Vader komt ongevraagd woning binnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:48

Jeetje dat is gewoon echt niet fijn inderdaad. Ik snap je dilemma en zou er zelf ook veel moeite mee hebben om de sleutel terug te vragen.
Ik heb zo geen oplossing voor je dan de rest die al genoemd is, hopelijk komt er nog iemand met een tip die het wat makkelijker maakt voor je om je sleutel terug te vragen.

Je zou de hond de sleutel kunnen laten apporteren en hem daarna over zetten op voorwerp bewaken en zeggen sorry je kunt hem nu met geen mogelijkheid meer terugkrijgen :') :D

Nee flauwekul natuurlijk maar wel succes gewenst!

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:49

Cayenne schreef:
Ik zou ook de sleutel terug vragen. Dit was de bedoeling niet en ik zou het ook geen fijn idee vinden als iemand zonder toestemming door mijn hele huis kan banjeren.


Dit! En al helemaal niet in combi met je bange Chihuahua en een politiehond :)
Als mijn pa zonder pardon binnen komt dan jaagt onze grote hond hem vanzelf naar buiten. Omdat hij hem niet goed genoeg kent. Mensen die niet vaak bij ons over de vloer komen kunnen überhaupt niet binnen komen als wij er niet zijn. Dat tolereren onze honden echt niet.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 15:50

justkid schreef:
Heeft hij het al over gehad hoe hij je dat vliegticket (ooit) gaat terug betalen of heeft hij je daarvoor bedankt?
Het is vast allemaal goed bedoeld maar hij moet echt even weten hoe jij het hebben wil.


Mijn oma heeft mij dat geld terugbetaald, dus dat zit al wel goed, hij heeft me er ook zeker wel voor bedankt, maar hij denkt nu hij weer terug is dat het allemaal nog was als voor hij weg ging, maar hij heeft ons ergens wel een beetje in de steek gelaten. Ik moet inderdaad even duidelijk naar hem zijn en ik ga hem zo even een berichtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:50

Waarom ben je zo bang hem te kwetsen? Hij doet iets wat echt niet kan en mag, dat heeft consequenties.. Dat hij dit al niet snapt en zomaar doet geeft mij al aan dat subtiel zijn echt niet gaat werken :n

Anoniem

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:52

Ik zou ook niet zeggen dat hij de sleutel mag gebruiken als hij een goede reden heeft. Hij klinkt wat als mijn vader en die ziet ik die niet direct terug bel op een gemiste oproep van hem al als een goede reden. Gewoon voor noodgevallen en hij hoort het dan wel als er een noodgeval is.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 15:59

Heb hem een vriendelijk maar duidelijk berichtje gestuurd dat ik alleen wil dat hij die sleutel gebruikt als het huis in de fik staat en de honden nog binnen zitten :') , heb ook gezegd dat ik nogal gesteld ben op mijn privacy en ik hoop dat hij dat respecteert. Dat van de honden maak ik hem nog wel een keer duidelijk als ik hem weer zie.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:00

amies100 schreef:
Je zou de hond de sleutel kunnen laten apporteren en hem daarna over zetten op voorwerp bewaken en zeggen sorry je kunt hem nu met geen mogelijkheid meer terugkrijgen :') :D

Nee flauwekul natuurlijk maar wel succes gewenst!


Mijn hond is niet zo'n nauwkeurige apporteerder, ze pakt er zo een vinger bij :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:03

CharmingS schreef:
Heb hem een vriendelijk maar duidelijk berichtje gestuurd dat ik alleen wil dat hij die sleutel gebruikt als het huis in de fik staat en de honden nog binnen zitten :') , heb ook gezegd dat ik nogal gesteld ben op mijn privacy en ik hoop dat hij dat respecteert. Dat van de honden maak ik hem nog wel een keer duidelijk als ik hem weer zie.


Goed zo. Maar als hij het nog een keer doet zou ik echt direct de sleutel terug vragen.
(Of misschien komt hij nog wel in huis maar vertelt hij het je gewoon niet meer?).
Dit soort dingen moet je echt vroeg in de kiem smoren, anders wordt het straks alleen maar lastiger.

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:04

Citaat:
Ik vind het ook niet fijn dat hij 3 jaar amper iets van zich heeft laten horen, en gewoon ongevraagd in mijn huis komt, of het nu mijn vader is of niet.


Je schrijft het zelf al. Subtiel heeft blijkbaar niet gewerkt.

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:06

Goed gedaan! Dan is hij nu als het goed is alleen nog bij jou honden als jij er ook ben en kan je hem meteen corrigeren als hij jou honden corrigeert.
Ik ben ook een boeman wat dat betreft, niemand doet iets met mijn honden wat ik niet wil. In mijn geval dan vooral niet voeren en niet aaien en niet achterna lopen (geld vooral voor de kleine kinderen in de familie). En iedereen die het niet leuk vind dat ik daar streng in ben hoeft niet meer te komen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:08

rien10 schreef:
Wil je dat er iets verandert?

Dan zal je iets moeten doen.

Dit inderdaad. TS, je zegt zelf dat hij niet subtiel is, waarom zou jij dan wel subtiel en omzichtig doen?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:14

Cayenne schreef:
CharmingS schreef:
Heb hem een vriendelijk maar duidelijk berichtje gestuurd dat ik alleen wil dat hij die sleutel gebruikt als het huis in de fik staat en de honden nog binnen zitten :') , heb ook gezegd dat ik nogal gesteld ben op mijn privacy en ik hoop dat hij dat respecteert. Dat van de honden maak ik hem nog wel een keer duidelijk als ik hem weer zie.


Goed zo. Maar als hij het nog een keer doet zou ik echt direct de sleutel terug vragen.
(Of misschien komt hij nog wel in huis maar vertelt hij het je gewoon niet meer?).
Dit soort dingen moet je echt vroeg in de kiem smoren, anders wordt het straks alleen maar lastiger.


Ik wil hem wel proberen te vertrouwen, maar zodra het weer gebeurd mag hij inderdaad de sleutel inleveren want dit geeft me geen fijn gevoel.

En wil er inderdaad bij zijn als hij bij de honden is, ik vertrouw al niet veel mensen met mijn hond en vooral geen mensen die mijn hond niet kennen. Daarnaast is mijn hond 3 maanden terug geopereerd aan haar knie en mag ze nog niet rennen en sprinten, en blijft hij keer op keer de bal weg schoppen. Voel me net een moeder die achter een klein kind aan rent en continu "niet doen" moet zeggen.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:19

Ik had mooi de sleutel terug gevraagd. Iemand die zo plotseling vertrekt, had ik al sowieso nooit zo snel weer “vertrouwd” met zulke spullen.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:21

Ik snap heel goed dat je je vader niet wil kwetsen omdat je eigenlijk wel blij bent dat hij weer dichter in de buurt is. Maar laat aub niet over je heen lopen. Hij is met de noorderzon vertrokken 3 jaar geleden en dan kan hij het echt niet maken om nu zomaar binnen te komen walsen en te doen alsof het zijn woning is!

Je mag dus echt wel op je strepen gaan staan (en de sleutel terugvragen) als hij zich niet houdt aan je voorwaarden die je nu gesteld hebt.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:24

Hij heeft gereageerd, hij snapt het niet want ik was in zijn huis ook altijd welkom..
Ik heb gereageerd dat dat niet wil zeggen dat dit andersom dan ook geld, en ik graag privacy heb en het niet fijn vind als er iemand ongevraagd in mijn huis komt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:25

Kaitlyn schreef:
Ik had mooi de sleutel terug gevraagd.

Ik ook. Als iemand míjn hond slaat dan word ik héél giftig -:(- . Reken maar dat je je dan eerst weer mag bewijzen voordat je ooit nog die sleutel terugkrijgt. Ik laat mijn hond écht niet slaan, ben je helemaal gek! Sorry, maar dan heb je aan mij echt de verkeerde.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:25

Oh jeetje wat een reactie. := Jij bent zijn kind, logisch dat je welkom was in 'zijn' huis. je woonde daar!
Maar hij is 3 jaar foetsie geweest! Zomaar verwachten dat je hem met open armen ontvangt en kunnen doen of jouw huis het zijne is. Poeh -O-

Ik zie 1 van mijn ouders al zomaar binnen komen banjeren :') Al doet mijn moeder dat soms wel eens in mijn vakantie. Stofzuigen en een restje afwassen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:29

CharmingS schreef:
Hij heeft gereageerd, hij snapt het niet want ik was in zijn huis ook altijd welkom..
Ik heb gereageerd dat dat niet wil zeggen dat dit andersom dan ook geld, en ik graag privacy heb en het niet fijn vind als er iemand ongevraagd in mijn huis komt.


Klinkt zo als mijn vader... Kan jou er alleen maar veel sterkte mee wensen dan :(:) Dergelijke mensen snappen het nooit.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:30

Mijn moeder heeft ook de sleutel, maar die belt mij altijd op van te voren. Zei zou ook nooit ongevraagd mijn huis binnen wandelen. Maar zei woont een dorp verder en mijn vader nu 4 straten verder. En ik denk ook dat hij gewoon niet graag bij mijn oma zit, maar ik vind dat hij maar eens naar het uitzendbureau moet gaan en moet gaan werken. Ipv de hele dag op de bank te hangen en van mijn oma haar pensioen zit te leven.

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:34

Wat een lastige situatie TS, het blijft ondanks alles toch wel je vader en het is fijn als er op loopafstand een extra sleutel is mocht er eens iets gebeuren. Ondanks je hints lijkt hij echter niet te begrijpen dat het onbehoorlijk is zomaar binnen te gaan. Dat jij dit vroeger deed is logisch, je bent zijn kind, woonde daar, en zijn huis was ook jouw huis. Maar je bent nu ouder, volwassener, en zelfstandig. Hij hoort van jouw thuis niet ook het zijne te maken. Hopelijk schiet het een beetje op met zijn werk (inderdaad, uitzendbureau/facebookgroepen?) zodat hij binnen afzienbare tijd hopelijk een eigen plek heeft en zodoende wellicht ook het leven in Nederland weer een beetje kan oppakken :(:) Ik zou het voor nu even bij de opmerking laten, mocht het nog een keer gebeuren dan wel echt direct de sleutel terugvragen want blijkbaar kan hij er dan niet mee omgaan en heeft hij ook geen respect voor je privacy.
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 22-05-18 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:35

heel vreemd inderdaad
ik zou absoluut me sleutel terug gevraagd hebben
zeker als hij dingen doet bij jouw hond die niet nodig zijn.
en uberhaupt, ongevraagd bij iemand naar binnen stappen vind ik heel erg brutaal.
het is jouw huis, niet het zijne, dus hij heeft er niks te zoeken als jij er niet ben.
behalve wanneer JIJ zelf vraagt of hij iets voor jou kan doen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:36

Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje een rare actie vind om direct een sleutel aan je vader te geven, nadat hij plots vertrokken is en 3 jaar weggebleven is en nu zijn plek in NL weer moet vinden :?

Anoniem

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:37

Kan je eventueel met je moeder erover praten? Het is wellicht fijn als iemand die dichtbij je staat er vanaf weet...

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:38

CharmingS schreef:
Mijn moeder heeft ook de sleutel, maar die belt mij altijd op van te voren. Zei zou ook nooit ongevraagd mijn huis binnen wandelen. Maar zei woont een dorp verder en mijn vader nu 4 straten verder. En ik denk ook dat hij gewoon niet graag bij mijn oma zit, maar ik vind dat hij maar eens naar het uitzendbureau moet gaan en moet gaan werken. Ipv de hele dag op de bank te hangen en van mijn oma haar pensioen zit te leven.


Ik vermoed zo maar dat jouw oma (zijn moeder, neem ik aan) hem ook een beetje zat begint te worden en zegt dat-ie op zichzelf moet gaan wonen/werk moet gaan zoeken, en dat-ie daarom naar jou toe gaat. Om de schijn op te houden.

Hij heeft het wel makkelijk zo. Twee vrouwen die de plek van z'n ex opvullen met gezelschap, eten en een dak boven z'n hoofd...

Sorry dat ik zo 'rauw' reageer, maar dit is profiteursgedrag. Niets meer, niets minder.
Sleutel laten inleveren. Dorp verder ligt er ook één in geval jij de jouwe kwijt bent, en bij brand gaat jouw pa je honden echt niet redden (wat trouwens heel verstandig is)

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:39

CharmingS schreef:
Mijn moeder heeft ook de sleutel, maar die belt mij altijd op van te voren. Zei zou ook nooit ongevraagd mijn huis binnen wandelen. Maar zei woont een dorp verder en mijn vader nu 4 straten verder. En ik denk ook dat hij gewoon niet graag bij mijn oma zit, maar ik vind dat hij maar eens naar het uitzendbureau moet gaan en moet gaan werken. Ipv de hele dag op de bank te hangen en van mijn oma haar pensioen zit te leven.


jouw moeder snapt hoe het werkt,
inderdaad dat jij bij hem thuis welkom was is logisch, jij ben zijn kind, je groeit op in dat huis :+
het heet op straat zetten als hij zegt dat je er niet meer in mag.

ik zou bijna een camera plaatsen in huis zodat je zeker weet dat hij niet is geweest
je heb van die handige apps die gaan opnemen als er iets beweegt :P
dus dan ergens neer zetten dat je honden er niet voor langs kunnen lopen, anders blijft hij opnemen natuurlijk.