Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 11:16

Zoals de titel zegt. Welke hilarische gierige actie heb jij mee gemaakt?

Voorbeeld:
Mijn oma werd 75 en gaf een groot feest bij een filiaal van Van der Valk.
Het feest duurde bijna de halve dag en 's avonds hebben we nog heerlijk gegeten en werden we door het personeel prima verzorgd en bediend.
Toevallig stonden we bij het afrekenen in de buurt van mijn oma. De rekening betaalde ze met haar pinpas en ze wilde nog graag een fooi geven aan het (ongeveer tientallig) personeel dat ons die avond zo goed geholpen had.
Toen kwam het: oma trok haar portemonnee en begon op de balie driftig haar kleingeld te tellen. Uiteindelijk kwam ze op ongeveer 2 euro en 20 cent en sprak de legendarische woorden uit: 'Hier, trakteer iedereen maar op een welverdiend ijsje!' _O-
Het personeel nam het vriendelijk aan alsof ze water zagen branden :') Uiteindelijk hebben mijn ouders hen nog een leuk bedrag toegeschoven :+

Voorbeeld 2:
Een vriend van mij ging op vakantie en zou in principe vanaf Eindhoven kunnen vliegen, maar hij vond het parkeren daar te duur. Daarom week hij uit naar België, want dat zou schelen in de kosten. Maar dat was zo'n rotstuk rijden dat hij qua benzinegeld uiteindelijk nog duurder uit was :')

Voorbeeld 3: Dezelfde vriend heeft ook de gewoonte om tijdens een etentje zo ongeveer het goedkoopste van de kaart te bestellen.
Helemaal prima, maar ondertussen zit hij alles van jouw bord af te hengelen en eet de rest van de borden leeg als iemand iets laat liggen. Op die manier bespaart hij pittig wat geld uit. Hij is in staat om aan een tafel te gaan zitten die nog niet opgeruimd is om daar de achtergelaten frietjes en salades op te eten :+

Voorbeeld 4: Ik heb ooit onze dakdekker koffie aangeboden omdat hij al een aantal uur bezig was en het best wel guur weer was. Even lekker binnen opwarmen voor hij weer verder kon. Uiteindelijk heeft hij in die tijd een collega gebeld die extra gereedschap kwam brengen en ook even koffie heeft gedronken. Al bij al heeft het een uurtje geduurd en was het best gezellig
Tot we de rekening gepresenteerd kregen en ze een uur extra arbeidsloon hadden gerekend voor het uurtje dat ze koffie hadden gedronken. Inclusief voor de collega die alleen wat gereedschap kwam brengen _O- Dat kopje koffie heeft me dus bijna 70 euro gekost :')
We hebben er nog een gesprek over gehad maar het kwam er op neer dat we hem dus een uur hadden bezig gehouden en dat toch moest worden doorbetaald. Nou ja zeg _O-

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-05-18 11:31, in het totaal 2 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:29

Haha geweldig! 123 kom ik niet op gekke acties maar als ik ze weer weet... tot die tijd lees ik mee :')

S <3

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:31

Oehh ik hou van dit soort topics. :')

We gingen eten met een stel vriendinnen en 1 daarvan wilde wel chauffeur zijn. Het was ongeveer 15 kilometer rijden. Na de avond kreeg iedereen een rekening van hetgeen ze gegeten en gedronken hadden.. +1,50 euro voor de benzine... :? :') Sindsdien rij ik niet meer met haar mee en ga altijd zelf. Het is gewoon tegen mijn principes om aan je vriendinnen benzine geld te vragen. Kijk, als het 50km verderop was prima, en de parkeerkosten hebben we gedeeld maar dan ook nog het benzine geld terug willen? (ging om 6 euro totaal) :?

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:32

Met festivals hebben wij standaard 1 vriend die 10 muntjes haalt maar wel de rest van de avond van de rondjes mee drinkt... Op de een of andere bizarre manier is hij er nooit als het zijn beurt is om een rondje te halen :')

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:33

Van die mensen die hun tas volladen met pepermuntjes en van die suiker- en koffiemelksticks bij (ontbijt)buffetten in hotels/restaurants :')

Oh en die klasgenoot die altijd met mij mee wilde rijden naar school, moest er een klein stukje voor omrijden maar dat vond ik niet zo'n ramp. Ik had haar een keer of tien meegenomen toen zij aanbood een keer te rijden. Kreeg ik daarna de vraag of ik €3,00 voor de benzinekosten wilde betalen _O- Heb haar daarna nooit meer een lift aangeboden :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-05-18 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:34

Ik vind dit topic nu al leuk *D

Siggislief

Berichten: 13891
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:35

Mjetterd schreef:
Ik vind dit topic nu al leuk *D


+1 _/-\o_

Bram ✝12/08/'15

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:37

Dit is waarschijnlijk meer een principekwestie dan een gierigheidskwestie want het zal uiteindelijk veel meer gekost hebben dan het waard is met het een en weer gebel, maar kennis heeft ooit bij haar energiemaatschappij een klacht ingediend omdat ze haar factuur had nagekeken en een berekeningsfout had gezien. Een fout van hou je vast...8 cent :') . Ze had 8 cent te veel betaald op een jaarfactuur van misschien wel meer dan 1000 euro. Maar ze vond dat de maatschappij daar niet meer weg mocht komen "wat als ze bij iedereen zo'n klein bedragje fout rekenen dan hebben ze mooi verdiend". En ja, ze heeft het terug gehad :D .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:40

O ik kan er heel wat opnoemen. Van idd met eten alleen brood met kruidenboter bestellen maar wel andermans bord ongevraagd opeten. Of bij allebei eigen gerecht betalen waarbij de een 17,50 kwijt was en de ander 5 euro had nummer 1 alleen 20 euro en de ander dacht o dat is handig betaal ik 2,50. :n en idd ook benzine geld rekenen nooit tracteren maar altid wel van een ander willen gaan drinken en eten.

Maar het ergste is toch mijn zus. Wij hadden konijnen waar ze op vakantie wel op wilde passen. Ik had vaak op haar cavia gepast en geen haar op mijn hoofd heeft toen gedacht aan geld vragen. Maar zij wilde 5 euro per dag hebben ondanks dat we zelf voer bodembedekker en zelfs wortels hdden meegenomen naar haar. Ergste was toen we terug kwamen dat we een bonnetje kregen van 82 cent voor de wortel die ze gekocht had. We hebben maar betaald maar tot vandaag. 8)7 :roll:

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:47

Mijn broertje had ooit ook zo'n actie.
Gingen samen met de partners naar de film toe. Ik de kaartjes betaald. Kreeg hij 20 euro van onze ouders mee voor hapjes en drankjes. Hij heeft zelf de meeste hapjes en drankjes besteld en toen kaarte hij aan dat wij nog even 5 euro bij moesten leggen omdat we in totaal 25 euro kwijt waren aan de hapjes en drankjes. Toen ik zijn kaartje daar tegen over zette gaf hij aan dat hij die niet hoefde te betalen want hij had onze hapjes en drankjes betaald...

Ergens ging er toch iets mis met zijn berekening maar heb het maar gelaten want hij was mij de moeite niet waard.

Vrienden die de rekening niet door het aantal personen willen delen maar alleen hun deel willen betalen. Prima... Maar om de een of andere onverklaarbare reden blijven er voor de laatste die moet betalen toch altijd 3 of 4 drankjes staan die diegene niet gedronken heeft :o

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

xChoco

Berichten: 766
Geregistreerd: 08-06-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:47

Ik was een keer eten bij een vriendin en haar huisgenootje had ook met twee vriendinnen afgesproken om samen te eten. Tijdens het eten vroeg een van die vriendinnen hoe ze het zouden doen met het geld van de boodschappen. Ze vroeg zich namelijk af als iemand twee keer zou opscheppen of diegene dan ook voor twee personen kon betalen. Want ja, je at dan wel meer dan haar en dan was het oneerlijk als ze evenveel moest betalen. :?

M_D_H
Berichten: 17448
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:49

xChoco schreef:
Ik was een keer eten bij een vriendin en haar huisgenootje had ook met twee vriendinnen afgesproken om samen te eten. Tijdens het eten vroeg een van die vriendinnen hoe ze het zouden doen met het geld van de boodschappen. Ze vroeg zich namelijk af als iemand twee keer zou opscheppen of diegene dan ook voor twee personen kon betalen. Want ja, je at dan wel meer dan haar en dan was het oneerlijk als ze evenveel moest betalen. :?

Oke... Dit is echt de vreemdste die er tot nu toe tussen staat :')

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

tengeltje11
Berichten: 7079
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:50

Mensen die met hun kinderen gingen eten in een restaurant waar je buffet à volente kon eten.

Ze bestelden alleen voor hen,de kinderen hadden geen honger....en moesten dan stiekem mee-eten met de ouders...


In de ikea betaal je in het restaurant per glas...dus dan neem je 1 glas en drinkt de hele familie uit dat ene glas.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:51

xChoco schreef:
Ik was een keer eten bij een vriendin en haar huisgenootje had ook met twee vriendinnen afgesproken om samen te eten. Tijdens het eten vroeg een van die vriendinnen hoe ze het zouden doen met het geld van de boodschappen. Ze vroeg zich namelijk af als iemand twee keer zou opscheppen of diegene dan ook voor twee personen kon betalen. Want ja, je at dan wel meer dan haar en dan was het oneerlijk als ze evenveel moest betalen. :?



:') :')

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:55

Hahaha wat mooi, Ik ook een keer, paintballen met 15 man, vooraf betaald en iedereen had netjes betaald maar iedereen had ook een extra set paintballs erbij genomen dus we moesten bijbetalen, was er gewoon 2 man die boos is weggelopen en niet wilden betalen, ik heb het toen maar betaald....

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:57

Oh of van die mensen, eten met zijn allen, iedereen legt geld in voor de gegeten gerechten + een beetje extra en er is er dan eentje die wacht tot iedereen heeft ingelegd, telt het bij elkaar op en legt bij wat er mist om precies goed af te rekenen zonder fooi. Dat zijn ook mensen die hoef ik niet meer te zien.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:59

Ik rij vaak via werk met een collega mee en moet hem 4cent per kilometer betalen voor het onderhoud van zijn auto. Reiskosten worden al vergoed van werk. Vaak hoef ik maar 1hele euro over te maken per week.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden _O-

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:00

Laatst vierde iemand zn verjaardag: we gingen ergens lunchen. Allemaal op eigen rekening. :')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:00

Maureen95 schreef:
Ik rij vaak via werk met een collega mee en moet hem 4cent per kilometer betalen voor het onderhoud van zijn auto. Reiskosten worden al vergoed van werk. Vaak hoef ik maar 1hele euro over te maken per week.
Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden _O-


Oeh dus met die 50 kilo extra van jou erbij slijten de banden 4 cent per km extra? :')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:00

Vreselijk wat een verhalen, haha! Maak eigenlijk nooit zulke dingen mee, is niet het soort volk waar ik mee om ga.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:01

xChoco schreef:
Ik was een keer eten bij een vriendin en haar huisgenootje had ook met twee vriendinnen afgesproken om samen te eten. Tijdens het eten vroeg een van die vriendinnen hoe ze het zouden doen met het geld van de boodschappen. Ze vroeg zich namelijk af als iemand twee keer zou opscheppen of diegene dan ook voor twee personen kon betalen. Want ja, je at dan wel meer dan haar en dan was het oneerlijk als ze evenveel moest betalen. :?


Had ze de porties dan wel afgewogen? :(:)

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:02

Diegene die hele dure mixjes namen op iemand zijn bruiloft waardoor er een dikke rekening bovenop kwam.. een andere bruiloft had dus alleen bier en wijn als drank geen mixjes.. tjonge wat een stampij voor de bruiloft en de dag zelf door een paar... Moest steeds aan horen dat dat belachelijk was....

Zelf geven ze nooit feestjes en verjaardag met Aldi cola...

The end

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-18 12:04

Niet per sé een gierige actie, maar wel enigzins passend in dit topic:
We waren een jaar of wat geleden op een bruiloft waarbij de enveloppen van de gasten werden open gemaakt en vervolgens via microfoon werd omgeroepen hoeveel iemand aan het bruidspaar had geschonken.
Dat leverde best wat genante momenten op := Vreselijk!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:05

Nou, hier komt er eentje!

Een voormalig goede vriendin vroeg of ik haar getuige wilde zijn voor haar bruiloft. Ik zei uiteraard ja! Ik heb vrij gevraagd en aan mij werd verzocht of ik eerder kon komen om nog te helpen. Ik ga er vanuit dat helpen inhoudt een beetje te vegen, opruimen enzo.

Nou. Niet dus. Letterlijk ALLES moest worden gedaan. De hele ruimte moest gepoetst worden, opgebouwd worden, alle versiering moest opgehangen worden, gevouwd en opgebouwd worden. Lampen in de bomen hangen met alle insecten er in... Stelt niet veel voor zou je denken, maar we zijn er de hele dag mee bezig geweest. 2 van ons 3 waren vegetarier. Ik zou blijven logeren maar moest zelf maar avond eten voorzien, en ik had zelfs voor het ontbijt moeten betalen wat achteraf niet vegetarisch was. Ik moest op de dag zelf nog ballonen opblazen, de bloemen halen, zelf nog het huis versieren als ze terug kwamen, zorgen dat ik zelf kleren aan had...
Vervolgens hebben we mensen de drankjes moeten geven en de taart moeten aangeven als een stel bedienden, de borden moeten afwassen!!! Wat ik met mijn smetvrees geweigerd heb. En het buffet in de avond erna was niet voor vegetariers. Kortom, ik heb met 2 andere meisjes de hele bruiloft opgezet, klaargemaakt, onderhouden, ober gespeeld, dienstmeisje gespeeld, cadeaus aangekomen en weggelegd en amper zelf gezeten.
En dan moet je je eigen avond eten EN ontbijt nota bene nog zelf betalen ook... Het gaat mij om principes want de schoonouders waren er ook en die zeiden 'jullie gaan het nog druk krijgen!' en deden zelf niets. De bruid was thuis en deed ook niets. De bruidegom heeft even geholpen en moest nog werken maar de ouders en broers/zussen hadden toch wel iets kunnen doen? We werden letterlijk constant verteld wat we moesten doen.

Ik heb eigenlijk geen contact meer met haar nu.
Ik heb ook echt maar heel kort en bondig verhaal gedaan nu, het was echt uitgebreider en meer werk dan het nu klinkt :+

You Know Who | ykw-gypsyhorses.com
Ruim 9 jaar kleurfokker van Irish Cobs in dun, pearl & meer!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:06

Koffie geven aan werklui heeft ons ook al eens behoorlijk bedrag gekost, dat doen we dus nooit meer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, BLEXBot, ComscoreBot, EmptyWords, Fantast, Fenn, fohadie, IASCrawler, love_juliet, marjor, mirriezz, Plonspony, Roosch, Steenbok12, XXInKA, YandexBot en 51 bezoekers