Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:07

xSCWx schreef:
Jullie brengen het slechte in me naar boven _O-
Ik heb nu maar gewoon heel nors gezegd, wil je het nou nog hebben want dan verstuur ik het zometeen.
Zegt ze ja, ik heb gelijk het geld overgemaakt (hou je vast) €1,05 _O-
Over mijn preek of ze in de supermarkt ook naar beneden afrond reageerde ze niet. Ik lig echt in een deuk hier :')


Ook echt €1,05 overmaken :')

Zij vindt jou dus echt heel gierig _O-

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:10

Je zou inderdaad haast denken dat ze meeleest en dit gewoon doet zodat ik een leuk verhaal hier kan vertellen :') maar het ging via Facebook dus ik denk het niet. Ik verstuur het pakket zometeen, dan ben ik er ook weer vanaf.
Zal ik nu €0,10 overmaken omdat het teveel is? Met de opmerking: voor een snoepje _O-
Of €0,08, en dan erbij zetten: €0,02 hou ik voor de moeite :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:32

Ik had laatst iets gekocht via marktplaats, 16 eu excl verzendkosten, 3,90. Ik maak dan ook gewoon 20 euro over... Kreeg dag erna een berichtje dat het verzenden toch 6,90 was, of ik nog 3 euro wou overmaken. Heb toen gezegd dat ik het teveel vond en mijn geld terug gevraagd. "Kinderachtig, voor die paar euro's".

Ja meneer, dat vind ik nou ook. ;) :+

Met die 3 euro erbij was het nog maar 7 euro minder dan de nieuwprijs, en had nog nagevraagd of het wel echt door de brievenbus zou passen.. Was een dik boek.
Als ie had gevraagd de extra verzendkosten te delen dan had ik het nog best willen doen. :+

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:32

Ik zou wel die 10 ct terugstorten. Anders is het verhaal nog niet klaar ;)

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:08

Hahaha jeetje, dat soort mensen kan ik ook echt niet tegen.
Heb nu ook contact gehad met zo iemand.
Heb mijn konijntje enkele weken terug in laten slapen, maar had net 2 nieuwe pakken knaagsticks gekocht, 8 doosjes knaagdiergras en een zak kruiden hooi. Nieuwprijs bij elkaar zit je denk maar zo op €30 euro, alles was ook gewoon nog in gesloten verpakkingen, maar ik wou er gewoon snel iemand anders blij mee maken, zonder konijnen kan je er toch niks meer mee.
Dus te koop gezet voor een 10tje, reageert er iemand: Ja ik wil het echt heel erg graag hebben, maar wel voor maximaal €8 euro :')
Die €2 euro boeit mij echt niet, maar gewoon uit principe wou ik eigenlijk nee zeggen :')

word zo moe van mensen die van iets dat al heel goed koop is, toch nog even 1 of 2 euro af proberen te werken, want anders is het ineens te duur en hoef ik het niet meer .. :+ En dan ook nog een hele discussie aan gaan of een zielig verhaal op hangen :roll:

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:50

Ik was net ook gierig aldus de dakloze/junk die mij om 3,50 kwam vragen op straat. Ik gaf aan dat ik hard genoeg werk voor mijn geld dus het niet zomaar weg ga geven. Toen was ik een gier en ik zou ook wel op Wilders stemmen. Dat eerste kon ik nog volgen, het tweede niet want meneer was gewoon Nederlands :=

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:12

Ik had vanmiddag ook een gierige gebeurtenis. Boodschappen doen in een dorp verderop en moest echt waanzinnig nodig plassen. Er is zowaar een openbaar toilet, waar je 50 cent in de deur gooit waarna je er in kan. Toen ik weer naar buiten kwam had ik een botsing met een oude dame. Vroeg me af waarom iemand in hemelsnaam op de drempel ging staan wachten, tot ze de deurklink gauw uit m'n hand trok zoat de deur niet in het slot kon vallen. Scheelde haar maar mooi weer 50 cent. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:24

Vind het overigens ook wel gierig dat de supermarkt er 50 cent voor vraagt. :')

Sowieso een hekel aan, het is 2018, ik heb nooit cash op zak. Ik pin alles.

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:27

Sommige wc`s zijn zelfs al 80 of 90 cent. Moet helaas nogal vaak als ik 6 uur per dag reis. Tikt wel lekker aan zo :=

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:32

Bedrijven die geld vragen voor toiletten zijn pas gierig.

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:56

Och ik weet niet. Ik vind het inderdaad vrij veel geld, maar dat het niet gratis is snap ik wel. Iemand moet die dingen schoonmaken, zeep/toiletpapier aanvullen, water en elektriciteit zijn ook niet gratis...
Al moet ik zeggen dat ik op bijvoorbeeld festivals ook wel zo iets heb van 'Goh, elke plas 50 cent?' Voor mij is dat niet erg (hoef bijna nooit) maar de tante waarmee ik nog wel eens op pad ben loopt van w.c. naar w.c. Dat tikt idd lekker aan. XD

Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:43

Mars schreef:
Ik was net ook gierig aldus de dakloze/junk die mij om 3,50 kwam vragen op straat. Ik gaf aan dat ik hard genoeg werk voor mijn geld dus het niet zomaar weg ga geven. Toen was ik een gier en ik zou ook wel op Wilders stemmen. Dat eerste kon ik nog volgen, het tweede niet want meneer was gewoon Nederlands :=



Toen ik nog in Antwerpen woonde vroegen ze standaard om 2 euro. Nooit gegeven maar wel eens een koffie of sigaret. Voelde voor mij nuttiger, voor hun vast niet vrees ik

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:47

Hahahaha xSCWx, wat een soap :+

Ik zat elke dag in de trein met een schooier toen ik nog geen auto had.
“Ik ben dakloos, heb je wat kleingeld voor mij?” Maar dan wel in z’n stinkend dure Ajax-trainingspak op nieuwe Airmax in een paar minuutjes vijf peuken wegpaffen op het perron... Ja, dan ben ik gierig ja. Ik werk voor m’n geld, dat kun jij vast ook :Y)

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:55

julius_juut schreef:
Ik had vanmiddag ook een gierige gebeurtenis. Boodschappen doen in een dorp verderop en moest echt waanzinnig nodig plassen. Er is zowaar een openbaar toilet, waar je 50 cent in de deur gooit waarna je er in kan. Toen ik weer naar buiten kwam had ik een botsing met een oude dame. Vroeg me af waarom iemand in hemelsnaam op de drempel ging staan wachten, tot ze de deurklink gauw uit m'n hand trok zoat de deur niet in het slot kon vallen. Scheelde haar maar mooi weer 50 cent. :+

Of ze had gewoon geen kleingeld bij zich? Zo heb ik eens bij een tankstation gestaan met zo’n 50 cent too-the-Loo wc, ik moest zo nodig dat ik het zowat ik mijn broek deed. Geen kleingeld bij me dus 50 cent pinnen bij de kassa. Gelukkig geen rij maar in mijn haast trek ik de pinpas er te snel uit waardoor de transactie werd afgebroken :roll: dus nog eens opnieuw, eindelijk 50 cent krijgen en naar de wc rennen om dan vervolgens even niks te kunnen omdat je het zo hard hebt opgehouden dat er een soort blokkade op staat _O- wat had ik toen graag bij iemand de deur open kunnen trekken om achteraf te betalen :')

De dame van vanmiddag zei wel bedankt toen ik de foto van de track en trace code had gestuurd, eerste normale wat ze zei :Y)
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 16-08-18 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:55

Och zo kregen wij altijd briefjes in de trein. groepje buitenlanders (mensen spraken geen Nederlands) hadden dan briefjes gemaakt in hun eigen taal, daar google vertalen overheen gegooid en die deelde ze dan uit in de trein.
Of wij even geld wouden geven omdat ze arm zijn. Daar kwam het op neer.. En dan 10 minuutjes later weer langs komen en de hand op houden..
Ik gaf gewoon altijd het briefje weer terug in de hand :+

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:18

Dani199764 schreef:
Och zo kregen wij altijd briefjes in de trein. groepje buitenlanders (mensen spraken geen Nederlands) hadden dan briefjes gemaakt in hun eigen taal, daar google vertalen overheen gegooid en die deelde ze dan uit in de trein.
Of wij even geld wouden geven omdat ze arm zijn. Daar kwam het op neer.. En dan 10 minuutjes later weer langs komen en de hand op houden..
Ik gaf gewoon altijd het briefje weer terug in de hand :+


Dat is niet gierig.

Er zijn veel problemen met deze vorm van georganiseerde criminaliteit. Heb die lui met die zakdoekjes wel eens uit een Audi zien stappen voor ze zwart gingen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:18

Veulen84 schreef:
Bedrijven die geld vragen voor toiletten zijn pas gierig.


Nou nee.. als ik van mijn vriendin hoor hoe ze soms de toiletten aantreft in de winkel waar zij werkt.. te ranzig voor woorden..

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:33

Luxorvalkje schreef:
Dani199764 schreef:
Och zo kregen wij altijd briefjes in de trein. groepje buitenlanders (mensen spraken geen Nederlands) hadden dan briefjes gemaakt in hun eigen taal, daar google vertalen overheen gegooid en die deelde ze dan uit in de trein.
Of wij even geld wouden geven omdat ze arm zijn. Daar kwam het op neer.. En dan 10 minuutjes later weer langs komen en de hand op houden..
Ik gaf gewoon altijd het briefje weer terug in de hand :+


Dat is niet gierig.

Er zijn veel problemen met deze vorm van georganiseerde criminaliteit. Heb die lui met die zakdoekjes wel eens uit een Audi zien stappen voor ze zwart gingen rijden.


Als je ze ziet mag je dit aangeven bij de conducteur. Ik zat een keer in de trein en een vrouw die dat ook deed werd super opdringerig.
Ze ging wel met een boete de trein uit.

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:52

Relaxed schreef:
Veulen84 schreef:
Bedrijven die geld vragen voor toiletten zijn pas gierig.


Nou nee.. als ik van mijn vriendin hoor hoe ze soms de toiletten aantreft in de winkel waar zij werkt.. te ranzig voor woorden..

Ik heb de stront gezien waar je het niet voor kan stellen dat men dat doet. in het verleden van mijn winkel tijd.. dus ik begrijp bedrijven wel

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 07:51

Citaat:
Als je ze ziet mag je dit aangeven bij de conducteur. Ik zat een keer in de trein en een vrouw die dat ook deed werd super opdringerig.
Ze ging wel met een boete de trein uit.


Ja dit is wel al zo'n 3 jaar terug... Kort daarna kon ik een auto aanschaffen gelukkig _/-\o_
Er werd vaak melding van gemaakt, maar op dat station zaten er veel. Voor het station werd gebedeld, op het station en in de trein liepen vaak meerdere jongens/meisjes rond.

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:00

Ik was zelf pas ook heel gierig :+
Bij een camping in Slovenië moest ik 49,98 betalen. Ik geef een briefje van 50 en zeg dat het zo goed is. Zegt de campingmedewerker heel sarcastisch terwijl ik wegloop: Wauw 2 cent fooi!
Ik wilde helemaal geen fooi geven, want het was geen fijne camping. Ik wilde gewoon geen 2 cent terug. Had bijna de neiging om die 2 cent terug te vragen.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:05

Haha dat is ook erg zeg, klinkt inderdaad niet als een fijne camping als ze zo reageren :+

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:20

Wow denk dat ik dat gedaan had ook nog }:)
Met de mededeling erbij dat customer service belangrijk is op een camping <<)

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:38

Daantj__ schreef:
Ineke2 schreef:
Heb een tijd bij een manege gereden waar je dan niet je eigen fles drinken en eventueel een boterham of iets mocht nuttigen. Alleen daar gekochte spullen mocht je daar binnen opeten en drinken.

Dan ben ik wellicht maar gierig... heb er daardoor dus gewoon nooit iets gedronken of gegeten binnen. Uit principe :Y)


Dat is bij de meeste sportkantines toch wel zo. En eigenlijk snap ik het wel. Zo kantine wordt ook niet gratis draaiende gehouden. Daar zijn ook kosten mee gemoeid zoals g/w/l, personeel, schoonmaak, onderhoud etc. Dus dat dat bij een manege zo is waar je wekelijks een lesje komt nemen snap ik het wel. Is bij de voetbalkantines ook zo. Je flesje water kan je daarbuiten ook wel drinken.


Op mijn club heet de kantine zelfs 'sociëteit", maar echt geen probleem als je daar eigen eten of drinken meeneemt :j
Sommigen nemen zelfs hele taarten mee als ze jarig zijn geweest..

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:36

Relaxed schreef:
Veulen84 schreef:
Bedrijven die geld vragen voor toiletten zijn pas gierig.


Nou nee.. als ik van mijn vriendin hoor hoe ze soms de toiletten aantreft in de winkel waar zij werkt.. te ranzig voor woorden..


Door te betalen wordt het toilet niet schoner hoor. Ik was vorige week in een tankstation en moest 50 cent betalen om via zo'n draaihek de wc in te kunnen. Nou, wat was die wc vies. Toiletpapier op de natte vloer, gebruikt maandverband op de grond, pot smerig, bril vies.

Geen zeep of handdoekjes bij de vuile wastafel. Echt hoor, in de tijd van de schoteltjes en kwartjesmevrouwen waren de toiletten heel veel schoner.