Wat moet ik met mijn relatie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
WishLuck
Berichten: 132
Geregistreerd: 01-04-12

Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 20:43

Ik wil hierbij graag mijn hart luchten en wat advies/goede raad van bokkers inroepen.

Ik ben op dit moment 18 jaar en heb al sinds mijn 16e een ontzettend lieve vriend, inmiddels al dik 2 jaar dus. In het begin dacht ik dat die relatie 'voor altijd' zou zijn, maar de laatste tijd heb ik zo mijn twijfels en ik vind het moeilijk om daarmee om te gaan. Ik ben pasgeleden 1,5 week op vakantie geweest en toen heb ik mijn vriend niet echt gemist, wat ik normaal wel altijd heel erg had, en dat heeft me aan het denken gezet.
Als we samen zijn, weet ik zeker dat ik heel veel van hem hou, maar ik merk dat ik er de laatste tijd (te) weinig moeite mee heb om zonder hem te zijn. Terwijl hij echt de liefste jongen is die ik ken, er altijd voor me is en me door dik en dun steunt. Hij heeft me door moeilijke tijden heen gesleept en daar ben ik ontzettend dankbaar voor, maar toch ben ik bang dat mijn gevoelens voor hem aan het verdwijnen zijn.
Maar als ik dan serieus nadenk over het uitmaken, krimpt mijn maag samen want ik weet dat hij daar echt kapot aan zou gaan. Hij laat nog iedere dag merken hoeveel hij van me houdt en hij zegt vaker dat hij echt niet zonder me kan. En het laatste wat ik wil, is hem pijn doen.

Wat daarbij ook niet echt meehelpt, is dat ik de laatste maanden heel close ben geworden met een vriend van me. Ik zou niet verliefd op hem kunnen worden, maar ik merk dat ik me op een of andere manier wel aangetrokken voel tot hem. En dat verdient mijn vriend echt niet. Vriendinnen van me zeggen dat ik deze gevoelens aan moet geven aan mijn vriend, maar het idee dat ik hem daar echt ontzettend veel pijn mee zou doen, maakt mij ook verdrietig.

Ik weet niet precies wat ik met dit verhaal wil bereiken en ik zal hier vast en zeker gemene reacties op krijgen, maar ik wilde wel het wel graag delen want ik weet niet goed wat ik ermee aan moet.

Shetlanders! <3


Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:46

Verliefdheid verdwijnt uiteindelijk, niet 100% maar je zult niet altijd zo verliefd blijven als dat je aan het begin was. Verder moet je ook gewoon zonder elkaar kunnen dus elkaar niet missen na anderhalve week lijkt me niet zo'n probleem? Pas wel op met die vriend van je, neem wat afstand voordat je straks verkeerde gevoelens gaat ontwikkelen.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:48

Ik zit in precies hetzelfde schuitje. Al hebben wij 5,5 jaar een relatie. Echt goed advies kan ik je niet geven. Ik weet het namelijk zelf ook even niet meer... :\

Nuelle nieuwe hoofdstuk in mijn leven!
Glamour Girl je hebt me zoveel gegeven, ik ga je missen 20-01-2021
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Goof

Berichten: 28750
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:50

WishLuck schreef:
En het laatste wat ik wil, is hem pijn doen.


Dit is, helaas, nooit een reden om je relatie voort te zetten.
je kan onmogelijk jezelf wegcijferen en maar genoegen nemen in een relatie terwijl je misschien een andere toekomst voor jezelf ziet omdat jij een ander niet pijn wil doen. Helaas hoort dat, verbroken relaties en liefdesverdriet, bij het leven.
Dat betekent niet dat je het morgen meteen moet uitmaken uiteraard ;)
Bedenk goed voor jezelf hoe jij je toekomst ziet. Wat ga je straks doen? Studeren? Reizen? Emigreren? Werken? Zie jij je jouw leven leiden met hem aan je zijde? Of wil je eerst op eigen benen gaan staan en daarna verder kijken met wie je je leven wil delen?
Succes.

Anoniem

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:10

Nja wat Goof zegt, hoe pijnlijk het ook is, je moet niet bij hem blijven omdat je hem anders pijn doet.
Je bent nog jong, het is helemaal niet gek dat je niet meer verliefd bent. De meeste mensen hebben gemiddeld 3 serieuze relaties voordat ze 'de ware' ontmoeten.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:26

Ik zou jezelf ook niet gek maken om het feit dat je hem niet mist. Sommige mensen kunnen daar nu eenmaal beter tegen! Mijn ex daarentegen belde mij al wenend op toen ik op de luchthaven was dat hij niet zonder mij kon voor 10 dagen... ja dan heb ik eens achter mijn oren gekrabd.
Maar je bent nog zo jong, het is niet meer dan logisch als die verliefdheid weg zou zijn.. je mag echt niet bij hem blijven omwille van schuldgevoelens. Dan ga je je alleen maar slechter voelen :(:) misschien ook omdat je dan denkt hem aan het lijntje te houden. Als je het aandurft zou ik er eens over praten met hem.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Kabayo

Berichten: 13897
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:29

Tsja... ik zie mijn vriend 2 dagen per week (hij is vrachtwagen chaffeur) en ik zit verder de hele week alleen thuis en ik mis hem ook nooit eigenlijk. Maar ik hou zielsveel van hem.

Ik zou er niet snel iets "achter zoeken" om zo even te noemen.

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:30

Zou het een optie voor je zijn om je twijfels met je vriend te bespreken? Nu ga je helemaal alleen door dit proces en zit je er zelf al over de mogelijke oplossingen na te denken, maar voordat je dat definitief maakt kun je hem er ook in betrekken. Ik denk dat het je kan helpen en ik vind het ook wel eerlijk om te doen, want hij heeft waarschijnlijk geen idee dat jij je zo voelt. Het zal niet makkelijk zijn om te doen, maar het overwegen waard :) Sterkte!

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 08:53

Is er verder iets wat maakt dat je gevoel minder is? Wordt je nog blij van het idee dat je als bejaarde nog met hem bent? Denk je dat er iemand beter zou zijn voor jou dan hij? Verliefdheid gaat over in houden van. Ik mis mijn man zeker als hij weggaat voor zijn werk, maar hij mij ook dus proberen we dan elke dag even te bellen al is het maar om te zeggen ik hou van jou.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

WishLuck
Berichten: 132
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-18 19:51

Iedereen bedankt voor de lieve reacties, dat geeft genoeg stof tot nadenken!

Goof schreef:
WishLuck schreef:
En het laatste wat ik wil, is hem pijn doen.


Dit is, helaas, nooit een reden om je relatie voort te zetten.
je kan onmogelijk jezelf wegcijferen en maar genoegen nemen in een relatie terwijl je misschien een andere toekomst voor jezelf ziet omdat jij een ander niet pijn wil doen. Helaas hoort dat, verbroken relaties en liefdesverdriet, bij het leven.
Dat betekent niet dat je het morgen meteen moet uitmaken uiteraard ;)
Bedenk goed voor jezelf hoe jij je toekomst ziet. Wat ga je straks doen? Studeren? Reizen? Emigreren? Werken? Zie jij je jouw leven leiden met hem aan je zijde? Of wil je eerst op eigen benen gaan staan en daarna verder kijken met wie je je leven wil delen?
Succes.


Dat dikgedrukte gedeelte vind ik heel lastig. Ik denk heel vaak, was ik hem maar 5 jaar later tegen gekomen. Zo had ik eerst kunnen ontdekken wie ik zelf ben zonder mezelf meteen in een serieuze relatie te storten. Als ik dan vrienden hoor die "happy single" zijn, denk ik vaak, ik zou ook willen weten hoe dat is. En dan heb ik 'spijt' dat ik aan mijn vriend 'vast zit', hoe banketstaaf dat ook klinkt.
Maar aan de andere kant ben ik juist bang om iets weg te gooien, wat ik misschien wel nooit meer terug krijg.

Dit alles met mijn vriend bespreken zou inderdaad wel het eerlijkste zijn naam hem toe, maar ik weet nu al dat hij dit zich enorm aan gaat trekken. Hij zal zichzelf de schuld geven, terwijl dit juist mijn twijfels en mijn keuzes zijn. Moeilijk...

Shetlanders! <3

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:07

Wat een mooie post TS.

Dat je op dit moment twijfelt aan je relatie is helemaal niet zo gek. Toen je 16 was had je vermoedelijk een vrij overzichtelijk leven: je zat op school en je woonde nog thuis. (Da's een aanname, ik ken je niet.) Inmiddels ben je 18, hebt waarschijnlijk je school afgerond of doet dat bijna en je bent benieuwd wat er nog meer in de wereld te beleven is. Dat je dat gaat uitzoeken en ervaren is alleen maar goed. Dat hoort bij de ontwikkeling naar volwassenheid. Het is heel goed mogelijk dat je vriend eenzelfde soort ontwikkeling doormaakt (hoewel jongens daar vaak wat later mee zijn). Jullie beider ontwikkeling kan samen zijn, in parallel, elkaar af en toe tegenkomend of van elkaar af. Al deze ontwikkelingen zijn prima maar ze leiden mogelijk wel naar een ander "eindresultaat" wat jullie relatie betreft. Het is dus helemaal niet gek dat je je relatie weer eens bekijkt en bedenkt of en hoe je hiermee verder wilt. Advies hierover kan en wil ik je niet geven maar bij je vriend blijven omdat je hem anders pijn doet is een hele slechte reden. Je wilt bij hem blijven omdat je denkt dat je samen 60 of nog ouder wilt worden. Hoe dan ook, bespreek je gevoelens met je vriend. Aangezien jullie al 2 jaar samen zijn heeft hij daar recht op.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:14

Ik vind t erg opvallend dat je zelf aan aangeeft dat je niet meer het gevoel hebt als in het begin. Dit heeft niemand na een langere tijd. Verliefd zijn gaat over naar houden van en dat voelt in het eerst heel raar en twijfel je of je nog wel "verliefd" bent.

Verliefd zijn is in het begin omdat alles nieuw is en je leert iemand kennen en iemand ontdekken.
Houden van is dat je meer afstand kan nemen van iemand. Je wilt wel nog samen zijn met iemand.

Onthoud ook dat iedereen geregeld in een dipje kan zitten. Een relatie blijft nooit altijd leuk en kan nooit helemaal positief zijn. Pieker er niet teveel over en kijk hoe het gaat. Wanneer je veel gaat piekeren, gaan de gedachtes 100% zeker de negatieve kant op.


Aan de andere kant, je zegt zelf: Dat ik "vast zit" aan mijn vriend... niet heel netjes om te zeggen.
Als je uit wilt gaan en met andere jongens wilt zoenen... tja dan moet je dat doen. Als dat een reden is om vrijgezel te willen zijn, is dat geen goede reden.

...

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:29

xTweetyx schreef:
Aan de andere kant, je zegt zelf: Dat ik "vast zit" aan mijn vriend... niet heel netjes om te zeggen.
Als je uit wilt gaan en met andere jongens wilt zoenen... tja dan moet je dat doen. Als dat een reden is om vrijgezel te willen zijn, is dat geen goede reden.



Op zich ben ik het eens met het begin van deze reactie. Maar ik wilde toch even specifiek op dit stukje (en zeker de laatste zin) reageren. Het is misschien helemaal niet van toepassing op TS, maar ik vind wel degelijk dat als TS uit wil gaan en met andere jongens wil zoenen (nogmaals ik zeg niet dat dat zo is) dat dat een hele goede reden is om vrijgezel te zijn. Ze is 18 en op deze leeftijd willen sommige mensen de wereld ontdekken en ervaren. Ik ken genoeg mensen voor wie het willen experimenteren een reden is om geen serieuze relatie te hebben. En dat is helemaal oke, beter dan je vastleggen aan iemand en achteraf spijt hebben dat je niet toch geexperimenteerd hebt. Dan is het idd nog steeds niet heel netje om te zeggen dat je 'vast zit' aan je vriend, maar neemt niet weg dat het toch echt gewoon een geldige reden kan zijn om het uit te maken. Sommige mensen hebben op TS (en mijn) leeftijd behoefte aan de vrijheid om een beetje de bloemetjes buiten te zetten.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 01:30

Ik heb heel recent vrijwel hetzelfde gehad. Ik was sinds mijn 18e samen met mijn ex, inmiddels ben ik 22 dus we waren bijna 4 jaar samen en woonden ook al een tijdje samen.

Ik heb bijna een jaar met dit gevoel gezeten dus ik weet hoe lastig het is. Uiteindelijk kun jij alleen aanvoelen wat je wil, maar ik herken wat je omschrijft wel heel erg. Wat je zegt over "vast zitten" aan je vriend, ik snap best dat je dat niet vervelend bedoelt en ik had een soortgelijk gevoel.

Ik heb uiteindelijk dus de knoop doorgehakt, vond het vreselijk om hem te kwetsen maar ik ben zo blij dat ik het gedaan heb. Het is echt een last van m'n schouders, hoe banketstaaf dat ook klinkt (de hele situatie bedoel ik dan... Niet hij).

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 01:39

En doen jullie samen ook nog wel leuke dingen?
Gewoon zonder vrienden.

Misschien binnenkort wat leuke dingen samen plannen en kijken hoe dat gaat.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 01:41

Je moest is weten hoe snel mannen door gaan naar het volgende poesje!

Lekker uitmaken meid

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 01:42

shilady schreef:
Je moest is weten hoe snel mannen door gaan naar het volgende poesje!

Lekker uitmaken meid


Ohja dit is precies wat ze nodig heeft! Wat een belachelijke post :')

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 01:58

Ik denk dat jij TS je besluit al met je hoofd gemaakt hebt, maar je hart wil er nog niet aan. Je vriend zegt dat hij niet weet wat hij zonder je moet, ik denk dat het is omdat hij afstand begint te voelen. Waarschijnlijk neem je (ongemerkt) al afstand. Hij voelt dat en reageert heel logisch, maar eigenlijk ook een beetje oneerlijk. Ik denk dat hij zich er niet eens heel bewust van is, maar feitelijk is het een soort van manipulatie als hij nu begint te zeggen dat hij niet zonder jou kan. Jij voelt je dan schuldig. Maar in een relatie blijven, ondanks dat je hoofd er niet meer in is, zou nog oneerlijker zijn, tegenover hem en tegenover jezelf. Het uitmaken betekend niet dat je ineens niet meer om elkaar geeft.

Ze zeggen wel eens houden van is loslaten. Ik geloof daar heilig in, als jullie voor elkaar bedoeld zijn, dan komen jullie uiteindelijk wel weer bij elkaar. Maar ik denk dat jij hem en hij jou eerst los moet laten.

Ik heb ook in een relatie gezeten waarbij ik heel gek met diegene was en heel veel om hem gaf, maar ik ook het gevoel had wat te missen. Hij werd ook aanhankelijker namate ik meer afstand begon te nemen, dus op een gegeven moment heb ik een lang en goed gesprek met hem gehad. Ook omdat ik het niet eerlijk vond tegenover hem omheb in een relatie met mij te houden, terwijl ik wist dat ik niet met alles in mij ervoor ging. We zijn daarna nog lang goede vrienden gebleven. Ik heb hem nog 2 relaties meegemaakt en hij is nu getrouwd met 2 kinderen. Als ik foto’s op FB voorbij zie komen en hem gelukkig zie zijn, dan ben ik nog steeds blij dat ik een eerlijk besluit genomen heb. Het was op dat moment niet makkelijk, maar daardoor was hij wel vrij om te vinden wat hij nodig had en ik was ook vrij om mijn eigen weg te gaan.

Dus als je eigenlijk al weet dat dit niet is wat je nog wilt, zou ik daarover eerlijk zijn tegen hem. Als hij echt om je geeft, geeft hij je ook de ruimte/vrijheid om voor jezelf uit te zoeken wat je wilt. Als hij werkelijk gelooft dat jullie bij elkaar horen en dat echt zo is, dan zal dat uiteindelijk wel goed komen, zelfs als jullie nu uit elkaar gaan.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 04:10

:(:)
Ik snap heel erg goed hoe je je voelt TS. Toen ik 16 was kreeg ik ook een relatie en die heb ik bijna 4,5 jaar gehad. Dat was mijn eerste vriend en mijn eerste met alles. Op een gegeven moment begon ik te merken dat ik interesse begon te krijgen in andere mannen en het klikte steeds iets minder tussen mij en mijn toenmalige vriend. We hadden geen ruzie maar duidelijk andere interesses, van hem gamen en ik wilde bezig met mijn studie en toekomst. Dat klikte gewoon niet meer. Het was echt een onwijs lieve jongen waar ik heel blij mee was als we samen waren. Maar zo als mijn moeder zei, je hebt een vriend niet alleen voor knuffels. Knuffels kan je uiteindelijk van elke man krijgen en als je een beetje verstandig bent ga je geen relatie aan met een eikel. Maar met een man die je ook zoveel liefde en knuffels kan geven. Uiteindelijk na lang wikken en wegen heb ik het toch uit gemaakt en dat was een goede beslissing.

Mijn huidige vriend en ik zijn over een maand een jaar samen en het klikt helemaal prima. Ik studeer op het moment in Japan voor 4 maanden. Heb er nu bijna 2 maanden op zitten. Ik mis mijn vriend wel maar het is niet zo dat ik huilend in bed lig. Ik heb nog geen enkel moment gehad dat ik hem echt heel erg mis. Want ik weet dat ik hem over 2 maanden gewoon weer zie en we dan een leuke vakantie voor de boeg hebben. Mijn vriend heeft het er overigens moeilijker mee dan mij.

Ik kan je geen antwoord geven op wat je moet doen. Want je moet doen waar jij je goed bij voelt. En misschien dat je iets aan mijn verhaal hebt. Je mag me ook gerust een pb doen ;)

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:18

WishLuck schreef:
*knip*
Ik denk heel vaak, was ik hem maar 5 jaar later tegen gekomen. Zo had ik eerst kunnen ontdekken wie ik zelf ben zonder mezelf meteen in een serieuze relatie te storten. Als ik dan vrienden hoor die "happy single" zijn, denk ik vaak, ik zou ook willen weten hoe dat is. En dan heb ik 'spijt' dat ik aan mijn vriend 'vast zit', hoe banketstaaf dat ook klinkt.

Daar geef je eigenlijk zelf je antwoord al. Dit soort gevoelens zijn niet goed in een relatie en angst (voor zijn reactie, voor jouw toekomst etc) is geen reden om bij elkaar te blijven.

Als je die angst even probeert uit te schakelen, zou je dan nu nog op dezelfde 'plek' zitten, of had je dan al een andere beslissing genomen? Kortom, wat zijn nu daadwerkelijke redenen om wel of niet in de relatie te blijven. Wees niet bang om dat ook gewoon als een weegschaal te zien, het hielp mij bijvoorbeeld heel goed om op deze manier een beetje afstand te nemen en de situatie wat objectiever te bekijken. Mijn voornaamste reden om in mijn vorige relaties te blijven was ook angst voor van alles en nog wat. Door het even minder met alleen puur gevoel te bekijken kwam ik erachter dat de weegschaal in die relaties behoorlijk negatief uitsloeg.

Ik snap en weet hoe moeilijk het is om dit soort gesprekken te voeren, maar soms doe je er beter aan iemand pijn te doen hoe krom dat ook klinkt. Eerlijkheid is voor mij in zowel vriendschap als relatie het allerbelangrijkste.

Ik wens je veel succes en wijsheid toe TS. Alleen jij kunt beslissen waar je gelukkig van wordt!

[o]

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:21

Eerlijk zijn en erover praten met hem.
Hij zal gekwetst zijn maar niet eerlijk tegen over hem zijn zal hem ook kwetsen.
En daarbij als hij een beetje gevoel heeft en niet achterlijk is heeft hij allang door dat er iets speelt.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:39

Je moet je geen zorgen maken. Ik schrik van alle reacties die even kort door de bocht er op neer komen "stop er maar mee". verliefdheid verdwijnt en maakt plaats voor liefde. Dat voelt anders, maar is zeker niet minder mooi.
Je zegt; 'als ik aan uitmaken denk, dan krimpt mijn maag samen'. Ik denk dat daarmee jezelf al antwoord hebt gegeven.
Je weet ook dat je op moet passen voor de andere vriend.
Zodra je je hart openstelt voor wat anders, dan bestaat die mogelijkheid. Dat is een keuze die je maakt.

Suzanne F.

Berichten: 49168
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:55

Moeilijk. Maar dat zijn relaties en emoties altijd. Bedenk wel dat het gaat om jou en jouw gevoelens. Je kan niet het leed van anderen ook nog met je meedragen. Je kan wel uit schuldgevoelens bij je vriend blijven maar dat is geen goede basis. Het is ook niet eerlijk, niet tegenover hem maar ook niet tegenover jezelf. Je hebt maar 1 leven en geloof me, die gaat heel snel voorbij. Je kan het nooit meer over doen. Geniet van je leven en doe leuke dingen die je kan doen als je jong bent. Ik vind eigenlijk dat je eerst jezelf moet gaan ontdekken voordat je je in een relatie stort. Denk goed na over wat je wilt, wie je bent, waar je blij van wordt en wat je later wilt gaan doen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:49

Toen ik 23 was heb ik na drie jaar relatie en één jaar samenwonen ook mijn relatie verbroken.
Ik hield van hem maar de laatste maanden kreeg ik steeds meer twijfels.
Ik begon mezelf af te vragen of dat het leven was wat ik wilde..
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben ik bij hem weggegaan..
Heb er aan het begin heel veel moeite mee gehad, want hield wel van hem.
Maar ben altijd nog blij met mijn beslissing.
De laatste jaren heb ik eigenlijk pas echt dingen ondernomen en ben ik heel erg veranderd.
Pas na 3,5 jaar kreeg ik weer 'echte' relaties, daarvoor voornamelijk dates gehad.
Heb sindskort wat met iemand die daarvoor drie jaar een vriend was.
En pas nu heb ik het gevoel dat ik gedaan heb wat ik moest doen en klaar voor deze relatie ben..

Anoniem

Re: Wat moet ik met mijn relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:07

Ik heb met mijn ex in precies deze situatie gezeten! :) We hadden al anderhalf jaar iets en nooit ruzie, konden enorm goed praten, hadden het echt gezellig met elkaar. Ook was het echt de allerliefste jongen op de wereld: zoveel geduld, zo betrouwbaar, etc... one of the good ones. En toch verdwenen die gevoelens bij mij op den duur... ik miste hem niet meer. Had niet meer de behoefte om bij hem te zijn, enzo.


Uiteindelijk ben ik daar met hem over gaan praten en heb ik besloten het uit te maken. Natuurlijk waren we allebei even verdrietig, maar het was goed zo. :) Het was gewoon een beetje op, we waren beiden weer aan een nieuw hoofdstuk toe. Inmiddels zijn we iets van 3 jaar verder en nog steeds goede vrienden. Het is niet erg dat iets op een bepaalde manier stopt! :) Je kan het er beter nu over hebben dan er op den duur toch ruzie over krijgen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Danseresje, Facebook, kimmetje26, Lielle, ManonGrr, Sandyislief, Tazzey en 114 bezoekers