Iemand anders heeft mijn koffer.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Marjo

Berichten: 37200
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:30

Alvaron schreef:
Citaat:
Ik vind het behoorlijk stom van de luchtvaartmaatschappij dat de handbagage die geladen wordt niet wordt voorzien van een bagagelabel.

Maar dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij? Ook aan mijn handbagage had ik altijd een label zitten. Zelfs al gaat deze niet het ruim in, dan kan het nog altijd gebeuren dat je iets vergeet bij het verlaten van het vliegtuig.

TS, ik hoop dat je je koffer z.s.m. terug krijgt.

Ze bedoelt waarschijnlijk het label wat de maatschappij erop plakt om aan te geven waar de bagage heen moet ;)


quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:31

Alvaron schreef:
Citaat:
Ik vind het behoorlijk stom van de luchtvaartmaatschappij dat de handbagage die geladen wordt niet wordt voorzien van een bagagelabel.

Maar dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij? Ook aan mijn handbagage had ik altijd een label zitten. Zelfs al gaat deze niet het ruim in, dan kan het nog altijd gebeuren dat je iets vergeet bij het verlaten van het vliegtuig.

TS, ik hoop dat je je koffer z.s.m. terug krijgt.

Uh jawel want de luchtvaartmaatschappij bepaald dat jouw handbagage niet in de cabine kan.
Laat ze dan ook maar een label er om doen en mij dat andere kaartje geven.

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Esmee_RS

Berichten: 4877
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:53

Dorine92 schreef:
Esmee_98 schreef:

Tsja, en als de andere partij er ook zo over denkt.... 8)7

Die belt toch ook gewoon de luchthaven zodra ie erachter komt dat ie de verkeerde koffer heeft

Maar als ts en de andere partij weigeren naar het vliegveld te komen, ténzij de ander de koffer al gebracht heeft. Dan is het ook een gebed zonder eind

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:13

Dorine92 schreef:
Esmee_98 schreef:
Tsja, en als de andere partij er ook zo over denkt.... 8)7

Die belt toch ook gewoon de luchthaven zodra ie erachter komt dat ie de verkeerde koffer heeft


Goed, dan bel je: ik zat op die vlucht op die dag en ik heb hier een blauwe koffer, een beetje een middenmaatje. Hij is niet van mij, ik mis eenzelfde koffer. Hebben jullie die toevallig nog staan? Oh, zo'n 30 stuks die aan die beschrijving voldoen. Wilt u even in al die koffers kijken? Mijn cijferslotcode is 1111 en er zit 'huppeldepup persoonlijk ding in'.
Als jullie hem niet hebben, wil je mij dan bellen als -vermoedelijk- mijn koffer wordt gemeld als per ongeluk meegenomen?

Dat gaat natuurlijk nevernooit niet gebeuren, een beschrijving van een koffer is altijd zó vaag. Terwijl als jij langs komt je binnen 5 min weet of jouw koffer tussen de gevonden voorwerpen zit.
En bellen dat ze de koffer zoeken die jij hebt voor een andere passagier, dat werkt natuurlijk ook niet.

noordje

Berichten: 2199
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:31

Dat bedoel ik inderdaad Marjoow en quera. Juist om dit soort situaties te voorkomen.
Nu maar hopen dat je je koffer gauw terug krijgt.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:11

Ik ben in maart naar londen gevlogen en op de terugweg moest mijn handbagage koffertje ook in het ruim. Kreeg er wel een label op van de vliegmaatschappij met een barcode. Die heb jij er niet opgekregen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:14

Ik vind het ook altijd bizar hoe makkelijk iemand he koffer zo kan jatten. Een goede koffer kost soms 500 euro. En dat je ook gewoon bij alle banden kunt. Ik sta altijd als eerste bij de band.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:20

poes schreef:
Ik vind het ook altijd bizar hoe makkelijk iemand he koffer zo kan jatten. Een goede koffer kost soms 500 euro. En dat je ook gewoon bij alle banden kunt. Ik sta altijd als eerste bij de band.


500 euro!?

Nee toch?

Ik heb laatst een American tourister koffer van mijn werkgever gekregen. Dacht dat die 120 euro kosten
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 20-04-18 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:22

Samsonite wel hoor. Mijn backpack was ook 165. Tikt toch aan.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:26

poes schreef:
Samsonite wel hoor. Mijn backpack was ook 165. Tikt toch aan.



Duurste die ik daarvan kon vinden was 367 euro.

Mijn Samsonite was niet zo duur hoor. :D

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:30

Dacht 400nogwat voor die hele lichte. Mijne is een 50 euro koffer die al 30 keer mee is geweest :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:32

Als wij naar Griekenland gaan hebben wij van die grote weekeindtassen. Ik geloof dat ze 20 euro het stuk gekost hebben. Paars en erg lelijk.
Diegene die dat mee neemt zal erg teleurgesteld zijn.......ook qua inhoud _O-

Mijn fel gele air spinner zal waarschijnlijk weinig gebruikt worden.

https://www.americantourister.nl/bon-ai ... oduct-info

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Schuur_

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 19:49

Je krijgt er niet altijd een label aan hoor. Ik vlieg vaak naar Bristol met BMI en dan gooi je hem voorbjet instappen (dus aan de trap bij het vliegtuig) gewoon bij de hoop en bij het uitstappen pak je hem van de kar voor je de bus instapt.

Wat vervelend TS, dat gebeurt je geen tweede ker! Ik hoop dat die vrouw dezelfde gedachte heeft als jou en de luchthaven informeert. Zou je toch niet kunnen proberen via de maatschappij? Dat zij de passender list nakijken en mensen nabellen? Is een long shot maar wie weet...

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-18 19:56

Dat is dus precies wat er gebeurd is schuur.

Het probleem hier is dat er geen informatie kan worden verleend als niemand zich meldt. Met andere woorden: Als wij beide denken; “ik wacht af en bel gewoon het vliegveld” gebeurd er niets.
Ik heb de koffer gebracht en een formulier ingevuld, als de mevrouw nu belt kan er pas worden verteld dat haar koffer daadwerkelijk daar staat.

Dus: Als ik bel en vraag of mijn koffer er al is, wordt er nee geantwoord want dat weten ze niet.
Mevrouw belt: Is mijn koffer er al? Nee geen idee, niemand heeft zich gemeld (terwijl ik wel gebeld heb!) ze kunnen pas zeggen dat iemand zich gemeld heeft wanneer een van ons zich daadwerkelijk op het vliegveld gemeld heeft.

Dus thuisblijven en blijven bellen heeft helaas geen zin als we beide zo denken.

Cowboy55
Berichten: 8473
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:36

noordje schreef:
Cowboy55 dat is ook ongelooflijk >;)
Hoe is het mogelijk dat die blagen daar binnen kwamen? Is het een open aankomsthal?
Je zou ze toch 8)7 :n

<KNIP>


Het vliegveld van Sharm was (destijds) tevens het hoofdkwartier van de firma List & Bedrog. Europese toeristen werden daar getild bij het leven.

Nog zo'n leuke: we kwamen toevallig bijna gelijktijdig aan met 2 andere vliegtuigen. Dan komen dus zo'n 1.000 mensen gelijktijdig aan bij de douane. Daar zat 1 (EEN) mannetje. En dat bleef 1 (EEN) mannetje. Dus dat duurde uren. Maar dat proces was wel te versnellen: een beetje naar voren dringen en het mannetje je paspoort geven met daarin $10 en ineens had je voorrang. We schatten achteraf in dat deze douaneambtenaar tussen de $1.000 en $1.500 verdient heeft in 3 uur tijd. Toch niet verkeerd voor een kleine halve dag werken.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110617
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:43

Is de koffer inmiddels terecht?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 12:41

Er stond zonder bericht of telefoontje vooraf ineens iemand van Düsseldorf AirPort aan mijn deur.


Afbeelding

Oh ik ben zo opgelucht! <3

Onderschrift

Maflinger_S
Berichten: 12150
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:42

Fijn, jullie zijn weer herenigd. Dat laatste stuk ging wel lekker makkelijk. :D

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:44

Dit is nog eens een leuk bericht! Fijn dat hij weer terug is. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:44

Dat is tof :D


Alles zat er nog in ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-18 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:45

Ahh kijk. Wat fijn TS

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-18 12:46

Maflinger_S schreef:
Fijn, jullie zijn weer herenigd. Dat laatste stuk ging wel lekker makkelijk. :D


Ja, zo was het rijden toch niet voor niets geweest!

Rebecca schreef:
Dat is tof :D


Alles zat er nog in ?


Geen idee ik heb aller eerst mijn etui met make up spullen open getrokken en die was intact. :')

Onderschrift

Marjo

Berichten: 37200
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:52

Yeahh wat goed :D

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:56

*\o/* *\o/*

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

mvdende

Berichten: 5683
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:04

Heey. Happy end.

Nu hopen dat mijn koffertje niet kwijt raakt van de zomer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chocky84, Dennenboom, GoogleAdsense, Kabayo, Lestria, M_D_H, November108, ontherun, Polarize, Prairy, Sintara, xLauLaUx en 151 bezoekers