Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 09:05

Goeiemorgen!

Alvast mijn excuses indien mijn verhaal enigszins warrig is, maar ik werd een kwartier geleden bruut uit mijn slaap gehaald door meneer de postbezorger. En dat is meteen de clou van het verhaal. :+ De beste man had namelijk een pakketje bij zich en ik had niets besteld. 'een pakketje voor Moederdag', luidde de mededeling. Nu ben ik een 21-jarige studente en geen moeder dus dat vond ik al wel opvallend :') Maar afijn, nog half-slapend heb ik het geheel aangenomen en al slaapwandelend terug gegaan naar mijn kamer. Daar heb ik het schitterende vaasje rode rozen en langwerpige doos - wat verdacht veel op een wijnverpakking leek - van zijn verpakking ontdaan.

En er hing een kaartje aan van de afzender.

Het was een ontzettend lief kaartje van een vriend en tevens huisgenoot van mij, waaruit dus blijkt dat hij in mij meer ziet dan enkel een huisgenoot en vriendschappelijke vriendin. Toen ik hier in het begin kwam wonen kreeg ik dit idee ook al maar toen heb ik hem een keer echt afgewezen toen hij een move maakte en sindsdien dacht ik dat het duidelijk was waar we stonden. Te meer omdat hij laatst nog vertelde vrijdag een date te hebben met een ander...

De rozen, de wijn, het kaartje; overal is goed over nagedacht en ik vind het zo'n ontzettend lief gebaar. Maar je voelt 'm al aankomen :o Het gevoel is niet wederzijds. En dat moet ik hem op de 1 of andere manier gaan vertellen... Dat is dus wat ik jullie wil vragen: hoe ga ik aan hem duidelijk maken dat ik zijn presentje ontzettend waardeer maar dat het gevoel écht niet wederzijds is, zodanig dat ik hem niet kwets? -O-

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:08

Wat lief, maar ook moeilijk voor jou! Ik denk dat hij sowieso wel gekwetst gaat zijn , maar beter dat dan dat je hem valse hoop geeft. Ik zou dus zeggen dat je zijn actie erg waardeert maar dat het gevoel niet wederzijds is...

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:20

Ik zou 't niet te veel inpakken om het niet te hard aan te laten komen. Als je dat doet, wek je misschien hoop. Ik zou gewoon zeggen wat je zelf al typt, dat is echt wel duidelijk en vriendelijk genoeg. :j
Laatst bijgewerkt door Bunn op 13-05-18 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:22

Haha, op moederdag :+ Ik ga mee met de anderen; liever eerlijk zodat hij het van zich af kan zetten, dan hem valse hoop geven. Ik vind het wel stoer dat hij het probeert!

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:33

Apart.. was hij valentijnsdag vergeten? :+

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 09:58

Precies zoals je het hier typt, lijkt me prima toch? Ben je eerlijk en duidelijk, maar niet te hard.

En op moederdag vind ik ook wel een aparte ja, maar dat terzijde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 10:17

Gewoon wat je al bijna tikt:
Ik waardeer het ontzettend, ik zie dat je moeite hebt gedaan, dank je wel daar voor. Maar de gevoelens die jij voor mij hebt, heb ik niet voor jou.

Als het andersom was zou jij zelf toch ook het eerlijke antwoord willen ipv iets waar je nog (zinloze) hoop bij kunt houden?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 10:46

Bedankt voor jullie tips! Daar ben ik enorm mee geholpen :) Gelukkig vinden jullie het niet te bot als ik het breng zoals wat ik in de OP schreef. Ik ga denk ik zo maar even aanbellen, de fles wijn teruggeven en dan zeggen dat ik niet voor hem voel wat hij voor mij voelt. En ik denk ook vragen waar hij het idee van heeft gekregen dat dat anders zou zijn zodat ik dat in het gevolg anders kan doen. Want we spreken wel af en toe eens af om bijvoorbeeld een dagje naar Maastricht te gaan of een ijsje te eten. Als vrienden, dacht ik, maar misschien heeft hij dat anders opgevat dan wat mijn intentie was :=

Jullie hebben helemaal gelijk, ik zou ook willen dat iemand duidelijk doch vriendelijk zou zijn! Beter dat, dan doelloze hoop blijven houden.

De timing vond ik idd zeer apart :+ Ik heb nog láng geen kinderplannen :')

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 11:12

UMayDream schreef:
De timing vond ik idd zeer apart :+ Ik heb nog láng geen kinderplannen :')

Hij wel. Met jou. :+

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 11:53

Blijkbaar _O- _O- *begint met hard wegrennen*

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:27

Je zou het haast gaan denken :')

Anoniem

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:29

Ach, jullie wonen al samen... Hoe groot is de stap nou? :D

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:34

Palmera schreef:
UMayDream schreef:
De timing vond ik idd zeer apart :+ Ik heb nog láng geen kinderplannen :')

Hij wel. Met jou. :+

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:42

Palmera schreef:
UMayDream schreef:
De timing vond ik idd zeer apart :+ Ik heb nog láng geen kinderplannen :')

Hij wel. Met jou. :+


Hahahaha ja hier moest ik ook al aan denken, om te gieren dit!!! _O-

Ik zou gewoon zeggen, hey, superlief van je kadotjes, maar het gaat tussen ons niks worden. Mannen hebben duidelijkheid nodig. Niet gaan verpakken, gewoon zeggen waar het op staat.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:15

En niet te lang mee wachten natuurlijk, hij zit nu enorm in de rats over jouw reactie :(:)

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:20

Ja moeilijk. Heb ook weleens zoiets gehad. Daarna nog een tijd gewoon vriendschappelijk met elkaar om gegaan maar het wordt toch ongemakkelijk dan.
Ik vroeg me ook af of ik dan teveel gelachen heb ofzo of iets anders deed wat hem die intentie gaf. Maar ik denk niet dat het aan jou ligt. Gewoon eerlijk zijn is het beste.
Ik vind Moederdag wel een hele rare dag trouwens om dit te doen.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 14:26

culaccino schreef:
Ach, jullie wonen al samen... Hoe groot is de stap nou? :D


_O- _O- ja, van huisgenoten naar getrouwd met kids, kan best :')

Suzanne F. schreef:
Ja moeilijk. Heb ook weleens zoiets gehad. Daarna nog een tijd gewoon vriendschappelijk met elkaar om gegaan maar het wordt toch ongemakkelijk dan.
Ik vroeg me ook af of ik dan teveel gelachen heb ofzo of iets anders deed wat hem die intentie gaf. Maar ik denk niet dat het aan jou ligt. Gewoon eerlijk zijn is het beste.
Ik vind Moederdag wel een hele rare dag trouwens om dit te doen.


Dat dacht ik dus ook, ik ben van mezelf een vrolijk en vriendelijk type dus wie weet heeft 'ie dat verkeerd opgevat. Toch vind ik het een aparte actie aangezien ik verder helemaal geen moves heb gemaakt of wat dan ook en hem zelfs al een keer heb afgewezen :+ En dan ook nog op Moederdag inderdaad :=


Ik ga 's kijken of hij thuis is, straks een update!



Edit: ik vreesde er al voor, hij is nog niet thuis van Maastricht (waar hij heen was voor Moederdag notabene) -O- en ik moet straks werken.. Ik wil hem niet te lang in spanning laten zitten, zal ik dan maar een appje sturen? :\

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:32

Ben benieuwd! Veel succes

Edit:
Misschien fijner als je het in persoon laat weten. Dan ben je er ook zeker van dat het niet verkeerd kan over komen.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:36

OMG ook echt op moederdag (hint? :') ) Ik zou gewoon naar hem toelopen en heel duidelijk zijn, geen doekjes om winden.
Kwetsen doet het hem toch wel, of je wil of niet.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:37

Gewoon op een zuipen zetten met de wijn en het voorval zo snel mogelijk vergeten _O-
Als hij je dan iets vraagt kun je in alle eerlijkheid zeggen dat je niet weet waar het over gaat :))

Zonder ongein;
Ik denk dat je het beste even kan wachten tot je hem face to face ziet. App is handig voor even snel iets tussendoor, maar je moet hem (weer) duidelijk maken dat het écht niet wederzijds is. Dat kunnen toch delicate onderwerpen zijn waarbij je het beste face to face over kan praten. Ik heb ook altijd het idee dat face to face net even wat duidelijker is. Hopelijk komt de boodschap eens over bij hem :j

Foaly

Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:48

Da's ook niet handig, zo'n actie en dan naar Maastricht vertrekken... straks was je wel helemaal wild voor 'm geweest, en had ie daar mooi gezeten :')

Ik zou ook gewoon wachten tot ie weer terug is, en het niet via de app doen. Al is het alleen maar om het echt goed duidelijk te laten doordringen, want via de app is dat toch lastiger.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:51

Zou er in elk geval geen verhaal van maken. Gewoon duidelijk zijn. ''Joh....ik had je een tijd geleden verteld dat ik niet meer dan vriendschappelijke gevoelens heb toch? Ik weet daarom niet zo goed wat ik met deze wijn etc moet dus ik geef je deze terug. Ik zie je alleen als een vriend en niet meer''. Ofzoiets.

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 15:37

Bedankt voor jullie tips!! Het moet inderdaad duidelijk overkomen en ik ben daarin nog wel eens te aardig. Maar jullie raad is super, ik zal morgen nog eens bij hem aanbellen en hem zonder boe of bah zeggen waar het op staat. Wel zo fijn voor ons allebei om nu dan écht duidelijk te zijn over waar we staan (en waar vooral niet).

Foaly schreef:
Da's ook niet handig, zo'n actie en dan naar Maastricht vertrekken... straks was je wel helemaal wild voor 'm geweest, en had ie daar mooi gezeten :')

Ik zou ook gewoon wachten tot ie weer terug is, en het niet via de app doen. Al is het alleen maar om het echt goed duidelijk te laten doordringen, want via de app is dat toch lastiger.


Ja, sta je dan met je hartstochtelijke gevoelens, helemaal alleen -O- Al had het wel de spanning verhoogd als het wél wederzijds was geweest <<)

Tigress schreef:
Gewoon op een zuipen zetten met de wijn en het voorval zo snel mogelijk vergeten _O-
Als hij je dan iets vraagt kun je in alle eerlijkheid zeggen dat je niet weet waar het over gaat :))

Zonder ongein;
Ik denk dat je het beste even kan wachten tot je hem face to face ziet. App is handig voor even snel iets tussendoor, maar je moet hem (weer) duidelijk maken dat het écht niet wederzijds is. Dat kunnen toch delicate onderwerpen zijn waarbij je het beste face to face over kan praten. Ik heb ook altijd het idee dat face to face net even wat duidelijker is. Hopelijk komt de boodschap eens over bij hem :j


Verleidelijk, maar waarschijnlijk niet handig _O-

Sophie1999xx schreef:
Ben benieuwd! Veel succes

Edit:
Misschien fijner als je het in persoon laat weten. Dan ben je er ook zeker van dat het niet verkeerd kan over komen.


Om die reden doe ik het inderdaad liever face to face. Dan maar even wachten tot morgen helaas.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:40

Hij zal hoe dan ook gekwetst worden, aar dat is even niet waar je over na moet denken. Probeer het sowieso vriendelijk te brengen maar je kan er gerust bij vertellen dat je het eerder al hebt aangegeven

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Raad nodig! Een mysterieus pakketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:54

Ach kom.Leuk toch om cadeautjes van aanbidders te krijgen.Ga gewoon gezellig met elkaar om,maar wees duidelijk als hij over een grens wil gaan.Stel dat je een filmster was,dan zouden fans dagelijks geschenken laten bezorgen.Die ontvang je dan blij,want het is toch fijn leuk gevonden te worden.