Waar krijg jij stress van?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 16:33

Aangezien ik zelf de laatste jaren steeds meer bezig ben met me druk maken om dingen die ertoe doen en minder om de rest was ik eens benieuwd wat zaken zijn waar jullie zoal stress om hebben? Werk, geld, relatie wellicht? En wat doe je ertegen of heb je moeite om het te laten zakken? Of raak je juist nooit in de stress?

Ik was vroeger behoorlijk snel in de stress, ik merk dat dit de laatste jaren steeds minder wordt. Piekeren kan ik nog wel eens doen en er soms wat in blijven hangen. Maar dankzij ouder worden, prioriteiten stellen en meer van me af laten glijden is hier wel veel in verbeterd. Benieuwd hoe dat onder de bokkers is :)

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:36

Piekeren doe ik niet (meer).

Maar stressen kan ik wel, dit komt voornamelijk door: onduidelijkheid en verandering. Ik ben van mezelf altijd heel duidelijk, bevestig iets altijd, ook al is het vanzelfsprekend.

Oh, en laten we 'mensen' ook niet vergeten.

edit: Oh, en onzeker zijn geeft ook stress.

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:37

School. Met stipt op 1. Ik kan goed leren en wil het ook graag, maar op scholen gaat dit simpelweg gewoon niet. De chaotische dingen, de groepswerken (waarbij het niet altijd goed gaat), dingen die docenten soms flikken.

En mijn werk. Ik wil het super graag goed doen en oefen daardoor te veel druk op mezelf uit.

xDenies

Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:40

Esaqar schreef:
Piekeren doe ik niet (meer).

Maar stressen kan ik wel, dit komt voornamelijk door: onduidelijkheid en verandering. Ik ben van mezelf altijd heel duidelijk, bevestig iets altijd, ook al is het vanzelfsprekend.

Oh, en laten we 'mensen' ook niet vergeten.

edit: Oh, en onzeker zijn geeft ook stress.


Precies dit. Invullen voor een ander ben ik ook goed in (en dan vooral in negatieve zin, hoe ze over mij denken). Perfectionisme werkt ook heel erg tegen om geen stress te krijgen. En 'pestende' collega's ook.

En sinds een aantal maanden is er een b12 te kort geconstateerd. En de heeeulllee wereld weet precies hoe je daar mee om moet gaan en welke behandeling je wel of niet moet nemen. Kortom; nog meer stress als iets niet op de juiste manier uitpakt; terwijl dat volgens de heeeeuuullee wereld wel zou moeten. :+

Momenteel heb ik zelfs stress omdat ik geen uitweg zie naar leuke dingen. Dat was voor mij een signaal om even aan de bel te trekken.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:43

Overal van.
Ik ben iemand die alles nogal overdreven overdenkt. Zelfs zoiets banaals als boodschappen doen of eten koken of het huishouden schiet ik van in de stress.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:58

Onzekerheid...
In de paarden vertaalt zich dat er naar dat het nu even totaal niet lekker gaat. Zit megalang in een dipje en als iemand je dan ook nog telefonisch én achteraf (ze stond er zelf bij) van gaat beschuldigen dat je min of meer je paard aan het mishandelen bent... Ja, dan schiet ik in de stress.

Het erge is dat het best wel een effect heeft op meerdere dingen. Ik heb het al best een poosje leuk met iemand, maar het heeft geen naam. We zijn beide erg druk.
Maar die stress vertaalt zich er nu naar dat ik me bedenk dat ik het misschien moet afkappen, plaats maken voor iemand die meer tijd heeft (maar het wel van mij kan accepteren dat ik het vrij druk heb uiteraard, lekker hypocriet)

Ik raak ook wel eens in de stress vanwege mijn leeftijd, ik ben 27... stel dat ik geen kinderen kan krijgen.
Die stress was ik al enige tijd kwijt, maar door dat ene telefoontje, alles weer terug :+

Dus ik ben op het moment nogal aan het jongleren :+
En op een volgend moment denk ik weer: "ach, waar maak ik me druk om, tijd zat."

Alleen maar lange termijn stress. Op het werk heb ik dat gelukkig niet, kan ook niet in mijn werk :')

TheNovelist

Berichten: 1492
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 16:59

Ik krijg snel stress van dingen die anders verlopen of veranderen. Als ik er op ingesteld ben dan moet het ook zo gaan. Zo zijn er nog meer dingen zoals keuzes maken, dingen als preseteren etc etc.
Maar kan ook heel laid back zijn en dan stress ik echt nergens over, dan zie ik wel hoe alles loopt en gaat

time flies when you throw a clock

Anoniem

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:14

M'n paard en pony. Echt, er is altijd wel wat :o
Komt ook omdat ik nogal perfectionistisch ben en alles zo goed mogelijk wil doen voor ze.

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:18

Ik heb onwijs veel stress gehad met mijn baan.
Heb een eigen huis en ben alleen dus moet alles alleen doen.

We waren met 30 tijdelijke krachten en mijn tijdelijk contract liep nog 15 dagen en mocht geen verlenging meer. Toen kwamen er 4 vaste banen vrij. Moest allemaal officieel via sollicitatiebrieven en gesprekken ( terwijl je er dus al 3 jaar werkt)
Gelukkig heb ik de baan binnen gehaald.
Maar Damn wat een stress!


En nu die stress weg is ben ik kapot!
Last van hyperventilatie en beroerd

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:21

School, mensen... Om vrij veel. Of opmerkingen wel goed waren, niet raar klonken, waarom ik sommige dingen zei. Duidelijk, ik pieker te veel.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:24

Ik kan ook echt overal stress om hebben, om (de gezondheid van) de beesten, dingen waarvan ik afhankelijk ben voor een ander, geldzaken, hoe ik over kom op andere mensen..

Momenteel gaat het redelijk, heb echt al wel wat meer rust. Maar met vlagen :roll:

carika
Berichten: 1571
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:24

Werk! Ik heb net een hogere functie die voor mijn gevoel net wat te vroeg komt. Ik ben ervoor gevraaagd dus blijkbaar heeft men er wel vertrouwen in dat ik het aan kan maar toch heb ik er behoorlijk stress van. Waarom? Geen idee. Onzekerheid denk ik...

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:28

School. Ik heb héél veel deadlines deze week en afgelopen weken, maar ook een heel ziek bijrijdpaard dus m'n hoofd staat er niet naar om het af te maken. Wat er dus in resulteert dat het of niet af is, of heel slordig.

I am because you were

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:31

Ik krijg al heel snel ergens stress van, omdat ik veel te veel nadenk over alles :7
Eerst kreeg ik altijd stress van school/stage maar ben nu afgestudeerd dus die stressfactor is nu weg. Was altijd bang dat ik niet goed genoeg zou zijn, etc.
Bij werk soms wanneer cliënten (kinderen met autisme) in een lastige bui zitten waar ik geen invloed op kan uitoefenen :+ Maar gelukkig lang niet zoveel stress als eerst op school/stage, omdat ik weet dat ze tevreden over me zijn bij m'n werk, dat scheelt al veel.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 17-06-18 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 17:34

Ik ben een echte stresskip, al zolang als ik het me herinner zo ongeveer. Dus ja ik kan overal om stressen.
Nu moet ik wel zeggen dat yoga en meditatie me wel helpt en dat ik hierdoor een stuk rustiger ben.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:21

Ik stress eigenlijk niet zoveel. Heb door ervaring geleerd dat het geen ene moer helpt. Heel rustgevend. De enige keren dat ik wel eens stress is als het om de gezondheid van mn man of kind gaat. Maar dat kun je denk ik ook vertalen als bezorgdheid.

Het is trouwens wel eens een bron van ergernis voor anderen.

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:32

School, veel te perfectionistisch, onzekerheid en onduidelijkheid. En geen nee kunnen zeggen haha, waardoor ik voor mezelf veel te druk maak met de verzorging van allemaal paarden die niet van mij zijn :+

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:11

Ik heb zelden stress :D
Het enige waar ik stress van heb/had, is een recente verhuizing. De nieuwe locatie moest nog volledig worden opgeruimd, een deel van de spullen in de opslag, een deel meenemen, een deel naar de stort. Een kat moet eigenlijk worden herplaatst, een andere kat moet worden ingeslapen, nog drie beesten moesten wennen aan nieuwe locatie. En waar we nu wonen, is eigenlijk van iemand anders, waardoor er over heel veel niets te zeggen valt. En dat alles in een korte tijd, uiteraard. Ik heb vijf dagen lang maar telkens 4 uur geslapen van de drukte :=
Door de hele heisa is mijn lijf volledig ontregeld. Paniekaanvallen, hoofdpijn met flauwvallen, de meest onrustige huid, een continue onrustig gevoel. Pffffffff %)

09/10/2023 <3

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:20

Pff te vaak stress voor mij.

Afgelopen woensdag stress of zoon geslaagd zou zijn voor de Havo.
Hij had geen idee. Gelukkig is hij geslaagd.

Brieven van de Belastingdienst zorgen ook voor stress.
Net als brieven van UWV en CAK.

[o]

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:23

Onzekerheid... Drukke baan.. Verwachtingen van anderen invullen.. perfectionisme.. te veel plannen in korte tijd.. etc.

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:23

Over bijna alles. Van geld tot mijn uiterlijk. Ik ben jaren gepest en hierdoor super onzeker. Ik schiet al in de stress als iemand in mijn omgeving iets verkeerds zegt of lacht, moet dan altijd denken dat ze me belachelijk maken of er iets is.

Onverwachte dingen zijn ook niet fijn en stress vaak over paardlief, of ik het wel goed doe. Kan nachten wakker liggen en moet dan denken aan alles wat ik dom heb gezegd of gedaan. Om dood moe van te worden :o

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:43

Ik heb het erg druk met paarden, werk, sociale banden onderhouden en dat gaat allemaal prima zo. Maar school dendert hier uiteraard ook nog even doorheen met deadlines, verslagen, praktische opdrachten, presentaties, schoolexamens etcetera. Dit zorgt voor zoveel stress en opspelende faalangst dat ik ‘s nachts veel lig te piekeren i.p.v. slapen. Maar goed, na juni is het weer 2 maanden rust! _/-\o_

Dakota F12+1 / L1+4

daphne_xxx
Berichten: 641
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:49

Esaqar schreef:
Piekeren doe ik niet (meer).

Maar stressen kan ik wel, dit komt voornamelijk door: onduidelijkheid en verandering. Ik ben van mezelf altijd heel duidelijk, bevestig iets altijd, ook al is het vanzelfsprekend.

Oh, en laten we 'mensen' ook niet vergeten.

edit: Oh, en onzeker zijn geeft ook stress.


Dit dit dit dit!!!! Bevestiging krijgen vind ik ook erg fijn en als ik het niet krijg word ik gek want ik weet niet zeker of het zo moet, is, gaat. Heel erg vervelend.


En straks geeft mijn studie ook stress denk ik.

horses_m

Berichten: 1661
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Bennekom

Re: Waar krijg jij stress van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:58

Ik stress over bijna alles :') maar vooral over hoe mensen denken... ik wil dat iedereen me aardig vindt en hou er niet van om gemixte signalen te krijgen..
Tevens stressen over de dieren, geld en werk (doe ik het wel goed of kan het beter ? )
De toekomst.. geen vast contract krijg ik die wel of wordt ik weer aan de kant geschoven ?

En zo kan ik nog wel FF doorgaan :')

Y;( Max, Lola, Bailey, Twix, Jacky, Bros en Bounty Y;(

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:00

Onzekerheid ik kan er slecht tegen als ik niet weet waar ik aan toe ben. En mn relatie, ik moet regelmatig duidelijk maken dat ik naast moeder/huishoudster/vriendin ook nog een persoon ben die ook nog wel eens tijd voor zichzelf wil.
Maar ik heb ondertussen wel geleerd dat je druk maken over iets waar je toch niks aan kan veranderen totaal geen zin heeft en daar vind ik vrede in.

Broken crayons still color


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, AhrefsBot, Colien, Dana02, Dees, Fly_high, gerlienke, Googlebot, horzlover, IASCrawler, Jeanetdb, Jet, kimberly1995, maaikemuis, massiemas, Merileth, Mo_86, Mrskiwi, pony33, pretty, silvericathy, Sterrendief, xxxmh, Zebrastreep en 71 bezoekers