, communicatie in een relatie is en blijft zoo belangrijk en is soms ook enorm moeilijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:36

Ik heb niet meer het hele topic bijgelezen
Maar om in te gaan op je opening
Ik herken er best wat in hoor ,

Ik ben ook graag op mezelf , en ook graag op mezelf zonder dat mijn vriend er bij is
Maakt dat de relatie slecht of wat dan ook?
Absoluut niet
Ik kan gruwelijk genieten van samen zijn en samen dingen doen
Maar als ie een paar dagen weg is ivm Werk kan ik ook ontzettend genieten van het alleen Thuis zijn en hem niet missen
, als hij dan weer Thuis is vind ik dat ook fijn
dat heeft geen Fluit te maken Met hoe goed de relatie is
Maar puur Met het feit dat ik het heel fijn kan vinden om alleen te zijn
Als ik een week letterlijk niemand zie of spreek is dat geen enkel probleem

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:43

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik vind het een beetje klinken als of een relatie op dit moment niet in je leven past. Je bent heel druk met van alles, school, trainen, werk, en bent dus veel met jezelf bezig, wat overigens super goed is en ik positief bedoel ipv negatief. Maar daardoor vind ik het persoonlijk klinken alsof een relatie teveel is voor wat op dit moment in jouw leven past. Als je je zoveel momenten ergert aan je vriend en hem vaker liever niet ziet dan wel, lijkt dat alsof je liever geen relatie hebt. Wegen de positieve momenten nog wel op tegen de negatieve?