Een lastig probleem: wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:32

Beetje bijzondere brief zo zonder afzender. Dat alleen al zou voor mij een reden zijn de brief niet serieus te nemen.
Iemand die daadwerkelijk een probleem heeft met dat beeld onder de boom zal echt niet anoniem een briefje sturen. Bijzonder onvolwassen ook.
Brief zou bij mij direct in de kliko verdwijnen.

Een advocaat die dit als “mogelijke zaak” voorgelegd krijgt lacht zich waarschijnlijk suf.
Jullie tuin, jullie boom en jullie plekje. Heeft niemand iets mee van doen zolang je daar geen bijzondere rituelen/bijeenkomsten (lees: geluidsoverlast) houdt.

Zou er dus zeker geen nacht van wakker liggen.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:36

n_love_qwert schreef:
Nou ja dat valt ook wel weer mee. Behalve wat relatieproblemen en een aparte thuissituatie is mijn leven best saai hoor :Y) Ik denk inderdaad dat we toch even gaan aanbellen vanavond. Misschien dat we niet meteen over de brief beginnen, maar over de boom en of het een probleem vormt voor ze, dan kunnen we altijd nog over de brief beginnen kijkend naar de situatie. Als het een probleem is snoeien we de boom natuurlijk, en dan kijken of het rustig blijft.


Ik zou juist wel gewoon refereren naar de brief want ook al hebben zij hem niet gestuurd misschien weten hun wel wie hem in de bus heeft gedaan. :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:39

Rocamor schreef:
Shiloh schreef:
Het is toch jou tuin? Je mag toch zeker zelf weten wat voor beeld je in je tuin zet? Ik snap echt niks van de meewerkendheid/adviezen van mensen hier. Hoezo verplaatsen? Amahoela. Als je (lees: de buurman) het niet mooi vind, dan kijk je maar een andere kant op of zet je er in jou tuin zelf iets voor dat je het niet hoeft te zien.

Gewoon die boom bijsnoeien, dat hoort je sowieso te doen. En verder lekker negeren. Alsof iemand geld gaat uitgeven aan een advocaat over een issue die echt 0 kans maakt bij welke rechter dan ook.


Amahoela mbt verplaatsen? Ligt helemaal aan de situatie. Nu blijkt dat het in een volledig afgeschermde tuin staat, zou ik ook niet verplaatsen (Niet meer). Op het moment dat ik daar schreef was de afgeslotenheid van de tuin niet bekend. Nóch was het bekend dat eea in overleg met nabestaanden is gegaan.


Afgesloten of niet. Je mag toch zeker zelf weten wat voor beeld je in de tuin zet? En wat doen de nabestaanden er toe? Staat toch geen achternaam op?

Jouw tuin, jouw keuze, en dan kan de wereld op zijn kop gaan staan, ze hebben lekker pech.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:42

Maar als je de boom niet prettig vind noem je dat toch ook gewoon boom in een brief en niet monument?
Zou het uberhaupt geen monument maar een gedenksteen oid noemen, monument is bij mij wat anders.

Bijzonder verhaal, lijkt me dat je zelf mag bepalen wat voor beeldjes je in je tuin zet.

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:50

Maar we weten niet eens of de boom word bedoeld of misschien zelfs wel het beeld....

Ik zou het laten zoals het is, niks ermee doen. Je ziet vanzelf wel de volgende brief of een advocaat verschijnen.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:51

Ik zou gewoon afwachten TS, je kan eventueel de buren nog vragen of ze last hebben van de boom. Wel even opletten of niemand het heft in eigen handen neemt en bijv. je beeldje sloopt ;)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:09

Ook al is je tuin niet afgesloten dan nog mag je zo veel beelden neerzetten zoals je zelf wil. Ga naar de buren , vraag of ze gezien hebben wie er een briefje bezorgt heeft omdat jullie dit een onprettige brief vinden. Dit hebben zij zeker niet gedaan en vraag dan ook meteen wanneer het uitkomt dat je de boom even snoeit aan hun kant.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:32

Ben je nog bij de buren geweest of al iets meer te weten gekomen?

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 12:23

amies100 schreef:
Ben je nog bij de buren geweest of al iets meer te weten gekomen?


Ha ha wauw ik ben dit topic echt compleet uit het oog verloren!! We denken dat het nooit de buren zijn geweest (zijn langs geweest) en dat het een andere bekende is. We weten dan ook bijna zeker wie, alleen weet ik niet of het slim is om dit openbaar op internet te zetten. Het is nogal een aparte situatie, en ik wil niemand "voor de bus gooien". Het monument en de boom staan beide nog fier in onze tuin gelukkig, en deze worden ook niet zomaar weggehaald!!! ;)

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Een lastig probleem: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 12:35

Overigens kan ik er in pb wel wat over vertellen als iemand dat graag wil, ik weet gewoon niet zeker of ik het voor altijd op internet wil hebben ha ha!