Auto gekocht met gebreken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 13:17

Hallo bokkers ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, vorige week hebben wij een auto gekocht bij een autobedrijf, deze zou een nieuwe apk krijgen en zou afgelopen dinsdag klaar zijn. Nu hebben wij hem woensdag opgehaald en hebben er tot gister zonder problemen mee gereden. Nu hoorde wij gister middag ineens een krakend geluid bij het insturen en dit werd steeds erger dus wij zijn vanochtend langs de garage gegaan waar dus bleek dat de remmen totaal op waren. Dit had niet door de keuring mogen komen, de garage dacht dat ze alleen de remmen test hadden gedaan en dus niet naar de remmen zelf hadden gekeken. Ook zijn ze erachter gekomen dat de aandrijfas nog maar aan 1 bout vast zat, heel gevaarlijk dus we hadden hier door wel een ongeluk kunnen krijgen. (Ze hebben tijdens de apk de stofhoes bij de aandrijfas vervangen, ze hebben deze dus zelf niet vast gezet.)

Nu hebben wij dus contact opgenomen met het bedrijf waar wij de auto gekocht hebben en nu komen ze met de oplossing dat wij voor het materiaal betalen en hun het er dan gratis onder zetten. Ik zie zelf liever dat hun dit gewoon kosteloos voor ons oplossen, dit had niet door de apk gemogen natuurlijk, nu weet ik dat een apk een moment opname is maar dit is echt iets wat niet zo snel kon ontstaan. Is het reëel van ons om te denken dat het bedrijf dit kostenloos op moet lossen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:34

Dat hangt er vanaf. Was de aankoop van de auto inclusief apk goedkeuring incl. bijbehorende kosten voor het repareren indien apk afkeuring. Zo ja dan is het een reële gedachte dat autobedrijf voor de kosten moet betalen incl. gratis monteren. Dat was dan namelijk de originele afspraak.

Ik ben het met je eens dat deze auto nooit door de apk heen had mogen komen indien de problemen ook vallen onder de apk check.

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:46

Ohjee, wat een strop!

Ik heb verleden jaar iets vergelijkbaars meegemaakt, hopelijk heb je wat aan dit topic:
[HTT] Auto onderhoudsbeurt: wat zouden jullie doen?
Het topic gaat in eerste instantie om een reguliere onderhoudsbeurt maar vanaf pagina 3 lees je hoe de gebreken aan het licht zijn gekomen en hoe dit is afgehandeld.

Lang verhaal kort: ik had een VW Lupo gekocht die allerhande verborgen gebreken had. In eerste instantie wilde de dealer niks betekenen maar toen we klachtenkompas hadden ingeschakeld kon er ineens van alles gedaan worden. En nu rijd ik met veel plezier in mijn koekblikje.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:08

Heb je de auto laten keuren voor aanschaf? Door een eigen garage of die van de verkoper?
Want net als bij paarden loop je bij de laatste optie inderdaad de kans om bedot te worden.
Zie het als een wijze les.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:27

BarbaLala schreef:
Heb je de auto laten keuren voor aanschaf? Door een eigen garage of die van de verkoper?
Want net als bij paarden loop je bij de laatste optie inderdaad de kans om bedot te worden.
Zie het als een wijze les.


Zo eenvoudig ligt het niet omdat je van een handelaar koopt. En zoals jolien zegt, verborgen gebreken kunnen ook een rol spelen.
Ik raad je aan met juridisch loket contact op te nemen. Zij weten veel meer van dit soort dingen dan bokkers in het algemeen :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 14:36

De auto is gekeurd door het bedrijf zelf, en het was incl nieuwe apk en de onkosten waren voor hun.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:11

Je hebt de auto gekocht incl. APK en herstel van evt. punten die daaruit zouden voortkomen?
De klachten zou ik eerst bij de handelaar neerleggen die de APK heeft gedaan. Dit zijn ernstige gebreken die nooit door een goede keuring zouden zijn gekomen. De kosten voor reparatie zijn voor hen. Ze hebben een onveilige auto opgeleverd. Willen ze niet meewerken aan herstel dan kun je dreigen met een herkeuring via de RDW; die zou ik zsm laten doen, er mogen geen reparaties gedaan zijn (zie linkje) en je mag dan verder niet meer in de auto rijden (als je dat al zou durven). Dien wel schriftelijk jullie klachten in, aangetekend, met verzoek de mankementen op te lossen, want dat is het bewijs in geval er een juridisch gedoe van komt.
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... t-gebreken

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 15:49

Ze willen het voor ons oplossen alleen ze willen de auto niet komen halen. Ze geloven niet dat die auto bijna niet meer remt dus ze willen dat wij hem zelf brengen (40 min rijden) en dat doen we dus niet, we gaan er niet meer in rijden.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:53

Ach wat vervelend zeg! |( Als ze het willen oplossen voor je maar je durft er zelf niet meer in te rijden is het misschien een oplossing om hem op een aanhanger te rijden en hem dan zo vervoeren naar de garage? Dit zou voor mij de oplossing zijn, dan hoef je er niet in te rijden en ze kunnen hem toch opnieuw nadenken! Succes :D

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 15:59

Ja wij zitten nu ook te kijken naar een oprijwagen maar die zijn ook nog erg prijzig.. maar een andere oplossing is er helaas niet

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:06

Dat lijkt me sowieso wel normaal dat je hem zelf aar brengt.

Ik zou altijd een auto laten keuren die je 2e hands koopt, je wil toch weten wat je koopt.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:10

Elegance_ schreef:
Ja wij zitten nu ook te kijken naar een oprijwagen maar die zijn ook nog erg prijzig.. maar een andere oplossing is er helaas niet


Heb je niemand in je buurt die een gewone aanhanger heeft en dat je hem gewoon met touwen en dergelijke goed vastmaakt, het is niet evident maar een oprijwagen is inderdaad ook duur.. Ik zou het gewoon zo goedkoop mogelijk houden en met de roeien riemen die je hebt.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:24

Niet lid van de anwb? Kunnen die niks betekenen? Auto staat immers met schade en meestal mag je zelf garage kiezen...gewoon melden dat je raar geluid hoort en er niet mee durft te rijden en dat jullie schade daar willen laten repareren..

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:40

Vleddertje1 schreef:
Niet lid van de anwb? Kunnen die niks betekenen? Auto staat immers met schade en meestal mag je zelf garage kiezen...gewoon melden dat je raar geluid hoort en er niet mee durft te rijden en dat jullie schade daar willen laten repareren..


Als je geen lid van de anwb bent durven ze je ook nog eens rekeningen te bezorgen van honderden euro's. Ik zelf heb het nog nooit aan de hand gehad maar moest ik dit ooit aan de hand hebbeb, dan zou ik gewoon een aanhanger gebruiken auto erop rijden en klaar.. geen gezeur met achteraf nog kosten van een anwb of eender waar Als je lid bent is dit natuurlijk wel ideaal.

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:43

Als je geen lid van de anwb bent durven ze je ook nog eens rekeningen te bezorgen van honderden euro's. Ik zelf heb het nog nooit aan de hand gehad maar moest ik dit ooit aan de hand hebbeb, dan zou ik gewoon een aanhanger gebruiken auto erop rijden en klaar.. geen gezeur met achteraf nog kosten van een anwb of eender waar Als je lid bent is dit natuurlijk wel ideaal.[/quote]


Als je geen lid bent zijn er idd wel goedkopere oplossingen...masr als lid is het volgens mij gratis...

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 09:19

Nou mijn vriend is nu onderweg om de auto weg te brengen met een autoambulance. Word vervolgd haha :P

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 11:06

Nou ik had gehoopt dat het opgelost was maar toch niet helaas.. auto was gemaakt remmen waren in tip top conditie volgens het autobedrijf. We hebben hem afgelopen woensdag opgehaald en hij remde idd prima geen gekke dingen gehoord. Nu rijden wij gisteren de snelweg af, met onze 2 kinderen achterin en mijn moeder, en mijn vriend heeft ineens totaal geen rem meer. God dank dat hij rustig reed en er niemand voor ons zat, hij is als een gek aan de hand rem gaan trekken en we stonden net optijd stil. We zijn ons kapot geschrokken.. uiteindelijk de hele avond bezig geweest we zijn eerst door rijkswaterstaat naar een parkeerplaats gebracht, en uiteindelijk naar huis gesleept.

Wederom heel veel geluk gehad dus en morgen maar weer gaan bellen. We zijn er onderhand een beetje klaar mee

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:13

Ik zou de auto terug brengen en je volledige bedrag terug eisen!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:16

Ik zou deze klacht bij het RDW neerleggen en het door hun uit laten zoeken. Zij weten precies hoe het zit qua rechten. Ook kunnen zij een herkeuring doen en eventuele maatregelen tegen het bedrijf nemen als zij onrechtmatig de wagen goed hebben gekeurd.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:24

Was de garage waar je de auto hebt gekocht niet aangesloten bij de BOVAG? Dan heb je toch ook 3 of 6 maanden garantie, afhankelijk van het aankoopbedrag?

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 11:26

Ja wij laten hem maandag eerst nakijken bij onze eigen garage, en als we weten wat er mee is dan gaan wij idd het rdw bellen wat we hier mee kunnen. Ik heb alleen ergens gelezen dat er bij de auto geen reperatie's gedaan mogen zijn tussen de apk en de herkeuring in, maar ik weet niet zeker of dit zo is maar we gaan er zeker naar informeren

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 11:28

Nee ze zijn niet aangesloten bij de bovag helaas

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 11:55

Ik vind deze laatste situatie dusdanig gevaarlijk dat ik waarschijnlijk direct naar de politie was gestapt om aangifte te doen voor nalatigheid. Je had wel dood kunnen zijn.

Elegance_
Berichten: 2001
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 12:14

Sizzle schreef:
Ik vind deze laatste situatie dusdanig gevaarlijk dat ik waarschijnlijk direct naar de politie was gestapt om aangifte te doen voor nalatigheid. Je had wel dood kunnen zijn.


Kan dat voor zo iets ja? Wij zijn ons ook idd kapot geschrokken het had zeker ook anders af kunnen lopen ja.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:17

Sizzle schreef:
Ik vind deze laatste situatie dusdanig gevaarlijk dat ik waarschijnlijk direct naar de politie was gestapt om aangifte te doen voor nalatigheid. Je had wel dood kunnen zijn.


Dit dus. Zou echt geen overdreven reactie zijn. Ook om anderen te beschermen, straks krijgt iemand anders die daar zijn auto heeft gekocht wel een ernstig ongeluk met zijn kinderen in de auto, als ze nalatig zijn geweest bij jou, dan is dat vast niet bij 1 keer gebleven.

Joker's Valentine


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Axxy, Danij, Facebook, Googlebot, laura_estee, maaikemuis, maxi90, MerleSimone, Noukie123, pony33, rocky_1995, saltshaker23, Sanne_zepp, SteffiiY, tinker_sally, xSannee en 172 bezoekers