De burenbalie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

De burenbalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 11:33

Bij het station in de buurt staat een winkelruimte vol kluizen van DeBuren, waarin je een pakket kan verzenden of ontvangen. Dat heb ik een aantal keer gedaan en soms ging het mis met de verzender, maar het ophalen en wegbrengen vond ik wel makkelijk.

Op de website zag ik dat je je kan registeren voor de burenbalie en dat je dan het adres van deburen als je eigen adres kon opgeven bij een webshop. Het pakket werd dan daar bezorgd en doorgestuurd naar de voor jou dichtsbijzijnde deburen vestiging.

Dus ik geregistreerd en twee pakketten daar laten bezorgen, via postnl en b-post. Woensdag is het pakket van post-nl bezorgd. Ik had nog niets gehoord en net gebeld, ze blijken iets vertraging te hebben en het wordt vandaag verzonden naar een vestiging bij mij in de buurt.

Meer mensen ervaringen hiermee?

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: De burenbalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 09:41

Ik snap eigenlijk niet waarom je voor zo'n systeem kiest. Bij praktisch alle webshops kun je een pakketje laten bezorgen bij ophaalpunt (waar je ook weer kunt retourneren als het nodig mocht zijn). En ik kies dan altijd voor een winkel/ophaalpunt die tot 20:00 uur open is. Ik heb vaak keuze uit wel drie punten binnen 1,5 km. Toch net zo makkelijk?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: De burenbalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 11:50

Nee, niet bij (praktisch) alle webshops. Vooral de kleine webshops niet. Ik heb vaak dat het geen optie is om een ophaalpunt te kiezen. En dan kan ik het wel vragen, maar dat werkt ook niet altijd.

Blacksmurf
Berichten: 503
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:05

Plus het feit dat de bekende buren hier bij ons in de buurt langer open is dan een gewoon ophaalpunt en je makkelijker kan parkeren dan een ophaalpunt midden in de stad waar geen parkeergelegenheid is.
Wou dat het via meer webshops kon.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: De burenbalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:06

Oke. Ja. Dan begrijp ik het. Ik woon zelf in het dorp. Dus kan voor de deur parkeren bij de ophaalpunten, plus dat ik niet na 20 uur nog een pakketje ergens wil ophalen, dus geen last van de openingstijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 14:04

DeBuren is van DHL toch? Veel webshops verzenden met PostNL dan kan je het volgens mij al niet gebruiken. Voor postNL heb je wel pakje gemakje - dan kan je gewoon het adres van een afhaalpunt gebruiken als bezorgadres. Kan je ook handmatig invullen als het niet aangeboden wordt, dit zou ik dan wel even van te voren melden bij het postpunt.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: De burenbalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 14:25

Ze werken samen met DHL en UPS voor de onbemande kluizen. Postnl pakjes kan je niet bij de onbemande kluizen laten bezorgen idd. Maar wel bij via de burenbalie in Hengelo.

Ik wist niet dat je bij postnl het adres van een afhaalpunt als bezorgadres kon gebruiken, ik dacht alleen als de afhaalpunt optie aangeboden werd.

Mijn pakketten zijn net via de burenbalie bezorgd bij de DeBuren vestiging in de buurt, ik ga ze zo ophalen. Duurt wel lang, ik had ze vorige week maandagavond besteld. En woensdag was er al een pakketje bij de burenbalie bezorgd. Het duurt dus bijna een week voordat het van de burenbalie naar de vestiging bij mij in de buurt is.