Wat is je grootste of duurste miskoop?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 13:59

_mexx_lady_ schreef:
Schoenen waarop je al hebt gelopen terug brengen is gewoon asociaal! Je koopt toch ook geen pumps om aan te doen naar een trouw om ze daags erna terug te brengen want het is binnen je 14dagen recht?
Doe je gewoon niet. Passen, rondje door het huis en besluiten dat ze toch niks voor jou zijn is weer anders

Ook zo iets, een rekje waarmee je dus gereden hebt en toch niet lekker blijkt te passen zou ik echt niet terug brengen, enkel passen met het zadel erop wel.

Tsja ik zou echt niet inzien waarom ik schoenen die ik niet wil houden, niet terug zou mogen brengen. Als de winkel ze dan weer als nieuw wilt verkopen, is dat niet aan mij af te rekenen of mijn schuld ;)


Anoniem

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:02

Misschien handig om een nieuw topic te openen over het wel of niet terug brengen van schoenen?

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:03

Dat zou betekenen dat je schoenen kan kopen, ze op zaterdag naar een feestje/whatever aan kan doen en maandag weer gewoon doodleuk terugbrengen omdat je “toch binnen je 14 dagen termijn zit”. Dat vind ik gewoon een ongeschreven regel van not-done, niet mijn stijl. :n

Daarnaast heb ik zelf in een schoenenwinkel gewerkt en wij namen echt geen schoenen terug waaraan je kon zien dat er buiten mee gelopen was.

Als je er inderdaad in huis een paar rondjes op loopt en nog twijfelt vind ik het een ander verhaal. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:05

Marjoow schreef:
Prima dat jullie dat asociaal vinden :')

Gedragen ondergoed kún je niet eens ruilen ;)
Maar gedragen schoenen, als die geaccepteerd worden door het bedrijf, wat is dan het grote probleem? Een dekje breng je ook terug als het je niet bevalt, of een tshirt wat toch niet past.

Ik zie echt niet waarom je spullen moet behouden omdat anders misschien iemand een gedragen artikel koopt. Zeker niet als het gewoon bij de policy van het bedrijf hoort.

Dat is nu juist niet de policy. De policy is wel dat je NIET gebruikte artikelen binnen 14 dagen kunt retourneren.

Marjo

Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:06

Liesje1611 schreef:
Dat zou betekenen dat je schoenen kan kopen, ze op zaterdag naar een feestje/whatever aan kan doen en maandag weer gewoon doodleuk terugbrengen omdat je “toch binnen je 14 dagen termijn zit”. Dat vind ik gewoon een ongeschreven regel van not-done, niet mijn stijl. :n

Daarnaast heb ik zelf in een schoenenwinkel gewerkt en wij namen echt geen schoenen terug waaraan je kon zien dat er buiten mee gelopen was.

Als je er inderdaad in huis een paar rondjes op loopt en nog twijfelt vind ik het een ander verhaal. :j

Daarom zeg ik, gewoon proberen. Je weet het nooit, sommige bedrijven geven een stuk extra service en reinigen ze misschien, weet ik het. Ik werk niet in zulke weekends. Maar nee heb je, ja kun je krijgen :P

[edit]
Maargoed, dat is mijn mening en ik vind uiteraard dat je eerlijk moet blijven tegenover de verkopers. Zal er verder niet op in gaan omdat het nogal offtopic is

Anoniem

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:42

Schoenen hebben tegenwoordig toch vaak ook het kaartje er doorheen gejetst? Dus wel de beveiliging eruit maar het labeltje er nog aan of het stickertje net in de zool of eronder? Daaraan zie je ook direct of het gedragen is of niet.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:47

Zo ongeveer alles wat ik voor mijn kat heb gekocht, de doos waarin ze het komen brengen is altijd veel leuker :')

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 18:49

Adindaa schreef:
Zo ongeveer alles wat ik voor mijn kat heb gekocht, de doos waarin ze het komen brengen is altijd veel leuker :')


:')
Bekend euvel hier. Propjes maken van het papiertje om een mcdonalds hamburger. Werkt hier ook altijd zo goed.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:03

Oh ja touwen, knuffels, speeltjes voor de hond maar oh wee als ze een sok of een doosje karton vindt... Feest!

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:26

De kat zelf. Geweldig beest maar oi wat n werk om zo'n klein ding op te voeden!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 19:48

Mijn opleiding die ik niet heb afgemaakt! En nog een opleiding die ik nu volg maar ook niet ga afmaken.
Doei duizenden euro's! -O-

Ik pleit voor betere begeleiding na het behalen van je eindexamen, haha.

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:00

Marjoow schreef:
Mijn samsung tablet. Ja hij is soms handig, maar had ik hem écht nodig? Nope :')


Precies dit :')

Josefien

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:12

Nu we het toch over katten hebben.
Dan heb ik ook nog een GIGANTISCHE miskoop gehad. Een krabpaal.
Aanschafwaarde €75.
Heeft ons uiteindelijk €775 gekost.
Door een fabricagefout in de paal is een van mijn katten terwijl hij lag te slapen 2 meter naar beneden gestort. Gebroken bekken en €700 dierenartskosten (o.a. röntgenfoto’s en een operatie) tot gevolg.
Bedrijf waar we de paal hebben gekocht en de fabrikant konden niks voor ons betekenen.
Grrr.

Een paar jaar geleden hebben ze de krabpaal uit het assortiment gedaan kwam ik achter.
Ivm inderdaad,een heleboel klachten. -:(-

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:22

Zo hallo zeg Lous dat is niet niks :oo arm dier en arme jullie!
Wel schandalig dat het bedrijf én de fabrikant niks voor jullie konden betekenen.

:D

Lous

Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 20:28

Nou ja het enige wat we konden krijgen was 25% korting op een nieuwe krabpaal.
Maar zoals je kunt voorstellen wilden wij hier absoluut niet meer bestellen.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:05

Een financieel adviseur die ons financiële plaatje niet volledig in beeld had gebracht waardoor we door zijn advies een jaar later een groot gat in onze financiering vh huis hadden.. :roll:

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:12

Mijn miskoop, of eerder "misinvestering" is 1000€ in bitcoins achtige muntjes. Overgehaald door vriend paar maanden terug, maar tot het is flink gedaald en tot nu toe heeft het de 1000 niet meer geraakt... Durf het er ook niet af te halen voor het geval het gaat stijgen. Maar zodra het weer 1000 is, gaat het weer terug op mijn spaarrekening ;p

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:19

Mijn schoolboeken. Die krengen zijn duur en heb er misschien 2x in gelezen :')

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 07:59

Achteraf gezien zijn alle 3 mijn paarden miskopen geweest..
De eerste bleek uit verduistering afkomstig, de tweede ten onrechte goedgekeurd door een dierenarts die onder 1 hoedje speelde met de handelaar en mijn laatste paard was een geweldig beest, klinisch en röntgen niks mee aan de hand.
Tot er tijdens het trainen wat problemen ontstonden. Eerst niks gevonden maar de lingehoeve heeft uiteindelijk een flink probleem in de ligamenten van beide voorknieën geconstateerd.. :\


rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:03

UhNee schreef:
Nies_ schreef:
Behoorlijk asociaal inderdaad


Bij de meeste winkels mag je je schoenen na 14 dagen nog ruilen hoor, niks asociaals aan :+. Eventueel een vochtig doekje over een klaar.

Schoenen die twee keer gedragen zijn?
Echt een no go!

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:05

Mijn eerste paard.een droom onnet zien. Maar levens gevaarlijk. Onhandelbaar. Etc.
Nu, 30 jaar later kijk ik er anders tegen aan. Zou nu hulp inroepen van een gedragsdeskundige of zo iets.

Ik heb m na drie maanden terug gegeven aan de handelaar.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 08:17

Lous schreef:
Nu we het toch over katten hebben.
Dan heb ik ook nog een GIGANTISCHE miskoop gehad. Een krabpaal.
Aanschafwaarde €75.
Heeft ons uiteindelijk €775 gekost.
Door een fabricagefout in de paal is een van mijn katten terwijl hij lag te slapen 2 meter naar beneden gestort. Gebroken bekken en €700 dierenartskosten (o.a. röntgenfoto’s en een operatie) tot gevolg.
Bedrijf waar we de paal hebben gekocht en de fabrikant konden niks voor ons betekenen.
Grrr.

Een paar jaar geleden hebben ze de krabpaal uit het assortiment gedaan kwam ik achter.
Ivm inderdaad,een heleboel klachten. -:(-


Oh jeetje..

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:13

100% onze hond. Al zou ik haar voor geen goud meer weg doen, maar wat kost dat beest ons een geld.Zij vervreet alles. Na 2 jaar nog altijd.
al een telefoon en een tablet kapot. Nintendo switch kapot. Barkrukken kapot en het lijstje wordt als maar langer.
Wel aardig ons weg gevonden hoe zij het minst vernielt, maar toch ontsnapt er wel eens wat aan onze aandacht en dan vindt ze dat weer.
Ik denk als je alles optelt, ze in 2 jaar tijd al voor 500 euro vernielt heeft.
Toch is ze lief, en gaat ze echt niet weg. Maar soms....afleren is lastig, want als je thuis komt en kwaad is al geschied, dan kan je dr ook niet meer op dr sodemieter geven.
Ze heeft ons wel fantastisch leren opruimen. Al wat blijft liggen, gaat kapot...

It's more important to love, than it is to hate....---->Prince
Bink v hayo, Veel plezier bij je nieuwe baasje
Raika, mn gele fjordendame op de eeuwige velden. 't ga je goed meis,
voor altijd bij mij.

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Wat is je grootste of duurste miskoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:16

Niet een, maar 2 zadels. -O-

Nu ook maar mooi overgestapt op boomloos. :D

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:21

truus1970 schreef:
100% onze hond. Al zou ik haar voor geen goud meer weg doen, maar wat kost dat beest ons een geld.Zij vervreet alles. Na 2 jaar nog altijd.
al een telefoon en een tablet kapot. Nintendo switch kapot. Barkrukken kapot en het lijstje wordt als maar langer.
Wel aardig ons weg gevonden hoe zij het minst vernielt, maar toch ontsnapt er wel eens wat aan onze aandacht en dan vindt ze dat weer.
Ik denk als je alles optelt, ze in 2 jaar tijd al voor 500 euro vernielt heeft.
Toch is ze lief, en gaat ze echt niet weg. Maar soms....afleren is lastig, want als je thuis komt en kwaad is al geschied, dan kan je dr ook niet meer op dr sodemieter geven.
Ze heeft ons wel fantastisch leren opruimen. Al wat blijft liggen, gaat kapot...


Oei... Hier als pup ook een behoorlijke sloper gehad maar ik heb haar altijd dus wel enorm gestraft als ik thuis kwam. En ik heb echt het idee dat ze het daardoor wel afgeleerd heeft. Ook het idee dat ze precies wist wat ze fout deed.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers