Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:45

friendly schreef:
Mellow schreef:
Onze buurman... Ik en de katten zaten even verstijfd toen we voetstappen hoorden boven. Ik had hem vorig jaar al eens over ons platte dak zien lopen maar was te verbouwereerd er iets van te zeggen dus nu snel naar boven gerend om er wat van te zeggen. Zegt hij ook nog, maar hoe moet ik daar dan komen... we hebben apart van elkaar een plat dak en dit is de gemakkelijke weg. Anders moet hij een ladder pakken. Straks hebben wij weer lekkage...

Ehhh dan pakt ie maar de ladder? >;) Heb je m dat gezegd?

Heb hem gezegd dat dat zijn probleem is...

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:37

Ik heb tijdens mijn werk in de retail van een dierenpark ook de meest rare dingen meegemaakt. Heb heel vaak met mijn bek vol tanden gestaan 'Is dit nou serieus? Nee.... Toch? Nee......'

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:31

Met koningsdag een kraampje gehuurd. Met (paardrij)handschoenen als klanttrekker (zeer, zeer goedkoop) en je wilt niet weten hoe vaak ik de vraag heb gekregen: Waar zijn deze dingen voor? :') :? :roll:

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:31

chamion schreef:
Met koningsdag een kraampje gehuurd. Met (paardrij)handschoenen als klanttrekker (zeer, zeer goedkoop) en je wilt niet weten hoe vaak ik de vraag heb gekregen: Waar zijn deze dingen voor? :') :? :roll:

Is dat raar? Hoe moet een leek aan een handschoen zien dat die bedoeld is voor paardrijden en niet voor wielrennen, tuinieren, kitesurfen of de afwas? Waar zou een niet-paardenmens normaalgesproken spontaan een paar paardrijhandschoenen moeten tegenkomen?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:52

oomens schreef:
chamion schreef:
Met koningsdag een kraampje gehuurd. Met (paardrij)handschoenen als klanttrekker (zeer, zeer goedkoop) en je wilt niet weten hoe vaak ik de vraag heb gekregen: Waar zijn deze dingen voor? :') :? :roll:

Is dat raar? Hoe moet een leek aan een handschoen zien dat die bedoeld is voor paardrijden en niet voor wielrennen, tuinieren, kitesurfen of de afwas? Waar zou een niet-paardenmens normaalgesproken spontaan een paar paardrijhandschoenen moeten tegenkomen?


Niet perse paardrij handschoenen. Gewoon handschoenen. Paardrij stond tussen haakjes ;)
Dat ik ze nu gebruik daarvoor :+

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:45

Justme_Lisaa schreef:
Zojuist een hornaar is huis gehad, specifieker in de speelkamer van de kinderen. De paasei, ik ben nog nooit zo bang geweest. Ik ben sowieso wel bang voor wespen, maar deze was dik 3 cm lang en een geluid wat ze maken :wow: :wow: . Ik had alles hermetisch afgesloten, maar moest hem toch naar buiten loodsen, die beesten zijn me toch rot te verplaatsen. Ik ben 30 jaar ouder geworden en buiten de speelkamer stonden 2 kinderen die zich afvroegen waarom ik nou zo bang was :') .

Voordat iemand zich afvraagt waarom ik hem dan niet doodgemaakt hebt, want het zijn inderdaad van die rotbeesten. Snap ik, weet ik ook. Maar ik ben er nog steeds bang voor en ik vreesde er meer voor dat ik gestoken werd, terwijl ik met 2 kinderen liep. Stel dat ik allergisch blijkbaar ben, wat dan. Anyway, beest ik gelukkig buiten, ik zweet nog even alle angst eruit. :=

Edit, Ik vrees na even zoeken dat ik zelfs de Aziatische hoornaar op bezoek had..


Nooooo terwijl ik dit lees komt er hier ook doodleuk een hoornaar binnen gevlogen := heb m gelukkig snel naar buiten kunnen werken

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:05

Goed, niet vandaag maar eergisteren. Soms sta ik toch echt verbaasd van mensen op de weg. Ik reed gewoon rechts op een tweebaansweg achter een ander voor langere tijd met 120 km/u waar je 130 km/u mag. Niks raars. Opeens ging iemand echt héél dicht achter mij rijden die mij in wilde halen maar dit niet kon omdat er meer auto's aan kwamen. Vervolgens komt hij voorbij en zie ik hem vanuit mijn ooghoek boze gebaren maken. Echt, wat is sommige mensen hun probleem? >;)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:12

Merexa schreef:
Goed, niet vandaag maar eergisteren. Soms sta ik toch echt verbaasd van mensen op de weg. Ik reed gewoon rechts op een tweebaansweg achter een ander voor langere tijd met 120 km/u waar je 130 km/u mag. Niks raars. Opeens ging iemand echt héél dicht achter mij rijden die mij in wilde halen maar dit niet kon omdat er meer auto's aan kwamen. Vervolgens komt hij voorbij en zie ik hem vanuit mijn ooghoek boze gebaren maken. Echt, wat is sommige mensen hun probleem? >;)


Haha heerlijk!

Zo reed ik een poos terug op de snelweg, vrij baan lekker 130. En ga naar links ivm vrachtwagen. Daar achter zie ik al enige tijd een auto rijden. Die bleef er ook echt achter. Maar die kloot gooit m zo voor mij naar links om die vrachtwagen met 95 in te halen. En daarna onnodig lang links te blijven rijden om mij te pesten.
Dus ik haalde uiteindelijk in en ik ben zo van: ff kijken of je er net zo achterlijk uit ziet als je rijdt... kreeg ik ook allemaal wilde gebaren. Ja hallo wie is hier nu de eikel. :+

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 00:10

Niets raars ofzo, maar ik was gister (woensdag rond 13.50) samen met mijn beste vriendinnetje op de radio! Radio 538, met de winactie voor Tomorrowland! We wilde zó onwijs graag winnen, en waren zó wanhopig! Maar om 13.50 belde Wietze en deelde hij mee dat we gewonnen hadden! We bleven gillen en giechelen _O- , dat waren wij voor als je het gehoord had O:) maar mijn hemel!!!! Ik ben zo blij!!!!!! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 07:26

Caitlin_K schreef:
Niets raars ofzo, maar ik was gister (woensdag rond 13.50) samen met mijn beste vriendinnetje op de radio! Radio 538, met de winactie voor Tomorrowland! We wilde zó onwijs graag winnen, en waren zó wanhopig! Maar om 13.50 belde Wietze en deelde hij mee dat we gewonnen hadden! We bleven gillen en giechelen _O- , dat waren wij voor als je het gehoord had O:) maar mijn hemel!!!! Ik ben zo blij!!!!!! *\%/*

Ja dat heb ik gehoord! :D
Ik dacht nog, wat leuk zo enthousiast, zulke mensen gun ik dat :)

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 20:12

Romy1234 schreef:
Caitlin_K schreef:
Niets raars ofzo, maar ik was gister (woensdag rond 13.50) samen met mijn beste vriendinnetje op de radio! Radio 538, met de winactie voor Tomorrowland! We wilde zó onwijs graag winnen, en waren zó wanhopig! Maar om 13.50 belde Wietze en deelde hij mee dat we gewonnen hadden! We bleven gillen en giechelen _O- , dat waren wij voor als je het gehoord had O:) maar mijn hemel!!!! Ik ben zo blij!!!!!! *\%/*

Ja dat heb ik gehoord! :D
Ik dacht nog, wat leuk zo enthousiast, zulke mensen gun ik dat :)

Ik heb het niet gehoord.

Maar als ik zoiets hoor dan is mijn reactie ook altijd: Goh, die gun ik dat wel :')

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:39

Vanmorgen kom ik bij de paarden zie ik dat het licht in de stallen en op de hooizolder aan is. Hooizolder is inderdaad donker, en ik dacht dat mijn man misschien vergeten was het licht uit te doen, maar in de stallen vond ik raar. Maar goed, licht uitgedaan, paarden in de wei gezet, bak uitgemest. Loop ik langs de stallen is het licht weer aan! En op de hooizolder ook. Nu denk ik dat er vogeltjes op gaan zitten, regelmatig komt er wat langs vliegen als ik de deur open doe, anders kan ik het ook niet verklaren.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 973
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:00

Ik was de afgelopen week op de royal Welsh show in Wales, waar een goede vriend reserve supreme horse champion is geworden. Best bizar en ongelofelijk als je nagaat dat er een paar duizend paarden aan mee doen. Hij is de eerste Nederlander die dit bereikt heeft en de eerste Welsh b pony ooit.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 19:15

Gisteren stond ik een collega te helpen om een werkfiets uit 't rek te halen, ik die fiets eruit en zet 'm even aan de kant voor d'r, komt er een andere collega die die fiets mee pakt.. Zo toen viel m'n mond wel ff open.. Ik nog gezegd, zij wilde die fiets hebben, we hebben 'm net gepakt. Antwoord: ja dan moet ze 'm maar gelijk pakken.. := je kunt je enigzins mijn reactie voorstellen.. Grrr... Puntje bij paaltje heeft ze 'm laten staan. ;)

jibberjabber

Berichten: 785
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:18

VivianHesen schreef:
Ik was de afgelopen week op de royal Welsh show in Wales, waar een goede vriend reserve supreme horse champion is geworden. Best bizar en ongelofelijk als je nagaat dat er een paar duizend paarden aan mee doen. Hij is de eerste Nederlander die dit bereikt heeft en de eerste Welsh b pony ooit.



Fijn dat ze dan toch echt voor de kwaliteit gekozen hebben !!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:38

Ik kreeg gisteren een brief van mijn bank met daarin de vraag of ik even wil verifiëren of ik geen stiekeme rekeningen heb van Nederland naar Qatar, dat vermoeden hadden ze namelijk.

Mijn mond viel open, geef mij gelijk dat rekeningnummer en de pincode van de rekening in Qatar, wil dat geld er prima bij hoor :') _/-\o_

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:42

Ik zou wel willen weten hoe de bank aan dit vermoeden komt. Just too be sure, dat er niemand met jou id- gegevens aan de haal gaat.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:44

senna21 schreef:
Ik zou wel willen weten hoe de bank aan dit vermoeden komt. Just too be sure, dat er niemand met jou id- gegevens aan de haal gaat.


Heb ze ook al een mail gestuurd, ik vermoed dat dit te maken heeft met een flink grote schenking die ik begin dit jaar heb gekregen (netjes aangegeven bij belasting etc.) maar ik vond de brief alleen al best wel apart/leuk/speciaal/gek, nooit verwacht dat ik dat zou krijgen :Y)

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:48

Ooh ik ben zeer nieuwsgierig naar de afloop! :D
Of er niet toch iets spannends is gebeurd... Hang op, klik weg, bel uw bank :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 13:33

Janine1990 schreef:
Ooh ik ben zeer nieuwsgierig naar de afloop! :D
Of er niet toch iets spannends is gebeurd... Hang op, klik weg, bel uw bank :')

Ja heel apart allemaal, heb alle adresgegevens en info van mn bankkantoor wel gecheckt voor ik t toegestuurd heb hoor. En aangegeven dat als ze mn identiteitsbewijs willen ik het even kom laten zien maar niet zomaar een kopie stuur via post. ;) maar ben nu wel benieuwd naar de reactie xD

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:29

die brieven sturen banken vaker, geen idee wat de criteria zijn. ik ben jobstudent bij bpost (wat dus ook een bank is) en heb regelmatig mensne aan mijn loket gehad met zo'n brief. moeten ze het formulier invullen en met een kopie van de identiteitskaart naar het hoofdbureau in brussel sturen en is in orde.

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:04

Niet heel bizar, maar wel opvallend.
We zijn op vakantie met het hele gezin in een huisje. Zaten vanochtend rustig te ontbijten met de tuindeuren open (tuinstoel ervoor zodat onze hond niet naar buiten kan). Staat er ineens een labrador achter die stoel. Onze hond helemaal over de rooie (is erg angstig), dus labrador weggestuurd. Ik dacht misschien is ie gewoon wat te ver weg gelopen met uitlaten, maar we zagen verder niemand langslopen. Toen ie zowat werd aangereden ben ik toch maar met een riem naar buiten gegaan, hij kwam heel vrolijk op me af gehuppeld toen ik riep en kon zo de riem vastklikken. Toen maar gaan lopen onder het mom van, als iemand z'n hond kwijt is zal ie hem vast wel zoeken en kom ik hem wel tegen. Was inderdaad zo, een man op de fiets waar de hond meteen op af ging, dus fijn, baas gevonden. Meneer klikt de hond los, zegt "waar zat je nou?" en fietst met hond weg. Oké, graag gedaan, geen probleem om je hond te vangen die mijn hond over de pis krijgt en zowat wordt aangereden hè :evaw:

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 00:37

Jeetje... dankbaar :’)

Ik heb mezelf net over mijn angst heen gezet en ben gaan karaoke zingen in het hotel!

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 00:45

Oh dat is zo typisch... Onze buren hadden iets gelijkaardigs meegemaakt.

Ze hadden een hondje gevonden op straat die langs een drukke weg liep, dus gevangen en mee naar een dierenarts gereden om chip te laten uitlezen. Ze kregen de eigenaars echter niet te pakken (of de gegevens van de chip klopten niet, of vaak proberen bellen en langsgeweest op het adres maar geen respons, ik ben het kwijt). Ook een bericht op Facebook gegooid maar geen nuttige tips behalve wat buurtbewoners die aangaven dat die hond wel vaker los liep. Intussen bleek de hond in kwestie niet met andere honden samen te kunnen en konden zowel de buren als wijzelf hem dus niet bijhouden en het werd al avond dus asiel gecontacteerd. Daar kon hij gelukkig terecht en zij zouden de volgende ochtend verder proberen om de eigenaars te contacteren. Buurman had onder zijn bericht op Facebook gezet dat het hondje inmiddels naar asiel X was gebracht en zij verder de eigenaars zouden opsporen en hondje verzorgen.

's avonds rond 23u krijgt hij een boos bericht op Facebook van de eigenaars. Want hoe haalde hij het in zijn hoofd om hun hondje zomaar naar een asiel te brengen. Ze konden het asiel op dat uur ook niet meer telefonisch bereiken dus nu moest hondjelief door zijn schuld een nacht in een asielhok spenderen en getraumatiseerde zijn etc etc, nog een hoop scheldwoorden er achteraan. 8)7 buurman heeft er maar niet op gereageerd.

Achteraf van het asiel wel gehoord dat zij bij het ophalen hadden gevraagd waarom het hondje los liep, waarop de eigenaars hadden geantwoord 'oh, maar dat doet hij wel vaker hoor. Hij loopt zijn rondje en komt dan naar huis. En daar hoeft niemand zich mee te bemoeien'...

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 00:54

Oh ik heb ook eens 8 maanden zwanger tijdens een hittegolf twee franse bulletjes van de drukke doorgaande weg waar we aan woonden geplukt. Beestjes kregen amper lucht en waren zwaar oververhit, t teefje had enorme uitgezakte tepels en omdat we in de buurt van een zooi broodfokkers woonden was mijn eerste reactie dat ze vast gedumpt waren.
Nog bij de snackbar aan de overkant gevraagd of zij wisten van wie ze waren, maar nee die wisten ook van niets. Dierenarts gebeld, daar konden we een uur later terecht om de chip uit te lezen. Gaat na 3 kwartier ineens de deurbel, doen we open gaat er een kerel helemaal uit zn plaat omdat we zn honden hebben binnen gehaald. Ze waren aan het zoeken en als we ze hadden laten lopen hadden ze ze vast al gevonden. Ja, dat klopt.. dan hadden ze 2 hartstikke dode honden gevonden, het was een 50km weg waar niemand 50km reed, 70-80 kwam meer in de buurt zeg maar.
Maar nee, ze ontsnapten wel vaker via t woonkamerraam (ja echt) en kwamen altijd wel weer terug..
Dat wij 4km verderop woonden was schijnbaar niet belangrijk met 33 graden. Nee wij hadden ze moeten laten lopen, dan hadden ze niet bij de snackbar hoeven vragen of zij hun honden gezien hadden..