Hoe social media verslaafd ben jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-18 19:49

Vandaag is het een hot item in het nieuws, social media/telefoon verslaving.
Vorig jaar vond ik echt dat ik belachelijk vaak op mijn telefoon zat en instaleerde "quality time" en wat bleek?
Ik vond het niet alleen := het was gewoon zo.
6 uur per dag zat ik op mijn telefoon (en dus ook bokt/nieuws/weer/fb/whatsapp etc)en ontgrendelde ik hem zomaar 100x :oo .
Inmiddels zijn we een jaar verder zijn de cijfers gehalveerd.
Het ontgrendelen is nog komt ook mede omdat ik hem gebruik als "horloge", hier ben ik bewust van en probeer ik dus minder te doen.
FB gebruik ik nog "maar" 2 uurtjes per week.

Durf jij de uitdaging aan en de app te downloaden om er achter te komen hoe verslaafd jijzelf bent?
Laatst bijgewerkt door moyra op 17-05-18 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt


Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:50

Voor een klok hoef je niet te ontgrendelen. Die kan je op de achtergrond houden.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:53

De app heet "quality time" btw ;)

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:56

Nou het enige wat ik doe qua social media is bokt en whatsapp, op mijn telefoon alleen een beetje mail (ong. 2 min. per dag) en whatsapp ong. 15 min. per dag, en mijn laptop moet ik ook voor school gebruiken, daar bok ik ook op, dat verschilt heel erg! Sommige dagen nooit en sommige dagen wel een uur in totaal :')
Maar de app vind ik niet echt nodig voor mij :+

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:07

Ik zit ook best vaak op mijn telefoon, maar ook veel voor mijn werk. Foto's maken en door sturen, bellen of sms'en als er iets aan de hand is. Maar ook wel op Facebook (voornamelijk nieuws sites eigenlijk :P Of werk gerelateerde dingen :') )

Ik vind het altijd heel erg dubbel, die verslavingen. Als je er zelf geen last van hebt, wat is er dan zo erg aan?

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:08

Vjestagirl schreef:
De app heet "quality time" btw ;)

Maar dit is zo grappig.

Laten we op een app bekijken, hoevaak we apps bekijken :')

Iets met 'bye bye Facebook'-event op Facebook. :+

8nnemiek

Berichten: 43372
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:11

Ik heb de app eens geïnstalleerd. Ben wel benieuwd. Ik gebruik mijn telefoon redelijk vaak als ik me verveel, tijdens reclame, als ik bij iemand in de auto zit etc.. maar ik kan ook zomaar ineens zien dat iemand me ‘s ochtends al een bericht heeft gestuurd wat ik dan ‘s avonds pas vind.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:16

Ik heb hem ook geïnstalleerd. Ik vind dat ik veel te vaak op mijn telefoon zit of kijk. Ben me daar heel goed van bewust en probeer echt te minderen. Heb zelfs een tijdje de nieuwe Nokia 3310 gehad zodat ik niet op whatsapp, instagram etc kon, alleen na werk op de tablet. Dat werkte wel erg goed en het was best lekker rustig! :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:22

Ik installeer niks. Hier valt mee op telefoon staat minimaal wordfeut trivia en messenger dat is het. Maar die ligt thuis vooral niks te doen. Thuis is ipad daar staat niet veel meer op. :+ tijd online max een uur per dag maar dat is als ik een dag helemaal niks heb en moet rusten. :P

Alleen messenger kan soms wel langer zijn, heb twee mensen met wat meer gesprekken en twee beperkt, nu een extra ivm in ziekenhuis liggen van deze persoon. Kan ei nu kwijt makkelijker.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Anastasia24

Berichten: 2702
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:23

Ik zit nóóit op m'n telefoon, buiten de school pauzes aangezien ik alleen zit, maar dan staar ik ook vaak genoeg voor me uit. ( Word ook vaak dom aangekeken als ik diep in gedachten naar de grond staar, :') ) Maar meer dan Insta op m'n telefoon doe ik niet, en dat is hooguit een uurtje per dag tijdens de pauzes dus. Ik heb geen Snapchat, Whatssapp ( Ja die van m'n moeder om met pap te appen, maargoed die spreek ik nooit dus voila. ) Dus; alleen insta.( En soms wat Manga :o ) Bokt doe ik lekker op m'n laptop! ( Als je die op m'n telefoon meetelt komt er wel een uur bij per dag. _O- ). Achja, makkelijk als je geen vriendinnen hebt om te onderhouden! *\o/*

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:25

Persoonlijk vind ik het geen "uitdaging" om zo'n app te downloaden, ik weet zelf ook wel dat ik erg veel op social media zit, haha. Dat terzijde, het downloaden kost alleen maar ruimte en je hebt vrij weinig aan de resultaten vind ik zelf :')

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:32

Ik heb vorige herfst eens een maand lang mijn facebookprofiel verwijderd. Deels omdat ik vond dat ik te vaak met sociale media bezig was en deels gewoon als 'experiment'

Conclusie: De eerste paar dagen miste ik het heel hard, maar ik was het vrij snel gewoon en na een week stond ik er al veel minder bij stil. Toen de maand afgelopen was heb ik zelfs nog een paar dagen langer gewacht om mijn profiel terug te activeren omdat ik niet eens tijd/zin had. Het is dus niet dat ik de seconden heb afgeteld :)
Wat me wel opviel was dat ik heel veel 'gemist' had, mensen gaan er zo van uit dat je alles al weet van facebook dat ze je niks meer echt vertellen. Zo kwam ik er pas na een paar gesprekken achter dat het hondje van een vriend overleden was, dat een vriendin een nieuwe job had en dat nog iemand anders haar paard verkocht had. Niemand had eraan gedacht om me die dingen te vertellen

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:39

Eline91 schreef:
Ik heb vorige herfst eens een maand lang mijn facebookprofiel verwijderd. Deels omdat ik vond dat ik te vaak met sociale media bezig was en deels gewoon als 'experiment'

Conclusie: De eerste paar dagen miste ik het heel hard, maar ik was het vrij snel gewoon en na een week stond ik er al veel minder bij stil. Toen de maand afgelopen was heb ik zelfs nog een paar dagen langer gewacht om mijn profiel terug te activeren omdat ik niet eens tijd/zin had. Het is dus niet dat ik de seconden heb afgeteld :)
Wat me wel opviel was dat ik heel veel 'gemist' had, mensen gaan er zo van uit dat je alles al weet van facebook dat ze je niks meer echt vertellen. Zo kwam ik er pas na een paar gesprekken achter dat het hondje van een vriend overleden was, dat een vriendin een nieuwe job had en dat nog iemand anders haar paard verkocht had. Niemand had eraan gedacht om me die dingen te vertellen


Dat missen herken ik wel. Ik had zelfs gemist dat een kennis verloofd was en een vriendin een ander huis gekocht had := mensen vertellen elkaar niks meer tegenwoordig..

Ons huis staat nu te koop, maar zodra het verkocht is, verwijder ik mijn Facebook ook weer :j (heb nu de advertentie gedeeld via FB) vond het heerlijk rustig. En ja jammer dan dat ik een verjaardagsfeest/evenement mis.

Selina

Berichten: 14255
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:43

Ik ben echt verslaafd := Check echt heeel vaak Facebook en Instagram ook al weet ik dat er niks nieuws opstaat. Als ik geen internet heb, word ik onrustig. Wil niks missen. Is nu ook uit de hand gelopen nu ik thuis zit. Dan zit ik terwijl Netflix aanstaat, constant op bokt/social media en dan mis ik weer een belangrijke scène en moet ik terugspoelen. Best wel erg eigenlijk :=

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:56

Ik heb afgelopen winter de Facebook app verwijderd van mijn telefoon en iedereen die me niet heel nabij staat ontvolgd, dat scheelt zo enorm, dat heeft echt gesaneerd op fb tijd.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Caitlin_K
Berichten: 3753
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:00

Selina schreef:
Ik ben echt verslaafd := Check echt heeel vaak Facebook en Instagram ook al weet ik dat er niks nieuws opstaat. Als ik geen internet heb, word ik onrustig. Wil niks missen. Is nu ook uit de hand gelopen nu ik thuis zit. Dan zit ik terwijl Netflix aanstaat, constant op bokt/social media en dan mis ik weer een belangrijke scène en moet ik terugspoelen. Best wel erg eigenlijk :=

Same here. :')

Never make eye contact with anyone while eating a banana

Elliottt

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:02

Selina schreef:
Ik ben echt verslaafd := Check echt heeel vaak Facebook en Instagram ook al weet ik dat er niks nieuws opstaat. Als ik geen internet heb, word ik onrustig. Wil niks missen. Is nu ook uit de hand gelopen nu ik thuis zit. Dan zit ik terwijl Netflix aanstaat, constant op bokt/social media en dan mis ik weer een belangrijke scène en moet ik terugspoelen. Best wel erg eigenlijk :=


Hier herken ik mezelf heel erg in. Ik moet altijd iets aan hebben staan of op mijn telefoon kijken!

My little bandit Zaro

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:05

Interessant, zal het ook maar eens installeren. Maar dat ik er teveel op zit weet ik nu al :Y) vooral heel actief op instagram. Voor messenger heb ik mijn meldingen uitgeschakeld
Heb vooral de drang dat als ik iets gepost heb, het constant check :=

@selina, hier ook soms..

Ik kan wel prima zonder, maar aangezien ik nu veel thuis zit en een van mijn hobby's ook tekenen is .. is het gemakkelijk om even je gsm erbij te pakken uiteraard

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:07

Ik zal vast wel onder verslaafd vallen, want zit er veel op. Maar heb buiten huis meestal mijn data uit staan en ik krijg dus alleen dingen binnen als ik die aan zet.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:25

Ik heb hem ook gedownload, volgens mij zit ik ook teveel haha.
Herken mij ook wel in het stukje van Selina, behalve dat ik nooit netflix kijk en dan op bokt zit :')

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:54

Gisteravond naar aanleiding van dit topic de app gedownload. Schrok er best een beetje van... 7,5 uur en 50 pickups. De dag is nog niet eens voorbij :') :') :')
Het langste dat ik ‘m aan één stuk door kon laten liggen vandaag was 37 minuten, en dat was ‘s ochtends vroeg nadat ik een keer de tijd bekeek en me vervolgens weer omdraaide om verder te slapen _O-

Ginootje

Berichten: 2751
Geregistreerd: 10-07-06
Woonplaats: Rhoon

Re: Hoe social media verslaafd ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:01

Oke ik heb hem net ook gedownload, ik ben volgens mij ook serieus verslaafd... Ik heb de facebook app verwijderd maar nu facebook ik gewoon via de browser.....

Never underestimate the power of a woman with Gypsy Horses

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:04

Selina schreef:
Ik ben echt verslaafd := Check echt heeel vaak Facebook en Instagram ook al weet ik dat er niks nieuws opstaat. Als ik geen internet heb, word ik onrustig. Wil niks missen. Is nu ook uit de hand gelopen nu ik thuis zit. Dan zit ik terwijl Netflix aanstaat, constant op bokt/social media en dan mis ik weer een belangrijke scène en moet ik terugspoelen. Best wel erg eigenlijk :=


Dit heb ik ook constant :j

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 09:16

E_J schreef:
Gisteravond naar aanleiding van dit topic de app gedownload. Schrok er best een beetje van... 7,5 uur en 50 pickups. De dag is nog niet eens voorbij :') :') :')
Het langste dat ik ‘m aan één stuk door kon laten liggen vandaag was 37 minuten, en dat was ‘s ochtends vroeg nadat ik een keer de tijd bekeek en me vervolgens weer omdraaide om verder te slapen _O-


Ik vond het ook best confronterend vorig jaar:=

marley93

Berichten: 6028
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:33

Ben nu de app aan het downloaden, denk dat ik ook best zal schrikken. :=

Vavoom.
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Dyphusion, GoogleAdsense, GrapeshotBot, marygoround, Ubermetrics en 144 bezoekers