Hond van de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:34

De kosten zullen zo rond de 15 euro per dag liggen. Dus hopelijk is dat voldoende motivatie voor ze om een hekwerkje te laten plaatsen.


_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:14

Ik zou er een dagje voor uit trekken en de hond een uur verder hier vandaan naar een asiel brengen. Het kan voor de hond alleen maar positief uitpakken. :+

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 12:27

Kan dat _Dracarys? Mag je zo maar overal een hond afgeven bij een asiel als dat niet nabij je woonplaats is? Ik had gedacht dat dat niet mogelijk is.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:32

meggiemeg schreef:
Kan dat _Dracarys? Mag je zo maar overal een hond afgeven bij een asiel als dat niet nabij je woonplaats is? Ik had gedacht dat dat niet mogelijk is.

Het zal liggen aan waar je de hond "gevonden" hebt. Je zal normaal gesproken naar de dichtsbijzijnde plek gaan om hem af te geven ongeacht je woonplaats.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:02

Kippengaas zetten achtr de beukenhaag en geen hond komt er meer door...gewoon je eigen erf afrasteren, jij hebt er last van en kennelijk je buren niet...ben je meteen van al het gezeik af
Laatst bijgewerkt door Indestal op 22-05-18 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:04

En een hond kan je afgeven bij het asiel als gevonden, maar de hond leert daar niks van hoor, wat en raar idee om een dier verantwoodelijk te stellen voor wat volwassenen niet als verantwoording nemen.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 13:19

Je hebt recht op je eigen mening Indestal, ben alleen benieuwd als jij alle kosten op je moet nemen of je dan nog zo denkt. Het gaat niet om een klein stukje gaas wat er neergezet mag worden. 100 meter zit ik zo aan. Plus ik heb nog niet zo lang geleden de hele oprit laten doen door een tuinman, heeft me ruim 3000,- euro gekost . Dan is het niet meer zo leuk dat een dier van een ander er gaten gaat graven en overal plast waardoor er gele plekken ontstaan en beste hopen poep achter laat.
De hond zal er niet van leren maar hopelijk de buren wel door na te gaan denken dat ze toch naar een oplossing moeten gaan zoeken dat de hond niet zomaar vrij overal naar toe kan. Heb ik ook gedaan toen wij hier kwamen wonen, de tuin is dusdanig afgezet waar onze honden mogen komen dat ze niet weg kunnen en dus een ander niet tot overlast kunnen zijn of erger nog een aanrijding kunnen veroorzaken op de drukke weg hiervoor. Zou me vreselijk schuldig voelen als door toedoen van mijn dier (maakt me niet uit of het hond of paard is) er een ongeluk wordt veroorzaakt. De hond van de buren kan alle kanten op dus ook naar die drukke weg.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:44

Je was daar in de buurt en je zag een hond op de weg lopen. Die heb je gevangen en naar de dichtsbijzijnde opvang gebracht :+
Ze hoeven niet alles te weten toch?

Ik zou echt helemaal gestoord worden van die eigenaren. Beestje verdient een beter leven.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:46

Indestal schreef:
Kippengaas zetten achtr de beukenhaag en geen hond komt er meer door...gewoon je eigen erf afrasteren, jij hebt er last van en kennelijk je buren niet...ben je meteen van al het gezeik af


Lekker makkelijk denken zo :')
Dus ik kan alles bij mij thuis losgooien, zolang ik er zelf maar geen last van heb?

Beetje omgekeerde wereld..

Je hebt je dieren voor jezelf, niet voor de hele buurt.

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110637
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:15

Ik ben ook niet voor het droppen van bekende honden in het asiel, maar in dit geval willen de eigenaren niet meewerken en vind ik dat TS volledig gelijk heeft. Wie niet wil horen...

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:55

Cayenne schreef:
Ik ben ook niet voor het droppen van bekende honden in het asiel, maar in dit geval willen de eigenaren niet meewerken en vind ik dat TS volledig gelijk heeft. Wie niet wil horen...


Dit :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:28

Dus de homd wordt de dupe! Bijzonder...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:29

_Dracarys schreef:
Indestal schreef:
Kippengaas zetten achtr de beukenhaag en geen hond komt er meer door...gewoon je eigen erf afrasteren, jij hebt er last van en kennelijk je buren niet...ben je meteen van al het gezeik af


Lekker makkelijk denken zo :')
Dus ik kan alles bij mij thuis losgooien, zolang ik er zelf maar geen last van heb?

Beetje omgekeerde wereld..

Je hebt je dieren voor jezelf, niet voor de hele buurt.



Mijn hele erf is omheind met kippengaas, komt dus niks in en gaat dus niks uit..Wat is je probleem?

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:46

Indestal schreef:
Dus de homd wordt de dupe! Bijzonder...


Als je het verhaal even goed leest, lees je dat de hond juist de dupe is bij de eigenaren. Er wordt totaal niet naar omgekeken, in het asiel zou het dus beter af zijn.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 07:10

Indestal schreef:
Dus de homd wordt de dupe! Bijzonder...

De hond is uiteindelijk de dupe ja, maar is dat niet altijd zo als een dier wordt aangeschaft en niet de zorg en aandacht krijgt die het nodig heeft?
De buren kijken niet om naar hun dieren, ze schaffen van alles aan maar er voor zorgen staat niet in de gebruiksaanwijzing erbij.
Als zij hun dieren de zorg en aandacht geven die ze nodig hebben gaan ze ook niet rondzwerven. Of als ze hun verantwoording nemen om te zorgen dat die dieren een ander niet tot overlast zijn door maatregelen te nemen. Het enige stuk van mijn erf wat niet volledig is afgesloten is mijn oprit, daar komt de hond van de buren, de rest van mijn erf niet. Ik vind het niet zo raar dat ik verwacht dat mijn buren er voor zorgen dat ze hun dieren bij zich houden. Zij kiezen voor dat dier, kan of wil je niet de zorgen en verantwoording op je nemen dan moet je wellicht de keuze maken om geen dieren meer te houden.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:12

@Indestal, lees het topic even goed :j

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:31

TS ik snap je frustratie maar ik vind het niet netjes wat je hebt gedaan. Sorry.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:37

Jennyj01 schreef:
TS ik snap je frustratie maar ik vind het niet netjes wat je hebt gedaan. Sorry.

Wat had ze dan moeten doen volgends jou?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

fierefluiter
Berichten: 198
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:45

Ik vind dat TS volkomen gelijk heeft.
Misschien zijn de eigaren zelfs te lui om hem op te halen en dat krijgt de hond een baasje die wèl om hem geeft.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:46

Ik vind wel dat TS het goed heeft gedaan, de eigenaren hebben een hond, maar nemen er niet de verantwoording voor om er goed voor te zorgen, zo las ik dat hij een keer tien dagen alleen is achter gelaten. Welke eigenaar doet dat nu? Ze nemen niet de verantwoording voor zijn veiligheid, ze laten hem gewoon los lopen, terwijl ze aan een N weg wonen. En de eigenaren nemen niet de verantwoording die de hond veroorzaakt door overlast bij derden.

Ts heeft het daarom in mijn ogen goed gedaan, ik had precies het zelfde gedaan. Sterker nog, ik had hem meegenomen als ik op vakantie ging, in een asiel afgegeven wat heel ver weg is. Andere kant van Nederland of zo. Dikke kans dat ze hem dan niet ophalen, als nu al te veel moeite is om pension te regelen als ze op vakantie gaan. Het wordt dan een win win situatie, voor TS dat ze van de overlast af is en voor de hond dat hij mogelijk een betere baas treft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:48

Ts, ik heb heel lang gevonden dat jij in jou recht staat. Dit ben je nog altijd, maar kijk toch eens voor draad. De buren leren het duidelijk niet en jij blijft een hoop frustratie hebben. De oprit was 100 meter niet? Voor €69 heb je nu voor 100 meter aan draad van een meter hoog. Ga nog wat goedkope palen halen en voor €100 zijn jou frustraties over, hoe oneerlijk het ook moge zijn dat jij er geld en tijd moet insteken.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:23

Je kunt je ziek ergeren aan buren, maar als je last van ze hebt en je kan het zelf oplossen, dan doe je dat...ik heb hier de katten van anderen die komen poepen en dat houdt je niet tegen...

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:24

Indestal schreef:
Je kunt je ziek ergeren aan buren, maar als je last van ze hebt en je kan het zelf oplossen, dan doe je dat...ik heb hier de katten van anderen die komen poepen en dat houdt je niet tegen...

Maar waarom moet je overlast van andermans dieren zelf oplossen. Zijn toch hun dieren...

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-18 08:24

bridgetF schreef:
zo las ik dat hij een keer tien dagen alleen is achter gelaten. Welke eigenaar doet dat nu? .

Dit gebeurt elk jaar in de zomervakantie, zij gaan 10 of 14 dagen op vakantie en laten de hond alleen achter.

Sophie de hond is al weer terug...
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 23-05-18 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hond van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:25

Melding politie, dit kan nl niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Berdien, Colien, eva92, Facebook, Felixity, IASCrawler, Ipsiedipsie, Knoek, Lau07, Laure, maxi90, moonsparkle, Piekosjj, Poety, redbutton, Roosch, Suliko, Suusw, Tajmahal, Telpeva, x_Jeanine_x, XxMariellexX, zonneglans en 164 bezoekers