Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:30

Ik zou eerst eens even heel goed met jouw vriend praten. Ik kan echt zo slecht tegen die kerels die maar klakkeloos met mama meegaan als er conflict is. Zo onwijs irritant en kinderachtig.

Hij hoort hierin voor wel 200% aan jouw kant te staan. Het is jullie bruiloft en niet de hare. Ze heeft er verdorie niks over te zeggen hoe en wat. En dat zou hij ook moeten vinden.

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?


plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:34

ik heb een lieve schoonmoeder die van overtuigd is dat ik kinderen moet krijgen. Want ze zijn ow zo leuk.

En keer ging ze naar mijn moeder...met waarom ik geen kinderen wou.. Bleek dat mijn vriend toen het uit ging met zijn ex, ooit had gezecht nu kan ik vader worden wel vergeten...

Dus nog even gesprek gehad met me vriend hierover. Was hij allang vergeten dat hij dat ooit gezegd heeft.. en hij wilt ook geen kinderen.

maar dit is offtopic

even ontopic. Ik snap niet waarom sommige schoonmoeders zo zijn. Het is de bruidloft van hun kind, en lekker belangrijk wat buitenwereld zegt.. Ik vind ook dat je vriend eens met mamamlief om tafel moet..

lien_87

Berichten: 543
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:44

Ik herken het probleem, maar ook hier het advies om eerst met je vriend te gaan praten. Mijn huwelijk is kapot gegaan doordat mijn schoonouders nog steeds teveel invloed hadden op mijn man.
Vroeger vond ik dit niet maar ik heb wel geleerd dat het echt heel belangrijk is ( voor jullie beide) dat je vriend jouw kant kiest. Zolang hij dat niet doet zal zijn moeder altijd haar best blijven doen om jullie te beïnvloeden, puur omdat daar blijkbaar een opening voor is...

Instagram @ sir_brego_wolfdog

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:50

Wat is jouw vriend zijn echte eigen mening?
Kan het niet zo zijn dat hij het eigenlijk ook liever anderd wil dan jij? En dat ie dasrom niet tegen zn moeder ingaat?

Winnaars hebben een doel, verliezers slechts een excuus..

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:53

Arme jij, een Mss Bouqet als schoonmoeder :(:)

Zoals hier al meer aangegeven, praat met je vriend, beslis samen wat jullie willen en deel dat mee aan je schoonmoeder. Als ze meebuigt kan ze misschien nog ergens mee helpen. Als ze koppig blijft is dat haar probleem, maar jullie hebben dan al besloten hoe de bruiloft er uit gaat zien.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:58

Als zijn moeder hier haar zin in krijgt waar houdt het dan op?
Het is jullie dag, dus wordt deze ingedeeld en gevierd zoals jullie het willen.
Prima als zij er op haar paasbest bij wilt lopen, haar keuze en zoals je al aangeeft respecteer je dat.
Denk dat zij dat goed moet beseffen. Ik zou zelfs een ultimatum er bij stellen.
Moeders prima dat jij je helemaal uit wilt dossen, wij doen het zoals wij het willen, kan je je daar niet in vinden moet je er maar eens over nadenken of je deze dag (die voor ons speciaal is) wel bij wilt wonen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Ibbel

Berichten: 49071
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:59

Tickets Las Vegas (of Gretna Green https://nl.wikipedia.org/wiki/Gretna_Green) boeken en getrouwd terugkomen. Kost je vermoedelijk net zo veel (of in het geval van Gretna veel minder) als een dure bruiloft, en je hebt er veel meer lol van.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:03

Mijn bruiloft hebben we vanuit onze staancaravan gevierd, op maandagmorgen (gratis). Ik in een zwarte jurk met gekleurd jasje, manlief zwarte broek en overhemd dat bij mijn jasje paste, geen stropdas.
Toen we stonden te wachten op het plein voor het gemeentehuis is schoonmoeder nog even snel naar de supermarkt aan de overkant gelopen om voor mij een bloemetje te kopen want die vond het maar niets zo'n kale bruiloft .
Na de plechtigheid met het kleine gezelschap naar de camping voor koffie en gebak en broodjes met soep, heerlijk de hele dag in de tuin doorgebracht terwijl de kinderen zich vermaakten in het water en speeltuin. Topdag gehad, en op onze manier!
Ik zou idd alles regelen op jullie manier en pas een week van tevoren haar de uitnodiging geven. Geen ruimte laten voor discussie of bemoeienis, het is jullie dag!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:08

woofie schreef:
Gewoon zeggen" Prima ma, als jij onze outfits betaald gaan wij op chique, betaal je niet dan dragen we wat wij willen! einde discussie!!"

Eindstand dan draag je iets op je mooiste dag waar je je niet prettig in voelt.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:08

Ik zou haar gewoon laten ontvoeren op je trouwdag. Dan heeft zij haar lol van de voorpret, regel jij dat allemaal niet en is iedereen blij. Kijk wel even de film Fargo om te zien wat de potentiële risico's van een geplande ontvoering zijn.

Maar serieus: vele moeders denken dat de band met een kind levenslang bepaalde rechten geeft en sommigen kunnen daar zo dwingend in zijn! Ik snap vanuit die optiek ook wel waarom het voor je vriend lastig is om zijn moeder begrip voor jullie plannen op te laten brengen. Ik zou in elk geval aan haar uitleggen dat ze 4 jaar geleden ook al een bruiloft heeft gesloopt.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:12

Kennissen deden het zo: bij de wederzijdse ouders werd op het zelfde moment aangebeld door een bezorger met champagne en gebak, en een brief: lieve ouders, op het moment dat jullie dit ontvangen zijn wij aan het trouwen in Las Vegas. Als we terug zijn van vakantie zullen we nog een feestje geven om dit samen met jullie te vieren!

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:20

Jeetje... trouwt jou vent met jou of met zijn moeder.

Mag hij ff een schop onder zijn kont krijgen....

Ik zou eerst eens aan de kooi van jou vriend rammelen voor dat je bij je schoonloeder aan klopt. Eerst alle snavels de zelfde kant op tussen jou en je vriend.

Daarna kan je als een verenigd front met zijn 2e aan de kooi van mams gaan rammelen dat dat gene wat ze doet echt niet door de beugel is. Stel haar voor een ultimatum. Of ze gedraagd zich en mag meet met de bruiloft. Of ze blijft zich overal mee bemoeien en dan is het exit. Its as easy as that.

Ik kan me alleen al voorstellen dat als ze zich hier al mee bemoeid dat ik nieteens wil weten waar ze zich nog meer mee bemoeit. Denkt aan huishouden, kids, het soort werk wat je doet. En jup. Hier heb ik ervaring mee...

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:24

Zorgen dat ze geen kans krijgt om zich ermee te bemoeien en zorg dat je vriend achter je staat. Hij moet met jou trouwen he, niet met z'n moeder.

Ik opperde laatst dat we gewoon een keer op maandagochtend zouden trouwen. Het verbaasde me vooral dat dat vooral bij mijn jongste zus niet goed viel. Maar daar heb ik op mijn beurt dan weer niets mee te schaften :D

Wel een lastig iets hoor... M'n ene zus is op maandagochtend getrouwd (hoorde ik een poosje later) en mijn andere zus is getrouwd met een groot feest, alles erop en eraan. Als wij trouwen, dan is het puur om alles geregeld te hebben (belachelijk met dat pensioengedoe), maar ik verwacht van de koude kant ook wel wat hoor :D Het schijnt dat m'n schonezus weinig te vertellen heeft gehad op en over haar bruiloft. Ben ik wat minder in een hoek te drukken én ik heb m'n kerel achter me, maar gewoon dat er überhaupt over geneuzeld moet worden is irritant. Wij wachten dus nog maar even, haha.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:26

Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan "nee".
Jij wilt geen jurk dus dan draag je geen jurk. Heel simpel toch?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:33

Helaas hier ook zo'n schoonmoeder. Dan niet met trouwen, maar wel over hoe we ons huis moeten inrichten, hoe we moeten koken en hoe we met elkaar horen te praten (ik en vriend dan he, niet met schoonma).

Grote reden waarom er ook geen contact meer is met haar (vriend heeft het verbroken). Want weten zeker dat ze zich met alles blijft bemoeien anders.

Wanneer we over anderhalf jaar trouwen, weten we nog niet wat we met haar gaan doen. Uitnodigen of niet. Zowel sturen we ook gewoon een kaartje, maar zullen we echt geen contact hebben daarvoor.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:50

Zonder overleg met schoonma doen wat jij wil! Je vriend zal met het meeste niet eens een idee hebben, beslis lekker alles zelf en hou dit voor je....

Het is jouw leven en de boodschap is dat meteen duidelijk....

x_Jeanine_x

Berichten: 9085
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:54

Ik zou het stil houden.
Kinderen erbij, getuigen regelen (geen familie) en dan een suprise taart bij jullie thuis en daarna lunchen of dineren :)

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:54

Heb jezelf familie die je graag bij je bruiloft wil?Zoniet gratis trouwen op maandagmorgen.En gelijk op huwlijksreis.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:55

Suzanne F. schreef:
Jullie hebben een mond toch? En is je vriend een bang onzeker ei of kan hij wel voor zichzelf opkomen?
Dan is er een hele simpele oplossing. Je zegt gewoon tegen je schoonmoeder dat het jullie bruiloft is en dat het gaat zoals jullie dat willen en niet zoals zij het wil. Ze is welkom op de bruiloft maar schikt zich naar jullie wensen. Klaar.
En dan moet jouw vriend dit ook wel ondersteunen want als hij gaat lopen zielig doen en jammeren dan voedt hij zijn moeder alleen maar.

Nou dit dus. Tja dan gaat ze jammeren, nou en? Dat zijn de consequenties ja, dat zullen jullie dan moeten 'dragen' (en ook aan het jammeren mag je grenzen stellen, maar ook dan moet je accepteren dat ze dat niet leuk zal vinden).
Jullie willen nu dat schoonmoeder het accepteert én 'okee vindt'. Nou dat vindt ze niet, dus je kunt het niet allebei hebben.

koeien op de weg...

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:57

Samantha_01 schreef:
Bedankt voor jullie reacties :) , dat is fijn om te lezen.

En nee, ik laat inderdaad niet het zomaar over mijn kant gaan, ik kan mijn mond wel roeren. Maar wat ik ook zeg, het helpt niet.
En helaas laat mijn vriend zich wel beinvloeden en dat is jammer.

Dus ik moet gewoon mijn poot stijf houden en mijn oren dicht, mond open en een gladde rug.


Dan ligt het probleem tussen jou en vriend :)* , die verantwoordelijkheid moet je niet je schoonmoeder in de schoenen schuiven.

koeien op de weg...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:00

post van in de stal ga ik iets nuanceren. Het is jullie leven niet jou leven. Ook de man in kwestie zal zijn mening mogen hebben.

Maar dat ter zijde. Schoonfamilie bemoeienis en bruiloft kan er over meepraten. Die van mij (inmiddels is er geen sprake meer van een huwelijk) gingen zelfs zo ver dat ze alles wilden betalen als we ons maar aan hun regels zouden houden dus jurk, groot feest, kerk, bandje met muziek, sketches enz.

Wat is het geworden }> kleinschalig broek voor mij, thuis gehouden met zelf gemaakte hapjes. Omdat we domweg het geld niet hadden voor meer dan dat. Geen ringen (beiden een hekel aan wat overigens grappig was bij de ceremonie mijn familie kag in een deuk die van hem een en al afkeur en afgeijzen, ook op de fotos goed te zien hihi)Geen toneelstukjes. Ons dreigement van de eerste die een toneelstukje houdt mag dat doen zonder bruidspaar dan stappen we op. }:) is heel serieus genomen en terecht ook.

Schoonfamilie kwam nog met een vieze marsepein taart aanzettenomdat ze zeker wisten dat we geen bruidstaart hadden gekocht, die is dus vooraf opgegeten :') omdat we wel degelijk een drie etage slagroom taart hadden gekocht, maar ik vnd marsepein gewoon smerig brrr dus de standaard taarten gingen gewoon niet :n .

Dus ga in gesprek met je vriend en daarna een mededeling tegen schoonmoeder onze manier of nietwelkom.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:01

Och dit gebeurd zo vaak! Die mama’s die hun zoontjes niet kunnen loslaten..

TS girlpower, laat je niet van de wijs brengen, alles met een lach en een grapje, niet tegen vriend, omdat die navelstreng nog niet doorgeknipt is dat komt nog wel, lekker doen wat jij wil.

Discussies met vriend is koren op haar molen...zij test elke dag of ze nog nummer 1 is....

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:04

Cayenne schreef:
En verder: je geeft haar net zoveel macht als je zelf wilt. Dus betrek haar verder niet bij de voorbereidingen en laat haar rol zo klein mogelijk zijn.
Dat het je één keer gebeurd a la, maar dit laat je toch geen tweede keer gebeuren? :?


Dus hup, niet in de slachtofferrol kruipen maar dit meteen in de kiem smoren. Als je niet op je mondje gevallen bent lukt je dat echt wel.

Daar snap ik ook echt niks van.

koeien op de weg...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Mijn schoonmoeder verpest mijn bruiloft (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:10

Schoonloeders kunnen heel slinks te werk gaan...

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:11

Die moeder is het probleem niet. Je vriend zit niet in jouw team. Dat is het probleem.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Utah_, alweerkwijt, Amazonbot, ardanwan, CairnTerrier, Camino_S, Gambler99, Goldwynn, Googlebot, karlos, love_mandy, Mars, MerleSimone, Piekosjj, Solmyrkvi, Toushie, Valentinotje, xRaisin, YandexBot en 153 bezoekers