Vader komt ongevraagd woning binnen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 14:22

Mijn vader is 3 jaar geleden van de een op de andere dag vertrokken naar Spanje om daar met zijn nieuwe vriendin te gaan wonen. Tussen hem en zijn nieuwe vriendin (die hij op internet heeft leren kennen) ging het toen al niet zo vaak goed, vanwege haar jaloezie naar andere vrouwen. Ik vond het best erg dat hij zo plotseling vertrok en niet eens op een fatsoenlijke manier afscheid heeft genomen.
Nu zijn we 3 jaar verder en is hun relatie nu al voor de 5e keer beëindigd, heb zaterdag een vliegticket voor hem moeten kopen omdat hij anders niet naar huis kon komen, zei had hem op straat gezet en hij heeft geen rooie cent.

Ik woon pas 1 maandje op mijzelf en heb geen ruimte voor hem om te verblijven, dus is hij naar mijn oma gegaan en daar kan hij blijven tot hij werk en een woning heeft.

Nu was ik ergens ook wel blij dat hij weer hier kwam wonen want had hem toch wel gemist, dus heb hem met trots mijn nieuwe huis laten zien en hem een sleutel gegeven, zodat als ik mezelf ooit buiten sluit ik de sleutel bij hem kan halen (mijn oma woont 4 straten verder), of in geval van nood als ik niet thuis ben.

Maar nu kom ik net thuis van mijn werk, en ben op mijn gemak de honden aan het uitlaten, staat mijn vader opeens in mijn huis toen ik terug kwam. Hij had wat fotolijstjes bij om in mijn huis op te hangen, wat erg aardig is van hem.
Maar toen zei hij opeens dat hij hier vanochtend ook al binnen was geweest, en wielrennen op de bank heeft gekeken :\ . Ik heb 2 honden thuis waarvan een in opleiding tot politie hond is, en hij is die hond continu aan het corrigeren (heeft de hond een tik gegeven) terwijl het eigenlijk niet nodig is, hier zeg ik dan wat van maar dan luistert hij niet en lacht het weg. Dus ik wil ik hem liever niet in huis hebben als ik er niet ben en de honden thuis zijn.

Nou werk ik ook regelmatig thuis en moet ik zo nog wat werk doen. Maar hij kwam binnen alsof hij thuis was en ging tv zitten kijken, dus ik had al laten vallen dat ik moest werken en hij zei "oh maar je hebt geen last van mij", waarop ik antwoorden dat ik dat toch niet zo prettig vond als hij bleef omdat ik graag rustig mijn werk wil doen.

Ik vind het ook niet fijn dat hij 3 jaar amper iets van zich heeft laten horen, en gewoon ongevraagd in mijn huis komt, of het nu mijn vader is of niet. Mijn moeder heeft ook een sleutel maar die komt ook niet in mijn huis zonder ik dat weet.

Vraag me nu af hoe ik dit het best kan aanpakken, aangezien subtiel zijn niet mijn sterkste vak is. En ik ook niemand op zijn tenen wil trappen..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:24

Aangeven dat je niet wilt dat hij ongevraagd binnen komt en dat als hij zich niet aan die regel kan houden hij de sleutel weer in kan leveren. Is hij helemaal mal :=

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:26

Sleutel terugvragen :-)

Daar was het niet voor bedoeld.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:26

Pap, ik wil niet dat jij ongevraagd mijn huis binnenkomt


Zo simpel kan het zijn.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:26

Nou ja... zonder op tenen te trappen is misschien lastig... maar pa moet gewoon weer sleutel inleveren.
Hij gaat binnen de kortste keren over jouw grenzen heen... dan hoort hij ook geen privileges te krijgen.
Dus dat wordt even lastig gesprek... maar als je dat niet nu doet... dan wordt relatie tussen jou en je vader nooit prettig.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:27

Sorry hoor. Maar dit kan echt niet. Sleutel inleveren en naar de psycholoog sturen om alle ellende te verwerken. Want dit is natuurlijk van de zotte. Hij toont nul respect voor jouw privacy en dan ook nog aan jouw beesten komen? Rare excuses om je huis in te gaan. Nee bah bah bah.

Dan kan hij nog je vader zijn. Maar zo kan hij niet met je omgaan.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

luuntje

Berichten: 13928
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:27

Ik zou de sleutel terugvragen en melden dat hij enkel op uitnodiging welkom is.
Eventueel sloten vervangen.

Jouw huis en jouw regels.

[o]

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:27

Het is jouw huis en dus jouw regels. Hij heeft zich daar maar aan te houden ondanks dat jij hem in goed vertrouwen de sleutel hebt gegeven. Als hij zich daar niet aan kan houden levert hij hem maar weer in en kan hij fijn bij je oma op de bank wielrennen gaan zitten kijken. Ik vind het nogal brutaal, de manier waarop hij weg is gegaan, de manier waarop hij terug komt en vooral hoe hij zich nu gedraagt.

Every horse deserves to be loved by a little girl at least once in it's life...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:28

Gewoon niet subtiel zijn en sleutel terug vragen. Heb je duidelijk gezegd dat het enkel voor noodgevallen is?

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:29

Ik zou gewoon even aankaarten dat je wat zaken wilt bespreken. Hoe eerder je dit duidelijk bespreekt, hoe eerder jij je rust hebt. in je huis en in je hoofd.

Instagram: JC_dressage

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:30

wat...?! überhaupt al het lef om zo 123 bij iemand ongevraagd naar binnen te stappen, en je was er zelf niet eens! ik zou heel rap de sleutel terug vragen, is die nu helemaal mal 8)7

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 14:32

Ik vind ook dat hij best even had kunnen bellen en wachten tot ik thuis kom. Vind het een beetje schending van mn privacy ook al is het mijn vader.

Daarnaast heb ik altijd een soort van medelijden met mijn vader gehad, en ben ik heel erg bang om hem te kwetsen omdat hij ook heel vaak heftig emotioneel daarop reageert. Maar ik wil niet hebben dat hij aan mijn honden komt. Heb ook nog een Chihuahua die nogal angst heeft voor grote mannen en altijd al schrik heeft gehad voor mijn vader. En die was tijdens het uitlaten ontzettend aan het hyperventileren. Dus maak mezelf er ook wel een beetje boos om, maar durf dat niet naar hem te uiten.

@demolenhoek: Nee ik heb dat niet duidelijk erbij gezegd, maar ik nam aan (stom van mij) dat hij dat zelf ook wel snapte.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:35

Ik zou het gewoon eens duidelijk vermelden dat die sleutel daar niet voor bedoeld is. Als hij dat dan niet wil snappen, gewoon vriendelijk de sleutel terug vragen en zeggen dat je op je privacy gesteld ben en dat je dit niet fijn vindt


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:35

Is je pa nu nog bij je thuis? Want echt gewoon sleutel terug vragen... hij is volwassen vent.. en jij hebt al zijn vliegticket betaald... niet hem nu beetje op je bank laten hangen te tv kijken terwijl jij centjes aan het verdienen bent.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:36

Ik zou ook de sleutel terug vragen. Dit was de bedoeling niet en ik zou het ook geen fijn idee vinden als iemand zonder toestemming door mijn hele huis kan banjeren.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:36

Niet subtiel zijn. Letterlijk zeggen dat je niet wil dat hij ongevraagd je huis binnenkomt. Geen redenen geven, dat geeft hem alleen maar aanknopingspunten om discussie aan te gaan. "Ik wil het niet hebben" is echt meer dan voldoende. En erbij zeggen dat die sleutel is zodat JIJ er iets aan hebt in noodgevallen, niet zodat HIJ er zomaar gebruik van kan maken, en dat je 'm terug wil als het nog eens gebeurt. Of gelijk terugvragen natuurlijk, dan is het probleem opgelost maar kan me ook voorstellen dat je dat lastig vindt.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:36

Dan zou ik beginnen met duidelijk te maken dat het enkel is voor noodgevallen. Dat wielrennen geen noodgeval is en hij niet ongevraagd binnen hoort te komen. Als hij wil langskomen dat hij best even belt of het past en dat hij dan ook gewoon aan de voordeur kan bellen.

Ik had om te beginnen dat vliegtuigticket al niet betaald, maar goed.

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:37

Jeetje wat vervelend zeg, snap dat je hier niet blij van wordt!
Ik zou denk ik een gesprek met hem aangaan, en hem daarin vriendelijk maar toch duidelijk verzoeken om de volgende keer even te bellen als hij wil komen, en dat de sleutel eigenlijk meer bedoeld is voor noodgevallen :). Mocht hij het dan nog niet begrijpen, kan je altijd de sleutel nog terugvragen.

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:39

Nee dit kan niet. Ik snap wel dat je het moeilijk vindt,maar hij maakt misbruik van je goedheid.Vraag de sleutel terug.En anders inderdaad slot laten vervangen.Wel erg tegenover je vader,maar dan moet hij zich maar niet misdragen.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:42

Het is je vader en je relatie met hem is niet optimaal dus dat is best lastig.
Maar toch even al je moed bij elkaar rapen en voor jezelf op komen, Je vader is niet zielig ook al reageert hij emotioneel.
Als hij het niet subtiel begrijpt moet je duidelijk zijn. Dat is goed voor jou maar zeker ook voor je vader.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:44

Heeft hij het al over gehad hoe hij je dat vliegticket (ooit) gaat terug betalen of heeft hij je daarvoor bedankt?
Het is vast allemaal goed bedoeld maar hij moet echt even weten hoe jij het hebben wil.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:45

Wil je dat er iets verandert?

Dan zal je iets moeten doen.

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:46

CharmingS schreef:
Ik vind ook dat hij best even had kunnen bellen en wachten tot ik thuis kom. Vind het een beetje schending van mn privacy ook al is het mijn vader.

Daarnaast heb ik altijd een soort van medelijden met mijn vader gehad, en ben ik heel erg bang om hem te kwetsen omdat hij ook heel vaak heftig emotioneel daarop reageert. Maar ik wil niet hebben dat hij aan mijn honden komt. Heb ook nog een Chihuahua die nogal angst heeft voor grote mannen en altijd al schrik heeft gehad voor mijn vader. En die was tijdens het uitlaten ontzettend aan het hyperventileren. Dus maak mezelf er ook wel een beetje boos om, maar durf dat niet naar hem te uiten.

@demolenhoek: Nee ik heb dat niet duidelijk erbij gezegd, maar ik nam aan (stom van mij) dat hij dat zelf ook wel snapte.


Medelijden is niet nodig, hij walst juist onwijs over je heen! Hij is degene die ervoor gekozen heeft plotsklaps te vertrekken en nu met de gebakken peren zit. Dat je aangeeft dat je het liever niet hebt dat hij er zo 123 is en hij het wegwuift, om vervolgens ook nog aan je honden te zitten vind ik ver over de grens. Je vader heeft grenzen nodig, geen medelijden.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 14:46

Evelijn schreef:
Is je pa nu nog bij je thuis? Want echt gewoon sleutel terug vragen... hij is volwassen vent.. en jij hebt al zijn vliegticket betaald... niet hem nu beetje op je bank laten hangen te tv kijken terwijl jij centjes aan het verdienen bent.



Nee heb hem wel gezegd dat ik gewoon graag rustig thuis mijn werk wil doen. Daarnaast werk ik met cliëntdossiers die niet voor andermans ogen bedoeld zijn, en dat heb ik hem gezegd. En toen bedacht hij zich dat hij bij oma op de laptop ook wielrennen kon kijken en toen ging hij. Maar denk dat mijn houding al wel een duidelijk signaal heeft geven want ik was not amused.

Ga hem er ook duidelijk bij zeggen dat ik de enige ben die mijn hond corrigeert, want dat vind ik net zo erg als ongevraagd mijn huis binnen komen, en misschien nog wel erger.

Ik ga hem in ieder geval vertellen dat de sleutel alleen bedoeld is voor noodgevallen of een goede reden hebben om hier binnen te moeten zijn, en daar valt wielrennen inderdaad niet onder.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Vader komt ongevraagd woning binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:48

Ik zou het echt heel zakelijk houden. Als hij zichzelf uitgenodigd mag hij zijn sleutels inleveren en met je dieren heeft hij zich helemaal niet te bemoeien.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥