Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 19:07

Hi allemaal,

Aanstaande zondag gaan mijn moeder en ik naar de Toppers in de Amsterdam Arena en wij hebben even geen idee hoe we daar het beste kunnen komen.

We willen overdag lekker de stad in en s avonds dus naar de toppers, maar hoe het beste met vervoer?

Wij komen uit het oosten dus het is best een hele reis. Ik las dat de treinen dat weekend spoorwerkzaamheden hebben dus dat valt af, een P+R kan ik niets vinden over bepaalde kosten voor de hele dag reizen met OV. (Wel over het parkeren van de auto) Hoe werkt dat precies en waar het beste?


Zijn er nog andere parkeergelegenheden waar ik makkelijk en niet belachelijk duur de auto neer kan zetten, lekker kan shoppen en later naar de Arena?

Bedankt alvast.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:14


Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:25

Spoorwerkzaamheden betekenen niet dat het niet bereikbaar is. Lijkt me sterk dat ze tijdens zo’n gigantisch evenement de treinen niet laten rijden.

Verder qua parkeren is het overal duur, daar ontkom je niet aan. Misschien kan je trouwens proberen om te parkeren in Duivendrecht en vanaf daar te lopen. Dat is echt een heel klein stukje. Exacte straat weet ik niet, wij rijden daar gewoon rond of parkeren hem bij de Toekomst maar dat zal wel vol zitten (trainingscentrum van Ajax) maar als je vroeg bent, heb je mazzel :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:28

Als je de auto 's morgens daar wegzet kun je bijv met de metro het centrum van Amsterdam in. Ik zou je 100% afraden ook maar ergens in de buurt van centrum A'dam te komen met de auto :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

ingvdh

Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:33

Bij de Arena is parkeren bijna niet te doen. Als je naar huis wil is het helemaal drama want je staat uren in de file om uit Amsterdam weg te komen (uit ervaring :) )

Ik zou er dan voor kiezen om die kant op te rijden, een paar treinstationnen voor de Arena de auto te parkeren en vandaar met de trein mee. De trein stopt praktisch naast de Arena en je rijdt dan ook zo door naar Amsterdam CS met de trein.

Bijvoorbeeld parkeren bij Breukelen (praktisch naast de A2), dan is het nog maar een kwartiertje met de trein naar de Arena.
Dan ben je redelijk snel uit Amsterdam weg en je zit zo weer op de snelweg naar huis.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:43

Ik zou ook absoluut met de trein gaan. Wij zetten de auto vaak ergens random in een straat bij het station ergens in Weesp en gaan dan nog met de trein. Dan ff op Duivendrech overstappen

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!

Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 19:51

Klopt dat het niet altijd betekend dat de treinen niet rijden. Maar er stond dat er dan vervangend vervoer geregeld zou worden en ik zag mezelf nog niet zo staan met 10.000 andere roze geklede mensen die op de bus staat te wachten. := als er dan ook nog vertraging is of blijkt dat er een trein niet rijdt is dat niet leuk natuurlijk.


De optie van vanaf Breukelen rijden gaan we even bekijken. :j

Onderschrift

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:59

Klopt het dat het tussen Utrecht en Amsterdam zal zijn? Want Hilversum is dan wel een goeie uitwijkroute.

Kijk hier even: https://www.ns.nl/binaries/_ht_15114431 ... jecten.pdf
Kun je goed zien welke stations in de buurt zijn en welke op het traject A'dam-Utrecht liggen en waar dus niets vertrekt :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18671
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:00

Vervangend vervoer is altijd goed geregeld is mijn ervaring. Tis pas een hell op het moment dat er onverwachts vervangend vervoer geregeld moet worden. Maar in dit geval is dat niet. En opzich kun je ook veel met de metro doen enzo

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:52

De laatste paar keren was ik steeds vrij soepel weg uit de Arena. Je staat ff te duwen in de parkeergarage tot je buiten bent, maar daarna ben je zo op de snelweg en de A1.

Ik parkeer tegenwoordig altijd onder de Arena en als je wilt winkelen zou ik hem daar overdag al neerzetten (als die mogelijkheid er is, zoek dat wel even uit!) en met metro naar het centrum gaan.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Veulen84

Berichten: 10866
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 00:59

Je kunt op de meeste plekken gratis parkeren bij ns station diemen en dan met de trein de stad in en later naar de arena. Of bij de metrostations Diemen zuid, gaasperplas, gein/reigersbos. Dat is de algemene tip.

Station diemen is handig. Dan neem je de trein de stad in en bv bus 44 terug 's avonds.
Metro Gein/Reigersbos is gratis parkeren, 1 metro de stad in, 1 terug naar de auto. Maar niet iedereen is fan van de bijlmer 's avonds.

Andere optie is gratis parkeren in abcoude. Parkeren bij de trein kan dan. Of parkeren in de wijk en bus 120 naar arena.

En de pro tip! Parkeren op de carpool bij de A2 en dan de 126 naar de arena.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:44

Als je (een stukje) met het OV wil reizen, check dan wel wanneer de laatste bus/tram/metro/watdanook vertrekt. Reizen met het openbaar vervoer vanuit de Arena betekent meestal dat je vroegtijdig van het concert moet vertrekken.

Vlakbij de Arena zijn zat parkeerplaatsen, waar je een soort van dagkaartje voor haalt. Kost iets van 10 of 12 euro. Wij hebben de laatste paar jaar op één van de parkeerterreinen iets meer aan de buitenrand gestaan, niet in één van de parkeergarages. P9 was dat geloof ik. Scheelde toch weer iets met wegrijden. Zeker als je vroeg komt, kun je je auto nog een beetje vooraan zetten, zodat je snel van het parkeerterrein af bent. Vanaf 14.00 uur is de fanzone geopend, dus ik ga er vanuit dat je vanaf die tijd ook kunt parkeren.

Als je helemaal moe bent van het hossen en feesten, dan wil je waarschijnlijk niet via een al te grote omweg naar huis toe. Hou daar wel rekening mee.

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:00

Als ik jou was zou ik parkeren op het station in Abcoude of eventueel Breukelen. Je komt vanaf daar heel makkelijk met de trein in Amsterdam, zowel bij centraal als Arena. Van Breukelen weet ik zeker dat je gratis kan parkeren, volgens mij station Abcoude ook. Ik heb even gekeken voor je, er gaat zondag eind van de avond en 's nachts ook nog stopbussen vanaf de Arena naar zowel het station in Abcoude als Breukelen ;)

Opzich als je optijd gaat kan je ook prima bij de Arena parkeren, echter is dit vaak wel een stuk duurder. En wat al eerder wordt gezegd, het uitrijden duurt meestal wel eventjes na afloop.

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:04

JoT schreef:
Als je (een stukje) met het OV wil reizen, check dan wel wanneer de laatste bus/tram/metro/watdanook vertrekt. Reizen met het openbaar vervoer vanuit de Arena betekent meestal dat je vroegtijdig van het concert moet vertrekken.

Dat valt wel mee hoor, zeker als je maar een paar haltes met de metro hoeft. Die rijden echt wel tot ergens na twaalven (zeker als er iets is in de Arena), en in de regel zijn concerten afgelopen om 11u (ivm vergunningen) :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:40

Wij parkeren sochtends achter de trainings velden van de arena daar is het parkeren gratis. We gaan met de metro naar de stad is alleen brug over en 5 minuten lopen vanaf de velden. Als je met de trein weg moet moet je eerder vertrekken maar tijdens het concert roepen ze dat om iig de keren dat ik ben geweest wel. Soms rijdt de trein uit Amsterdam wel maar de trein waar je in over moet stappen niet meer dus hou daar rekening mee!
Voor dit jaar hebben wij een hotel geboekt voor de zondag avond zodat we niet zo laat meer terug hoeven.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Toppers 2018, hoe het beste bereikbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:31

Ik heb een parkeerplaats gereserveerd op P13. Kost € 13, gegarandeerd een plek, en zo ongeveer 15 minuten lopen naar het stadion.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: detos240, Dobby91, Felixity, Flippertje, karlli, Liselot, Maanon_, maringe, Marion_, MoniqueT, nikia, ReadTheRulez en 72 bezoekers