Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 10:56

Hallo allemaal.
De hond van de buren komt nu al geruime tijd bij ons zijn behoeftes doen op het gazon, graaft gaten, blaft 's nachts als hij hier loopt.
De buren heb ik er al vaak op aangesproken en doen er helemaal niets aan. Halen de schouders op en lopen weg, zien er dus duidelijk geen probleem in.
Onze honden kunnen niet op dat stuk komen, het is een stuk tuin wat voor ons huis ligt en de oprit vormt. Het gaat om een stuk van een 85 meter lang in het midden bestraat waar wij dus over heen rijden, aan beide kanten een strook gras met daarin borders met rhododendrons en fruitbomen. De erfafscheiding bestaat uit een beukenhaag. De hond komt gewoon door de beukenhaag heen zetten.
Afgelopen winter heb ik mijn mobiele stroomapparaat van de paardenwei gebruikt, ik had paaltjes geplaatst langs de haag op met stroomdraad en het apparaat aangesloten. De hond heeft toen een tik stroom gehad en is een paar maanden hier niet meer geweest.
Nu afgelopen nacht stond hij onder ons slaapkamerraam te blaffen en ja hoor weer een beste opper poep.
Ik begin er nu echt de balen van te krijgen, overal gele plekken van de pies, gaten gegraven in het gazon en overal oppers poep, als je er niet aan denkt en gaat grasmaaien is dat niet echt fris.
Hij komt nu op een stuk door de heg heen waar ik geen draad kan zetten plus ik heb mijn stroomapparaat nu zelf ook weer nodig voor in de wei bij de paarden.

Iemand de tip voor mij om de hond nu voor altijd weg te houden van ons terrein?

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:02

Onze hond doet af en toe ook een plasje in de tuin, maar bij ons groeit het gras daar juist extra goed. Dus weet je zeker dat die plekken van de urine zijn?
Voor de rest lijkt het me erg vervelend dat hij hun hond onuitgenodigd op jullie terrein komt. Ik weet eerlijk gezegd niet wat je eraan kunt doen, behalve praten met de buren. Wellicht toch weer dat stroomdraadje? Dat mag gewoon lijkt me.

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:02

Ja hoor,
Je doet net of je niet weet dat het de hond van de buren is.
Je belt de dierenambulance dat je een loslopende hond hebt gevonden, die bij jullie op het erf loopt.
Deze brengen de hond dan naar het dierenasiel, waar je buren tegen betaling de hond weer kunnen ophalen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:03

Als de hond in je tuin is hem bij je houden tot ze hem op komen halen. En dan steeds boos aanspreken. Vinden ze denk ik snel irritant worden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:04

Extra sroomdraad set en die weer neerzetten

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:07

Even een gesprek met de wijkagent. Je hebt de buren er al op aangesproken en dat helpt niet blijkbaar.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:07

MarlindeRooz schreef:
Als de hond in je tuin is hem bij je houden tot ze hem op komen halen. En dan steeds boos aanspreken. Vinden ze denk ik snel irritant worden.


De hond zullen ze echt niet missen, kijken ze niet echt naar om, laten ze ook gerust alleen thuis achter als ze op vakantie gaan voor 10 dagen met een emmer water en een grote zak brokken.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:08

Barbet schreef:
Ja hoor,
Je doet net of je niet weet dat het de hond van de buren is.
Je belt de dierenambulance dat je een loslopende hond hebt gevonden, die bij jullie op het erf loopt.
Deze brengen de hond dan naar het dierenasiel, waar je buren tegen betaling de hond weer kunnen ophalen.

Daar had ik het vanmorgen ook al over met mijn man, dan zijn we in elk geval wel verlost van deze hond, geld gaan ze niet betalen om de hond op te halen, ze halen dan wel weer elders een andere hond

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:09

Leuk zulke buren. Oplossing?? Tja, eventueel een stroomapparaat erbij en het stuk aan hun kant afzetten met stroomdraad, en dan een heel zwaar apparaat er op. Dierenambulance kan ook maar dan krijg je gegarandeerd hommeles want de buren weten echt wel dat jullie dat gedaan hebben.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:10

meggiemeg schreef:
MarlindeRooz schreef:
Als de hond in je tuin is hem bij je houden tot ze hem op komen halen. En dan steeds boos aanspreken. Vinden ze denk ik snel irritant worden.


De hond zullen ze echt niet missen, kijken ze niet echt naar om, laten ze ook gerust alleen thuis achter als ze op vakantie gaan voor 10 dagen met een emmer water en een grote zak brokken.

Gaan ze binnenkort op vakantie?? 144 bellen en dit vertellen, hond in tuin en mensen weg.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:10

Keet schreef:
Extra sroomdraad set en die weer neerzetten

Dan moet ik dus een aardig bedrag gaan investeren voor de hond van de buren. Een solar-apparaat is niet de goedkoopste want die moet ik daar dan neer zetten. Plus op de plek waar die nu door gaat kan ik geen paaltjes neer zetten met draad. Dat is precies in een hoek en dan maken de draden contact met de beukenhaag waardoor het weinig zin heeft voor het stroomeffect denk ik.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:12

bigone schreef:
Leuk zulke buren. Oplossing?? Tja, eventueel een stroomapparaat erbij en het stuk aan hun kant afzetten met stroomdraad, en dan een heel zwaar apparaat er op. Dierenambulance kan ook maar dan krijg je gegarandeerd hommeles want de buren weten echt wel dat jullie dat gedaan hebben.

Dan moet je maar voor je dier zorgen ( als in het is jouw dier en daar moet je voor zorgen dat deze geen overlast geeft aan anderen), als het ze al weinig interesseert dat hij bij ons loopt en ik hen dit al weet ik niet hoe vaak aangegeven kan je wat verwachten toch?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:13

wat voor hond is het? misschien wil een bokker hem wel achterover drukken :D

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:13

Klopt maar o wee wanneer de hond in een keer weg is, dan weten ze vaak in een keer wel dat ze een hond hadden.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:13

Door de heg heen iig paaltjes slaan en metaaldraadjes spannen (of aan hun kant). Dat zie je zelf bijna niet maar vormt wel weer n barriere voor de hond.

Je kunt de wijkagent inschakelen voor een gesprek, of kijken of jouw woonplaats buurtbemiddeling aanbied.

Het asiel bellen vind ik ook n goed plan. Hou er rekening mee dat het kan zijn dat ze ter plekke zijn chip uitlezen en hem bij de buren afleveren, dus misschien is het een beter plan het dier zelf naar het asiel te brengen?

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:13

bigone schreef:
Gaan ze binnenkort op vakantie?? 144 bellen en dit vertellen, hond in tuin en mensen weg.

Die doen werkelijk niets is mijn ervaring met 144.
Ik weet niet wanneer ze weer op vakantie gaan, zal wel weer in de grote zomervakantie zijn van de kinderen.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:15

Vjestagirl schreef:
Door de heg heen iig paaltjes slaan en metaaldraadjes spannen (of aan hun kant). Dat zie je zelf bijna niet maar vormt wel weer n barriere voor de hond.

Je kunt de wijkagent inschakelen voor een gesprek, of kijken of jouw woonplaats buurtbemiddeling aanbied.

Het asiel bellen vind ik ook n goed plan. Hou er rekening mee dat het kan zijn dat ze ter plekke zijn chip uitlezen en hem bij de buren afleveren, dus misschien is het een beter plan het dier zelf naar het asiel te brengen?


Krijgen ze dan wel kosten berekend of blijft dat vrijblijvend als ze de chip uitlezen en ze moeten een dam verder?

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:16

Geen idee, volgens mij scheelt dat per asiel weer.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:17

Billy schreef:
wat voor hond is het? misschien wil een bokker hem wel achterover drukken :D

Een moddervette zwarte labrador, teef, ze hebben vaak geprobeerd een nest te fokken maar de hond wil niet drachtig worden.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:18

meggiemeg schreef:
Een moddervette zwarte labrador, teef, ze hebben vaak geprobeerd een nest te fokken maar de hond wil niet drachtig worden.


Wat zal jij daar dankbaar voor zijn...

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:19

Zou bijna zeggen kommaarbrengen :D

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:19

Vjestagirl schreef:
meggiemeg schreef:
Een moddervette zwarte labrador, teef, ze hebben vaak geprobeerd een nest te fokken maar de hond wil niet drachtig worden.


Wat zal jij daar dankbaar voor zijn...

:D Yep

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:20

Deze situatie was toevallig enkele weken geleden op tv bij meester Frank Visser. Zoek de aflevering eens op, er kwam wel wat nuttigs uit.
Ik weet het niet meer exact maar het kwam er op neer dat eigenaren gewoon verantwoordelijk blijven en dat jij in het recht staat een klacht in te dienen. Zij dienen het probleem op te lossen.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:20

Billy schreef:
Zou bijna zeggen kommaarbrengen :D


Hahahaha bij careful what you wish for. Volgens mij is de TS er best toe in staat :P

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 11:21

Poetsplaats en dan verder Billy?