Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 17:02

Tamary bedankt voor de link, ga me daar vanavond eens in verdiepen.
Jolien87 je laatste zin klopt als een bus (helaas :( )
anjali ze hebben geprobeerd te fokken met de teef maar ze is elke keer niet drachtig. Ik heb 2 gecastreerde reutjes lopen en die kunnen niet eens voor op de oprit komen, die hebben aan de achterkant en aan de andere zijkant van het huis een heel stuk tuin tot hun beschikking. Onze honden komen alleen op de oprit als ik met ze ga wandelen aan het overkant van de weg in het bos.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:36

Ik heb ook zulke buren. Die hond kwam over de omheining en brak in mijn kippenhok, kippen dood. Tot 2x toe. Hij viel mijn honden nog aan ook. De buren zeiden dan maar er staat een omheining. Ja de onze 1.20 hoog. Wij hebben dan zelf maar een nieuw hekwerk gezet 140 meter 2meter hoog Heras hekwerk. Het koste een beste cent. Meer dan 2x nieuwe kippen kopen. Maar het scheelt nu ook een hoop stress en ergenis. Ook al is het moet eerlijk soms moet je iets...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 03:11

meggiemeg schreef:
Billy schreef:
wat voor hond is het? misschien wil een bokker hem wel achterover drukken :D

Een moddervette zwarte labrador, teef, ze hebben vaak geprobeerd een nest te fokken maar de hond wil niet drachtig worden.



oh die wil ik wel hahaha heb al 3 labradors

annepaardoes

Berichten: 7156
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:06

idylle schreef:
Ik vind het te gek voor woorden dat je (volgens sommigen hier) zelf maar een hekje of draaf moet spannen zodat de hond niet meer bij jou komt. Kom op zeg het is niet haar eigen hond hè die ze op eigen terrein moet houden? Het gaat hier om de hond van de buren waarvan de buren dienen te zorgen dat de hond op eigen terrein blijft. Als ik jou was idd de hond zien te vangen en dan de dierenambulance bellen dat je een hond op je erf hebt gevangen die je niet kent en niet weet waar hij thuis hoort. Als je hem zelf gaat brengen kost het nog benzine ook..


Je vind het gek dat de TS zich moet inspannen voor de hond van een ander, maar je geeft wel als tip of vrijwilligers van de dierenbescherming (die het al druk zat hebben) een hond op te halen die niet zoek is. Het asiel is er niet om burengeschillen op te lossen. Te hond is niet zoek, dus dit is geen taak van de dierenambulance/het asiel.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:14

Zo gek is dat toch niet?

Zou inderdaad netjes zijn en heel normaal als mensen geen overlast veroorzaken, maar wij hebben ook altijd de poort dicht om te voorkomen dat ongecontroleerde loslopende honden het erf op komen denderen...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:22

GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.

Zo werkt het dus niet. In principe is iedere dierenhouder er voor verantwoordelijk dat zijn dieren geen schade of overlast veroorzaken op andermans terrein.
Hier in IJsland zijn schapen overigens een wettleijk vastgestelde uitzondering op die regel, en daar geldt dit wél.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:36

Kuggur schreef:
GDG schreef:
Als je geen ongenode gasten op je erf wil moet je er gewoon zelf zorg voor dragen dat ze er niet op kunnen komen.

Zo werkt het dus niet. In principe is iedere dierenhouder er voor verantwoordelijk dat zijn dieren geen schade of overlast veroorzaken op andermans terrein.
Hier in IJsland zijn schapen overigens een wettleijk vastgestelde uitzondering op die regel, en daar geldt dit wél.

Dat is inderdaad de wet, maar als de consequenties in de praktijk niet bestaan of een ernstigere tegenreactie tot gevolg hebben, dan moet je wel zelf investeren in een omheining. Als ik het goed onthouden heb mag jij op IJsland zo'n hond afschieten. Dat maakt de eigenaar een stuk voorzichtiger dan de buurman van TS waarvoor er eigenlijk geen (direct) risico verbonden is aan het los laten lopen van zijn hond.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:46

Haha, zo gevaarlijk is het nu ook weer niet, honden worden niet afgaknald als ze in andermans tuin hurken.
Je mag in principe een hond doden als die bezig is je schapen te bedreigen. En ook dat wordt in de praktijk iha niet zo heet gegeten.
Mijn reactie was op GDG's bewering, die de indruk wekte dat het de verantwoording van erf-landeigenaar is ongewenste dieren buiten te sluiten. Dit is niet het geval.
Maar ik ben het met je eens dat in dit geval het verstandigste is zelf in een honddichte omheining te investeren. Wat de wet er verder ook van zegt.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 10:01

Heb de hond bij het asiel afgeleverd. Deze liep weer in de tuin en vloog vervolgens de weg op. Om te voorkomen dat er een aanrijding ging gebeuren was ik er klaar mee. De buren zeggen dan vervolgens keihard dat het hun hond niet is als er wat was gebeurt. Hond is niet eens gechipt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:02

Wat zei het asiel? Hoefde je niet te betalen?
Ik ben benieuwd of de buren hem nog op komen halen.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 10:15

Heb gezegd dat ik de hond van een drukke N weg heb gevist, gedeeltelijk ook de waarheid. Hoefde niet te betalen. Het is vakantietijd was de reactie van een medewerker

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:39

Waarschijnlijk was dit ook de beste oplossing voor de hond,want op de weg had hij aangereden kunnen worden.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:42

Goed gedaan TS!!!

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 10:50

anjali schreef:
Waarschijnlijk was dit ook de beste oplossing voor de hond,want op de weg had hij aangereden kunnen worden.

Precies en er wordt hier hard gereden, had het niet willen mee maken. Er gebeuren hier vaak ongelukken, heb al eens een auto bij ons over de sloot zien vliegen en lande bij ons op het terrein. Plus dat ik het vermoeden heb dat de buren dan keihard ontkennen dat het hun hond is om onder de verantwoordelijkheid uit te komen als er wat was gebeurt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:57

Hm, ik zou deze actie geloof ik niet op een open forum gezet hebben. Vaak verstandig niet teveel te communiceren over dergelijke maatregelen...

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:01

Kuggur schreef:
Hm, ik zou deze actie geloof ik niet op een open forum gezet hebben. Vaak verstandig niet teveel te communiceren over dergelijke maatregelen...


Misschien even editen inderdaad?!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:18

Hebben ze hem weer opgehaald?

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 20:26

Hoe oud denk je dat de hond is? Als hij jonger dan 5 is zijn ze nog strafbaar ook.... (Voor het ontbreken van chip... plicht sinds 2013)

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 07:30

Ik denk een jaar of 6 á 7 minimaal. Wij wonen hier nu bijna 6 jaar en de hond was toen al volwassen.
Nee Billy nog niet, heb ook niet echt het idee dat ze op zoek zijn naar de hond. Ik bedoel dat als ik een van onze honden een poosje niet heb gezien dan kijk ik buiten wel even, ook al kunnen ze de tuin niet uit. En vaak roep ik dan even de naam en komt de hond er dan wel aan stormen heel blij. Dat hoor ik ze niet doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 07:50

De hond is nog niet terug begrijp ik? Komen ze dan niet bij jou vragen waar hij is?

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 08:34

Nee Cayenne, ze komen niet bij mij. Kan je nagaan hoe hoog de hond bij ze zit, ze zoeken niet eens.
Vanmorgen met de buurvrouw daar weer naast een ronde in het bos gedaan met de honden en die had het er ook niet over. Wellicht vinden ze het prima dat de hond er niet is??..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 08:35

Bizar...
Hebben ze uberhaupt wel door dat hij weg is?

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-18 09:21

Het lijkt me toch dat een dier mist? Nu is het niet zo dat ze dus actief met de hond bezig zijn als in uitlaten en vaste tijden eten geven. Er staat gewoon een grote zak open gescheurd aan de bovenkant, daar pakt de hond zelf naar behoefte eten, een grote emmer water staat er ook ergens bij en die is natuurlijk ook niet zo snel leeg.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:00

Ik denk dat je goed gehandeld hebt. Je kunt je blijven aanpassen, maar dat kost ook geld en energie. Wellicht boeit het ze inderdaad niet en wordt de hond geadopteerd door iemand die er wel om geeft.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 11:49

Zo te lezen is de hond nu beter af.. Triest zeg.