Wat moet ik met mijn relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WishLuck
Berichten: 132
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 13:59

Ik vind het fijn dat er eerlijke en goede reacties komen van mensen en ik vind het ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die met dit soort dingen worstelt.
Aan hem vastzitten klinkt inderdaad heel banketstaaf, maar dat is niet perse hoe ik het bedoel. Ik vind het gewoon lastig om erachter te komen wat ik nou precies voel, laat staan dit in woorden uit te drukken. Maar dit topic heeft me inderdaad wel laten realiseren dat ik in ieder geval met hem in gesprek moet. Wat ik nu doe is niet eerlijk en dat verdient hij zeker niet.


linnie050 schreef:
En doen jullie samen ook nog wel leuke dingen?
Gewoon zonder vrienden.

Misschien binnenkort wat leuke dingen samen plannen en kijken hoe dat gaat.


We doen gelukkig nog zeker wel leuke dingen samen en daar haal ik ook altijd weer plezier uit. Wat me dan ook juist weer doet twijfelen, ik wil hem niet kwijt maar ik heb af en toe wel het gevoel dat ik iets mis.


Daphara schreef:
Ik denk dat jij TS je besluit al met je hoofd gemaakt hebt, maar je hart wil er nog niet aan. Je vriend zegt dat hij niet weet wat hij zonder je moet, ik denk dat het is omdat hij afstand begint te voelen. Waarschijnlijk neem je (ongemerkt) al afstand. Hij voelt dat en reageert heel logisch, maar eigenlijk ook een beetje oneerlijk. Ik denk dat hij zich er niet eens heel bewust van is, maar feitelijk is het een soort van manipulatie als hij nu begint te zeggen dat hij niet zonder jou kan. Jij voelt je dan schuldig. Maar in een relatie blijven, ondanks dat je hoofd er niet meer in is, zou nog oneerlijker zijn, tegenover hem en tegenover jezelf. Het uitmaken betekend niet dat je ineens niet meer om elkaar geeft.

Ze zeggen wel eens houden van is loslaten. Ik geloof daar heilig in, als jullie voor elkaar bedoeld zijn, dan komen jullie uiteindelijk wel weer bij elkaar. Maar ik denk dat jij hem en hij jou eerst los moet laten.

*knip*


Ik denk inderdaad ook dat hij merkt dat ik (onbewust) afstand probeer te nemen, om hem en mezelf te beschermen en dat hij daar aanhankelijker van wordt. Dat werkt natuurlijk niet, want als we daarmee door gaan versterken we elkaar in het negatieve.

Ik vind het lastig!


Resistance schreef:
Ik heb met mijn ex in precies deze situatie gezeten! :) We hadden al anderhalf jaar iets en nooit ruzie, konden enorm goed praten, hadden het echt gezellig met elkaar. Ook was het echt de allerliefste jongen op de wereld: zoveel geduld, zo betrouwbaar, etc... one of the good ones. En toch verdwenen die gevoelens bij mij op den duur... ik miste hem niet meer. Had niet meer de behoefte om bij hem te zijn, enzo.

*knip*


Jaa, ik weet heel zeker dat hij one of the good ones is en ik heb ontzettend veel geluk met hem. Wat dat betreft had ik het eigenlijk niet beter kunnen treffen, vandaar dat ik het ook lastig vind. Hij is inprincipe perfect, dus waarom twijfel ik dan?

Anoniem

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:01

Misschien omdat het toch niet "the one" is, haha. :) Ik weet precies hoe je je voelt, en ik denk dat het eerlijker tegenover hem en vooral jezelf is om er eens goed over te praten.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:31

Die ex waar ik het over had was ook perfect, mijn familie was nog ‘gekker’, ‘verliefder’ met/op hem dan ik. Iedereen zei dat ik zoveel mazzel met hem had, dat maakte mijn gevoel nog moeilijker, omdat ik iets miste bij mijzelf.
Zo kreeg ik gordelroos, hij hoefde maar naar mij te wijzen en ik kromp al in elkaar van de pijn, dus seks was gedurende die periode uitgesloten. Hij accepteerde het, maar ik ontdekte dat ik er ook na dat de gordelroos weg was, geen behoefte meer aan had. Hij was maar lief en begripvol en ik had er veel liever ruzie over gemaakt, zo stom.
De perfecte lieve jongen is misschien niet wat je nodig hebt nu, soms moet je tegengas hebben, een uitdaging, iemand die je anders over dingen laat nadenken.
Lief is niet altijd wat je nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:33

Waarschijnlijk wordt het je wat 'saai' omdat je relatie zo stabiel is. Dat is op die leeftijd heel normaal, dan ben je aan het zoeken wat je wil, zoek je vaak wat drama etc. Als alles dan op rolletjes loopt denk je al gauw 'ga ik dit nou de rest van mijn leven doen?'

Dat is dus niet vreemd, maar wel iets om over na te denken.

edit: inderdaad wat degene boven mij zegt; soms heb je tegengas nodig in plaats van altijd braaf ja schatje, oke schatje.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:37

Ts,ik denk dat je nog veel te jong bent om je al vast te binden.Je moet jezelf nog ontdekken.Maar definitief een relatie met een goede partner uitmaken is ook niet altijd nodig.Kun je niet wat meer vrijheid voor jezelf krijgen?

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:47

Hoe gaat het nu met je TS?
Heb je al besloten of je verder met je relatie gaat?

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:19

ik ben al 6 jaar samen met mijn vriend, en heel eerlijk ik zou hem ook niet missen als ik 1,5e week weg zou gaan.

Nu wonen wij samen en zien we elkaar elke dag, en dat verliefde dat in het begin was is het ook allang niet meer, dat verdwijnt en veranderd in houden van. Moet wel eerlijk zijn dat het nu 'gewoon' is geworden dat ik hem zie.

Voorheen verlangde je ernaar om elkaar dan het weekend te zien, en berichtte je elkaar de hele dag dat is nu allang niet meer. Ik vind het heerlijk om een dagje bijvoorbeeld mijn eigen dingen te doen zonder hem en dat moet ook gewoon kunnen.

Die fase die jij nu hebt heb ik ook gehad en heel soms denk ik ook wel ja we zijn nu 6 jaar samen en dit is het dan .. wat nu? Het wordt een gewoonte, maar zou ook niet zonder hem kunnen.

Dat je close wordt met een vriend is in deze situatie misschien niet zo handig en snap dan ook dat dat allemaal weer nieuw en spannend is en dat je denkt ja vind ik mijn vriend nog wel leuk genoeg? (want dat is al 2 jaar stabiel)

het beste wat je kunt doen is eerlijk zijn, naar hem en jezelf. Ja dat zal hem en jou misschien wel even pijn doen maar bij hem blijven omdat je hem geen pijn wilt doen daar ga je zelf aan onderdoor en ook hij zal dat gaan merken.
Geef eerlijk toe aan hem dat je voelt dat het minder wordt en dat je niet zo goed weet wat je ermee moet en hoe je nu verder moet, aan de hand van zijn reactie kun je voor jezelf gauw genoeg een keuze maken, volg je eigen gevoel ..

WishLuck
Berichten: 132
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 09:03

Lieszje schreef:
Hoe gaat het nu met je TS?
Heb je al besloten of je verder met je relatie gaat?


Hij had zelf al in de gaten dat er iets aan de hand was afgelopen week dus we hebben zondag een goed gesprek gehad. Hij reageerde heel goed, beter dan ik had gedacht zelfs, en hij wil me de ruimte geven om uit te zoeken wat ik wil/voel, super lief dus.
Ondertussen hebben we even afgesproken geen (app)contact te hebben om te kijken hoe ik me daarbij voel. Ik merk dat ik het contact stiekem nog niet echt mis en dat maakt het wel steeds duidelijker voor mij.
Zaterdagavond zien we elkaar weer en ik ben benieuwd hoe ik me daarbij voel, maar ik denk stiekem dat de keuze al gemaakt is... Alleen het definitief maken vind ik lastig, dadelijk krijg ik spijt en gooi ik een relatie van 2 jaar weg met een super lieve jongen. Maar aan de andere kant, het aanhouden omdat ik misschien spijt krijg, is ook niet eerlijk.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:23

Fijn dat hij zo goed reageerde en lief dat hij je die ruimte wilt geven!
Een relatie beëindigen is nooit makkelijk of leuk, succes zaterdag!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 09:47

Ik weet heel goed hoe je je voelt. Ik was 16 toen ik een relatie kreeg en net 19 (2,5 jaar later) toen het uit ging. Ik was klaar met de middelbare school, begon op het HBO en leerde allemaal nieuwe mensen kennen. Mijn ex remde me volledig hierin, terwijl ik allemaal nieuwe dingen wilde doen. Ik hoorde een vriendin over wat ze allemaal had gedaan met een paar jongens, en dit maakte mij ook nieuwsgierig naar anderen. Mijn ex was jaloers, verbood me dingen, etc. Nou wil ik niet zeggen dat jouw vriend dat doet hoor TS! Maar hierdoor werd ik nog nieuwsgieriger naar de rest van de wereld en eigenlijk wist ik al dat ik geen toekomst met hem wilde. Alleen was ik, net als jij, bang om hem pijn te doen en bang voor de verandering. Uiteindelijk vroeg mijn vader me: 'Zie je een toekomst met hem samen?'. Toen ik nee antwoordde, wist ik dat het klaar was. Ik ben eerlijk geweest, heb het uitgemaakt. Dat was ontzettend lastig, maar man wat heeft het mij (en hem) goed gedaan zeg. :)
Gelukkig is jouw vriend zo begripvol en geeft hij jou de ruimte, dat is echt fijn! Hopelijk kom je er een beetje uit komende tijd. Mocht je willen praten, je mag altijd een berichtje sturen :j

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:15

Oh ik begrijp je helemaal ik had zo ongeveer het zelfde..
Zo’n anderhalf jaar een relatie en ik merkte dat het gevoel wat minder werd. Toen heb ik aangegeven dat ik even wat meer tijd voor mezelf wilde omdat ik merkte dat het niet helemaal lekker ging en in deze periode merkte ik echt dat ik hem totaal niet miste en hij mij wel heel erg. Heb veel leuke dingen gedaan die ik anders normaal niet zou doen.
Ondertussen was ik ook veel aan t praten met iemand anders.

Ik wilde mijn vriend niet pijn doen aangezien ik merkte hoe erg hij mij deze periode miste en ook elke dag kreeg een whappje met de vraag; en heb je er al over nagedacht? Uit eindelijk heb ik toch voor mezelf gekozen en heb ik toch besloten om de knoop door te hakken en hem niet langer aan t lijntje te houden. En ja echt, ook met heel veel moeite heb ik dit gedaan.

Heb vooral veel steun gehad van mijn vriendinnen. Die zeiden ook tegen mij : wat zijn de redenen waarom je het wel of niet zou uitmaken en dat ik niet zelf ongelukkig moet zijn omdat ik anders iemand pijn zou doen.

Uiteindelijk zijn we dus gewoon normaal uit elkaar gegaan en zie ik hem nog regelmatig op mijn werk.

De dagen daarna gingen eigenlijk vrij makkelijk , elkaars spullen teruggegeven, alleen zocht hij telkens weer contact met mij maar hier ben ik niet meer op in gegaan.
Het enige waar ik wel spijt van heb is aangezien de pauze die we hebben gehad ik eigenlijk ook niet meer bij zn ouders langs ben geweest om de situatie uit te leggen.

Nu heb ik inmiddels al weer meer dan een jaar een relatie met de jongen waar ik toen destijds al contact mee had. ( was ook wel een beetje te verwachten :j .. )

Wat ik je echt als tip wil meegegeven, praat erover met mensen die jou goed kennen. Weeg dingen af. En mocht je echt voor jezelf het gevoel hebben dat het niet meer gaat, houdt iemand dan niet te lang aan t lijntje. En blijf niet bij iemand omdat je hem anders pijn zou doen, maar denk er ook aan dat je zelf gelukkig moet zijn.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:41

Om even een tegengeluid te geven op alle mensen die het naar aanleiding van dit soort gevoelens uitgemaakt hebben:

Ik vind dit allemaal heel normale gevoelens en gedachten. En heb ze in meer of mindere mate ook regelmatig (gehad). Maar ik ben dus wel al dik 15 jaar gelukkig met diezelfde man. Ik vind dat 'gras aan de overkant' gevoel heel normaal en niet verontrustend. Ik signaleer ze, lach er om en ben weer blij met mijn vent. Dat kan dus óók.

Je bent wel erg jong dus statistisch gezien zijn de overige reacties waarschijnlijk meer van toepassing op jou. Maar je bent geen statistiekje dus het kan ook heel anders uitpakken.

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:57

pol013 schreef:
Om even een tegengeluid te geven op alle mensen die het naar aanleiding van dit soort gevoelens uitgemaakt hebben:

Ik vind dit allemaal heel normale gevoelens en gedachten. En heb ze in meer of mindere mate ook regelmatig (gehad). Maar ik ben dus wel al dik 15 jaar gelukkig met diezelfde man. Ik vind dat 'gras aan de overkant' gevoel heel normaal en niet verontrustend. Ik signaleer ze, lach er om en ben weer blij met mijn vent. Dat kan dus óók.

Je bent wel erg jong dus statistisch gezien zijn de overige reacties waarschijnlijk meer van toepassing op jou. Maar je bent geen statistiekje dus het kan ook heel anders uitpakken.


Ik kan dit alleen maar beamen. Ik ben ook jong, en momenteel 8 jaar samen met mijn vriend, was op mijn 18e 4 jaar met hem samen. Ik herken jouw gevoelens ook en heb daar ook mee gezeten, maar ben momenteel ontzettend gelukkig met hem. Denk je niet dat het een dipje kan zijn?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:23

Fijn dat hij zo goed reageerde. Heel veel succes zaterdag, wat de uitkomst ook wordt, blijf goed bij jezelf :(:)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:42

Hier ook al wel eens een dipje overleefd :) elkaar de ruimte geven om je eigen ding te doen en ook leuke dingen samen doen blijft goed werken bij ons. En elkaar altijd in zijn waarde laten.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:17

Ik zou echt je gevoe volgen en als dat is om het uit te maken, het doen.
Als het “ment to be” is, komt het op den duur wel.

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:06

Captain schreef:
Pas wel op met die vriend van je, neem wat afstand voordat je straks verkeerde gevoelens gaat ontwikkelen.


Verkeerde gevoelens? Verliefd worden is toch niet verkeerd? Het hoort bij het leven. En je kunt ook prima verliefd zijn en houden van verschillende personen tegelijk. Het is mijns inziens pas verkeerd als je er zonder medeweten van je partner ook iets mee doet.

WishLuck
Berichten: 132
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 10:29

Ik wil iedereen super erg bedanken voor alle lieve reacties.

Gisterochtend heb ik toch besloten om het uit te maken want mijn hoofd had de keuze al langer gemaakt maar mijn hart kon de stap nog niet zetten. Hij was heel begripvol en zag de bui al langer hangen. Gistermiddag heb ik me nog even rot gevoeld maar nu voel ik vooral opluchting. Het is prima zo, de 2 jaren samen waren heel fijn en ik hoef nergens spijt van te hebben maar dit was wel de beste keuze nu. Als we echt 'meant to be' zouden zijn, komen we elkaar over 5 jaar nog wel een keer tegen met een heleboel levenservaring rijker.

Toen hij zei dat hij, nu het uit was, volgend jaar misschien op kamers wil gaan, maar dat hij dat nooit heeft gedaan omdat hij mij anders moest missen, was ik zo ontzettend blij dat ik die keuze voor hem heb gemaakt. Ik zou me ontzettend schuldig voelen als ik er achteraf achter zou komen dat hij dingen in zijn leven niet heeft gedaan voor mij ofzo.
Dus, het is goed zo. :)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:37

Wat fijn dat je voor jezelf de bevestiging hebt gekregen dat dit de juiste keuze is :j En natuurlijk doet het pijn en is het niet leuk om hem verdriet te doen maar uiteindelijk vindt hij zijn weg ook weer. Je hebt het knap gedaan!

Anoniem

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:56

Met jouw 18 jaar heb je een ontzettend volwassen keuze gemaakt. +:)+
Compliment daar voor.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:20

Er zullen momenten komen dat je spijt krijgt en momenten dat het een enorme opluchting is. Neem even tijd voor jezelf, kleine tip... stop met scheren! Oké het is zomer, dus onderbenen en oksels zou ik nog wel doen. ;)
Klinkt stom, dat niet scheren, maar dat hielp mij de eerste periode om niet meteen in het bed met een ander te duiken om mezelf beter te voelen. Hoewel het scheermesje snel gevonden was (en het klusje binnen enkele minuten geklaard) toen de nood echt heel hoog werd. Maar geef jezelf even een paar weken om alleen single te zijn en je gevoelens een plekje te geven, zonder afleiding.

Mijn eerste relatie die over was heb ik dat niet gedaan, maar eigenlijk ging ik me daar steeds leger bij voelen, daarna heb ik wel eerst tijd voor mezelf genomen.

Je bent jong, geniet lekker even van de vrijheid!

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:24

Wat een mooie update TS. Voor jezelf kiezen is prima.

bzquinto

Berichten: 233
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:47

Mooie update! Complimenten voor t maken van je keuze +:)+

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:54

Wat een goed bericht TS!
Ben blij dat het een opluchting is en dat hij het zo goed opgepakt heeft :)

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:29

WishLuck schreef:
Ik wil iedereen super erg bedanken voor alle lieve reacties.

Gisterochtend heb ik toch besloten om het uit te maken want mijn hoofd had de keuze al langer gemaakt maar mijn hart kon de stap nog niet zetten. Hij was heel begripvol en zag de bui al langer hangen. Gistermiddag heb ik me nog even rot gevoeld maar nu voel ik vooral opluchting. Het is prima zo, de 2 jaren samen waren heel fijn en ik hoef nergens spijt van te hebben maar dit was wel de beste keuze nu. Als we echt 'meant to be' zouden zijn, komen we elkaar over 5 jaar nog wel een keer tegen met een heleboel levenservaring rijker.

Toen hij zei dat hij, nu het uit was, volgend jaar misschien op kamers wil gaan, maar dat hij dat nooit heeft gedaan omdat hij mij anders moest missen, was ik zo ontzettend blij dat ik die keuze voor hem heb gemaakt. Ik zou me ontzettend schuldig voelen als ik er achteraf achter zou komen dat hij dingen in zijn leven niet heeft gedaan voor mij ofzo.
Dus, het is goed zo. :)


Ik wil je even bedanken, ik zat ongeveer in dezelfde situatie en wist echt niet wat ik ermee aan moest en heb toen jouw topic meegelezen.
Dankzij jou heb ik vanmiddag een gesprek gehad met mn vriend en is t toen uit gegaan. Hij belde me een uur later op dat hij spijt had, en ik heb toen gezegd dat ik even tijd voor mezelf nodig heb, en de komende 2 weken even zonder contact door wil komen. Dus dankjewel, dankzij jou heb ik de beslissing kunnen maken!