Auto gekocht met gebreken

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
meggiemeg

Berichten: 12176
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:30

Als je googled op de naam zie je dat hij dit soort akties vaker heeft, auto verkocht met nieuwe apk en binnen bepaalde tijd dusdanig mankementen die niet in dat tijdsbestek hadden kunnen ontstaan.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.



BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:52

Elegance_ schreef:
Sizzle schreef:
Ik vind deze laatste situatie dusdanig gevaarlijk dat ik waarschijnlijk direct naar de politie was gestapt om aangifte te doen voor nalatigheid. Je had wel dood kunnen zijn.


Kan dat voor zo iets ja? Wij zijn ons ook idd kapot geschrokken het had zeker ook anders af kunnen lopen ja.


Ja, als de remmen niet door een APK komen en je verkoopt de auto met een nieuwe APK waarvan de remmen ondeugdelijk zijn is dat fraude en oplichting.

ook de aandrijfas valt daaronder omdat de stofhoes wel is vervangen.

Het probleem is de bewijslast of een standpunt van een rechter die misschien vindt dat je eerst de route via het RDW moet behandelen.

Nalatigheid is waarschijnlijk moeilijker omdat er geen ongeval is gebeurd.

ik zou eerst het RDW traject netjes volgen.
Naast dit traject zou ik juridische stappen en hulp zoeken om de koop te ontbinden.

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 08:14

meggiemeg schreef:
Als je googled op de naam zie je dat hij dit soort akties vaker heeft, auto verkocht met nieuwe apk en binnen bepaalde tijd dusdanig mankementen die niet in dat tijdsbestek hadden kunnen ontstaan.


Heb je een linkje? Ik kan namelijk niks over hun vinden, ik heb uiteraard wel gezocht maar zie echt niks over hun staan.

meggiemeg

Berichten: 12176
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:22

zal voor je kijken of ik ze nog kan vinden

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:27

meggiemeg schreef:
zal voor je kijken of ik ze nog kan vinden


Kun je gewoon via je browsergeschiedenis terug vinden.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

kiki1976

Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 08:53

Sommige garages zijn echt te gek voor waarden.
Mijn man en een vriend waren met een auto van die vriend bezig waar veel afkeur op zat. Niet qua chassis maar wel aan onderdelen.
Via via had iemand precies zo'n auto die apk afgekeurd was en die wilde hij eigenlijk naar de sloop brengen. Maar die onderdelen die hun moesten hebben waren op die auto nog goed.
Conclusie 1 goede en 1 slechte auto.
De slechte moest nog naar de sloop maar wilde iemand uiteindelijk wel hebben en wist wat ermee was. Prima joh, weg ermee.
Degene heeft hem zonder er wat aan te doen naar een of andere vage garage gebracht en is in die staat gewoon goed gekeurd. Bizar maar waar.....

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

meggiemeg

Berichten: 12176
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:09

Cayenne schreef:
meggiemeg schreef:
zal voor je kijken of ik ze nog kan vinden


Kun je gewoon via je browsergeschiedenis terug vinden.

Klopt alleen heb ik deze gewist, was ook op zoek naar een kadootje voor mijn man en dan komen al die cookies zo leuk steeds in beeld en dan weet hij precies waar ik naar heb gezocht.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg

Berichten: 12176
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:11

Bij Google reviews staat wel het een en ander, uiteindelijk een oplossing gevonden staat er bij 1 reactie, dat geeft in mijn ogen aan dat er best wat moeite moest worden gedaan, een andere reactie staat bij dat bij de apk ineens erg veel niet goed was maar dat dat te grote dingen waren die nooit in de periode daarvoor hadden kunnen ontstaan. Het klinkt mij als of de garagehouder heel goed weet waar hij mee bezig is.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:11

Wij hebben het gehad met de apk van onze vorige auto. Hij was goed gekeurd wij hebben de auto gekocht, de volgende dag stonden we ineens met lege accu, auto viel tijdens het rijden ineens stil. Accu was compleet versleten moest meteen een nieuwe in. Nooit geld van terug gezien trouwens, garage houder deed enorm moeilijk.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:24

alice0cullen schreef:
Wij hebben het gehad met de apk van onze vorige auto. Hij was goed gekeurd wij hebben de auto gekocht, de volgende dag stonden we ineens met lege accu, auto viel tijdens het rijden ineens stil. Accu was compleet versleten moest meteen een nieuwe in. Nooit geld van terug gezien trouwens, garage houder deed enorm moeilijk.


jep, vergelijkbaar verhaal hier. Na een week vakantie werkte de auto ineens niet meer, accu bleek het niet meer te doen. Uiteindelijk bleek zelfs de bekabeling van de auto niet goed waardoor de accu erna ook al snel leeg stond. Gelukkig zelf een topgarage die het voor een vriendenprijsje heeft gerepareerd dus die heb ik een grote bos bloemen gebracht.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:48

alice0cullen schreef:
Wij hebben het gehad met de apk van onze vorige auto. Hij was goed gekeurd wij hebben de auto gekocht, de volgende dag stonden we ineens met lege accu, auto viel tijdens het rijden ineens stil. Accu was compleet versleten moest meteen een nieuwe in. Nooit geld van terug gezien trouwens, garage houder deed enorm moeilijk.

Buiten het feit dat er natuurlijk een behoorlijke accu in moet zitten als je een auto verkoopt, is een lege/slechte/ kapotte accu reden om apk af te keuren?

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:55

Nee accu zelf is geen apk. Alleen of hij geen lekkages heeft en deugdelijk is aangesloten.

Anoniem

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:50

Mijn accu was al slecht. Maar stopte ermee tijdens apk :') maar auto is er niet op afgekeurd.

Gelukkig met moeite auto aan praat gekregen, naar huis gereden. En toen gelijk nieuwe accu opgehaald :)

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 18:04

Nou volgende week woensdag vind de herkeuring plaats. Ben heel benieuwd

Elegance_
Berichten: 1999
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 18:46

Update! Wij zijn vandaag gebeld door het autobedrijf dat hij de auto op wil halen en dat we ons geld terug kunnen krijgen. Totaal niet meer verwacht eigenlijk maar het werd hem natuurlijk te heet onder zijn voeten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:02

Elegance_ schreef:
Update! Wij zijn vandaag gebeld door het autobedrijf dat hij de auto op wil halen en dat we ons geld terug kunnen krijgen. Totaal niet meer verwacht eigenlijk maar het werd hem natuurlijk te heet onder zijn voeten :D

Wat fijn +:)+

Tja als hij bij herkeuring bij het RDW wordt afgekeurd dan kost het hem zijn apk liscensie. Zou dus zeker bij het RDW doorgeven dat hij nu ineens wel de auto wil terug nemen. Hopelijk gaan ze hem dan wat scherper in de gaten houden, want dit soort bedrijven verdienen geen apk liscensie.....

meggiemeg

Berichten: 12176
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Auto gekocht met gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:38

Zeker fijn! Eens met Gloa, hij voelt ook iets wat hij liever niet wil.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, ComscoreBot, friezenfan2, GoogleAdsense, kwita, Lynnepinny, MissBambi, Mutti, noordje, ryukapple, Sabine, Stybba, Unit, Wonderstruck, xPabloBokt en 70 bezoekers