Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 21:20

Het lijkt wel of ik een enorm kreng ben als ik dit zo terug lees, maar als dit al jaren aan de gang is word je het wel een keer zat (dat de hond bij ons loopt is van het laatste jaar) ik heb vaak met de wanhoop nabij in huis gezeten, totdat ik het zo zat was en er wat van ben gaan zeggen, hele opluchting en het was al vrij snel rustiger zolang ik maar voet bij stuk hou.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 23-05-18 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:21

quera schreef:
Kuggur schreef:
Inderdaad, vooral escaleren, dat vergroot de kans enorm dat de buren bereid zijn naar rede te luisteren.

Ts is al meerdere malen naar ze toe geweest. Wanneer denk je dat de buren bereid zijn te luisteren.
Die fase is al lang voorbij.

Dus de chimpansee fase (poep gooien) is ingegaan?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:28

Ts heeft terug wat van hun is ;)

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 21:41

Kuggur schreef:
Dus de chimpansee fase (poep gooien) is ingegaan?

Nee ik zie het meer van je bent wat vergeten, hier heb je het terug.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 22:43

Joh, ik zou nog 1x naar de buren gaan en zeggen dat ze de hond op hun eigen erf houden. Zo niet en hij is weer op jullie erf dat je m vangt en te koop zet.

Geld kan dan terug naar de eigenaar, of je geeft m gratis weg.

Wellicht slaat dat in. Gewaarschuwt mens telt voor twee.

(En wellicht is dreigen dat je t doet genoeg.. of zeggen ze zelfs "je doet maar").

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 00:11

Nagini schreef:
Joh, ik zou nog 1x naar de buren gaan en zeggen dat ze de hond op hun eigen erf houden. Zo niet en hij is weer op jullie erf dat je m vangt en te koop zet.

Geld kan dan terug naar de eigenaar, of je geeft m gratis weg.

Wellicht slaat dat in. Gewaarschuwt mens telt voor twee.

(En wellicht is dreigen dat je t doet genoeg.. of zeggen ze zelfs "je doet maar").

Ook een goed plan; andermans eigendom verkopen. Dit is simpelweg stelen, ook als je het opgebrachte geld teruggeeft of hem gratis weggeeft.
Een werkelijk idioot advies dat als de TS zo dom zou zijn het op te volgen (onwaarschijnlijk) alleen negatieve gevolgen voor haar zal hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 06:56

Wat ik zou doen is camera's ophangen. Alles documenteren!
En dan niet alleen de loslopende en rondpoepende hond, maar ook je buurman die de prikpaaltjes etc jat.
Geloof me, dat gaat uiteindelijk ooit eens van pas komen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 07:30

Cayenne ik heb alles op beeld staan. Daar schrok de buurman ook van want dat had hij niet verwacht, hij is nadat ik het heb gezegd ook nooit meer geweest :D
De hond verkopen vind ik niet zo'n goed plan, zit ik er eerst nog mee opgescheept terwijl ik de hond altijd heb weggejaagd. De hond is wel verdacht stil sinds dat deze terug is moet ik zeggen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:35

Ik zou haast een groep geleende varkentjes loslaten bij hun op het terrein om de boel daar eens even flink om te ploegen. De beestjes moeten plezier hebben toch? :+

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 08:57

Zie het al helemaal voor me _Dracarys, een buurman die er droog bij staat te kijken en niet weet waar hij moet beginnen en een buurvrouw die hysterisch staat te krijsen dat hij wat moet doen....
Hoe verleidelijk het ook is ik wil me niet nog verder verlagen dan de dingen die ik nu al doe, de poep terug gooien vind ik nog tot daar aan toe want als de hond niet bij mij had gelopen had het er ook niet gelegen, er over klagen ook maar waar is het einde als ik ga beginnen met andere dingen?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Little_Gift
Berichten: 1777
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:37

Als het beest het daar zo slecht heeft en geen geld mag kosten, zit het dier nu waarschijnlijk hele dagen in een bench opgesloten.
Of je daar nu gelukkig van moet worden? Maar goed, je hebt dan wat je wil hé TS, dier komt niet meer op jouw erf dus jouw probleem niet hé... :(

idylle
Berichten: 5780
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:39

Little_Gift schreef:
Als het beest het daar zo slecht heeft en geen geld mag kosten, zit het dier nu waarschijnlijk hele dagen in een bench opgesloten.
Of je daar nu gelukkig van moet worden? Maar goed, je hebt dan wat je wil hé TS, dier komt niet meer op jouw erf dus jouw probleem niet hé... :(


Sorry hoor, maar TS is zeker niet verantwoordelijk voor wat die mensen met hun hond doen! Vind dit echt de meest onzinnige opmerking in het hele topic.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:44

Little_Gift schreef:
Als het beest het daar zo slecht heeft en geen geld mag kosten, zit het dier nu waarschijnlijk hele dagen in een bench opgesloten.
Of je daar nu gelukkig van moet worden? Maar goed, je hebt dan wat je wil hé TS, dier komt niet meer op jouw erf dus jouw probleem niet hé... :(

Dier komt niet meer op ts haar erf, en loopt niet op de drukke n-weg.

Misschien moet je er zelf langs gaan en willen ze m wel verkopen aan je. Beter voor ts en beter voor de hond.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Jolien87

Berichten: 17400
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:54

Little_Gift schreef:
Als het beest het daar zo slecht heeft en geen geld mag kosten, zit het dier nu waarschijnlijk hele dagen in een bench opgesloten.
Of je daar nu gelukkig van moet worden? Maar goed, je hebt dan wat je wil hé TS, dier komt niet meer op jouw erf dus jouw probleem niet hé... :(


Ohja, victim blaming. Dat is tegenwoordig hip, of niet?
TS heeft te lijden onder het gedrag van de buren en hun hond. Hoe sneu het ook is voor het beest, daar is TS niet verantwoordelijk voor.

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 10:04

Little_Gift schreef:
Als het beest het daar zo slecht heeft en geen geld mag kosten, zit het dier nu waarschijnlijk hele dagen in een bench opgesloten.
Of je daar nu gelukkig van moet worden? Maar goed, je hebt dan wat je wil hé TS, dier komt niet meer op jouw erf dus jouw probleem niet hé... :(

Ik heb geen idee waar de hond nu zit, of dat deze vrij rond loopt of ergens in een schuur zit opgesloten. Maar de wijzende vinger naar mij gaat niet werken hoor. Hoe mensen met hun dieren omgaan kan een ander weinig aan doen. En ja ik ben blij dat de hond nog niet bij mij is geweest. Mag ik? Ga jij de kosten betalen?
Hier in de omgeving is een dier voor de boeren een ding wat nut moet hebben, die kijken heel anders tegen dieren aan dan dat ik dat doe of mijn man bijvoorbeeld. Onze honden mogen lekker binnen op de bank liggen, staat er zelfs een oude fauteuil onder de veranda voor ze , krijgen ze binnen eten en een kluif en in de winter liggen ze lekker voor de houtkachel op een dik kussen. De boeren hier in de buurt kijken daar maar raar tegen aan. De hond moet waken en niet meer. Een dier heeft een functie en daar mee klaar.
Onze buren zijn geen haar beter. Ik heb vaak genoeg een opmerking geplaatst als de hond weer eens werd opgejaagd met de golfkar om er vervolgens tegen aan te botsen expres. Maar dan kijken ze je dom aan en meer niet of als er weer eens vuurwerk naar toe werd gegooid. Ja ik vind het sneu dat de hond zo'n baas heeft getroffen, de hond vraagt daar niet om. Maar hey ik kan niet het leed van de hele wereld op mijn schouders nemen. Ik heb genoeg dieren en wil er ook niet meer. Elk dier heeft aandacht en zorg en tijd nodig en dat kan ik nu prima behappen. Nog 1 erbij en dan lukt me dat voor mijn gevoel niet meer. Dus nee dan begin ik er niet aan.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:11

Little_Gift schreef:
Als het beest het daar zo slecht heeft en geen geld mag kosten, zit het dier nu waarschijnlijk hele dagen in een bench opgesloten.
Of je daar nu gelukkig van moet worden? Maar goed, je hebt dan wat je wil hé TS, dier komt niet meer op jouw erf dus jouw probleem niet hé... :(


Ga je lekker? Sinds wanneer is dat de schuld en verantwoordelijkheid van de TS?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:15

Alle stront Door brievenbus met leuke foto van poepende hond in Kadopapier...elke dag weer

IvankBacardi

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Vinkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:26

meggiemeg schreef:
Little_Gift schreef:
Als het beest het daar zo slecht heeft en geen geld mag kosten, zit het dier nu waarschijnlijk hele dagen in een bench opgesloten.
Of je daar nu gelukkig van moet worden? Maar goed, je hebt dan wat je wil hé TS, dier komt niet meer op jouw erf dus jouw probleem niet hé... :(

Ik heb geen idee waar de hond nu zit, of dat deze vrij rond loopt of ergens in een schuur zit opgesloten. Maar de wijzende vinger naar mij gaat niet werken hoor. Hoe mensen met hun dieren omgaan kan een ander weinig aan doen. En ja ik ben blij dat de hond nog niet bij mij is geweest. Mag ik? Ga jij de kosten betalen?
Hier in de omgeving is een dier voor de boeren een ding wat nut moet hebben, die kijken heel anders tegen dieren aan dan dat ik dat doe of mijn man bijvoorbeeld. Onze honden mogen lekker binnen op de bank liggen, staat er zelfs een oude fauteuil onder de veranda voor ze , krijgen ze binnen eten en een kluif en in de winter liggen ze lekker voor de houtkachel op een dik kussen. De boeren hier in de buurt kijken daar maar raar tegen aan. De hond moet waken en niet meer. Een dier heeft een functie en daar mee klaar.
Onze buren zijn geen haar beter. Ik heb vaak genoeg een opmerking geplaatst als de hond weer eens werd opgejaagd met de golfkar om er vervolgens tegen aan te botsen expres. Maar dan kijken ze je dom aan en meer niet of als er weer eens vuurwerk naar toe werd gegooid. Ja ik vind het sneu dat de hond zo'n baas heeft getroffen, de hond vraagt daar niet om. Maar hey ik kan niet het leed van de hele wereld op mijn schouders nemen. Ik heb genoeg dieren en wil er ook niet meer. Elk dier heeft aandacht en zorg en tijd nodig en dat kan ik nu prima behappen. Nog 1 erbij en dan lukt me dat voor mijn gevoel niet meer. Dus nee dan begin ik er niet aan.


Ik kom niet uit jou buurt maar wil hier wel even op inhaken, dit is natuurlijk een loze aanname en lekker alles over 1 kant gooien. :Y)
wie zegt dat jou honden gelukkiger zijn bij de houtkachel dan lekker buiten in een hok...
De gemiddelde boeren 'waakhond' is meer hond dan een burger hond.
Ik volg je topic vanaf het begin en vind het heel vervelend dat je zoveel last ervaart van de buurhond, sterkte!

Bacardi, Z2 <3
Proud, L1 dressuur & B dressuur mennen <3

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 10:46

Dank je IvankBacardi, ik probeer op mijn manier zo goed mogelijk voor mijn dieren te zorgen, ik hoop dat mijn dieren hier gelukkig zijn en een goed leven hebben. Ze krijgen alle zorg die ze nodig hebben en als er wat is ga ik er mee naar een dierenarts of deze komt aan huis.
De hond van onze andere buren leeft in een grote ruimte in de schuur, komt met grote regelmaat buiten om te kunnen plassen enzovoorts, ik heb niet het idee dat deze hond ongelukkig nee. Deze hond weet niet beter dat dit zijn leven is. Wij "stadse mensen"zoals onze buurman van in de 80 zegt vertroetelen onze dieren te veel.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:06

IvankBacardi schreef:
Ik kom niet uit jou buurt maar wil hier wel even op inhaken, dit is natuurlijk een loze aanname en lekker alles over 1 kant gooien. :Y)
wie zegt dat jou honden gelukkiger zijn bij de houtkachel dan lekker buiten in een hok...
De gemiddelde boeren 'waakhond' is meer hond dan een burger hond.
Ik volg je topic vanaf het begin en vind het heel vervelend dat je zoveel last ervaart van de buurhond, sterkte!

Omdat honden graag bij hun baas zijn? :+ Honden zijn niet gemaakt om alleen opgesloten te zitten. Ja, sommige struinen graag rond op het erf maar lijkt mij niet dat een hond graag buiten alleen in een hok zit.

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 11:32

Met dit heerlijke weer heb ik de buitendeur lekker open staan, onze honden kunnen buiten in de tuin, onder de veranda neer ploffen op een stoel of een kussen wat er ergens voor ze ligt, maar daar waar ik ben zijn zij ook, nu dus binnen op kantoor en dan liggen zij op een kussen daar te slapen. De jongste hobbelt regelmatig even naar buiten en zie ik dan voorbij komen bij de ramen, gluurt hij even naar binnen om dan nog even naar de andere kant van het huis te hobbelen en te kijken om dan weer binnen met een zucht neer te ploffen op een kussen om weer verder te slapen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:47

IvankBacardi schreef:
Ik kom niet uit jou buurt maar wil hier wel even op inhaken, dit is natuurlijk een loze aanname en lekker alles over 1 kant gooien. :Y)
wie zegt dat jou honden gelukkiger zijn bij de houtkachel dan lekker buiten in een hok...
De gemiddelde boeren 'waakhond' is meer hond dan een burger hond.
Ik volg je topic vanaf het begin en vind het heel vervelend dat je zoveel last ervaart van de buurhond, sterkte!


Dit is natuurlijk net zo veel een loze aanname en over 1 kant gooien als de opmerking waar je op in haakt. Je maakt de statement de andere kant op nu net zo hard en net zo onterecht. Nog even los van "wat maakt een hond een hond" en nog los van de hele discussie of de gemiddelde erfhond in een hok nu wel echt zo gelukkig is als veel mensen denken. Maar goed...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:20

Volgens mij is hier veel meer aan de hand dan alleen het gedoe rond de hond. Lijkt me meer iets voor de Rijdende Rechter, of voor een professionele mediator. Ik ben overigens wel benieuwd naar de andere kant van het verhaal, die horen we hier uiteraard niet (waarmee ik niet wil suggereren dat de ontstane situatie te wijten is aan ts).

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 14:51

Het feit dat ik een soort van asociale buren heb in mijn ogen dan staat los van het feit dat ik overlast heb van hun hond. Waarschijnlijk zal je als je hun spreekt te horen krijgen dat ze geen flauw benul er van hebben dat ze overlast veroorzaken, de dingen die gebeuren zijn gewoon kwajongensstreken en dat moet gewoon kunnen. Van mij zullen ze weinig tot geen overlast ervaren, ja dat ik wat zeg als ik ergens last van heb maar wat geluid betreft niet, dat zegt ze zelf ook dat ze nooit wat van ons hoort.
Maar voor nu heb ik dus geen last van de hond, deze is erg stil en vind ik het meer dan prima zo. Als het met de rest zo blijft zo rustig daar teken ik voor.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 15:01

Misschien hebben ze geleerd van het feit dat ze de hond bij het asiel hebben op moeten halen, laten we het hopen. Geniet van je rust :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!