Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:31

Denk ook aan de kosten die je terug moet betalen aan de overheid.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:51

xTitanic schreef:
Tijdje geleden nog eens gebeld naar USCIS en ze wisten ons te vertellen dat het 16 tot 20 maand kon duren dus als het goed is zal het nog iets minder dan een half jaar duren.

Heb ook veel zitten nadenken en ik ben er gewoon klaar mee.. ik ga mijn tweede jaar fotografie nog starten om zoveel mogelijk bij te leren want daar gaat het in eerste instantie om(voor mij althans) en misschien laat ik het tweede semester dan vallen en vertrek ik. Ook nog veel mensen in mijn omgeving gesproken en die zeggen ook: gaan.

Dat je hier zonder diploma geen goed leven kan opbouwen is ook nonsens(oke twijfel is er zeker).. je moet gewoon slim en creatief zijn en weten hoe het systeem werkt. Mijn moeder is nu supervisor voor coastal resources..

Dankjewel nog voor alle reacties!!

Klinkt meer als een vlucht. Ik hoop dat je daar vindt wat je zoekt, succes.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 14:45

Een vlucht? Mijn keuze om naar hier te komen is 4 jaar geleden al gemaakt.. alleen moest ik zonodig in een k*trelatie terecht komen wat alles heeft tegengehouden

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:09

Ts ik zeg ga er voor je wil graag naar Amerika.Wat heb je hier nog?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:32

Voor een studie fotografie geld dezelfde vuistregel zoals voor alle kunstrichtingen; Wil je er iets mee doen, dan moet je er ook iets voor doen - als je goed bent, vind je werk. Klinkt misschien hard, maar in de kunst zal je niets gegeven worden, ookal heb je dat diploma. Zelf heb ik ontzettend veel vrienden in die sector, en volg ik zelf een kunstrichting waar in België niet veel voor is dus ik begrijp je stelling wel, wat ben ik met z'n diploma?

Verder moet je ook even nadenken wat je wil doen in de US, zoals je schrijft werd die 'keuze' al zo'n 4 jaar geleden gemaakt maar is dat ook de beste keuze? Ben jij na 4 jaar nog altijd de persoon die daar naar uitkijkt?

Persoonlijk zou ik eerst mijn studie hier af maken. Behalve je moeder lijkt mij dat er niets meer in de VS is waarvoor je absoluut NU moet gaan. Je zal er zitten in een land zonder diploma, waar een loontje voor iemand zonder diploma op jouw leeftijd om te huilen is, en dan nog eens zonder je kennissen die je hier hebt.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:47

xTitanic schreef:
Nu gaat iedereen roepen dat ik op mijn eigen benen moet staan en het huis uit moet.. afijn, oke, heb ik een jaar gedaan toen het nodig was. Ik heb hier mijn eigen studio, in het huis waar ik ben opgegroeid. Is een kangoeroe woning gesplitst in 3 delen, oma opa, huurders en ik. Tis dat ik geen douche en keuken heb anders was het probleem opgelost :Y) investeer ik daar nog liever in

@GDG, ik bekijk mijn studie realistisch, er is geen garantie dat ik fulltime fotograaf kan worden en wil niet teleurgesteld worden. Natuurlijk zou dat mijn droomjob zijn.

Ik vind dat iemand die pas 21 is en nog ongehuwd en nog aan het studeren,veel beter nog bij zijn\haar familie kan blijven wonen als dat mogelijk is. Dan is de kans dat je je studie afmaakt en een diploma haalt veel groter,waardoor je meer kansen krijgt in je verdere leven.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-18 15:47

Maar na 6 jaar hierheen te komen heb ik behoorlijk wat opgebouwd.. ja, ik ben nog steeds die persoon die naar daar wil gaan (meer dan ooit) ik ben in België gewoon echt niet gelukkig meer.
Ik heb ook een enorme passie voor het weer en zo boeiend is het niet in de benelux, hier is er bij wijze van elke dag onweer. Klinkt misschien raar voor velen maar dit maakt mij enorm gelukkig
Natuur is hier vreselijk mooi en het zijn die dingen die ik enorm apprecieer
En nog veel meer dingen..

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:07

Gewoon gaan, normaal zou ik ook zeggen afmaken die studie maar na je tekeningen en fotografie te hebben bekeken niet meer. Jij hebt zo'n niet normaal talent dat je er wel komt, voor dit soort werk ben je geen diploma nodig. Stoute schoenen aan, nu meteen gaan werken zodat je straks een potje geld hebt in de States en dan langs enkel rijke paardenfokkers en daar aanbieden dat je gratis een reportage wil maken. Meid let maar op, jij word een hele grote en ik schaar je nu al onder het kopje Bronkhorst. Heel veel succes en niet meer twijfelen maar doen.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:15

Let wel op dat je het niet mooier maakt in je hoofd dan het is.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:18

Heb je een plan, iets wat je wil uitbouwen daar? Hier is het veel makkelijker om een diploma te verkrijgen, en je zegt zelf op je plek te zitten in KASK. Ik zou even doorbijten en dat afmaken, in de US zal het veel moeilijker zijn om iets op te bouwen. Je zal zelfs nog niet mogen werken daar, houd daar ook rekening mee.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:27

Ik zie je topic nu pas
Ik zeg gewoon gaan
Ongeacht je studie, je toekomst...

Wat velen hier zeggen: op je eigen wonen, studie, werken,... sorry, maar dat is Bullshit
Sommige mensen zijn nu eenmaal niet het “standaard” type in de maatschappij.
Het is niet omdat deze personen dat als toekomst en gevestigde waarde en zekerheid zien dat iedereen zo moet leven.

Uit al jou berichten lees ik je liefde voor Amerika (en vooral het gemis van je mama, waar niks mis mee is). Ik zou dus idd gewoon je studie volgen tot je vertrekken mag. Moest het in Amerika niet lukken kan je nog altijd opnieuw studeren, of via een examencommissie je studie behalen.

Van mij uit dus gewoon een diepe buiging dat je voor jezelf kiest en niet voor wat er gedaan zou moeten worden omdat het “beter” is voor je toekomst.
Je hebt maar 1 leven, geniet hiervan en gebruik het ten volste zoals je nu blijkbaar doen gaat.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:41

Quebelle schreef:
Heb je een plan, iets wat je wil uitbouwen daar? Hier is het veel makkelijker om een diploma te verkrijgen, en je zegt zelf op je plek te zitten in KASK. Ik zou even doorbijten en dat afmaken, in de US zal het veel moeilijker zijn om iets op te bouwen. Je zal zelfs nog niet mogen werken daar, houd daar ook rekening mee.

Dat heb ik ook gehoord,dat je daar niet zomaar mag werken,maar een zog.greencard moet hebben.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:37

Je kunt een werkvergunning aanvragen voordat je je greencard hebt. Ik krijg mijn werkvergunning over een maand of 2 hier. Mijn greencard kan echter nog 6 tot 20 maanden duren. Nu weet ik niet hoe dat voor ts werkt trouwens, ik ben al in amerika en doe de route via trouwen. Hele andere situatie dan ts dus.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 21:10

@bigone dankjewel voor je reactie, doet mij zeker wat !!
Wat betreft werkvergunning moet ik nog even bekijken..

@GUSTIxBILL dankjewel!! Zo zie ik het dus ook.. momenteel wil ik voor mijzelf kiezen en voor mijn eigen geluk

Ik maak het mij alleen ontzettend moeilijk nu, heb er nog eens een relatie bij met iemand uit LA aan de andere kant van het land :+ maar ik zit gelukkig nog nergens aan vast, ook niet aan Alabama en hij ook niet aan Californië (maar wie wil daar nou weg :') )
Tis dat het zo moest zijn :) <3

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:39

xTitanic schreef:
@bigone dankjewel voor je reactie, doet mij zeker wat !!
Wat betreft werkvergunning moet ik nog even bekijken..

@GUSTIxBILL dankjewel!! Zo zie ik het dus ook.. momenteel wil ik voor mijzelf kiezen en voor mijn eigen geluk

Ik maak het mij alleen ontzettend moeilijk nu, heb er nog eens een relatie bij met iemand uit LA aan de andere kant van het land :+ maar ik zit gelukkig nog nergens aan vast, ook niet aan Alabama en hij ook niet aan Californië (maar wie wil daar nou weg :') )
Tis dat het zo moest zijn :) <3


Gewoon in Alabama blijven. Dan zit je lekker bij mij 'in de buurt' en kunnen we eens buurten :o

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Juiste keuzes maken, heb het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 15:08

Haha!! Waar ga jij precies heen?

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:27

xTitanic schreef:
Haha!! Waar ga jij precies heen?


Het zuiden van Indiana op de grens met Kentucky. Zijn dochter woont in Alabama, das ongeveer 12 uur rijden.