Iemand anders heeft mijn koffer.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:15

Mijn koffer zit vol stickers.. en twee gekleurde banden dat is nadat ik een meneer duidelijk kon maken dat die met mijn koffer wegliep van de bagage band.

Ik zou het vliegveld bellen of de maatschappij niet Facebook of iets dergelijks.

The end


Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:26

Daarom heb ik geen standaard koffer gekocht. Ook met mijn zwarte koffer een keer gehad dat iemand anders hem van de band nam, gelukkig op tijd gezien.
Nu heb ik deze koffer met een Mickey mouse stripverhaal. Herken ik hel van mijlen ver :D
Afbeelding

Hopelijk duikt je koffer nog op!

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Cowboy55
Berichten: 8480
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:28

Electra63 schreef:
Ja, dat was een aparte gewaarwording. Wij waren met 6 vriendinnen en die hadden allemaal snel hun koffer en ik bleef maar wachten. Tot ik uiteindelijk de enige wachtende was en er nog maar 1 koffer op de band stond. Ik ben toen perfect geholpen door Schiphol. +:)+
Maar die man dacht echt, dat ik zijn koffer naar hem toe kwam brengen om te ruilen. Hij woonde echter geheel de andere kant op, dus daar ben ik niet aan begonnen en was ook niet meer mogelijk, omdat ik al melding had gemaakt van de vermissing van mijn koffer.
ik heb hem wel ingewreven, dat er toch een duidelijk (kleur) verschil was in koffer en band en dat ik het toch wel een beetje dom vond van hem, dat hij mijn koffer had meegenomen. Waardoor ik behalve geen koffer ook vertraging had opgelopen. Het duurt nl. best wel even voordat je je realiseert, dat je koffer niet meer komt. :D Dat verwacht je gewoon niet. ;)


Ik ken het gevoel. Ik stond op het vliegveld van Sharm El Sheik en onze golftassen kwamen niet.
Wat wel kwam was 2 jochies die voor $50 per tas wilden 'helpen met zoeken'. Sodemieter maar op ettertjes. Maar 30 minuten later toch maar $10 gelapt zodat ze mijn 2 golftassen konden 'zoeken'. Dat 'zoeken' duurde na betaling niet meer dan 10 seconden overigens. -:(- -:(- En dat was de eerste en laatste keer Egypte.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8480
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:29

Zoe_97 schreef:
Daarom heb ik geen standaard koffer gekocht. Ook met mijn zwarte koffer een keer gehad dat iemand anders hem van de band nam, gelukkig op tijd gezien.
Nu heb ik deze koffer met een Mickey mouse stripverhaal. Herken ik hel van mijlen ver :D
[ [url=m/02AQhj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk duikt je koffer nog op!


Ik heb er stickers op zitten die je 99,999999999% zeker NIET buiten de VS zult aantreffen. Ik twijfel zelfs of je ze in de VS nog zou zien.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:47

Cowboy55 schreef:
Zoe_97 schreef:
Daarom heb ik geen standaard koffer gekocht. Ook met mijn zwarte koffer een keer gehad dat iemand anders hem van de band nam, gelukkig op tijd gezien.
Nu heb ik deze koffer met een Mickey mouse stripverhaal. Herken ik hel van mijlen ver :D
[ [url=m/02AQhj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk duikt je koffer nog op!


Ik heb er stickers op zitten die je 99,999999999% zeker NIET buiten de VS zult aantreffen. Ik twijfel zelfs of je ze in de VS nog zou zien.


Ander alternatief: mijn vader schilderde in grote letters zijn initiaal van zijn voornaam icm achternaam op de koffer. Gewoon breeduit overdwars. No way dat iemand anders jouw koffer pakt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:22

Ik heb een zeer oude Samsonite koffer in de meest vieze blauwe kleur denkbaar. Daarom heen een AstraZeneca kofferstrap en een regenboog kofferstrap.

Wie dat op een band ziet staat weet dat ik in de buurt ben :D

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

noordje

Berichten: 2202
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:51

Cowboy55 dat is ook ongelooflijk >;)
Hoe is het mogelijk dat die blagen daar binnen kwamen? Is het een open aankomsthal?
Je zou ze toch 8)7 :n

Tegenwoordig heeft iedereen een zwarte of grijze koffer. Groot gelijk dat je een heel aparte koffer neemt. Die herken je tenminste :)
Of idd je naam of initialen erop verven.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:08

Zou het kunnen dat jouw koffer achter is gebleven op het vliegveld van vertrek? Aangezien er geen stickers op zaten?

Of heb je dat inmiddels uitgesloten?

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:07

Goof schreef:
Dorine92 schreef:
Wel vreemd dat jij nu al de koffer moet inleveren. Zolang niemand zich meldt met jouw koffer hebben ze die koffer die jij nu had toch ook niet nodig? Beetje zonde van alle reistijd


Wtf!
Dus omdat jij jouw koffer nog niet hebt moet je ook maar moedwillig andermans spullen in eigen bezit houden.
Wat een rare gedachtengang :')


Wat moet de luchthaven met die koffer dan???

Ik vind jullie gedachtengang vreemd. Anderhalf uur rijden zodat de koffer van iemand die zich niet heeft gemeld op de luchthaven staat te verrotten ipv bij de ts.
En als die persoon zich wél meldt moet er een tweede keer een koffer verplaatst worden van persoon a naar persoon b. Kan toch beter in 1 keer? Bovendien zou het zelfs zo kunnen zijn dat de ts en de andere persoon maar kort van elkaar vandaan wonen en dan is het einde van het verhaal dat ts naar dusseldorf is gereden met de koffer, die ander met de koffer van ts, en dat de koffer van ts weer van dusseldorf naar ts moet terwijl het zomaar zou kunnen dat de betreffende personen bijv maar een half uurtje van elkaar vandaan wonen. Ik vind het bijzonder omslachtig en ik zou zeker niet een koffer helemaal naar dusseldorf gaan rijden terwijl de eigenaar zich nog niet eens heeft gemeld en dat misschien ook wel nooit gaat doen. Zonde van je tijd, zonde van je benzine en wellicht krijg je ook nog eens je koffer niet terug
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 19-04-18 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:13

In bewaring houden voor het geval de eigenaar zich meldt misschien? Ik snap niet zo goed wat je erachter zoekt eigenlijk. Het wordt pas ingewikkeld als mensen dit soort dingen zelf gaan/moeten regelen, vooral als je een koffer zonder labels hebt.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 19-04-18 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:15

Laurie schreef:
In bewaring houden voor het geval de eigenaar zich meldt misschien? Ik snap niet zo goed wat je erachter zoekt. Het wordt pas ingewikkeld als mensen dit soort dingen zelf gaan/moeten regelen, vooral als je een koffer zonder labels hebt.

Nou ik vind het nogal een onderneming, dat pokke end rijden voor (tot nu toe) niks

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:18

Tja, als je geen ander aanknopingspunt hebt... Het is zeker vervelend maar de andere koffer zelf achterhouden lost ook niks op.

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:23

Laurie schreef:
Tja, als je geen ander aanknopingspunt hebt... Het is zeker vervelend maar de andere koffer zelf achterhouden lost ook niks op.

Scheelt alleen wel een retourtje dusseldorf :)* ik had echt gewacht tot mijn koffer ook terecht was en dan in 1 keer omruilen

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Exitium

Berichten: 7137
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:27

Dorine92 schreef:
Laurie schreef:
Tja, als je geen ander aanknopingspunt hebt... Het is zeker vervelend maar de andere koffer zelf achterhouden lost ook niks op.

Scheelt alleen wel een retourtje dusseldorf :)* ik had echt gewacht tot mijn koffer ook terecht was en dan in 1 keer omruilen

Giolli schreef:
De koffer wordt wel netjes terug gebracht bij ons huis adres

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 00:03

Dorine92 schreef:
Laurie schreef:
Tja, als je geen ander aanknopingspunt hebt... Het is zeker vervelend maar de andere koffer zelf achterhouden lost ook niks op.

Scheelt alleen wel een retourtje dusseldorf :)* ik had echt gewacht tot mijn koffer ook terecht was en dan in 1 keer omruilen

Tsja, en als de andere partij er ook zo over denkt.... 8)7

Dorus

Berichten: 13202
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 00:17

noordje schreef:
Tegenwoordig heeft iedereen een zwarte of grijze koffer.

Nou, ik zie dagelijks een heel vont spektakel voorbij komen. Zo standaard is het niet om een zwarte of grijze koffer te hebben.

Weet je waar ik nu naar verlang? Een winterbuitenrit!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 00:40

Dan ben ik altijd blij met mijn roze camouflage kleuren koffer, die zie je ook van mijlen ver aankomen.
Zit ook nog een lekkere vloekende regenboogkleur band omheen :')
En ik doe er inderdaad altijd een label aan en contactinfo in de koffer.

Maar daar heb je nu niks aan. Hopelijk meldt die andere persoon zich nog met jouw koffer!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 06:53

Dorine92 schreef:
Wat moet de luchthaven met die koffer dan???

Ik vind jullie gedachtengang vreemd. Anderhalf uur rijden zodat de koffer van iemand die zich niet heeft gemeld op de luchthaven staat te verrotten ipv bij de ts.
En als die persoon zich wél meldt moet er een tweede keer een koffer verplaatst worden van persoon a naar persoon b. Kan toch beter in 1 keer? Bovendien zou het zelfs zo kunnen zijn dat de ts en de andere persoon maar kort van elkaar vandaan wonen en dan is het einde van het verhaal dat ts naar dusseldorf is gereden met de koffer, die ander met de koffer van ts, en dat de koffer van ts weer van dusseldorf naar ts moet terwijl het zomaar zou kunnen dat de betreffende personen bijv maar een half uurtje van elkaar vandaan wonen. Ik vind het bijzonder omslachtig en ik zou zeker niet een koffer helemaal naar dusseldorf gaan rijden terwijl de eigenaar zich nog niet eens heeft gemeld en dat misschien ook wel nooit gaat doen. Zonde van je tijd, zonde van je benzine en wellicht krijg je ook nog eens je koffer niet terug


Het is toch het allermakkelijkste als de luchthaven die koffer heeft? De kans is dat de andere koffereigenaar zich daar meld is namelijkst het allergrootst en de koffer van TS wordt dan naar haar huis opgestuurd.

Ja er is een kans dat ze maar een een Half uurtje van elkaar wonen de kans dat dat niet zo is is net zo groot.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:24

Dorine92 schreef:
Wat moet de luchthaven met die koffer dan???

Ik vind jullie gedachtengang vreemd. Anderhalf uur rijden zodat de koffer van iemand die zich niet heeft gemeld op de luchthaven staat te verrotten ipv bij de ts.
En als die persoon zich wél meldt moet er een tweede keer een koffer verplaatst worden van persoon a naar persoon b. Kan toch beter in 1 keer? Bovendien zou het zelfs zo kunnen zijn dat de ts en de andere persoon maar kort van elkaar vandaan wonen en dan is het einde van het verhaal dat ts naar dusseldorf is gereden met de koffer, die ander met de koffer van ts, en dat de koffer van ts weer van dusseldorf naar ts moet terwijl het zomaar zou kunnen dat de betreffende personen bijv maar een half uurtje van elkaar vandaan wonen. Ik vind het bijzonder omslachtig en ik zou zeker niet een koffer helemaal naar dusseldorf gaan rijden terwijl de eigenaar zich nog niet eens heeft gemeld en dat misschien ook wel nooit gaat doen. Zonde van je tijd, zonde van je benzine en wellicht krijg je ook nog eens je koffer niet terug

Juist, dus dan moet de luchthaven alle mensen gaan bellen die de koffer van iemand anders thuis hebben staan om te kijken of er een match is. Vervolgens moeten die 2 partijen gaan onderhandelen wanneer ze precies op de luchthaven afspreken om de omruil plaats te laten vinden, want je moet er wel op dezelfde dag en tijd zijn om de overgave plaats te laten vinden. Helaas is een partij net 3 weken op vakantie, maar op donderdag de 24e kunnen ze wel op schiphol afspreken om de koffer om te wisselen. Helaas moet jij net werken op donderdag, dus dan maar misschien op een zondag als je vrij hebt? Jammer, de andere partij moet dan op familiebezoek. Wat dan de maand erna, op vrijdag avond? Tuurlijk, tot ze een dag vantevoren afbellen vanwege een andere afspraak. En heb je eenmaal de afspraak staan dan heb jij net vertraging met de trein of staat hij net in de file. Nu sta je dus lekker een paar uur te wachten voor de overgave plaats kan vinden.

Inderdaad een stuk makkelijker dan de koffer naar de luchthaven brengen en hem thuis gestuurd krijgen als jou koffer aankomt daar. :+


Wat me wel verbaasd altijd is dat je gewoon bij de band kan gaan staan en 5 koffers kan opladen. Vervolgens loop je daarmee door de douane en ga je rustig naar huis om te kijken of er wat waardevols tussen zit. Als je een koffer brengt om mee te nemen gaat het door de scanner, moet je je identificeren en moet je aangeven dat het jouw koffer is en je niets bij je hebt wat niet mag. Bij het ophalen is er nul komma nul controle.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:44

@Enzino; In Nederland/Europa ja :j

Hier in Australie kom je niet zomaar met je koffer het land in. :')

Overigens nemen we nu wel allemaal aan dat mevrouw in NL woont omdat ze Nederlands is, maar ze kan evengoed ergens anders wonen (Duitsland, Belgie waar dan ook).

Goed dat je hem hebt afgegeven, hopelijk levert zij snel de koffer in ook. :j

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Iemand anders heeft mijn koffer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 07:52

Als ik dit zo lees ben ik overtuigd: ik ga een koffer kopen met flamingo's die ik had gezien :D Dan weet ik zeker dat het mij niet snel zal overkomen.

Ts: ik hoop dat je hem nog terug krijgt, maar geduld is een schone zaak!

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3

Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:09

Esmee_98 schreef:
Dorine92 schreef:
Scheelt alleen wel een retourtje dusseldorf :)* ik had echt gewacht tot mijn koffer ook terecht was en dan in 1 keer omruilen

Tsja, en als de andere partij er ook zo over denkt.... 8)7

Die belt toch ook gewoon de luchthaven zodra ie erachter komt dat ie de verkeerde koffer heeft

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

noordje

Berichten: 2202
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:14

En vooral niet vergeten om er een naamlabel aan te hangen en er 1 in de koffer zelf te doen voor het geval de andere er af 'valt'

Hier zie ik toch echt veel standaard zwart en grijs aan koffers voorbij komen. Wij hebben hier nieuwe koffers die we aan passagiers 'geven' als hun eigen beschadigd is tijdens de reis. En we hebben mooie kleuren als fel roze en turkooise , maar ze kiezen standaard de grijze :?

Ik vind het behoorlijk stom van de luchtvaartmaatschappij dat de handbagage die geladen wordt niet wordt voorzien van een bagagelabel.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:26

Citaat:
Ik vind het behoorlijk stom van de luchtvaartmaatschappij dat de handbagage die geladen wordt niet wordt voorzien van een bagagelabel.

Maar dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappij? Ook aan mijn handbagage had ik altijd een label zitten. Zelfs al gaat deze niet het ruim in, dan kan het nog altijd gebeuren dat je iets vergeet bij het verlaten van het vliegtuig.

TS, ik hoop dat je je koffer z.s.m. terug krijgt.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 10:29

Heb je geen reisverzekering?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Ecudes en 85 bezoekers

cron