Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:13

Dagje Zeeland en we reden
door de polder terug naar Fryslân...
Genoeg te eten voor onderweg _O-

Zijn maar even gestopt om de ramen schoon te maken. Zagen echt niets meer.

Afbeelding

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:18

Mando schreef:
Dagje Zeeland en we reden
door de polder terug naar Fryslân...
Genoeg te eten voor onderweg _O-

Zijn maar even gestopt om de ramen schoon te maken. Zagen echt niets meer.

[ [url=m/eBkBHr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zelfde hier een week geleden.. Eindhoven - Zeeland en terug :+

Afbeelding

b485
Berichten: 1093
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:08

Mijn pony’s stonden gisterenavond opeens thuis in de weide. Ik had ze toch echt smorgens in de weide verderop in de straat gezet.

Ze hebben blijkbaar tegen het poortje staan schuren waardoor het slot gesprongen is en het poortje opengegaan. Gelukkig stond hier thuis een poortje open en wonen we in een rustige straat.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:53

Wij hebben bedrijf aan huis, maar wonen in een appartementencomplex in de haven. Wij versturen en ontvangen regelmatig pakketjes, de bezorger kennen we dus min of meer persoonlijk. Omdat wij dus altijd wel thuis zijn ontvangen wij ook regelmatig pakketjes voor mede bewoners uit dit complex, zo ook onze onderburen, 2 leuke jonge heren. Ik had dus een pakketje voor ze aangenomen, echter toen ik even weg was heeft mijn man per ongeluk het pakket open gemaakt zonder op het etiket te kijken. Toen ik terug kwam stond mijn man met een dildo in zijn ene hand en een butplug in zijn andere hand met een vragend gezicht waarom ik dat in godsnaam had besteld :=
Ergste was nog dat ik mijn buurmannen moest uitleggen dat mijn man hun pakket per ongeluk had open gemaakt met 1000 x excuses. De jongeman durft mij nog steeds niet aan te kijken.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:57

Mer1980 schreef:
Wij hebben bedrijf aan huis, maar wonen in een appartementencomplex in de haven. Wij versturen en ontvangen regelmatig pakketjes, de bezorger kennen we dus min of meer persoonlijk. Omdat wij dus altijd wel thuis zijn ontvangen wij ook regelmatig pakketjes voor mede bewoners uit dit complex, zo ook onze onderburen, 2 leuke jonge heren. Ik had dus een pakketje voor ze aangenomen, echter toen ik even weg was heeft mijn man per ongeluk het pakket open gemaakt zonder op het etiket te kijken. Toen ik terug kwam stond mijn man met een dildo in zijn ene hand en een butplug in zijn andere hand met een vragend gezicht waarom ik dat in godsnaam had besteld :=
Ergste was nog dat ik mijn buurmannen moest uitleggen dat mijn man hun pakket per ongeluk had open gemaakt met 1000 x excuses. De jongeman durft mij nog steeds niet aan te kijken.




Whahahhaha veeg me op

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:01

Mer1980 schreef:
Wij hebben bedrijf aan huis, maar wonen in een appartementencomplex in de haven. Wij versturen en ontvangen regelmatig pakketjes, de bezorger kennen we dus min of meer persoonlijk. Omdat wij dus altijd wel thuis zijn ontvangen wij ook regelmatig pakketjes voor mede bewoners uit dit complex, zo ook onze onderburen, 2 leuke jonge heren. Ik had dus een pakketje voor ze aangenomen, echter toen ik even weg was heeft mijn man per ongeluk het pakket open gemaakt zonder op het etiket te kijken. Toen ik terug kwam stond mijn man met een dildo in zijn ene hand en een butplug in zijn andere hand met een vragend gezicht waarom ik dat in godsnaam had besteld :=
Ergste was nog dat ik mijn buurmannen moest uitleggen dat mijn man hun pakket per ongeluk had open gemaakt met 1000 x excuses. De jongeman durft mij nog steeds niet aan te kijken.


Ik lag toch echt even onder te tafel naar adem te snakken.
Ik zie het al helemaal voor mij

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:09

Jullie hadden de kop van mijn man moeten zien := :')

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:15

Zou het een wedstrijd zijn dan kwam deze tot nu toe toch wel als nr één uit de bus

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:29

@Mer1980 ohmygodd. :')

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 20:39

Moehahahhaa....geniaal :'). Wel erg gênant natuurlijk :P

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:39

Vroeger bij mijn ouders hadden we 2 stallen achterin de garage. Vanuit de keuken kon je de garage in dus als de pony daar stond werd die altijd flink verwend door mijn moeder met boterhammen en appeltjes enz.
Verderop in de straat huurden we 2 stallen bij de ponyclub. Mijn pony stond soms daar, en soms thuis.
Blijkbaar vond ze het thuis veel leuker.
Op een keer 's morgens vroeg sprong ze dus over de onderdeur van de ponyclub stal, stak de weg over en galoppeerde keihard naar huis. Dit werd gezien door een krantenjongen. Die fietste bezorgd achter haar aan, ziet een ontsnapte pony over de straat kletteren, garagedeur open gaan, pony naar binnen en garagedeur weer dicht.
Ik denk dat hij toch wel een half uur met zijn mond open voor ons huis heeft gestaan .

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:54

RoosDeG schreef:
Rena100 schreef:
Ik had gisteren clubles, daar stappen we naartoe (de vereniging zit 1,5 km verderop). Op de terugweg kwamen we een motorrijder tegen die bij de weg stond waar wij in moesten (de weg richting stal). Mijn stalgenootje zei, doe maar rustig aan voordat de paarden schrikken. Zegt die motorrijder: 'Ik geef gewoon extra veel gas!'.

En toen reed hij weg, de eerste paar seconden dacht ik nog, oh dat doet hij mooi rustig, totdat hij het bochtje om was en echt onbenullig veel gas gaf, onze paarden natuurlijk aan de kletter :( We zijn blijven zitten, maar een pretje was het niet. Snap dit soort mensen echt niet |( _-:(

Ook op dezelfde terug weg, maar iets eerder werd ik ook al aangereden door een fiets, of nou ja, mijn paard. We hadden hem niet gehoord, hij kwam van achter en hij zei ook niets. Als hij nou even had aangegeven dat hij er langs wou, dan was ik aan de kant gegaan. Maar in plaats daarvan bedacht hij heel vlak langs mij heen te gaan waardoor hij zijn evenwicht verloor en dus tegen mij en mijn paard aan botste _-:( Gelukkig schrok mijn paard alleen even en gebeurde er verder niets, hij fietste wel bijna de sloot in :')


Dit had ik dus afgelopen weekend ook, alleen waren de motorrijders heel netjes en sociaal en drukte een auto zich er tussen, alleen deze nam dus het puntje van mijn vliegendeken mee...

Was zo blij dat pony enkel wat pasjes draafde en verder niks deed..
(Filmpje ervan staat op mijn instagram)


Jeetje braaf paard inderdaad! Maar wat een gekken op de weg he. Soms is het gewoon echt niet tof om op de weg te moeten.

Justme_Lisaa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:34

Zojuist een hornaar is huis gehad, specifieker in de speelkamer van de kinderen. De paasei, ik ben nog nooit zo bang geweest. Ik ben sowieso wel bang voor wespen, maar deze was dik 3 cm lang en een geluid wat ze maken :wow: :wow: . Ik had alles hermetisch afgesloten, maar moest hem toch naar buiten loodsen, die beesten zijn me toch rot te verplaatsen. Ik ben 30 jaar ouder geworden en buiten de speelkamer stonden 2 kinderen die zich afvroegen waarom ik nou zo bang was :') .

Voordat iemand zich afvraagt waarom ik hem dan niet doodgemaakt hebt, want het zijn inderdaad van die rotbeesten. Snap ik, weet ik ook. Maar ik ben er nog steeds bang voor en ik vreesde er meer voor dat ik gestoken werd, terwijl ik met 2 kinderen liep. Stel dat ik allergisch blijkbaar ben, wat dan. Anyway, beest ik gelukkig buiten, ik zweet nog even alle angst eruit. :=

Edit, Ik vrees na even zoeken dat ik zelfs de Aziatische hoornaar op bezoek had..

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:51

Gister in het vliegtuig.. We landen, de vrouw die naast me zit klikt haar gordel los en geeft een staande ovatie :') Ik vind het klappen bij het landen sowieso al te achterlijk voor woorden, maar dit was een nieuwe :D Het cabinepersoneel was - zacht uitgedrukt - ook echt niet blij.

Dezelfde vrouw heeft me ook uitgelegd dat je niet mag roken in het vliegtuig nadat ik m'n tas open maakte om een papiertje te pakken voor m'n kauwgom. "Nee joh?! Echt? Je meent het!"

Zoals een maatje van me altijd zegt: Als dom zijn pijn zou doen.. :')

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:02

Justme_Lisaa schreef:
Zojuist een hornaar is huis gehad, specifieker in de speelkamer van de kinderen. De paasei, ik ben nog nooit zo bang geweest. Ik ben sowieso wel bang voor wespen, maar deze was dik 3 cm lang en een geluid wat ze maken :wow: :wow: . Ik had alles hermetisch afgesloten, maar moest hem toch naar buiten loodsen, die beesten zijn me toch rot te verplaatsen. Ik ben 30 jaar ouder geworden en buiten de speelkamer stonden 2 kinderen die zich afvroegen waarom ik nou zo bang was :') .

Voordat iemand zich afvraagt waarom ik hem dan niet doodgemaakt hebt, want het zijn inderdaad van die rotbeesten. Snap ik, weet ik ook. Maar ik ben er nog steeds bang voor en ik vreesde er meer voor dat ik gestoken werd, terwijl ik met 2 kinderen liep. Stel dat ik allergisch blijkbaar ben, wat dan. Anyway, beest ik gelukkig buiten, ik zweet nog even alle angst eruit. :=

Edit, Ik vrees na even zoeken dat ik zelfs de Aziatische hoornaar op bezoek had..


De Aziatische hoornaar komt slechts heel zelden voor. Toevallig zijn er laatst twee nesten vernietigd in het zuiden van het land, maar ze worden echt maar een paar keer per zomer gezien in NL.
Bovendien is de Europese groter, en heeft een angstaanjagender uiterlijk dan de Aziatische, met zn rode borststuk.
Overigens is de Europese hoornaar minder agressief en gevaarlijk van de "gewone" papierwesp, die naarlingen die aan het eind vd zomer in de limonade zitten. De steek doet meer pijn, maar het gif is veel minder krachtig en ook voor mensen met een allergie die in anafalictische shock kunnen raken minder gevaarlijk.
Dus niet bang zijn. Alleen als je het nest verstoord zullen ze agressief worden. Een losse hoornaar zal niet zo snel steken mits je hem gewoon voorzichtig naar buiten doet dmv een glas en een kartonnetje :)
Verder vind ik het juist goed dat je haar niet gedood hebt. Het zijn erg nuttige beestjes, ze zien er alleen doodeng uit ;)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:22

Hoe is een wesp nuttig?

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:41

Wespen eten insecten. Van strontvliegen en steekmuggen die vervelend zijn voor de mens tot rupsjes en kleine slakjes die oogsten kunnen verpesten.
Door het eten van plaagvormende insecten hoeven er gemiddeld minder bestrijdingsmiddelen gebruikt te worden, wat de rest van het ecosysteem weer ten goede komt.

Overigens bestaan er geen dieren die niet nuttig zijn.
Samen zorgen alle dieren in een ecosysteem voor balans. Het verdwijnen van welke diersoort dan ook zorgt voor onbalans in de voedselketen.

xPabloBokt

Berichten: 9399
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:47

Laurora schreef:
Wespen eten insecten. Van strontvliegen en steekmuggen die vervelend zijn voor de mens tot rupsjes en kleine slakjes die oogsten kunnen verpesten.
Door het eten van plaagvormende insecten hoeven er gemiddeld minder bestrijdingsmiddelen gebruikt te worden, wat de rest van het ecosysteem weer ten goede komt.

Overigens bestaan er geen dieren die niet nuttig zijn.
Samen zorgen alle dieren in een ecosysteem voor balans. Het verdwijnen van welke diersoort dan ook zorgt voor onbalans in de voedselketen.


Weet je dan toevallig ook waar muggen en teken goed voor zijn?

Enige wat ik kan bedenken is vogelvoer.. :+

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:51

Mer1980 schreef:
Wij hebben bedrijf aan huis, maar wonen in een appartementencomplex in de haven. Wij versturen en ontvangen regelmatig pakketjes, de bezorger kennen we dus min of meer persoonlijk. Omdat wij dus altijd wel thuis zijn ontvangen wij ook regelmatig pakketjes voor mede bewoners uit dit complex, zo ook onze onderburen, 2 leuke jonge heren. Ik had dus een pakketje voor ze aangenomen, echter toen ik even weg was heeft mijn man per ongeluk het pakket open gemaakt zonder op het etiket te kijken. Toen ik terug kwam stond mijn man met een dildo in zijn ene hand en een butplug in zijn andere hand met een vragend gezicht waarom ik dat in godsnaam had besteld :=
Ergste was nog dat ik mijn buurmannen moest uitleggen dat mijn man hun pakket per ongeluk had open gemaakt met 1000 x excuses. De jongeman durft mij nog steeds niet aan te kijken.


En dan denk je nog discreet te zijn door dit soort dingen te bestellen ipv naar een shop te gaan :')

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:54

xPabloBokt schreef:
Laurora schreef:
Wespen eten insecten. Van strontvliegen en steekmuggen die vervelend zijn voor de mens tot rupsjes en kleine slakjes die oogsten kunnen verpesten.
Door het eten van plaagvormende insecten hoeven er gemiddeld minder bestrijdingsmiddelen gebruikt te worden, wat de rest van het ecosysteem weer ten goede komt.

Overigens bestaan er geen dieren die niet nuttig zijn.
Samen zorgen alle dieren in een ecosysteem voor balans. Het verdwijnen van welke diersoort dan ook zorgt voor onbalans in de voedselketen.


Weet je dan toevallig ook waar muggen en teken goed voor zijn?

Enige wat ik kan bedenken is vogelvoer.. :+


Muggen zijn idd erg nuttig als vogelvoer, evenals teken.
Met bloed volgezogen teken worden rechtstreeks van het vee afgeplukt door vogels, soms laten die ze vallen en worden de teken opgegeten door kleinere dieren in de wei als kikkers, muizen, wormen, kevers en andere insecten.
Muggeneitjes en larfjes die in het water zitten zijn weer erg voedzaam voor vissen, kikkers, padden, libellen en watervogels.
Beide dieren zijn daarnaast ziektekiemenverspreiders, wat niet meteen erg nuttig klinkt, maar door het verspreiden van ziektekiemen worden dieren die reeds zwak en ziekelijk zijn uit het ecosysteem gefilterd waardoor zij hun zwakke genen niet door kunnen geven en het de algemene gezondheid van de diersoort vergroot word.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:47

De Aziatische hoornaar komt slechts heel zelden voor. Toevallig zijn er laatst twee nesten vernietigd in het zuiden van het land, maar ze worden echt maar een paar keer per zomer gezien in NL.
Bovendien is de Europese groter, en heeft een angstaanjagender uiterlijk dan de Aziatische, met zn rode borststuk.
Overigens is de Europese hoornaar minder agressief en gevaarlijk van de "gewone" papierwesp, die naarlingen die aan het eind vd zomer in de limonade zitten. De steek doet meer pijn, maar het gif is veel minder krachtig en ook voor mensen met een allergie die in anafalictische shock kunnen raken minder gevaarlijk.
Dus niet bang zijn. Alleen als je het nest verstoord zullen ze agressief worden. Een losse hoornaar zal niet zo snel steken mits je hem gewoon voorzichtig naar buiten doet dmv een glas en een kartonnetje :)
Verder vind ik het juist goed dat je haar niet gedood hebt. Het zijn erg nuttige beestjes, ze zien er alleen doodeng uit ;)[/quote]

hoornaar eet bijen en kan wel degelijk een gemene steek geven, heeft ook ander gif dan een wesp dus als je allergisch bent kan je daar nog meer last van krijgen als van een wesp

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 19:01

Citaat:
hoornaar eet bijen en kan wel degelijk een gemene steek geven, heeft ook ander gif dan een wesp dus als je allergisch bent kan je daar nog meer last van krijgen als van een wesp

Een europese hoornaar eet net zo veel bijen als een gewone huis-tuin-en-keuken wesp (papierwesp)
De Aziatische moord hele bijenvolken uit maar zijn ook niet inheems. Daar zijn we dan ook niet al te content mee.
Het gif verschilt inderdaad lichtelijk van die van een gewone wesp, maar de toxiciteit ligt lager, waardoor de reactie vaak minder heftig is, tenzij je allergisch bent voor het specifiek soort gif. Maar in dat geval zal een "gewone" wespensteek net zo gevaarlijk zijn (of iets minder gevaarlijk) als die van een hoornaar omdat de gifsoorten in dat opzicht niet genoeg van elkaar verschillen.

Edit:
Ik zal weer ontopic gaan :D

Ik was laatst op weg naar mijn paardje en ik moest een stukje over de rijksweg (max 100 dus)
Op het moment dat ik de afslag wou nemen, scheurt iemand mij met minstens 130 voorbij en schiet zo voor me langs de afrit op. Ik schrok me helemaal de pleuris, trapte op de rem en heb daardoor bijna zelf een ongeluk veroorzaakt.
Die gast was echt levensmoe ofzo. Zulke mensen mogen ze wat mij betreft acuut het rijbewijs afpakken _-:(

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:11

Oef, dat doet me denken aan de eerste keer dat ik op de snelweg reed. We moesten een auto ophalen en ik reed dus achter mijn man aan, op de linkerbaan. Het was behoorlijk druk en ineens schiet er een auto met een bloedgang zo van de oprit door naar de linkerbaan, tussen mijn man en ik. Ik moest boven op de rem. Gelukkig had ik wel zoveel verstand om gelijk weer gas te geven. Je wil niet weten wat er achter je kan gebeuren.

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:04

Onze buurman... Ik en de katten zaten even verstijfd toen we voetstappen hoorden boven. Ik had hem vorig jaar al eens over ons platte dak zien lopen maar was te verbouwereerd er iets van te zeggen dus nu snel naar boven gerend om er wat van te zeggen. Zegt hij ook nog, maar hoe moet ik daar dan komen... we hebben apart van elkaar een plat dak en dit is de gemakkelijke weg. Anders moet hij een ladder pakken. Straks hebben wij weer lekkage...

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:31

Mellow schreef:
Onze buurman... Ik en de katten zaten even verstijfd toen we voetstappen hoorden boven. Ik had hem vorig jaar al eens over ons platte dak zien lopen maar was te verbouwereerd er iets van te zeggen dus nu snel naar boven gerend om er wat van te zeggen. Zegt hij ook nog, maar hoe moet ik daar dan komen... we hebben apart van elkaar een plat dak en dit is de gemakkelijke weg. Anders moet hij een ladder pakken. Straks hebben wij weer lekkage...

Ehhh dan pakt ie maar de ladder? >;) Heb je m dat gezegd?