Welke kleur zie jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:15

Ik zie geel met paarse veters.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 17:23

Gisteren was hij echt, écht, écht waar roze met wit. Vandaag is hij grijs met lichtblauw. Op dezelfde laptop, die op dezelfde plek staat. Morgen maar weer eens kijken _O-

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:33

Warboel schreef:
Trui schreef:

Volgens mij niet :n
Er is geen goed of fout, het zijn beide namen op verschillende frequenties.
Dus het ligt aan je oren of je Laurel of Yanny hoort, volgens dit artikel tenminste https://nos.nl/op3/artikel/2232059-dit- ... entje.html


Zat filmpjes online die het uitleggen die eindigen met ‘origineel zegt de persoon laurel’



Dat klopt! In de originele audio wordt 'Laurel' gezegd en niet Yanny. En dat is opzich ook wel logisch want het is een 'woord' wat is ingesproken, hoe iemand anders een bepaade frequentie hoort, zorgt ervoor dat je of het goede woord hoort of iets totaal anders :P

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:39

Bij de schoen kan ik beide zien, die vind ik niet zo gek, de jurk zie ik wit met goud ...

Maar van dat geluidsfragment word ik echt gek :=
Ik hoorde altijd alleen maar 'Laurel' en snapte er niets van dat je daar 'Yanny' in kon horen... Maar toen ik 'm daarstraks op facebook voorbij zag komen hoorde ik plots 'Yanny' en nu weer alleen maar 'Laurel' |o

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:43

Ok dus afgezien van half kleurenblind, is mijn gehoor ook niets om de oorlog mee te winnen want ik hoor met geen mogelijkheid Laurel. Of ik van alles afdek of mijn ogen dicht houd of wat dan ook, het blijft Yannie. Of meer Jenny zelfs :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:59

Jadeleigh263 schreef:
[quoe="Warboel"]
Trui schreef:

Volgens mij niet :n
Er is geen goed of fout, het zijn beide namen op verschillende frequenties.
Dus het ligt aan je oren of je Laurel of Yanny hoort, volgens dit artikel tenminste https://nos.nl/op3/artikel/2232059-dit- ... entje.html
[/qote]

Zat filmpjes online die het uitleggen die eindigen met ‘origineel zegt de persoon laurel’



Dat klopt! In de originele audio wordt 'Laurel' gezegd en niet Yanny. En dat is opzich ook wel logisch want het is een 'woord' wat is ingesproken, hoe iemand anders een bepaade frequentie hoort, zorgt ervoor dat je of het goede woord hoort of iets totaal anders :P[/quot


Inderdaad :)

Alleen je quote klopt niet :’)

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:06

Oeps ik zie het... :(:)

Via telefoon vind ik het altijd lastiger, zal proberen hem aan te passen :+


Edit: kan hem niet meer aanpassen :')

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:47


germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 08:52

Mintgroen en grijs, ik krijg er echt niets anders uit. Zo ook met die jurk, de juiste kleur heb ik nooit gezien. Kennelijk denk ik altijd op een zelfde manier. Je hebt zo ook een danseres die linksom of rechtsom draait. Die kan ik overigens wel beinvloeden.

Afbeelding

draait nu rechtsom zonder dat ik er invloed op uitoefen. Maar ik kan het linksom laten draaien. Dan moet ik me concentreren op de voet en die linksom laten draaien en dan volgt de rest ook. Duurt wel een seconde of 10-15 voordat het lukt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spinning_Dancer

en als ik het artikel lees en met een schuin oog naar de afbeelding kijk is het linksom, kijk ik direct naar de afbeelding is het rechtsom.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:04

Ik zie ze roze met wit
De jurk is wit met goud

En ik hoor Yanny met het geluidsfragment

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:10

Ik zie hier grijs met lichtblauw, die jurk zie ik als blauw en zwart en ik hoor Laurel.. (en altijd, ik heb nooit de andere optie gehoord/gezien) ik snap echt niet dat je iets anders kan zien/horen :D

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:19

Ik heb de jurk nooit anders gezien als wit met goud. En dat lukt nog steeds niet. Ook kan ik Yanny niet horen. Er is nog een site waar ze vragen om aan te geven wanneer je wel yanny of laurel hoort (door de toon iets aan te passen). Dit voor onderzoek.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:44

Ik was gisteren bij mijn familie (6 man tussen 18 en 65) dus ik dacht leuk om die experimenten eens te doen. Iedereen beweerde roze met wit te zien en iedereen hoorde duidelijk Yannie. Geen discussie dus. Nu denken ze dat het onzin is en ik ze iets wijs wilde maken :') . Mijn zus denkt dat ik half doof en blind ben :') .

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:48

Van die danseres raak ik confused :')

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:16

germie schreef:
Mintgroen en grijs, ik krijg er echt niets anders uit. Zo ook met die jurk, de juiste kleur heb ik nooit gezien. Kennelijk denk ik altijd op een zelfde manier. Je hebt zo ook een danseres die linksom of rechtsom draait. Die kan ik overigens wel beinvloeden.

[ Afbeelding ]

draait nu rechtsom zonder dat ik er invloed op uitoefen. Maar ik kan het linksom laten draaien. Dan moet ik me concentreren op de voet en die linksom laten draaien en dan volgt de rest ook. Duurt wel een seconde of 10-15 voordat het lukt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spinning_Dancer

en als ik het artikel lees en met een schuin oog naar de afbeelding kijk is het linksom, kijk ik direct naar de afbeelding is het rechtsom.



Ik dacht eerst, dat kan nooit, maar nu zie ik het inderdaad rechts om en links om. Zoooo verwarrend :')

zimbabwe

Berichten: 2313
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:22


germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:16


Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:29

Op editieNL was van de week dat de meeste jongere mensen Yenny horen en de wat oudere Laurel. Dit omdat ouderen minder goed hoge tonen horen dan jongere mensen.
Ik ben 37 en hoor Laurel.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:55

Ik ben 15 en hoor beide

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:26

Ik hoor een soort van miukte Yanny (37 hier) en de danseres kan ik beide kanten op laten draaien. Bij het brainstorm/green needle fragment hoor ik alleen green needle.

Zo bizar dit. _O-

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:53

Mag brain needle ook? Bij Laurel/Yanny hoorde ik Launny. Ik ben nu confused. :')

Maar serieus, brainstorm is eng. Als ik aan het woord brainstorm, of green needle, denk dan hoor ik het. Die brain needle was toen ik aan beide dacht. Bizar.
Laurel hoor ik het best, al wordt het Yanny als ik het geluid heel zacht zet.
En die danseres draait alle kanten op; scroll ik omlaag gaat ze links, scroll ik omhoog draait ze andersom.

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:57

Dat met Brain needle, ik liet mijn man hem luisteren zonder dat hij wist wat er gezegd kon worden. Hij hoorde een soort gebrabbel.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Welke kleur zie jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:29

Dat had ik ook bij dat Laurel/Yanny. Het was dat ik wist dat die twee dingen gehoord konden/moesten worden, maar in eerste instantie hoorde ik gewoon eest een aantal keer een rochelende haan. XD

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:42

germie schreef:
Mintgroen en grijs, ik krijg er echt niets anders uit. Zo ook met die jurk, de juiste kleur heb ik nooit gezien. Kennelijk denk ik altijd op een zelfde manier. Je hebt zo ook een danseres die linksom of rechtsom draait. Die kan ik overigens wel beinvloeden.

[ Afbeelding ]

draait nu rechtsom zonder dat ik er invloed op uitoefen. Maar ik kan het linksom laten draaien. Dan moet ik me concentreren op de voet en die linksom laten draaien en dan volgt de rest ook. Duurt wel een seconde of 10-15 voordat het lukt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spinning_Dancer

en als ik het artikel lees en met een schuin oog naar de afbeelding kijk is het linksom, kijk ik direct naar de afbeelding is het rechtsom.
wat ik ook doe; ogen dichtknijpen, vlug v de roze bewerkte schoen scrollen naar de schoen begin topic; het blijft grijs met mintgroen. De jurk blijft goud met wit zelfs nadat ik weet dat hij eigelijk zwart met blauw is https://www.bodyworlds.nl/nl/nieuws-eve ... oe-het-zit. Het geluidsfragment wat hier is geplaatst hoor ik Yannie /Jennie. De danseres kan ik wel beinvloeden door met ogen te knijpen en zowel linksom als rechtsom zien

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:43

Ik hoor telkens Jerry :') soort mix, denk ik?


Danseres draait erg makkelijk beide kanten op.