Vader komt ongevraagd woning binnen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:42

Hoewel ik ook graag het goede wil zien in mensen is mijn vertrouwen iets te vaak geschonden :(
Als je vader het gewoon nog een keer zou doen, zou ik de sleutel niet eens meer terugvragen (goede kans dat hij daar nu misschien al rekening mee houdt en een reserve laat maken). Ik zou gewoon zonder verder iets tegen hem te zeggen het slot laten vervangen, en alleen je moeder weer een sleutel geven. Wie niet horen wil, moet maar voelen zouden ze hier zeggen...

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:43

Rose123 schreef:
Het is jouw huis en dus jouw regels. Hij heeft zich daar maar aan te houden ondanks dat jij hem in goed vertrouwen de sleutel hebt gegeven. Als hij zich daar niet aan kan houden levert hij hem maar weer in en kan hij fijn bij je oma op de bank wielrennen gaan zitten kijken. Ik vind het nogal brutaal, de manier waarop hij weg is gegaan, de manier waarop hij terug komt en vooral hoe hij zich nu gedraagt.



Dat dus en ik zou het zelf ook niet pikken.
Is hij gek geworden zeg.

Sleutel terugvragen en wil hij het niet inleveren, dan de sloten vervangen.

Jouw huis, jouw regels en jouw leefwijze.
En daar heeft hij niets mee te maken van wat hij wil.

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:45

Als hij zo reageert dan zou ik toch de sleutel terug vragen.
Als jij niet thuis bent weet je dus niet of hij zich aan deze regel gaat houden en kan vrolijk binnen komen want dan ben je er toch niet.

Als jij er geen goed gevoel bij heb dan maar de niet lieve, vriendelijke dochter. Helaas voor hem.

Hij gaat over je grenzen heen en dat zou ik heel snel de kop indrukken.

Misschien niet leuk maar blijkbaar dus wel nodig.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:46

GDG schreef:
Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje een rare actie vind om direct een sleutel aan je vader te geven, nadat hij plots vertrokken is en 3 jaar weggebleven is en nu zijn plek in NL weer moet vinden :?


Het blijft mijn vader, en ik vertrouw hem met mijn sleutel, daarnaast is het handig om een extra sleutel op loopafstand te hebben als ik me (wat regelmatig gebeurd) buitensluit met de honden. Dat was mijn reden om hem de sleutel te geven. En geen uitnodiging om hier te zijn als ik niet thuis ben.
Had ook eigenlijk nooit verwacht dat hij dit zou doen..

Ibbel: Is niet erg want je zegt het zoals het ook is. Ik wil inderdaad niet dat hij van mij profiteert en ik zal dat ook niet toelaten. Hij heeft 4 jaar terug een motor ongeluk gehad, waardoor hij invalide is verklaard voor bepaalde werkzaamheden, omdat hij zogezegd zijn arm niet meer kan gebruiken. Maar hij heeft nooit echt gewerkt, vooral geprobeerd om er onderuit te komen. Of hij begon een bedrijf waar hij eigenlijk ook niks meer verdiende. Maar nu heeft hij een recht zaak lopen voor dat ongeval wat in italie plaats vond en daar hoopt hij een dikke schadevergoeding te krijgen. En daar gaat hij op zitten wachten, want hij wil niet werken.

En dat maakt mij eerlijk gezegd wel een beetje boos..

@lovelyfiefie: Mijn honden gaan normaal gesproken mee naar mijn werk, dus zijn normaal overdag ook niet thuis, vandaag konden ze alleen niet mee in de ochtend dus vandaar dat ze een keer thuis waren.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:47

Ragdollcat schreef:
Rose123 schreef:
Het is jouw huis en dus jouw regels. Hij heeft zich daar maar aan te houden ondanks dat jij hem in goed vertrouwen de sleutel hebt gegeven. Als hij zich daar niet aan kan houden levert hij hem maar weer in en kan hij fijn bij je oma op de bank wielrennen gaan zitten kijken. Ik vind het nogal brutaal, de manier waarop hij weg is gegaan, de manier waarop hij terug komt en vooral hoe hij zich nu gedraagt.



Dat dus en ik zou het zelf ook niet pikken.
Is hij gek geworden zeg.

Sleutel terugvragen en wil hij het niet inleveren, dan de sloten vervangen.

Jouw huis, jouw regels en jouw leefwijze.
En daar heeft hij niets mee te maken van wat hij wil.


Precies. Dat. Waarom kom je zo moeilijk voor jezelf op. Daarnaast zit er met jou en je vader (helaas) een verschil in hoe jij het graag wilt (romantiseert) en de realiteit. Dat heeft hij 3 jaar geleden laten zien en dat herhaald hij nu weer. Dus.. wat staat je te doen? Je eigen grenzen bewaken. Dit. Wil. Jij. Niet. Punt. Bescherm jezelf en bescherm je honden.

Vraag gewoon die sleutel terug, hij heeft het nu al misbruikt. Wat denk je dat hij blijft doen gezien je ervaringen? Je weet al wel genoeg..anders post je geen topic.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:50

Ah dus het is maar goed dat je hem een berichtje hebt gestuurd :j anders had hij het echt niet gesnapt.
Je hoeft geen medelijden te hebben hoor, jij staat op eigen benen, dat moet je vader ook doen :Y)
Laat het even bezinken en laat je niet emotioneel chanteren, is niet nodig.
Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om zomaar ongevraagd bij mijn kinderen het huis binnen te gaan, echt, gewoon niet. Het is niet normaal en ja zij mogen altijd bij ons thuis komen maar dan melden ze dat ook gewoon. Het is niet hetzelfde, tenzij je het samen zo afspreekt. En dan zouden mijn kinderen dat heel nadrukkelijk moeten zeggen en dan zou ik dat nog steeds niet onaangekondigd doen.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:50

Maar je oma woont die 4 straten verderop. Had je haar dan niet al eerder die sleutel kunnen geven, voor als je jezelf buitengesloten had? Waarom nu pas nu je vader er woont?

Ik zou overigens liever iets doen aan dat jezelf buiten sluiten. Andere klink op je deur bv, die je altijd met een sleutel moet sluiten (draaiknop bv).

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:50

Misschien moet je eens tegen je vader zeggen dat het tijd wordt om volwassen te worden.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:53

Askja schreef:
Misschien moet je eens tegen je vader zeggen dat het tijd wordt om volwassen te worden.



Ook dat, mee eens hoor.

klinkt als een onvolwassen kerel die het wel makkelijk vind zo..........

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:54

Het klinkt als of bij jullie de ouder-kind rollen zijn omgedraaid. Hoe zie jij nu op dit moment het liefste de relatie met je vader? (ongeacht of hij wat anders in gedachten heeft ) Waar heb jij nu behoefte aan? Ik kan je wel zeggen wat ik in jouw reacties als antwoord hierop lees, maar is het voor jou al duidelijk?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:56

Jullie hebben gelijk, ik ga hem de volgende keer als ik hem zie vragen om de sleutel. Was misschien toch niet zo'n slimme actie van mij..
Wil gewoon alleen niet dat hij het verkeerd op pakt en zich niet welkom voelt, want als hij belt en ik ben thuis dan is hij 9 van de 10 x welkom. En dat heb ik hem ook gezegd in mijn bericht naar hem.

@Ibbel: Ik heb al 2 jaar geen contact meer met mijn oma, lang verhaal ;)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:57

Jeetje ts wat lastig en al helemaal als je eindelijk een reactie durft te geven dat je dan deze reactie terug krijgt. Durf je met hem in gesprek te gaan? Ik snap je wel...na jaren komt hij terug en denkt dat het weer is zoals toen. Alleen heeft de tijd niet stil gestaan. Dat jij je eigen huis hebt en gesteld bent op je privacy is juist normaal.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:02

CharmingS schreef:
Jullie hebben gelijk, ik ga hem de volgende keer als ik hem zie vragen om de sleutel. Was misschien toch niet zo'n slimme actie van mij..
Wil gewoon alleen niet dat hij het verkeerd op pakt en zich niet welkom voelt, want als hij belt en ik ben thuis dan is hij 9 van de 10 x welkom. En dat heb ik hem ook gezegd in mijn bericht naar hem.


dan is dat toch prima.
als je de sleutel terug vraagt en je zegt dit tegen hem.
je kan eventueel nog een sleutelkastje laten plaatsen :P
als jij zelf regelmatig je sleutel vergeet, je moet hem alleen wel meteen terug doen
als je dan de deur open gemaakt heb.
maar misschien dat zo'n ding een uitkomst is voor jou :P

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:05

Sleutelkastje is idd ook een goed idee. Werkt met een pincode die je zelf in kunt stellen. Thuiszorg gebruikt die ook.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:09

Ik zou mij gewoon ongemakkelijk voelen als ik thuis kom en ik zou niet zeker weten of er iemand is geweest. Zeker met je honden.

Gewoon doen hoor die sleutel terug vragen!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:10

Goed gedaan TS, het is jouw huis en je volste recht dat je daar niet zomaar iemand wil terugvinden, zelfs niet je eigen vader. Ik zou daar ook helemaal niet mee gediend zijn. En toen ik nog thuis woonde mocht ik inderdaad ook komen en gaan wanneer ik wilde, maar nu ik niet meer thuis woon laat ik op voorhand weten als ik langskom, muv als ik gewoon heel vlug iets binnen wil halen of leggen dat mag altijd. Maar mijn ouders zien me al afkomen dat ik als zij weg zijn onaangekondigd binnenkom en de hele dag ga niksen 8-) .

En laat je zeker geen schuldgevoel aanpraten van dat je je vader kwetst. Passieve agressie en manipulatie bestaat ook en dat is wat je vader op zo'n moment doet. Hij gaat niet defensief voor je staan en je bedreigen zodat jij denkt "oh jee, ik zal hem maar zijn zin geven want anders gaat het mis". Hij gaat je medelijden wekken en zielig doen en jij denkt "oh jee, ik zal hem maar zijn zin geven want gut wat voelt het naar om je vader zo gekwetst te zien." . En kijk, hij krijgt evengoed gewoon zijn zin omdat hij weet dat hij er zo mee weg komt.
Maar hij heeft helemaal niets om zielig of gekwetst over te zijn, niet willen dat iemand jouw huis als hangplek gebruikt zonder jouw toestemming is gewoon heel normaal. Dus niet buigen, niet laten manipuleren door "maar je gaat je eigen vader toch niet zo harteloos aan de kant schuiven boehoehoe" en gewoon voet bij stuk houden. En bij jezelf denken "zou het niet omgekeerd moeten zijn, de vader die tegen het kind zegt "en nu genoeg geprofiteerd van me?" :-) .

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:11

CharmingS schreef:
Jullie hebben gelijk, ik ga hem de volgende keer als ik hem zie vragen om de sleutel. Was misschien toch niet zo'n slimme actie van mij..
Wil gewoon alleen niet dat hij het verkeerd op pakt en zich niet welkom voelt, want als hij belt en ik ben thuis dan is hij 9 van de 10 x welkom. En dat heb ik hem ook gezegd in mijn bericht naar hem.

@Ibbel: Ik heb al 2 jaar geen contact meer met mijn oma, lang verhaal ;)


Dan is dat toch wat je erbij zegt. komt vast wel goed!! :j

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:14

Ik zou inderdaad heel duidelijk zijn. Ik krijg tussen de regels door het gevoel dat hij zonder tegengas al snel niet meer bij oma woont, maar bij jou ...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:15

CharmingS schreef:
GDG schreef:
Ik moet zeggen dat ik het ook een beetje een rare actie vind om direct een sleutel aan je vader te geven, nadat hij plots vertrokken is en 3 jaar weggebleven is en nu zijn plek in NL weer moet vinden :?


Het blijft mijn vader, en ik vertrouw hem met mijn sleutel, daarnaast is het handig om een extra sleutel op loopafstand te hebben als ik me (wat regelmatig gebeurd) buitensluit met de honden. Dat was mijn reden om hem de sleutel te geven. En geen uitnodiging om hier te zijn als ik niet thuis ben.
Had ook eigenlijk nooit verwacht dat hij dit zou doen..

Dat vertrouwen is duidelijk misplaatst, helaas. Nu afwachten of hij geen sleutel bij gaat maken voordat jij hem terugvraagt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:15

CharmingS schreef:
Daarnaast heb ik altijd een soort van medelijden met mijn vader gehad, en ben ik heel erg bang om hem te kwetsen omdat hij ook heel vaak heftig emotioneel daarop reageert.

Dit realiseert hij zich vermoedelijk heel goed, en maakt je gemakkelijk manipuleerbaar.
Het is niet normaal dat ouders zich zó gemakkelijk door kinderen laten kwetsen...

Paardenfann4
Berichten: 1341
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:17

MoniqueT schreef:
Ik zou inderdaad heel duidelijk zijn. Ik krijg tussen de regels door het gevoel dat hij zonder tegengas al snel niet meer bij oma woont, maar bij jou ...


Die indruk heb ik ook. En zodra het weer koek en ei is met de vriendin of er komt een nieuwe vrouw dan is hij vast van de een op de andere dag weer pleite.
Ik zou direct je sleutel terug halen en zorgen dat hij niet meer binnen kan komen. Als hij dan boos is dan is dat maar zo.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:18

Kuggur schreef:
CharmingS schreef:
Daarnaast heb ik altijd een soort van medelijden met mijn vader gehad, en ben ik heel erg bang om hem te kwetsen omdat hij ook heel vaak heftig emotioneel daarop reageert.

Dit realiseert hij zich vermoedelijk heel goed, en maakt je gemakkelijk manipuleerbaar.
Het is niet normaal dat ouders zich zó gemakkelijk door kinderen laten kwetsen...


Dat laatste is zo waar!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:18

Heel mooi om te lezen hoe goedhartig en lief je bent. Maar het liefste van allemaal moet je tegen jezelf zijn. Zeker sleutel terugvragen dus!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:20

Wat een ongezonde situatie en relatie, dat jij op eieren loopt omdat je vader vaak (over)emotioneel wordt op dingen die hem niet aanstaan. Zo hoort het niet. Laat je niet in zo’n rol duwen ts. Zie in hoe jij jezelf daar tekort mee doet.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:05

Bedankt voor jullie fijne eerlijke reacties. Heb het er ook met mijn broertje over gehad en die maakt zich wel zorgen om de situatie, vooral dat ie niks doet om geld te verdienen. Maar we hebben afgesproken om daar over te praten met hem, denk dat het probleem zich in deze situatie niet vanzelf overgaat. Vind het ook eigenlijk niet normaal dat wij dit als kinderen tegen hem moeten vertellen..