Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 12:38

Hallo allemaal,

Sorry als dit hier niet goed staat.

Ik ben samen met een paar klasgenoten een project gestart waarvoor we geld nodig hadden. Een deel van dit geld hebben we opgehaald door paardenspullen te verkopen. Maar nu hebben we dus nog best veel spullen over.

We willen een deel aan stichting paard in nood spanje gaan geven (alleen de spullen waar zij iets aan hebben) maar dat is waarschijnlijk niet alles. Aan wat voor soort bedrijven zouden we deze spullen kunnen geven?

De spullen die we hebben zijn dekens, dekjes, (hulp)teugels, peesbeschermers, transportbeschermers, halsters, halstertouw, pessoa longeerlijn, bit, caps, chaps, paardrijlaarzen en beugels.

Vooral de caps, chaps en paardrijlaarzen hebben dit soort stichtingen niet zoveel aan denk ik, dus waar zouden we die naartoe kunnen brengen?

Nogmaals een deel van deze spullen gaat zeer waarschijnlijk naar stichting paard in nood spanje (of een soortgelijke stichting)

Groet Joy

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:39

De paardenkamp in soest?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:40

Wat lief dat je het doneert! Misschien dat stichtingen voor gehandicapte ruiters hier blij mee zijn?

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:40


wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5005
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:42

De paardenkamp in Soest vind ik ook wel een goed doel. Dat is een plek voor paarden met pensioen zoals politiepaarden maar ook paarden van donateurs.
De spullen die ze gedoneerd krijgen verkopen ze in het winkeltje en de opbrengst gaat naar de verzorging van de paarden.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:51

Goede tips die vorige, mijn tip is: Als je het maar niet aan paard zoekt baas geeft. Die hebben het niet nodig en maakt me altijd verdrietig als mensen daar bakken vol spullen aan doneren, terwijl ze zelf gewoon hartstikke veel dure dingen kopen, en er stichtingen zijn voor paarden die het harder nodig hebben..!!

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:55

Evt naar een 2e hands ruitersportzaak/beurs de spullen brengen om te verkopen? Het geld kun je dan alsnog gebruiken voor jullie eigen doel of voor iets anders?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:57

Mss paardinnood.nl? Zij verkopen de spullen dan en de opbrengst gebruiken ze voor hun opvangpaarden...

Sintara

Berichten: 7380
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:59

Misschien kan je ook eens aan een ezelopvang denken. De caps zijn dan niet zo van toepassing, maar peesbeschermers en dekens etc. wel.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

LoveBodin

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:01

Stichting roemeense paarden in nood (of zoiets), kan ook altijd spullen gebruiken geloof ik :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:08

Misschien trouwens naar Pippi's? Zit wel in Curaçao

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:24

Idd, de stichting voor Roemeense paarden houdt bij ons 1 keer in de zoveel tijd een garage verkoop. Sommige spullen gaan naar Roemenië, anderen de verkoop in, waarbij de opbrengst ook naar de paarden daar gaat :)

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

petra8
Berichten: 1133
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:37

Ik zat idd ook aan Pippi' s te denken. Zij hebben een afgeefpunt ergens in Brabant en volgens mij zijn zij ook blij met spullen voor kinderen omdat ze veel dingen met kinderen organiseren. Zeker de moeite waard om Pippi's ponyhof op Curacao op te zoeken op youtube of faceboek. Felinehoi heeft er vorig jaar op Youtube een leuke serie over gemaakt.

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:16

Brooke?

S <3

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:47

Wij hebben onze spullen gedoneerd aan de Paardenkamp in Soest. Daar zijn ze er mega blij mee!
Mede door de opbrengst van de verkoop van deze spullen kunnen ze hun goede werk voort blijven zetten.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 16:57

Pippi's Ponyhof? Daar hebben ze ook activiteiten met kinderen meen ik me te herinneren.

Cum tacent, clamant.

Joy_Mennings

Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 17:38

Bedankt allemaal! Ik ga er binnenkort even naar kijken.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Willeke_

Berichten: 2997
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:37

Nirvana_ schreef:
Idd, de stichting voor Roemeense paarden houdt bij ons 1 keer in de zoveel tijd een garage verkoop. Sommige spullen gaan naar Roemenië, anderen de verkoop in, waarbij de opbrengst ook naar de paarden daar gaat :)



Klopt helemaal!
Ik weet niet waar je woont maar we hebben een aantal inzamelpunten in nederland. Je mag me een pb sturen voor meer informatie.

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:25

De plaatselijke manege?
Hier is de manege erg blij met chaps / caps / laarzen etc. om uit te lenen tijdens activiteiten zoals kinderfeestjes, beginnerslessen, buitenritten emzo

Joy_Mennings

Berichten: 2281
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 19:33

Willeke_ schreef:
Nirvana_ schreef:
Idd, de stichting voor Roemeense paarden houdt bij ons 1 keer in de zoveel tijd een garage verkoop. Sommige spullen gaan naar Roemenië, anderen de verkoop in, waarbij de opbrengst ook naar de paarden daar gaat :)



Klopt helemaal!
Ik weet niet waar je woont maar we hebben een aantal inzamelpunten in nederland. Je mag me een pb sturen voor meer informatie.


Ik woon zelf bij Eindhoven in de buurt. Is daar in de buurt een inzamelpunt? Evt in België zou ook nog kunnen.

En een manege is inderdaad ook wel een goede tip.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Willeke_

Berichten: 2997
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Paardrijspullen weggeven, maar waaraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:52

Inzamelpunten van Stichting Roemeense paarden in nood:
Klarenbeek, Hoorn, Sliedrecht, Sprundel, Loosdrecht, Westervoort, Dodewaard, Vledderveen (Gr), Leeuwarden en Lokeren (België).

Kan je daar wat mee?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barb, Boheme, DotBot, Eva1975, laura22, Meliaforever, Mo_86, nardxash, Roosch, roosjenat, Wenta en 142 bezoekers