Treinvraag in uit checken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 11:47

Hallo iedereen.
Mijn moeder gaat vandaag met de trein van hoogeveen naar Den Haag.
Nu is er vanaf Zwolle geen trein en moet ze naar kampen met de bus en dan weer verder met de trein.
Mijn vraag is moet je in Zwolle uit checken en dan in de bus weer inchecken?


Afbeelding

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:48

Dat klopt helemaal.

Edit. Dat klopt niet, want de stopbus is van de ns en die zijn gratis. Dus je kan in Zwolle uit checken en in Kampen weer in checken.
Laatst bijgewerkt door steefvicky op 19-05-18 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:49

Ja! Uitchecken en bij de bus weer inchecken inderdaad. (En na de busrit weer uitchecken natuurlijk, en als ze dan naar de trein gaat weer inchecken bij de trein.)

Edit: toch niet, want NS-bussen :')
Laatst bijgewerkt door nienke555 op 19-05-18 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 11:50

Top. Bedankt dames

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Foaly

Berichten: 4815
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:13

nienke555 schreef:
Ja! Uitchecken en bij de bus weer inchecken inderdaad. (En na de busrit weer uitchecken natuurlijk, en als ze dan naar de trein gaat weer inchecken bij de trein.)


NEE NEE NEE

Sorry, maar nee. Als je met een andere vervoerder gaat wel (dus als je van een NS-trein in een Arriva-bus stapt, bijvoorbeeld), maar dit is vervangend vervoer van de NS zelf. Dus je hoeft NIET uit- en weer in te checken.

TS, ik snap dat het verwarrend is. Maar op het station waar ze uit moet stappen, lopen altijd mannetjes rond om te helpen, dus bij twijfel: gewoon vragen.

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:15

Gewoon inchecken op je plaats van vertrek en uitchecken op je eindbestemming :j
De bus is van NS, dus daarvoor kan (en moet) je gewoon ingecheckt blijven.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:16

Foaly schreef:
nienke555 schreef:
Ja! Uitchecken en bij de bus weer inchecken inderdaad. (En na de busrit weer uitchecken natuurlijk, en als ze dan naar de trein gaat weer inchecken bij de trein.)


NEE NEE NEE

Sorry, maar nee. Als je met een andere vervoerder gaat wel (dus als je van een NS-trein in een Arriva-bus stapt, bijvoorbeeld), maar dit is vervangend vervoer van de NS zelf. Dus je hoeft NIET uit- en weer in te checken.

TS, ik snap dat het verwarrend is. Maar op het station waar ze uit moet stappen, lopen altijd mannetjes rond om te helpen, dus bij twijfel: gewoon vragen.

Aha, had niet in de gaten dat het een andere vervoerder was. Zat inderdaad in mijn hoofd met een NS-trein en een Arriva-bus bijvoorbeeld, ben dat gewend :P

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:18

De NS bussen zijn inderdaad NIET gratis. Ook daar moet je gewoon een geldig vervoersbewijs voor hebben. Dus inchecken aan het begin van de NS reis en pas uitchecken aan het einde.
Zoals Foaly al aangeeft, je zou pas opnieuw uit en in moeten checken als je met een andere vervoerder gaat reizen, maar dat is hier niet het geval.

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 12:27

Hahaha. Ik heb het doorgegeven. Bedankt :D

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

steefvicky

Berichten: 2569
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:31

Inoterry schreef:
De NS bussen zijn inderdaad NIET gratis. Ook daar moet je gewoon een geldig vervoersbewijs voor hebben. Dus inchecken aan het begin van de NS reis en pas uitchecken aan het einde.
Zoals Foaly al aangeeft, je zou pas opnieuw uit en in moeten checken als je met een andere vervoerder gaat reizen, maar dat is hier niet het geval.


En als je nou eerst door een ns poortje moet? Dan ben je toch uitgecheckt? Ik neem aan dat op die grote stations wel poortjes zijn.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:35

In dat geval zetten ze vaak incheckpaaltjes bij de bussen.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:35

Je komt idd het station niet uit zonder uit te checken, bij de bus wijst het zichzelf wel!

Love is our resistance

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:40

Mijn ervaring is dat als er werkzaamheden zijn ze daarom ook expres (een) poortje open zetten, zodat je dus inderdaad niet uit hoeft te checken.

♥ ♥ღ

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:01

xSwanHeart schreef:
In dat geval zetten ze vaak incheckpaaltjes bij de bussen.

Inderdaad, als je door poortjes moet staat er meestal een tijdelijk-paaltje bij de instaphalte van de stopbus :j
Ik heb er eens een gesprek met zo'n "mannetje" in geel hesje :D over gehad, en die zei dat als je het vergat/weigerde te doen, en ze gingen controleren (nog nooit gebeurd, maar kans is er altijd) dat je gewoon dezelfde boete kreeg als met zwartrijden in de trein :)
Maar het staat op grotere stations altijd wel netjes aangegeven wat je moet doen, het is er druk zat als ál die mensen per bus verder moeten :=

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:14

Fleur_Laura schreef:
Mijn ervaring is dat als er werkzaamheden zijn ze daarom ook expres (een) poortje open zetten, zodat je dus inderdaad niet uit hoeft te checken.


Inderdaad. Als er werkzaamheden zijn staat er altijd minimaal 1 poortje open zodat je zonder uitcheckt daar doorheen kan en de bus in kan.

Het gebeurt niet vaak, maar er is wel eens op gecontroleerd of iedereen was ingecheckt en er zijn toen ook uitstellen van betaling uitgeschreven. NS bussen zijn gewoon openbaar vervoer en daar gelden dus ook de regels voor openbaar vervoer. 1 Van die regels is dat je voor het instappen in het bezit dient te zijn van een geldig vervoersbewijs :) .

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:19

Zijn mobiele incheckdingetjes dan niet handiger? Ik vind dit systeem wat onduidelijk - en nog frustrerender, de bussen staan niet altijd in de buurt van de treinen dus als het je start- of eindpunt is moet je nog helemaal terug naar het station ook.
Niks mis met een geldig vervoersbewijs maar het is zo weinig gebruiksvriendelijk.

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 18:32

Nou het is mijn moeder gelukt hoor.
Ze kon door een open poortje en de bus in.
In kampen heeft ze niet opnieuw in of uit gecheckt. Pas in Den Haag weer.

Toch best lastig voor oudere mensen.
Het is helemaal niet moeilijk.
Maar voor wat oudere mensen die haast nooit treinen kan het wel wat ingewikkeld zijn.

Iedereen heel erg bedankt voor alle hulp.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Treinvraag in uit checken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 18:35

Fijn dat het gelukt is! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook en 124 bezoekers