Op zoek naar de perfecte koffer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 12:47

Voor de verjaardag van mijn zusje ben ik op zoek naar een leuke handbagage koffer, maar ik merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Alle standaard koffersites heb ik inmiddels gehad geloof ik.
Ik ben op zoek naar een koffer met leuke print, en hoe goedkoper hoe beter.
Zelf heb ik een koffer met Minny Mouse, en ik ben ook voor haar zoiets aan het zoeken. Ze wordt twintig jaar, dus een echte kinderkoffer is niet meer zo geschikt.

https://www.fonq.nl/product/american-to ... er/213213/
Zoiets vind ik leuk, maar hij is ook in de aanbieding eigenlijk nog boven budget.

https://www.bristol.nl/nld/5-trolley-br ... NjEwNTg5Mg
Ook zoiets zou geschikt zijn, maar wel heel erg afhankelijk van de afbeelding die erop staat.

Hard of zacht maakt niks uit. Twee of vier wieltjes ook niet.
Enige eisen zijn dat die geschikt is als handbagage, hij goedkoop is en dat er een leuke print op staat.

Wie o wie helpt mij aan de perfecte koffer?

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:51

Ik zou sowieso kijken voor een zachte, als het kan vervormen dan past het in meer ruimtes. Ook handig als je met een volgepakte auto op vakantie gaat :)

Anoniem

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:53

Action heeft volgens mij altijd leuke koffers met print :j

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 12:55

Relaxed schreef:
Action heeft volgens mij altijd leuke koffers met print :j


Daar heb ik al naar gekeken, maar die hebben alleen met Emoji-print momenteel. Dat is toch iets minder geschikt :=


In de auto hoeft de koffer trouwens nooit mee, het gaat echt om vliegvakanties.
Laatst bijgewerkt door Lumi op 22-05-18 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:56


Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:57

Primark had vorig jaar ook leuke koffers.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:38

Ik weet niet of ze al een reisje in de planning heeft, maar kijk vooral ook naar de juiste maten. Bij transavia mag je koffer bijvoorbeeld 5 cm dikker zijn dan bij Ryan Air. Is wel handig om dat in je overweging mee te nemen.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 14:05

Ceffyl schreef:
Ik ben ook koffers aan het kijken en bij ANWB hebben ze nu hele leuke zag ik! Met streepjes en met leuke kleurtjes. En helemaal niet duur ook!
https://m.webwinkel.anwb.nl/webwinkel/reisartikelen/reisbagage/koffers.html


Bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken, maar het is niet helemaal wat ik zoek. De streepjes zijn wel leuk trouwens :)


Noeps schreef:
Primark had vorig jaar ook leuke koffers.


In de winkel hadden ze alleen effen koffers staan, en de site begrijp ik niet :=


miccamaaike schreef:
Ik weet niet of ze al een reisje in de planning heeft, maar kijk vooral ook naar de juiste maten. Bij transavia mag je koffer bijvoorbeeld 5 cm dikker zijn dan bij Ryan Air. Is wel handig om dat in je overweging mee te nemen.


Bedankt voor de tip! Het is inderdaad wel de bedoeling dat de koffer meerdere jaren gebruikt gaat worden, en dus ook met meerdere maatschappijen mee moet kunnen.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:12

De Kipling Teagan S mag met alle maatschappijen mee, is praktisch en zacht. Inhoud van 39 liter en heeft ook versies met leuke kleurtjes. Ik heb ooit een tas gezicht om alleen met handbagage op vakantie te kunnen en ik ben er super blij mee :)

Eastpak heeft ook iets soortgelijks, ben alleen de naam vergeten. Ik dacht TranverZ.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:15

De koffers van BHPPY <3

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:21

lieveli schreef:
De koffers van BHPPY <3


Jaa <3 daar heb ik eentje van met flamingo's en ik ben er zo blij mee!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:44

Ik heb enkele jaren geleden een action koffer gekregen voor mijn reis naar Ethiopië. Dat ding heeft ondertussen ook turkije, ontelbare vluchten Adam-CHP, Curaçao en de zwarte cross overleefd. echt een ideaal ding

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:55

Ik heb een saaie effen van stof van de Action van 11 euro. Gaat al 3 reizen mee. Ben er erg aan gehecht. Heb het binnenwerk met de sleepstang er uit gehaald zodat ik meer ruimte heb. Maar dat is weer te saai denk ik.
Is gewoon een effen koffertje.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:59

TS wat is je budget? Want als er heel veel leuke ideeën komen die allemaal boven je budget zijn heb je er nog niet zoveel aan

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 15:54

Sheran schreef:
De Kipling Teagan S mag met alle maatschappijen mee, is praktisch en zacht. Inhoud van 39 liter en heeft ook versies met leuke kleurtjes. Ik heb ooit een tas gezicht om alleen met handbagage op vakantie te kunnen en ik ben er super blij mee :)

Eastpak heeft ook iets soortgelijks, ben alleen de naam vergeten. Ik dacht TranverZ.


Bedankt voor de tips! Ik heb gelijk even gekeken, en hoewel ze er heel praktisch uitzien vind ik ze toch iets te saai helaas.


eenitraM schreef:
Ik heb enkele jaren geleden een action koffer gekregen voor mijn reis naar Ethiopië. Dat ding heeft ondertussen ook turkije, ontelbare vluchten Adam-CHP, Curaçao en de zwarte cross overleefd. echt een ideaal ding


Action was inderdaad één van de eerste winkels waar ik gekeken heb, maar heb op de website niet echt een leuke koffer kunnen vinden.


lieveli schreef:
De koffers van BHPPY <3


Deze zien er heel vrolijk uit, en komen al meer in de buurt van wat ik bedoel :)
Ze zijn helaas nog nét niet wat ik zoek.


germie schreef:
Ik heb een saaie effen van stof van de Action van 11 euro. Gaat al 3 reizen mee. Ben er erg aan gehecht. Heb het binnenwerk met de sleepstang er uit gehaald zodat ik meer ruimte heb. Maar dat is weer te saai denk ik.
Is gewoon een effen koffertje.


Dat is inderdaad te saai. Maar wel bedankt :)


xMalibu schreef:
TS wat is je budget? Want als er heel veel leuke ideeën komen die allemaal boven je budget zijn heb je er nog niet zoveel aan


Budget is geheel afhankelijk van hoe leuk de koffer is. Als het een print is die over een paar jaar niet leuk meer is dan is het budget zo'n 50 euro, anders mag het tot 70/80.
Wel ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk.



https://www.bagageonline.nl/claymore-lo ... multi.html

Zoiets vind ik ook leuk, maar deze is ver buiten budget natuurlijk :=

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:39

Niemand kijkt naar de kleurtjes van je koffer.. Vooral als het handbagage is (welke dus 99% van de keren niet in het ruim gaat, dus ook niet op de band komt) is een kleurtje imo nergens voor nodig.

(Zelfde als meer voor een telefoon moeten betalen omdat je graag een ander kleurtje wil - maar er uiteindelijk toch een hoesje omdoet en je dus niet de kleur van je telefoon ziet :+ Ja, dit is waar mensen)

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:43

Lienie_F schreef:
Budget is geheel afhankelijk van hoe leuk de koffer is. Als het een print is die over een paar jaar niet leuk meer is dan is het budget zo'n 50 euro, anders mag het tot 70/80.
Wel ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit natuurlijk.

https://www.bagageonline.nl/claymore-lo ... multi.html

Zoiets vind ik ook leuk, maar deze is ver buiten budget natuurlijk :=


Dan zou ik vooral niet 'zoiets' als Minny Mouse nemen, maar gewoon gaat voor iets hips met gekleurde bolletjes of streepjes. Lekker standaard, altijd goed.

Roze-wit gestreept
https://www.hema.nl/winkel/vrije-tijd-k ... eg/koffers

Cactusjes
https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-cac ... 4AodknQEbw

Bloesem
https://www.koffergigant.nl/carryon-kof ... gLJs_D_BwE

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:55


boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:01


boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:02

eenitraM schreef:
Niemand kijkt naar de kleurtjes van je koffer.. Vooral als het handbagage is (welke dus 99% van de keren niet in het ruim gaat, dus ook niet op de band komt) is een kleurtje imo nergens voor nodig.

(Zelfde als meer voor een telefoon moeten betalen omdat je graag een ander kleurtje wil - maar er uiteindelijk toch een hoesje omdoet en je dus niet de kleur van je telefoon ziet :+ Ja, dit is waar mensen)

Bij Ryanair moet je tegenwoordig extra betalen om je handbagage mee in het vliegtuig te mogen nemen.. daarbuiten gaat alles in het ruim. Heel handig als je dan met een zwarte Ikea koffer zonder naamlabel reist.. -O-

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:09

Ik reis geregeld alleen met handbagage en bij veel maatschappijen mag je maar één stuks hebben. Dat betekent dat ook je handtas bijvoorbeeld in de koffer moet. Als je dan een hard koffertje hebt zonder voorvakken, moet het telkens open voor alles wat je nodig hebt. En aangezien je hier in Spanje ook vaak zonder jas reist en een jurk zonder zakken draagt bijvoorbeeld, moet steeds dat hele ding open voor je boardingpass, je portemonnee, je telefoon of wat dan ook.

Mijn advies dus: neem een koffertje met een of meerdere voorvakken met rits, waar je snel wat dingen uithaalt en weer in kan stoppen.

Advies nummer 2 (maar dat staat buiten dat koffertje): stop een klein tasje in je handbagagekoffertje, willen ze het dan in het ruim doen, dan kan je snel je spulletjes eruit halen die je graag bij je houdt (telefoon, portemonnee, iPad, dat soort dingen).

Anoniem

Re: Op zoek naar de perfecte koffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:44

Big bazar heeft ze in de folder staan zie ik net..

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:38

Relaxed schreef:
Big bazar heeft ze in de folder staan zie ik net..


Deze zag ik ook net. Prijs ligt tussen de €20-40 afhankelijk van het formaat. Volgens mij heb je twee printjes

Flying_Angel

Berichten: 15715
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:55

Tatjanaa schreef:
Relaxed schreef:
Big bazar heeft ze in de folder staan zie ik net..


Deze zag ik ook net. Prijs ligt tussen de €20-40 afhankelijk van het formaat. Volgens mij heb je twee printjes


Ik heb ook eens een koffer van de Big Bazar aangeschaft, deze was echt binnen de kortste keren kapot :\

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:02

Voor goedkoop en goed zou ik toch ook voor action kiezen. Inmiddels hawaii, Turkije, en twee keer Canarische eilanden meegemaakt en nog helemaal goed.