Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:39

Oei ziet er heftig uit ! Wat is er gebeurd ? Heel veel beterschap !

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:38

De achterkant ging glijden in een bocht, kon er niks meer aan houden ;(

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:53

[***] schreef:
De achterkant ging glijden in een bocht, kon er niks meer aan houden ;(


Het heeft recent bij jullie geregend neem ik aan? Jammer voor de auto maar zelf ben je nog goed weggekomen dan........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:18

Cowboy55 schreef:
[***] schreef:
De achterkant ging glijden in een bocht, kon er niks meer aan houden ;(


Het heeft recent bij jullie geregend neem ik aan? Jammer voor de auto maar zelf ben je nog goed weggekomen dan........

Ja heel lang droog en vannacht regen, dus super glad. Weg loopt ook een beetje schuin, dus ja.. Ik vind het best een wonder dat ik niet meer schade heb want mijn auto is afgeschreven.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:28

Brrrr... daarom durf ik dus niet in kleine autos te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:57

Ik durf helemaal geen auto meer te rijden nu geloof ik := Vooral geen cabrio's.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:02

Ik zag al n foto van je autootje op n provinciale nieuws site.
Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen.

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:22

Dat is schrikken.
Sterkte en beterschap.


Hier vanochtend regen en ik heb gereden als een oud wijf
Veel te bang dat ik zou glijden. Zag ook allemaal bubbels op het asfalt.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:42

[***] schreef:
Ik durf helemaal geen auto meer te rijden nu geloof ik := Vooral geen cabrio's.


:(:)

Wel weer doen hoor! En anders even een rijschool bellen :j
Mijn oude rijschool biedt 'bijscholing' aan, puur om vertrouwen op te bouwen na een vervelende ervaring.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:37

Janine1990 schreef:
[***] schreef:
Ik durf helemaal geen auto meer te rijden nu geloof ik := Vooral geen cabrio's.


:(:)

Wel weer doen hoor! En anders even een rijschool bellen :j
Mijn oude rijschool biedt 'bijscholing' aan, puur om vertrouwen op te bouwen na een vervelende ervaring.

Zeker belangrijk.

Ik heb ook een auto ongeluk gehad. Kwam er iets minder goed vanaf dan jou.
Eerste jaar heb ik nog min of meer zonder angst gereden. Maar ben steeds banger geworden.
Met slecht weer (regen/wind/sneeuw) durf ik amper de weg nog op.
Het is echt super belemmerend om angst te hebben met auto rijden.

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:26

Jeetje heftig daantjuhhh. Ik heb vandaag met tegenzin gereden, wel met mijn moeder er naast en niet langs die bocht, dat durf ik gewoon echt niet. Gistermiddag lag er op precies dezelfde plek een andere auto ondersteboven, inzittende zijn volgens mij ok, maar ze moeten dus echt even kijken naar die weg daar. Ik heb niet voor niks wegenbelasting betaald.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:20

Goed dat je weer bent gaan rijden.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:58

[***], sterkte en knap dat je jezelf weer in de auto hebt gekregen! Ik weet na een ongeluk (welke op een haar na niet dodelijk is afgelopen) hoe eng het was om direct weer in de auto te moeten stappen... maar anders was ik het niet meer gaan doen denk ik :)

Ik verbaasde me vandaag over een situatie onderweg, ik reed buiten de spits naar werk, netjes 103/104 een vrachtwagen aan het inhalen. Komt er nadat ik direct weer terug naar rechts ben gegaan een wit busje naast me rijden duwt me langzaam richting de vluchtstrook dus ik kijk naar links, krijg ik een middelvinger naar m'n hoofd. Ik zat er echt even flabbergasted bij, ik reed de max toegestane snelheid en ben direct weer naar rechts gegaan.

Was wel leuk dat ik later voorbij reed toen de beste man in de file stond (ik moest de afslag hebben), toen heb ik nog even vrolijk gezwaaid :P

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:30

Stond er geen bedrijfsnaam Op?

Dan zou ook zeker even bellen om door te geven wat een prachtige reclame deze medewerker is voor het bedrijf.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:14

Rocamor schreef:
Stond er geen bedrijfsnaam Op?

Dan zou ook zeker even bellen om door te geven wat een prachtige reclame deze medewerker is voor het bedrijf.

Helaas niet, anders was er minstens een mailtje uit gegaan inderdaad :Y)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:29

Op een autoweg zou ik zeggen; oké.

Maar op een snelweg vind ik inhalen met krap 10km harder dan een vrachtwagen gewoon een no-go. Zolang je ergens 130 mag, ga je niet op de linkerbaan 30km langzamer rijden. Dat doe je maar lekker op de rechterbaan.

Zelf enige tijd geleden ook iets dergelijks meegemaakt. Ik ging alvast naar links, aangezien ik 130 reed en de auto voor mij (en achter de vrachtwagen) dat in het geheel NIET deed. Betreffende auto besloot op het laatste moment toch ook maar in te gaan halen. Compleet idioot... En dan ook nog extra lang met 95 links blijven rijden... Als je me woest wilt hebben moet je dat soort dingen doen. Dus ik kijk heel droog of de bestuurder zo achterlijk er uit ziet als hij rijdt, krijg ik allemaal woeste gebaren. Nou sorry, wie is hier nu gevaarlijk aan het doen?

Wel een iets andere situatie natuurlijk. Maar de linkerbaan is er om in te halen. Niet om langer dan nodig op te rijden. Als je 130 mag, maar niet wil en toch even voorbij die vrachtwagen wilt. Dan ga je even wat harder rijden dan je zou willen en dan terug naar rechts om je eigen snelheid te rijden.

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:44

Wellicht betreft het een snelweg waar je 100 kmh mag. Dan is 103-104 nog niet verkeerd.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:45

Ach, zo had ik enkele maanden terug ook zo weer wat. Ik reed al aardig pittig op de terugweg naar huis vanaf stal waar je 80 mocht op een eenbaansweg. Had ook iemand achter me die wel aardig dicht op mij reed maar kon mij niet inhalen omdat er verkeer tegemoet kwam, maar ik reed al harder dan ik mocht en liet me ook niet meer opjutten. Maar goed, uiteindelijk komt die weg op een tweebaansweg uit waar auto's van een andere weg af in voegden en je 70 mocht, dus was geforceerd op de linkerbaan te blijven want er was geen plek. Die gozer achter mij bleef plakken terwijl ik nog dezelfde snelheid had op de baan waar je 80 mocht dus reed al te hard. Op gegeven moment kon ik eindelijk naar rechts, spiekte ik even opzij toen dat haantje mij in kwam halen. Echt zo'n pissige blik in zijn ogen.. Vervolgens ging hij voor mij rijden en besloot even een remtest te doen. Nou, bozer kan je mij niet krijgen.. Heb sindsdien ook een dashcam want ik zou de schuld krijgen als ik zelf niet op de rem ging aangezien ik dus achterop hém zou zijn geknald, en daarmee bracht hij mensen achter mij ook nog in gevaar. Zelf heb ik wel eens de neiging bumperklevers een remtest te geven :Y) maar dat is uiteraard levensgevaarlijk, hoe vervelend de situatie ook is.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 11-08-18 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:47

Rocamor schreef:
Wellicht betreft het een snelweg waar je 100 kmh mag. Dan is 103-104 nog niet verkeerd.


Dat heet toch een autoweg? ;)
Dan vind ik het ook heeel erg normaal hoor :j

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:48

Rocamor schreef:
Wellicht betreft het een snelweg waar je 100 kmh mag. Dan is 103-104 nog niet verkeerd.


Het betreft hier inderdaad een snelweg waar je 100 km mag, daarnaast staan ze op dit stuk met regelmaat te flitsen dus ga ik echt niet harder rijden :Y)

Ik rijd altijd de maximum snelheid op de snelweg, met nog 3/4 km erboven (correctie en je auto geeft altijd iets teveel aan) :)


Janine1990 schreef:
Rocamor schreef:
Wellicht betreft het een snelweg waar je 100 kmh mag. Dan is 103-104 nog niet verkeerd.


Dat heet toch een autoweg? ;)
Dan vind ik het ook heeel erg normaal hoor :j


Oh dat heet hier in de buurt ook gewoon een snelweg :P

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:52

Personeelslid niet op komen dagen, onbereikbaar en onvindbaar >;)

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:52

Merexa schreef:
Ach, zo had ik enkele maanden terug ook zo weer wat. Ik reed al aardig pittig op de terugweg naar huis vanaf stal waar je 80 mocht op een eenbaansweg. Had ook iemand achter me die wel aardig dicht op mij reed maar kon mij niet inhalen omdat er verkeer tegemoet kwam, maar ik reed al harder dan ik mocht en liet me ook niet meer opjutten. Maar goed, uiteindelijk komt die weg op een tweebaansweg uit waar auto's van een andere weg af in voegden en je 70 mocht, dus was geforceerd op de linkerbaan te blijven want er was geen plek. Die gozer achter mij bleef plakken terwijl ik nog dezelfde snelheid had op de baan waar je 80 mocht dus reed al te hard. Op gegeven moment kon ik eindelijk naar rechts, spiekte ik even opzij toen dat haantje mij in kwam halen en het was echt een ventje die net zijn rijbewijs had volgens mij. Vervolgens ging hij voor mij rijden en besloot even een remtest te doen. Nou, bozer kan je mij niet krijgen.. Heb sindsdien ook een dashcam want ik zou de schuld krijgen als ik zelf niet op de rem ging aangezien ik dus achterop hém zou zijn geknald, en daarmee bracht hij mensen achter mij ook nog in gevaar. Zelf heb ik wel eens de neiging bumperklevers een remtest te geven :Y) maar dat is uiteraard levensgevaarlijk, hoe vervelend de situatie ook is.


Zulke mensen... :n

Sowieso remlichten geven ellende als ze ten onrechte gebruikt worden.
Je ziet heel vaak mensen die vol goede moed een vrachtwagen gaan inhalen en dan ineens bang worden en op de rem trappen. Soms maar een heel klein beetje, maar een remlicht is genoeg om anderen (zeker met die snelheden) ook meteen op de rem te doen trappen... Waardoor de achterste in de rij soms gewoon terug moet naar 50km/h. Irritant én gevaarlijk.
Terwijl de voorste misschien terug is gekomen van 120 naar 105 ofzo.

En je kan ook gerust met een flinke zijwind een vrachtwagen inhalen met de maximum snelheid. Kwestie van handen aan het stuur. Is het niet vertrouwd vanwege het weer, moet je er gewoon al niet eens aan beginnen. :n

Merexa, tegenovergestelde is ook knap irritant. Mensen die geen strepen kunnen lezen en dus krap 60 rijden waar je 80 mag en niet kan inhalen wegens tegemoet komend verkeerd. _-:(

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:53

xxwienekexx schreef:
Oh dat heet hier in de buurt ook gewoon een snelweg :P


Echt waar??

Ik ken wel snelwegen hier in de buurt waar stukken van 100 in zitten, ivm invoegend verkeerd.
Maar verder heet het altijd een autoweg, omdat er geen vluchtstrook is.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:53

Xyris schreef:
Personeelslid niet op komen dagen, onbereikbaar en onvindbaar >;)


Da's ook knap :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:56

Janine1990 schreef:
xxwienekexx schreef:
Oh dat heet hier in de buurt ook gewoon een snelweg :P


Echt waar??

Ik ken wel snelwegen hier in de buurt waar stukken van 100 in zitten, ivm invoegend verkeerd.
Maar verder heet het altijd een autoweg, omdat er geen vluchtstrook is.


Ja echt waar, ik ken inderdaad wel autowegen (maar das dan weer een andere weg en geen vluchtstrook inderdaad).

Ik heb het hier over een 2x 2 baans snelweg waar je 100 km/pu mag met een vluchtstrook, daarna als het 4 banen worden (met vluchtstrook) mag je ook maar 100 km/pu, zal er waarschijnlijk aan liggen dat t rondom de grote steden is (Den Haag/Rotterdam) maar dat heet toch echt ook op de borden geen autoweg maar een snelweg :Y)