Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 01:13

Niets mis mee hoor Nadia!


oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:57

Zuchini schreef:
En opnieuw 40 minuten rijden is gratis? ;)

Wel als het bedrijf werkt met bezorgers die per bezorging worden betaald in plaats van per uur (vaak ook nog via een zzp-constructie).

Schoentje, kerstmuts en [o]

Milan_lover

Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 10:27

Ik heb ook wel eens een keer pizza besteld waarbij ik het geld niet gepast in huis had. Omdat mijn vriend nog wel eens wat extra's wil weet ik ook niet altijd van te voren hoeveel het kost. Deze bezorger had geen kleingeld als wisselgeld meegenomen en ik had heel erg beperkt kleingeld in de portomonnee. Deze bezorger dacht geen seconde na en gaf me direct één biljet terug. Ik denk dat het om een euro of 3 ging, vond ik echt super netjes!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Tiggs

Berichten: 7522
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:28

bzquinto schreef:
cobiie schreef:
De klant zou ik eerder kinderachtig dan gierig willen noemen.

De bezorger had ook kunnen kijken of met korting geven ze er wil uit hadden gekomen qua geld. Op en neer rijden kost ook tijd en dus geld, dan kan korting geven voor het bedrijf mogelijk voordeliger zijn.


Ja nu ik er zo nadenk zie ik het eigenlijk ook niet meer als gierig :j maar was wel een vervelende situatie aangezien wij een bepaald bedrag aan wisselgeld mee mogen hebben vanwege veiligheid, en mevrouw met groot geld betaalde terwijl ze gepast betalen had aangegeven + ik normaal eigenlijk in de keuken stond en ik dus zonder regenkleding vanwege drukte moest bezorgen :o

En ohnee over gierig gesproken mn baas was wel echt een gier dus nee korting zou ik toch echt niet mogen geven :P


Oh, ik zat eerder te denken dat ze met 20 euro had betaald ofzo, vandaar mijn reactie ;)

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:56

oomens schreef:
Zuchini schreef:
En opnieuw 40 minuten rijden is gratis? ;)

Wel als het bedrijf werkt met bezorgers die per bezorging worden betaald in plaats van per uur (vaak ook nog via een zzp-constructie).


Dan zou het helemaal sneu zijn voor de bezorgster -O- bedankt voor de informatie iig.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:58

Wij doen voor een verjaardag vaak gewoon met de vriendengroep een bepaald bedrag inleggen en daarvan een bon of iets anders leuks halen. Of als de jarige een wens heeft. Dat halen en het bedrag door de groep delen. Dus vaak ben je een tientje kwijt. Soms wat meer, soms wat minder. Nu komen er opeens twee die zeggen, ja maar ik kan dan niet komen op de verjaardag, dus ik doe niet mee met een cadeau. Dat vind ik wel gierig. Want ondertussen zijn het wel twee die in staat zijn om uit te zoeken hoe duur hun cadeau was en hoeveel iedereen pp heeft betaald. En dan pas blij zijn als het meer is, dan wat zij meestal moeten uitgeven.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:06

Wat een heerlijk topic dit. Sommige dingen zijn zo herkenbaar!
Wij hebben ook ‘vrienden’ gehad die alleen wilden afspreken als wij naar hen kwamen óf ze kwamen ophalen, die wilden splitten als zij iets duurders hadden, maar niet als zij iets goedkoops hadden en waar we nu ze verhuisd zijn naar Verweggistan en wij daar al twee keer heen zijn gereden niets meer van horen, omdat zij denk ik ook wel weten dat ik gekke Henkie niet ben en het toch ook wel eens hun beurt is om naar hier te rijden :+

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:30

ierusju schreef:
Want ondertussen zijn het wel twee die in staat zijn om uit te zoeken hoe duur hun cadeau was en hoeveel iedereen pp heeft betaald. En dan pas blij zijn als het meer is, dan wat zij meestal moeten uitgeven.

Ik ben oprecht benieuwd hoe jij dit weet. Zat je zat je ernaast toen ze alles natelden en daarna een vreugdedans deden?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:01

Palmera schreef:
ierusju schreef:
Want ondertussen zijn het wel twee die in staat zijn om uit te zoeken hoe duur hun cadeau was en hoeveel iedereen pp heeft betaald. En dan pas blij zijn als het meer is, dan wat zij meestal moeten uitgeven.

Ik ben oprecht benieuwd hoe jij dit weet. Zat je zat je ernaast toen ze alles natelden en daarna een vreugdedans deden?


Nou het was meer dat we op een cadeau voor iemand anders gaven waarbij we net iets onder 10 euro pp moesten uitgeven. Toen zei 1 later blij tegen mij dat dat minder was dat wat de rest aan haar had uitgegeven.
En die andere was teleurgesteld dat ze een keer een euro meer moest betalen, dan wat wij haar hadden gegeven. Dus van haar weet ik ook zeker dat ze natelt.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:11

6 weken geleden heb ik €6 voor een (vage) kennis voorgeschoten (dat het uiteindelijk €30 is laat ik maar gaan, dat wisten we allebei niet). Ik kom deze man dagelijks, op zijn minst wekelijks tegen tijdens het wandelen met de honden, danwel in en rond het dorp. Hij weet mijn adres en ik heb gezegd, gooi het geld maar door de brievenbus.
Nu is deze man sindsdien van de aardbodem verdwenen :') Ik begin me serieus haast zorgen te maken of er niet iets is gebeurd. Ik weet waar hij woont, maar om aan te bellen en €6 terug te vragen vind ik ook zo cheap. :Y) Het gaat me eigenlijk niet eens om die €6, maar om het feit dat mijn vertrouwen geschaad is en hij me lijkt te ontlopen. -O-

La Vie en Rose 

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:18

xSCWx schreef:
6 weken geleden heb ik €6 voor een (vage) kennis voorgeschoten (dat het uiteindelijk €30 is laat ik maar gaan, dat wisten we allebei niet). Ik kom deze man dagelijks, op zijn minst wekelijks tegen tijdens het wandelen met de honden, danwel in en rond het dorp. Hij weet mijn adres en ik heb gezegd, gooi het geld maar door de brievenbus.
Nu is deze man sindsdien van de aardbodem verdwenen :') Ik begin me serieus haast zorgen te maken of er niet iets is gebeurd. Ik weet waar hij woont, maar om aan te bellen en €6 terug te vragen vind ik ook zo cheap. :Y) Het gaat me eigenlijk niet eens om die €6, maar om het feit dat mijn vertrouwen geschaad is en hij me lijkt te ontlopen. -O-

Gewoon doen!
Zeggen goh, ik maakte mij zorgen om je. (En om je geld, maar dat is voor daarna :'))

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:20

Wel iemand die bij ons plots ‘verdween’ bleek overleden. We waren de laatste die hem gesproken hadden. Kwamen we weken later achter door een krantenartikel. Dat zette heel wat onbeantwoorde voicemails in een ander daglicht.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:21

Misschien is er wel echt wat aan de hand waardoor hij je nog niet heeft terug betaald :=

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 00:37

:oo :=
Hij is een paar dagen nadat ik hem het geld leende nog gezien door iemand (van wat ik toevallig hoorde). Ik zal eens navragen of diegene hem nog heeft gezien daarna, anders ga ik toch maar even langs.
Nou heb ik ook wel het idee dat hij niet te slecht in de centen zit dus wie weet heeft hij een lange vakantie genomen :P rare periode om op vakantie te gaan maarja je moet toch wat als je vroeg met pensioen bent ;)

La Vie en Rose 

iirrssjjee

Berichten: 5935
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:48

xSCWx schreef:
:oo :=
Hij is een paar dagen nadat ik hem het geld leende nog gezien door iemand (van wat ik toevallig hoorde). Ik zal eens navragen of diegene hem nog heeft gezien daarna, anders ga ik toch maar even langs.
Nou heb ik ook wel het idee dat hij niet te slecht in de centen zit dus wie weet heeft hij een lange vakantie genomen :P rare periode om op vakantie te gaan maarja je moet toch wat als je vroeg met pensioen bent ;)


Nu zijn juist alle oude mensen op vakantie :+. Campings zijn al open, maar nog geen hordes mensen. Geld ook voor hotels e.d. in Spanje etc.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:57

Ik ben ook laatst op vakantie geweest allemaal ouderen.. en mensen met niet schoolgaande kids. Goedkoper.
Ik zelf ook als dertiger rustiger en goedkoper

The end

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:04

Dit doet me aan iets denken een jaar of zeven geleden.. Mijn schoonvader was altijd buiten te vinden, dan zat hij bootjes te kijken langs de waterkant of hij was gezellig met mensen aan het kletsen. Zo kwam hij regelmatig dezelfde mensen tegen die hij na verloop van tijd als goede kennissen of vrienden ging beschouwen.
Zo was er een iemand, laten we hem T noemen die hij echt wel bijna dagelijks sprak en ze dronken geregeld samen een koffietje ofzo.
Op een dag had T zijn pensioen nog niet binnen en hij zat wat krap bij kas. Hij moest nog eten voor zijn hond (en zichzelf) halen, of hij €50 mocht lenen zodat hij het weekend kon overbruggen?

Mijn schoonvader had op dat moment geen €50, maar wel €30. T mocht dat lenen, dan had in elk geval de hond van T te eten.

De dagen erna hebben ze elkaar nog gezien en T had afgesproken de volgende woensdag het geld terug te betalen.
Het werd woensdag, geen T. Maandenlang hebben we niks meer van die man gehoord en na een tijdje spraken we iemand uit de buurt die wist te vertellen dat T overleden was.

Mijn schoonvader werd na een tijdje ernstig ziek en kwam twee jaar later te overlijden. En wie zien we ongeveer een maand na de uitvaart rondscharrelen in de buurt? Juist, T! Hij was helemaal niet dood, hij heeft gewoon die €30 niet terug willen/ kunnen betalen.
Wij hebben hem erop aangesproken, maar hij wist van niks zogenaamd en hij kende mijn schoonvader zogenaamd ook niet (en ja, we weten zeker dat dat een leugen is geweest en geen vergeetachtigheid o.i.d.) wat een aso.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:08

:wow: :wow: Amy, voor 30 euro gaat dat toch enorm ver, bizar.. :n

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:18

Wow dat is wel heel bizar zeg :=

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:21

o zo'n klant hebben we ook gehad toen ik nog bij een benzinepomp werkte. Niet langs de snelweg, maar zo'n buurtpomp. Het gros van de klanten waren/zijn dan ook mensen uit de directe omgeving en dus vaak dezelfde gezichten.
Was er ook een klant, die zagen we minstens 4 keer per week. Tijdens een dienst van een collega van mij was hij langs gekomen om te vragen of hij kon tanken voor 20 euro, maar over 2 dagen betalen, want hij zat krap bij kas en kon anders niet op zn werk komen.
Nu moet er bij gezegd worden dat het al heel wat is dat een vaste klant daar van te voren om vroeg; anderen tankten gewoon asociaal de tank vol en gingen dan heel overdreven kloppend op hun zakken naar binnen om dan met een smile te zeggen'ben ik toch helemaal mn portemonnee vergeten mee te nemen en heb al getanked. Moet naar mn werk dus ff snel naar huis lukt niet"...........verschrikkelijk irritant. Heb er 3 jaar gewerkt en van alle keren dat het gebeurde dat iemand al getanked had en er achter kwam daarna dat hij/zij geen geld bij zich had EN waarbij het echt vergeten was en niet bewust gewoon aso de tank toch volgooien, op 1 hand te tellen is....kan ik me nog veroorloven een paar vingers te missen ook nog en dan nog heb ik aan 1 hand genoeg.
Anyway; mijn collega vond het supernetjes dat hij het van te voren vroeg en omdat het een klant was die we toch tig keer per week zagen, gaf hij toestemming. Bonnetje laten tekenen etc.........en je raad het al; vervolgens zagen we die man dus nooit meer he. Na 4 maanden is mijn collega bij die man thuis langs gereden, want hij wist toevallig waar die woonde, om het geld dan maar op te halen.

En toen kwam die weer aan de pomp langs na een week of 2 nadat hij eindelijk eens betaald had...cheapass



het verhaal van Amy is wel heel bizar zeg
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 18-06-18 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:25

Oef bizar zeg hoe ver mensen gaan := dacht dat mijn zus al gierig kon zijn... :P

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:32

Een vriendin van mij werd laatst boos omdat we bij de bakker bart samen zo'n pizzabrood hadden gegeten, we moesten allebei 1,975 euro betalen en ik had het op de tikkie afgerond naar 1,98 :')
'ja maar ik betaal dan meer dan jij en dat vind ik niet eerlijk!'
Je hebt zuinig en gierig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:33

Ik vind dat jou vriendin nu wel heel gierig doet, maar persoonlijk had ik van in het begin afgerond in mijn nadeel. Als je 0.01 cent nadeel kunt vinden maar goed :P

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:35

Noooo, 1 cent... Werkelijk :')

Maar goed, ik had voor die 2 euro al niet eens een tikkie gestuurd denk ik :+

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:04

Normaal stuur ik ook geen tikkie voor zo'n klein bedrag, maar zij wilt echt iedere cent terug zelf dus dan ga ik haar ook niet die twee euro gunnen zegmaar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amazonbot, Ann, BingBot, ChanelR, Chinas, Gee, gerlienke, hagelslag, Huni, IASCrawler, Malle_meid, ManonGrr, Poety, rien10, ryukapple, StonedRomy, Xanthippe, YandexBot en 134 bezoekers