Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:48

Varanen zijn inderdaad schitterende dieren. Ik vind salvadorii net wat te lomp, mijn voorkeur gaat uit naar de kleinere slankere varanen zoals macraei, prasinus en pilbarensis. Die laatste staan toch wel hoog op de wishlist...
Alhoewel ik salvator en komodoensis ook wel gaaf vind hoor. Die laatste zijn natuurlijk gewoon heel indrukwekkend :D

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:02

Hier standaard de kat en het paard ;) Maar ook musjes/koolmeesjes en roodborstjes vind ik erg leuk. Wij hebben elk jaar een koppel mussen die in het dak nestelen. Kan er uren naar kijken als ze hun jongen aan het voeren zijn.

En stokstaartjes en pinguins vind ik erg schattig!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:04

Jeetje, wat een lastige ! Ik vind zo veel beesten leuk. Uiteraard paard, hond en kat want daar draait zo wat mijn leventje rond. Hen niet vernoemen zou niet eerlijk zijn.

Verder vind ik een jachtluipaard fascinerend. Die snelheid en elegantie <3 !

Sinds ik bultruggen en orka's in Alaska gezien heb, ontroert het me telkens opnieuw wanneer ik ze op TV zie. Die heb ik toch echt in mijn hart gesloten.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:05

Op 1: paarden
Daarna komen: ringstaartmaki’s pinguïns en katachtige. Kan uren kijken naar dieren!

Behalve spinnen. Daar ‘walg’ ik echt van.

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:05

Naast het standaard paard en dolfijn, was ik altijd gefascineerd door Okapi’s.
Heb ooit in de dierentuin de halve dag bij de Okapi’s gestaan (en de andere halve dag gezeurd dat ik ze weer wilde zien) en in Zoo Tycoon kregen ze altijd een extra groot hok :+

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:29

bontesok schreef:
sanso schreef:
Voor degene die komodo’s vet vinden. Zoek eens een Salvadorii op (krokodilvaraan in het NL)
Erg groot, en mega slim.
Ik heb er mee mogen werken en elke keer verbaas ik mij weer. Ze hebben geweldige ‘bang maak’ meganismes. Zo mooi, slim, groot, alles!
Die blik in hun ogen is echt prehistorisch, alsof je een dino voor je hebt staan.


Ik kan geen Nederlandse beschrijving van het dier vinden. Ze zijn minder groot zo te zien. Maar ook niet agressief naar de mens zo te zien aan de filmpjes? Een meneer geeft er gewoon een kippenpoten uit de hand?


Minder groot ja, maar nog zo’n 2/2,5 meter volwassen.
Ze zijn niet persé agressief maar wel uitkijken. Ze zijn razend snel (een keer knipperen met je ogen en ze staan voor je) en als ze je hebben dan ben je echt de sjaak. Op de tweede foto die ik poste (van Quolibet die heeft er nu 3 of 4 zitten) zie je een rode substantie in zijn mond. Dit is dreigen, alsof het bloed is maar het is gif.
Zo ziet de schedel eruit;
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:32

Fenrir schreef:
Varanen zijn inderdaad schitterende dieren. Ik vind salvadorii net wat te lomp, mijn voorkeur gaat uit naar de kleinere slankere varanen zoals macraei, prasinus en pilbarensis. Die laatste staan toch wel hoog op de wishlist...
Alhoewel ik salvator en komodoensis ook wel gaaf vind hoor. Die laatste zijn natuurlijk gewoon heel indrukwekkend :D


Salvator vind ik juist lompe dieren :') behalve de komainis :~
Ik vind zelf Doreanus, Rudicollis en de Indicus (laatste van dit rijtje zelf gehad) ook erg tof!
Maar salvadorii blijft voor mij echt top of the list. Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik ze up close and personal ken :j

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:44

Naast het paard en hond ben ik als kind altijd gek geweest op lamas. En ik vind ze nog geweldig, ze zijn zo leuk en komisch :D

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:49

Ik hield vroeger altijd steevast vol dat ik walrussen trainer wilde worden.
We waren op schoolreisje naar het Dolfinarium geweest, en iedereen wilde dolfijnen trainer worden, maar ik niet :D

Ik vind walrussen nog steeds machtig mooie beesten <3

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:03

Veraaaaah schreef:
Behalve spinnen. Daar ‘walg’ ik echt van.

Zonder gekheid; verdiep je eens in spinnen, er zijn zoveel prachtige en interessante soorten van!
Hier een van de vele bewijzen voor die stelling, zeg nou zelf; https://www.google.is/url?sa=t&source=w ... Dmi_FirHSh

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:05

sanso schreef:
Fenrir schreef:
Varanen zijn inderdaad schitterende dieren. Ik vind salvadorii net wat te lomp, mijn voorkeur gaat uit naar de kleinere slankere varanen zoals macraei, prasinus en pilbarensis. Die laatste staan toch wel hoog op de wishlist...
Alhoewel ik salvator en komodoensis ook wel gaaf vind hoor. Die laatste zijn natuurlijk gewoon heel indrukwekkend :D


Salvator vind ik juist lompe dieren :') behalve de komainis :~
Ik vind zelf Doreanus, Rudicollis en de Indicus (laatste van dit rijtje zelf gehad) ook erg tof!
Maar salvadorii blijft voor mij echt top of the list. Maar misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik ze up close and personal ken :j


Ik vind de kop van salvadorii gewoon echt niet mooi. Te lomp met zo'n grote neus. Maar dat zal ook smaak zijn :D
Ooit als ik de ruimte heb wil ik graag een mooi woestijnterrarium met pilbarensis.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:11

sanso schreef:
denk dat een stel mussen en kraaien geen volle zalen zullen trekken hihi

Afbeelding

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:26

Prairiehondjes <3

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:40

Kuggur schreef:
Veraaaaah schreef:
Behalve spinnen. Daar ‘walg’ ik echt van.

Zonder gekheid; verdiep je eens in spinnen, er zijn zoveel prachtige en interessante soorten van!
Hier een van de vele bewijzen voor die stelling, zeg nou zelf; https://www.google.is/url?sa=t&source=w ... Dmi_FirHSh


Wat mooi!

Nu, het zijn mijn favorieten niet hoor maar ik zet ze wel netjes buiten wanneer ik ze in huis aantref. Mijn pantoffel kan ik er niet opzetten

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:48

Hier al 8 jaar hetzelfde; Paard en Hamsters!
Mam vind het maar een rare combi, maar ik vind het héérlijk 3 hamsters op m'n kamer! Ik kijk altijd voor ik ga slapen hoe ze lopen te rennen in hun radjes, kan écht niet zonder ze! En ik weet niet wat ik zonder Anastasia moet, paarden zijn letterlijk m'n leven!

Vroeger zei ik ook vaak leeuw, naast dat het m'n sterrenbeeld is vond(vind) ik het natuurlijk prachtige beesten! Ja, voor leeuwen blijf ik ook een zwak hebben! O:) .

Ik heb heel m'n leven katten én honden gehad, en zal ze later ook nemen. Maar, tja, ik weet niet het zijn gewoon niet mijn favo dieren? Nooit geweest btw. Leuk topic trouwens! :):)

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:44

Al sinds jongs af aan paardengek, hondengek, kattengek.. Eigenlijk heel veel dieren die ik leuk vind.

Maar ik ben ook al zo lang als ik me kan herinneren helemaal obsessed met Killerwhales, oftewel de Orca, en dat is wel een understatement haha. Ik voel gewoon een enorm sterke connectie met deze dieren en heb zoveel respect voor ze en kan echt een hele essay schrijven over Waarom ik zo gek ben van deze dieren. Zo bijzonder zijn ze!

Mijn nummer 1 op de bucketlist is dan ook om deze prachtige dieren ooit eens in het wild te mogen zien - het liefst dmv kayaking in Canada ofzo.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:53

Ik was als kind helemaal gek van krokodillen :+ Vraag me echt af waar die liefde vandaan kwam, ze zijn toch niet bepaald knuffelig.

En nu... vind ik heel veel dieren wel leuk. Ik ben niet echt van de reptielen, maar alle grote zoogdieren vind ik eigenlijk wel fascinerend. Ik was als een kind zo blij op safari in Zuid-Afrika :D

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:34

Hmm, even denken. Als kind zei ik denk ik paard, hond, kat of konijn.. Inmiddels vind ik wel meer gaaf.

Na mijn verblijf in Afrika ben ik gek op giraffes, olifanten en kudu's - die laatste vanwege hun fantastische gewei dat zo gedraaid is dat alle takken naar buiten worden geduwd en niet tegen hun hoofd komen of in hun gewei verstrikt raken. Ook hyena's zijn heel vermakelijk om naar te kijken en bijzonder intelligent. Als roofdieren komen ze als een van de besten uit de bus, boven leeuw en luipaard.

Kudu (geen eigen foto)
Afbeelding


Sommige dieren vind ik niet 'favoriet' vanwege het knuffelgehalte, maar omdat ze superfascinerend zijn, zoals slakken vanwege hun interessante anatomie; maar vooral de Glaucus atlanticus. Zijn prooi is het Portugees oorlogsschip (en andere neteldieren, en zichzelf) en hij is immuun voor hun gif, dat hij vervolgens wel opslaat om zelf te gebruiken. Daarnaast drijft hij ook nog én is hij/zij/het hermafrodiet, maar dat zijn heel veel slakken.

Afbeelding

Verder vind ik slakken overigens heel eng :+ Maar deze is zo supermooi.

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:30

Als kind wisselde ik zo'n beetje elke maand van lievelingsdier. :') De Okapi heeft mij best lang gefascineerd , zou nogsteeds graag een keer okapi's willen zien.

Nu ben ik helemaal weg van zeezoogdieren, met name dolfijnen. Orka's vind ik interresasant en bijzonder, maar toch heeft de tuimelaar dolfijn een speciaal plekje bij mij. <3

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:13

Fenrir schreef:
LaCiega schreef:
vroeger wolven, nu voornamelijk tenreks :Y)


Hé leuk, zoveel mensen die tenreks überhaupt kennen kom je niet tegen :D wat is je favoriete soort?


Vet late reactie :o sorry.
Nee inderdaad! niemand kent die beestjes. Ik vind het echt zo bijzonder hoe ze in principe de plaats van andere dieren die ontbreken hebben overgenomen in het ecosysteem. Al die eigenschappen die kenmerkend zijn voor andere dieren (stekels voor egels bv) die opeens terugkomen in de tenrek.

Ik vind het heel erg moeilijk om te bedenken welke ik het leukst vind. Vind de gestreepte laagland wel het bijzonderst denk ik. Het enige zoogdier dat door het tegen elkaar aanwrijven van lichaamsdelen geluid maakt wat insecten ook vaker doen (althans voor zover voor mij bekend).

Hoop later het geluk te hebben een fokker tegen te komen en me er ook daadwerkelijk in te kunnen verdiepen en mogelijk een in huis te halen. Vind het zo jammer dat er zo weinig informatie over beschikbaar is.

Zie nu trouwens toevallig dat ik ook eens in jouw topic heb gereageerd! :D Wat een prachtige beestjes zijn het. Echt heel gaaf om ze zo een beetje te kunnen volgen via jouw topics

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 17:30

Oeh die is nog best moeilijk, vroeger altijd steevast paard en dat blijft ook een beetje zo.

Maar ik ben ook echt gefascineerd door wolven, hoe die hele ecosystemen kunnen beïnvloeden.
Verder zijn giraffen, elanden, rendieren, tijgers en zebra 's echte favorieten. Ooit wil ik nog eens een giraf voeren

Verder vind ik bijna alle dieren wel wat hebben, in de dierentuin ben ik zo de hele dag zoet tot frustratie van mijn zus :'). Behalve insecten en dan vooral spinnen, dan ben ik echt weg.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:47

LaCiega schreef:
Vet late reactie :o sorry.
Nee inderdaad! niemand kent die beestjes. Ik vind het echt zo bijzonder hoe ze in principe de plaats van andere dieren die ontbreken hebben overgenomen in het ecosysteem. Al die eigenschappen die kenmerkend zijn voor andere dieren (stekels voor egels bv) die opeens terugkomen in de tenrek.

Ik vind het heel erg moeilijk om te bedenken welke ik het leukst vind. Vind de gestreepte laagland wel het bijzonderst denk ik. Het enige zoogdier dat door het tegen elkaar aanwrijven van lichaamsdelen geluid maakt wat insecten ook vaker doen (althans voor zover voor mij bekend).

Hoop later het geluk te hebben een fokker tegen te komen en me er ook daadwerkelijk in te kunnen verdiepen en mogelijk een in huis te halen. Vind het zo jammer dat er zo weinig informatie over beschikbaar is.

Zie nu trouwens toevallig dat ik ook eens in jouw topic heb gereageerd! :D Wat een prachtige beestjes zijn het. Echt heel gaaf om ze zo een beetje te kunnen volgen via jouw topics


Vervolgens een late reactie van mijn kant :')

De gestreepte zijn idd apart. Wel lastiger te houden (geen beginnerssoort) en bijna allemaal wildvang. Hoop ze ook ooit nog te kunnen houden maar er is zo moeilijk aan te komen zeker als je liever geen wildvang hebt.

Ik heb momenteel weer een nestje, mensen zijn altijd welkom voor informatie of als ze ze eens in het echt willen zien hoor!

Zelf heb ik mijn hart verloren aan de gewone tenrek, fantastische soort <3

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:25

Naast natuurlijk paard en hond; otters en wasberen! <3 <3
Heb met ze gewerkt in een dierentuin en ben daar helemaal verzot op ze geraakt.

Maar vind héél veel dieren fantastisch. Alleen spinnen, slangen en prikkende insecten heb ik echt een enorme afkeer van.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Lievelingsdieren van kinderen van 0 tot 100 ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:37

Pelikanen <3

LaCiega

Berichten: 1070
Geregistreerd: 17-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:50

Fenrir schreef:
LaCiega schreef:
Vet late reactie :o sorry.
Nee inderdaad! niemand kent die beestjes. Ik vind het echt zo bijzonder hoe ze in principe de plaats van andere dieren die ontbreken hebben overgenomen in het ecosysteem. Al die eigenschappen die kenmerkend zijn voor andere dieren (stekels voor egels bv) die opeens terugkomen in de tenrek.

Ik vind het heel erg moeilijk om te bedenken welke ik het leukst vind. Vind de gestreepte laagland wel het bijzonderst denk ik. Het enige zoogdier dat door het tegen elkaar aanwrijven van lichaamsdelen geluid maakt wat insecten ook vaker doen (althans voor zover voor mij bekend).

Hoop later het geluk te hebben een fokker tegen te komen en me er ook daadwerkelijk in te kunnen verdiepen en mogelijk een in huis te halen. Vind het zo jammer dat er zo weinig informatie over beschikbaar is.

Zie nu trouwens toevallig dat ik ook eens in jouw topic heb gereageerd! :D Wat een prachtige beestjes zijn het. Echt heel gaaf om ze zo een beetje te kunnen volgen via jouw topics


Vervolgens een late reactie van mijn kant :')

De gestreepte zijn idd apart. Wel lastiger te houden (geen beginnerssoort) en bijna allemaal wildvang. Hoop ze ook ooit nog te kunnen houden maar er is zo moeilijk aan te komen zeker als je liever geen wildvang hebt.

Ik heb momenteel weer een nestje, mensen zijn altijd welkom voor informatie of als ze ze eens in het echt willen zien hoor!

Zelf heb ik mijn hart verloren aan de gewone tenrek, fantastische soort <3



Omg, waarom wist ik dat niet eerder! Zijn ze allemaal al gereserveerd?