Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 15:11

Dat doe ik zeer Mer1980 *\o/*

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 15:43

Hond was er weer afgelopen nacht, de afgelopen dagen lopen de kippen ook overal op ons terrein. Overal poep, de honden lopen er door en het liefst rollen ze er ook nog in, dat vind ik een minder strak plan, loopt zo lekker mee naar binnen maar niet heus.
Heb zojuist geshopt bij een soort van Welkoop hier in de buurt. Heb een Gallagher apparaat gekocht op zonne-energie en lage paaltjes speciaal voor in het gazon (volgens de verkoper). Hopelijk is het afdoende en ben ik voldoende voorbereid tegen zowel de hond als de kippen. De kippen wurmen zich als ze rustig lopen ook door de haag heen, maar als onze honden ze zien op het gazon naast het huis en en er op af stormen vliegen ze gerust een stuk dus ik hoop dat het voldoende is om ze af te schrikken als ze scharrelend door de haag heen komen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 16:18

Belachelijk zeg!! Ik zou ook gestoord worden van zulke buren, laten alles maar los lopen tot de last van een ander.
Hoop dat dit helpt TS.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-18 16:37

Ja ik blijft het ook belachelijk vinden maar je moet wat. Ik hoop ook dat het helpt.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:01

Kun je de politie niet bellen op het moment dat dit gebeurt? Of is dit al geopperd, dat weet ik niet.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 07:15

Die komen niet daarvoor, zelfs de wijkagent niet. Dat soort dingen wordt tegenwoordig aan handhaving uit handen gegeven heb ik begrepen van iemand anders. Afgelopen jaar met oud en nieuw was ik het geknal met een week zat, onze bonte ruin reageert er erg op en wil op den duur dan niet meer eten, heb de politie gebeld en gezegd dat het bij de buren al een week oud en nieuw was terwijl dat nog 2 weken duurde voordat dat werkelijk zover was, ze wilde eerst ook niet komen terwijl ze in de meldkamer konden horen hoe zwaar het geknal was door de telefoon heen, totdat ik zei dat ik er dan zelf heen ging maar niet voor mezelf in zou staan. Pas toen kwam er een wagen langs met 2 agenten. Dit was overigens niet de eerste keer dat ik ze daarvoor heb laten komen bij de buren, dat is nu het 3e jaar op rij geweest voor dit soort ongein rondom oud en nieuw. Vuurwerk scheelt mij niets, kan snappen dat een ander dat wel leuk vind maar niet 4 weken lang.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:12

Hoe gaat het nu? Heb je nog steeds last van de hond van de buren?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 18:00

Nee gelukkig niet! Hij heeft pas wel stroom gekregen hoorde hem voor janken.
Nu de kippen nog...

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:46

De eitjes van de kippen in je tuin over de haag tegen de ramen stuk gooien? :D inclusief de hondendrollen?

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 08:52

De hond heb ik niet meer gezien dus ook geen drollen meer, gelukkig.
De kippen leggen geen eieren hier, tenminste ik heb ze nog niet gevonden. Wat ik meer vervelend vind is die grote flatsen van ze, de honden willen er in liggen rollen als ik het niet op tijd zie of wat bij mijn man al meerdere keren is gebeurt dat hij 's morgens er door loopt en het dan in de auto heeft of als hij nog even terug loopt en ik het dan binnen in huis heb... Dat ze hier rondscharrelen prima, maar ja het een is niet zonder het ander hé. Plus dat ik gif heb staan achter bij de schuur, vanwege de ratten en de muizen, daar kunnen mijn honden niet bij komen maar de kippen lopen daar wel, als ze er van eten zullen ze niet lang meer leven ben ik bang. Of zouden ze dat instictief laten liggen?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:56

Dat klopt, dat is smerig, dan doosje eitjes kopen? Of dreigen de kippen te houden en weg te brengen naar de slager? Wij zouden ze na zoveel aanspreken die kippen vangen en naar een boerderij brengen...dikke pech

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:00

Ik vind het een beetje ver gaan om met eten te gooien, zeker om het er speciaal voor te kopen. En ik denk ook niet dat, daar de oplossing ligt. Ik denk ook aan vangen en wegbrengen.
Het is wel fijn dat jullie geen last meer hebben van de hond maar kippenflats in je huis en auto is ook geen pretje. :n

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:23

Nou ik weet zeker dat een paar eieren hun werk zullen doen hoor! Dan is de boodschap duidelijk...het wegbrengen klinkt wel leuk, maar is in feite dus gewoon kippen stelen van je buren en dat wil je niet als er een gevolg aan gegeven wordt.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 16:51

Met eieren gooien vind ik ook zonde, dan bak ik liever een uitsmijter ham en kaas ermee.
De honden van ons zijn er erg op gebrand als ze hier lopen, zodra ze binnen de hekken komen vliegen onze honden er op af en dan weten de kippen ook niet hoe snel ze buiten het hek moeten komen waar de honden dan weer niet kunnen komen, ze zijn dus eigenlijk best slim die kippen.
Heb al een paar keer een opmerking laten vallen als de buren buiten zijn dat de honden best de kippen mogen pakken, dat helpt niet maar had ook niet anders verwacht. Onze honden zijn fanatiek naar de kippen toe maar beste vangers zijn het niet echt..

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 10:28

De buren zijn gisteren op vakantie vertrokken en hebben de hond weer alleen achter gelaten...
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de hond besluit om weer op pad te gaan. Veel aandacht is de hond niet gewend maar helemaal geen is natuurlijk ook vreemd. Vorige keren ging de hond vooral 's nachts blaffen en overdag aan de wandel.
Zodra ik de hond op de weg zie lopen film ik het eerst, probeer deze terug te jagen en dan meld ik het bij 144, eens kijken of er dan actie word ondernomen. Ander zou ik het ook niet weten behalve dan de hond weer oppakken en naar een ander asiel te brengen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:40

Jeetje wat heb jij het getroffen met de buren zeg! 8)7 Wat een schandalig volk!!
Zou niet weten wat je er verder mee kunt maar wil je vooral sterkte wensen.

Alleen foto's in topic bekijken: &if=1

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:42

Nou ja zeg alweer... wat een frustrerende figuren zijn dat zeg, arme dieren

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:50

Komende week wordt het weer 30 graden. Wie gaat de hond dan water geven etc?

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Anoniem

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:45

Zou je niet nu al 144 of de gewone politie bellen wegens verwaarlozing/ achterlating van de dieren?
Er worden ook jaarlijks honderden dieren in bossen gedumpt rond de vakantieperiode, dit is niks anders..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:41

Shanna schreef:
Zou je niet nu al 144 of de gewone politie bellen wegens verwaarlozing/ achterlating van de dieren?
Er worden ook jaarlijks honderden dieren in bossen gedumpt rond de vakantieperiode, dit is niks anders..

Ik denk dat dit juist wel anders is en dat de kans dat 144 iets doet/kan doen aan het achterlaten heel klein is. Als er vers water staat (misschien komt iemand dat dagelijks vullen) en voer en de hond kan schuilen dan voldoen ze al aan de voorwaarden namelijk. Mogelijk dat zij of de politie er wel iets mee kunnen omdat het dier niet achter een deugdelijke omheining zit, maar ik denk pas als de hond daadwerkelijk op straat loopt.

koeien op de weg...

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 13:37

Precies wat GDG zegt, er staat een volle emmer water en een grote zak brok open, op deze manier eten is de hond al heel lang zo gewend. De hond kan op veel plekken weg komen dus dat gaat deze ook zeker doen. Daarom wacht ik even met actie ondernemen. Als ik het zie dan film ik het, probeer de hond terug te jagen en dan ga ik bellen. Doen zij niets dan is het een kwestie van wachten want de hond blijft het toch wel proberen, dan moet ik m te pakken zien te krijgen en breng m dan zelf wel weg.

Het zijn inderdaad erg prettige buren maar niet heus, ze vertrekken gewoon en denken er totaal niet aan dat er nog dieren verder rondlopen die ook nog zorg nodig hebben. Er lopen ook nog kippen en een haan rond en achter in de wei staat er nog een hok/schuurtje met vogels erin. Kan me nog wel een jaar herinneren dat ze terug van vakantie kwamen en alle vogels en de konijnen lagen dood. De konijnen krioelden van de maden. Och wat waren ze overstuur en ze snapten er helemaal niets van dat dit was gebeurt...

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Anoniem

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:39

Voor die zaken kan je best bellen hoor TS. Als er niemand is die de dieren verzorgt dan is dat gewoon verwaarlozing. De hond heeft eten en drinken dus daar kunnen ze niet zoveel mee maar als je zeker weet dat er niemand komt kijken bij de dieren dan kan er wel actie ondernomen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:44

Arm dier.. dat water is met die hitte niet alleen zo verdampt maar het staat ook nog eens stil, dat wordt hartstikke smerig :\ en niet alleen voor de hond, maar ook andere dieren die ze nog hebben lopen :\

Ik hoop voor je TS dat je hem snel ziet lopen en dat er dan wat ondernomen kan worden door 144 of idd, desnoods een asiel weer.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-18 13:45

Ze zijn gisteren vertrokken en tot nu toe nog niemand gezien of gehoord. Ik wacht het nog even af. Als ik dan straks kan bellen voor de hond kan ik de andere dieren gelijk mee nemen in de melding. Andere jaren hebben ze nooit iets geregeld, zou me verbazen als ze dat dit jaar dan wel doen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:45

Gewoon bellen inderdaad!! Wat een ellende zeg, arme dieren

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, Jolynne, Lalidan, luuntje, Maren, YandexBot en 201 bezoekers