Wat ons vandaag toch is overkomen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:22

nynke55 schreef:
En dat was dus mijn vraag aan Romy. Jij lost het liever zelf op en ik zou ook niet snel iets tegen een vreemd kind zeggen (op die ene keer na, toen een kind met bordjes op elkaar aan het timmeren was en moeders in geen velden of wegen te bekennen was.) Daarentegen luid het spreekwoord: vreemde ogen dwingen, en kan een buitenstaander soms gemakkelijker tot een drammend kind doordringen dan de ouders. In sommige volksbuurten worden de kinderen door de hele wijk opgevoed en bij sommige culturen ook. Hier is het blijkbaar notdone. Waarom eigenlijk niet?


Als we met de vriendengroep op stap zijn, heb ik er absoluut geen probleem mee dat mijn vrienden mijn zoontje terechtwijzen of iets duidelijk maken. Maar zij kennen hem, kennen zijn voorgeschiedenis en de situatie op dat moment.
Als vreemden zich zouden moeien met hoe ik het op dat moment in een winkel aanpak, krijgen zij niets van het voorgaande mee, en dat zou me storen.

Maar dit is misschien wel heel off-topic, tijd voor een apart topic?

I'm addicted to the way I feel when I think of you.


Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:23

Ff Offtopic:

Een vreemde die mijn kind corrigeert lost niet het probleem op. Want kind probeert niet bij hem/haar de grenzen uit, maar bij mij. Dus de volgende keer heb je mogelijk weer dezelfde ellende.

Als je het hebt over "vroeger hele wijk" waren dat geen vreemden. Dat waren bekenden een community, dus uiteindelijk ook geen "vreemde ogen".

Maar afhankelijk van de oorzaak van het probleem (gedrag) kan het wel helpen als een vreemde zegt dat ze zich niet moeten aanstellen of zo. Maar dat is ook de hele toon. Geloof dat Romy zelf werd aangesproken op het gedrag van haar kind en kan me voorstellen dat dat niet goed valt.

Maar nu weer ontopic...

En dan heb ik even niks toe te voegen. want het is vrij rustig op het werk :Y) dus er is me nog niks overkomen.

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:24

Nu klaar met onderwerp kinderen?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:26

Riddershow schreef:
Ff Offtopic:
.

Maar afhankelijk van de oorzaak van het probleem (gedrag) kan het wel helpen als een vreemde zegt dat ze zich niet moeten aanstellen of zo. Maar dat is ook de hele toon. Geloof dat Romy zelf werd aangesproken op het gedrag van haar kind en kan me voorstellen dat dat niet goed valt.

.


Dat is ook zo, en dat is ook geen stijl van die vrouw.

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:24

Ik werd idd zelf aangesproken, als ze mijn zoontje hadden aangesproken was ik daar denk ik alleen maar blij mee geweest _O-

Maar goed inderdaad maar weer ontopic.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:06

Romy1234 schreef:
Jeezz lekker aardig hier weer voor elkaar, gelukkig weet iedereen het weer beter!
Zelf zeker geen kinderen, dan kom je er wel achter.
Weet je dit is gewoon nog even een steek onder water geven, jammer dit.
Is dat nou echt leuk om iemand zich nog rotter te laten voelen als dat ze zich al voelt?
Ik heb mijn kids normaal gesproken altijd onder apel, ik doe mijn uiterste best om ze zo goed, netjes en beleefd op te voeden.
Geef alles op voor ze, voel mij elke dag onzeker of ik dingen wel goed doe, voel mij regelmatig zwaar k.ut vanwege struggles, maar probeer ondanks alles het beste van mijn dag te maken, elke dag weer, om er zelf bovenop te blijven maar vooral voor mijn kids.
Maar dat mensen zo ontzettend bot en lomp kunnen reageren zonder een idee te hebben Hoe ik mijn leven leid doet mij pijn, ik probeer alleen maar mijn best te doen...
Heel aardig hoor om iemand zich nog beroerder te laten voelen als dat het al is.

Blijkbaar is het wel normaal dat een wildvreemde mij mag zeggen dat ik het allemaal fout doe, want er word enkel op ingegaan op een loopfietsje in de Kruidvat waar je met geen mogelijkheid met een duowagen kan lopen, winkelwagentjes heeft de Kruidvat niet en ik ga mijn kind niet aan een tuigje doen alsof het een hond is, hij zit nergens aan, en blijft normaal gesproken altijd bij mij, dit is de 1e keer dat hij zoiets deed.
En oja voor de betweters, het personeel van de Kruidvat hier heeft er geen moeite mee dat hij zijn loopfietsje mee naar binnen neemt, dit heb ik een tijd geleden aan hun gevraagd namelijk en ze hebben er (hun woorden) geen verbod op in de winkel.

:x
Volgens mij lijden mensen met kinderen chronisch aan slaapgebrek.
Ik snap eerlijk gezegd de tips van aanlijnen hier wel. Als je weet dat je in die situatie te druk/afgeleid/moe/geprikkeld bent om zelf je kind onder appel te houden, dan kun je er zo toch voor zorgen dat je hem bij je houdt.
Laatst bijgewerkt door oomens op 01-08-18 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Schoentje, kerstmuts en [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:09

Omg dit lijkt me wel een goed topic om even van me af te schrijven..
Ik lag zojuist in bed met migraine. Mijn slaapkamer grenst aan een schoolplein. Nu is het wel vaker zo dat er jongeren met scooters aan het “hangen” zijn.. Maar opeens werd het wel erg luidruchtig. Van geschreeuw naar gekrijs en ik hoorde “neeeeee alsjeblieft niet waar ik bij ben!”.
Dus ik stap uit bed, doe mn gordijn open. Hoor een knal en zie iemand wegrennen. Vervolgens zie ik nog scooters wegrijden en een auto wegscheuren... zodra ze de hoek om waren nog een knal...
Bleek een schietpartij te zijn, echt tien meter van mn slaapkamerraam..
Bizar...
Geen gewonden gelukkig.. wel heel apart..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:11

nynke55 schreef:
Riddershow schreef:
Ff Offtopic:
.

Maar afhankelijk van de oorzaak van het probleem (gedrag) kan het wel helpen als een vreemde zegt dat ze zich niet moeten aanstellen of zo. Maar dat is ook de hele toon. Geloof dat Romy zelf werd aangesproken op het gedrag van haar kind en kan me voorstellen dat dat niet goed valt.

.


Dat is ook zo, en dat is ook geen stijl van die vrouw.

Waarom zou je iemand niet mogen aanspreken op het gedrag van zijn of haar kind? Op het moment dat dat kind zich misdraagt en er zelf (nog) niet goed op aan te spreken is, dan lijken mij de ouders de juisten om je tot te wenden.

Schoentje, kerstmuts en [o]

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:16

Maar ze sprak haar niet aan op het gedrag van haar kind, maar op moeders manier van problemen oplossen.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:19

Humpiedumpie schreef:
Omg dit lijkt me wel een goed topic om even van me af te schrijven..
Ik lag zojuist in bed met migraine. Mijn slaapkamer grenst aan een schoolplein. Nu is het wel vaker zo dat er jongeren met scooters aan het “hangen” zijn.. Maar opeens werd het wel erg luidruchtig. Van geschreeuw naar gekrijs en ik hoorde “neeeeee alsjeblieft niet waar ik bij ben!”.
Dus ik stap uit bed, doe mn gordijn open. Hoor een knal en zie iemand wegrennen. Vervolgens zie ik nog scooters wegrijden en een auto wegscheuren... zodra ze de hoek om waren nog een knal...
Bleek een schietpartij te zijn, echt tien meter van mn slaapkamerraam..
Bizar...
Geen gewonden gelukkig.. wel heel apart..


Ik heb het een keer mee gemaakt toen ik voor het eerst op stap was in een nabij gelegen stad. 3 gewonden nog geen 2 meter bij me vandaan. Allemaal onder tafels gedoken en overal bloed heeft toch wel indruk gemaakt. Was ook de laatste dag dat het café open was, is gelijk gesloten daarna.

Born Free

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:30

In de buurt waar wij destijds in Groningen woonden, zijn in een jaar tijd 5 moorden gepleegd. Die overigens allemaal los van elkaar stonden. Één moord weet ik nog goed, dat was tegenover ons huis en gebeurde in dezelfde nacht dat Lady Di verongelukte. Er was een heel plantsoen met lint afgezet. We zagen het toen we terugkwamen van een feestje. Ik heel argeloos tegen mijn vriend: gaan ze een sporttoernooi organiseren ofzo? Later hoorden we dat er tijdens een uit de hand gelopen buurtruzie iemand doodgeschoten was. Toch hebben we ons nooit erg onveilig gevoeld in die buurt.

Maa rgoed, dit is een beetje een oude koe in een topic dat gaat over wat je vandaag toch wel niet hebt meegemaakt. Vandaag heb ik zelf niks bijzonders meegemaakt, behalve dat het vanmorgen heerlijk koel was en dat ik daarbij bedacht hoeveel zin ik inmiddels heb in de herfst ...

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:32

Britta31 schreef:
Tip voor moeders met een weglopende peuter.Aan een tuigje.Kind heeft het idee dat het los loopt en moeder heeft controle.mijn jongste heeft denk ik een jaar aan een tuigje gelopen.


Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar volgens je profiel ben jij 50.
Terug rekenend zouden jouw kinderen van mijn leeftijd kunnen zijn. En vind ik dat het in die tijd prima paste. En ik begrijp de tip ook volkomen. Maar ik ben bang dat het in deze tijd nog meer negatieve reacties oplevert dan een krijsend kind :P

Ik heb vroeger wel met een tuigje vast op bed gelegen :j

Niet dat ik echt iets uitspookte, ik was het zo'n makkelijk kind. Ik krijste ook nooit in winkels ofzo, mijn zusje ook niet. Misschien de reden dat ik er zo vreselijk slecht tegen kan.

Maar ik zou nooit zo'n moeder vertellen wat ze zou moeten doen. Ik ga gewoon naar een andere winkel.

Warboel
Berichten: 14676
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:32

Moderatoropmerking:
Het gaat inmiddels al een aantal pagina's over het opvoeden van (andermans) kinderen, als jullie hier verder over willen discussiëren is dat oké, maar dan graag even een nieuw topic aanmaken. Dan kan het hier weer ontopic gaan!

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:44

Warboel schreef:
Het gaat inmiddels al een aantal pagina's over het opvoeden van (andermans) kinderen, als jullie hier verder over willen discussiëren is dat oké, maar dan graag even een nieuw topic aanmaken. Dan kan het hier weer ontopic gaan!

Daar loopt al een topic over:
[MWS] Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Schoentje, kerstmuts en [o]

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:46

Romy1234 schreef:
Daar ben ik mij echt wel van bewust maar waarom vinden mensen het nou altijd nodig iemand zich nog rotter te laten voelen als dat het al was?
Waarom kunnen mensen gewoon niet eens aardig voor elkaar zijn en een hart onder de riem steken?
Waarom realiseren mensen zich niet gewoon dat er meer aan de hand kan zijn en hebben ze gelijk maar vooroordelen?


Welkom op bokt... je ziet t helaas steeds vaker dit gedrag. Zo jammer.
Hoop dat de kindjes vandaag lekker slapen en dat je morgen een fijnere dag hebt!

Spoiler:
kiekeboe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:34

oomens schreef:
Warboel schreef:
Het gaat inmiddels al een aantal pagina's over het opvoeden van (andermans) kinderen, als jullie hier verder over willen discussiëren is dat oké, maar dan graag even een nieuw topic aanmaken. Dan kan het hier weer ontopic gaan!

Daar loopt al een topic over:
[MWS] Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Daarvoor is dat topic absoluut niet bedoeld...

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:25

En hiervoor is dit topic dus niet bedoeld.

:¨·.·¨:
`·.
Kaya

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:14

love_western schreef:
oomens schreef:
Daar loopt al een topic over:
[MWS] Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Daarvoor is dat topic absoluut niet bedoeld...


Dat is slechts wat daar regelmatig feitelijk gebeurt..... _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:56

Hey.... ik zie een paarse olifant. :+

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Nick1963

Berichten: 1941
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Hilversum

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:02

Hahaha bewust kinderloos en " het opvoeden van andermans kinderen" in 1 topic Hilarisch niet het zelfde maar wellicht dezelfde beleving,..... Hard wegrennen ..... en op bokt van je af schrijven

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:10

Hoor een luchtballon maar zie hem niet pff :')

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 20:14

Die zit verstopt achter mijn roze olifant.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Anoniem

Re: Wat ons vandaag toch is overkomen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:05

Flauw van je olifant -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:51

Afbeelding

Afbeelding
Vandaag een ongeluk gehad, het leek net alsof ik in een film beland was. Gelukkig geen andere erbij betrokken en heb ik het er zelf redelijk vanaf gebracht (veel wonden door het glas en grote wond op mijn hoofd doordat ik tegen het dak aangekomen ben.), niks gebroken oid gelukkig!

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:00

Jeetje,beterschap.Hoe kwam het?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Duality, fokfanaat, Kirrietje, Lau07, leonie1988, marschwood, MerleSimone, Pferdchen, Pieke_Gwen, Saskiaa_, Varekaj, zonnebloem18 en 133 bezoekers