Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schuur_

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:40

Misschien zijn ze verhuisd?

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 15:42

Was dat maar waar, nee het huis staat niet leeg, ze zijn langer dan andere jaren op vakantie.

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:13

Ik hoop niet dat alle diertjes ergens dood op het erf liggen, toch raar dat je er niks meer van hoort?
Zeker als je normaal gesproken wel iets van dierengeluiden opvangt..

Kinke

Berichten: 20517
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:30

tja, ik kan uit ervaring melden dat kippen behoorlijk veel drinken. Hopelijk hebben ze niet het loodje gelegd ivm te weinig voer/water

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 22:13

Kan het niet zijn dat de kippen aan de wandel zijn gegaan naar andere buren? Ze kwamen eerst steeds hier en werden dus weggejaagd door mij of door de honden. Dat ze dachten van daar moeten we niet zijn eens kijken wat aan de andere kant is

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:44

Kan je niet 144 bellen en zeggen dat het huis al een tijd leeg staat en er dieren zijn achtergelaten en je er zorgen over maakt. Dan kunnen ze een kijkje nemen en zien wat de schade is

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-18 22:46

Huis staat niet leeg, ze zijn met vakantie. Mijn ervaring met 144 is waardeloos. Er zijn hier weinig agenten die de functie er extra bij hebben en dan ook maar 1 dag per 2 weken ongeveer. Dat gaat niet opschieten in dit geval, ik denk dat ze elk moment wel terug zullen zijn van vakantie. Normaal gaan ze niet zo lang weg, dit is voor het eerst zolang wij er wonen. Plus dat ze ook wel aan zullen geven dat het vakantietijd is en ik kan niets hard maken. Zolang een dier een onderkomen heeft en er staat eten en drinken doen ze werkelijk niets. Dat de rest van de zorg niet is zoals het hoort is dan jammer. Dat is wat ik te horen heb gekregen toen we ze met meerdere in hebben geschakeld bij verwaarloosde paarden hier vlakbij.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 00:26

De wetgeving in Nederland is echt waardeloos. Het blijft mij verbazen

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 01:32

_Dracarys schreef:
De wetgeving in Nederland is echt waardeloos. Het blijft mij verbazen

Nee, het ontbreekt een aantal eigenaren aan verantwoordelijkheidsgevoel en gezond verstand. Geen enkele wet die dat ooit zal kunnen vervangen.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 07:59

Ja en nee tamary, de wetgeving is daar niet compleet in. Een paard heeft hele andere behoeftes dan een kalf bijvoorbeeld, daar voorziet de wetgeving niet in. Het klopt dat je als eigenaar je verantwoording moet nemen als je een dier aanschaft, helaas zien velen dat anders..
Neem het voorbeeld waar we ze voor hebben proberen in te schakelen, paarden hier iets verderop, staan in de modder tot aan hun knieƫn in een natte periode, alle ribben zijn te tellen, krijgen amper te eten, ze hebben de mogelijkheid om te schuilen, dat het daar een bende is met mest maakt niet uit, ze kunnen droog staan. Ze krijgen te eten (ook al is het te weinig) en ze hebben drinken en een schuilmogelijkheid, dan ben je uitgekletst, dan doen ze niets, dat die paarden 2 plakjes hooi per dag krijgen en je ziet ze steeds magerder worden maakt niet uit, er is eten. Dat ze niet eten krijgen zoals het hoort jammer dan.

Maar terug naar de buren ze zijn er weer, gisteren laat terug gekomen, zal het vandaag eens in de gaten houden of ze het over de dieren hebben als ik buiten ben, kan dan prima hun horen praten.

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:17

Helaas, t is weer gedaan met je rust -O-
Maar ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe t nu gaat!

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 08:46

Ja helaas wel Veldbloem, ben benieuwd wanneer de eerste weer begint te gillen-krijsen-janken omdat ze hun zin niet krijgen. Zal wel niet lang duren schat ik in. Ze zijn vaak zo druk met zichzelf dat ze niet eens de rest er om heen missen.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:16

Wat sneu voor de dieren van hun zeg, wat een bedroevende mensen.. ben wel benieuwd wat er met de hond aan de hand is

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 09:44

Ja ik ook Esirene, heb hem ook niet op amivedi of wat zien staan, als de hond een dezer dagen er niet weer is gok ik dat vreemden hem van de weg hebben gevist. Dat is wel een mooie oplossing voor de hond als dat zo is.

Jolien87

Berichten: 17408
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:41

Laten we dan maar hopen dat het goed gaat met de hond.

Sterkte met de teruggekeerde chaos.

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 10:48

Ja Jolien87 laten we dat hopen, ik heb hem hier in de buurt niet gezien, ook niet als die wel was aangereden langs de weg, heb niets zien liggen en loop toch dagelijks daar langs met onze eigen honden richting het bos. Dus daarom ga ik er nog steeds van uit dat hij is opgepakt door vreemden.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:19

Maar je dacht toch dat hij was gechipt, zal hij dan niet terug komen denk je nu zij terug zijn van vakantie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:57

Niet iedereen is zo eerlijk om de chip uit te laten lezen en op zoek te gaan naar de eigenaar.

Amber_anne

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:13

Hoop het iig niet voor de hond

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 21:18

Sommige mensen wachten wellicht de oproep af of de hond als vermist wordt opgegeven, doen eigenaren dat niet kan je natuurlijk ook een conclusie trekken. In de vakantietijd zal zoiets wel wat langer kunnen duren natuurlijk voordat je een dier mist, zeker bij deze mensen...

daantjuhhh

Berichten: 26867
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:30

Ja of ze hebben het thuis telefoonnummer bij de chip staan en wellicht is daar wel tig x heen gebeld. Maar ja.. op vakantie en dan niet het nummer doorschakelen.....

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 06:58

De hond is nog niet terug, of de hond een chip heeft weet ik niet, denk het wel omdat deze na de vorige keer wel vrij snel terug was.
Wat ik bedoelde met mijn opmerking: iemand vindt de hond, wacht eerst af of er een melding komt dat de eigenaar de hond als vermist opgeeft, komt deze niet dan kan diegene ook denken als deze een klik heeft met de hond ik hou hem want de eigenaar doet toch geen moeite om de hond terug te vinden.

Ik heb ze nog niet erover horen praten dat ze de hond missen, de achterburen zijn inmiddels ook niet meer blij met de kippen, maar dat zijn nu niet echt mensen die er wat van durven te zeggen, heb ze de tip gegeven om dan de kippen weg te blijven jagen, net als wat ik heb gedaan, wellicht dat ze dan weer verder of terug naar huis gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:40

Ik ben benieuwd of de hond inmiddels terug is?
De buren zullen nu wel terug van vakantie zijn?

SweetVanille
Berichten: 1771
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:00

Cayenne schreef:
Ik ben benieuwd of de hond inmiddels terug is?
De buren zullen nu wel terug van vakantie zijn?



Die zijn al terug, zie post van 16 augustus :)

meggiemeg

Berichten: 12220
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 16:20

De buren zijn terug maar de hond nog altijd niet Cayenne.