Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 17:17

Ja, ik heb een stuk of vijftig filmpjes en opnames maar ze weigeren het te bekijken.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:50

Kaus schreef:
Ja, ik heb een stuk of vijftig filmpjes en opnames maar ze weigeren het te bekijken.

Ik blijf dit heel vreemd vinden. Ik krijg sterk het idee dat ze in jouw geval echt denken dat het van twee kanten komt, terwijl ik dit in jouw verhaal niet lees.

Echt tijd voor een advocaat erop.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:42

Maar als je opties aangeboden krijgt, is het te ver weg, niet groot genoeg, geen mooie wijk, doet je vriend moeilijk etc... :z

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:44

Ik zou vanaf de aangeboden plek verder kijken eventueel.
Je moet gewoon weg hier.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:49

antje_vip schreef:
Maar als je opties aangeboden krijgt, is het te ver weg, niet groot genoeg, geen mooie wijk, doet je vriend moeilijk etc... :z

Ik vind het persoonlijk niet raar als je zo een woning van de woningbouw niet wil aannemen. Je weet dat de kans groot is dat je weer in dezelfde ellende terecht komt. Daarom is kritisch kijken naar sociale woningbouw in grotere steden wel belangrijk. Tenminste in Groningen wel.
Woningbouw zit juist wel te wachten op nieuwe mensen in zo een wijk/straat. Om zo de sfeer ook te verbeteren. Daarom zijn deze woningen dan ook direct beschikbaar.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:51

quera schreef:
Ik zou vanaf de aangeboden plek verder kijken eventueel.
Je moet gewoon weg hier.

Nee, iedere keer verhuizen dat is gratis. :=

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:56

MarlindeRooz schreef:
quera schreef:
Ik zou vanaf de aangeboden plek verder kijken eventueel.
Je moet gewoon weg hier.

Nee, iedere keer verhuizen dat is gratis. :=

Nee dit is een gezonde situatie.
En je weet niet of de andere plek slecht is. Maar je kan dan in ieder geval weer normaal leven.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 12:44

We zijn gisteren wezen kijken in een woning van de woningbouw (waar we ons zelf voor ingeschreven hebben. Gewoon een eengezinswoning dus hoezo kunnen ze ons dat niet bieden?). Maar daar twijfelen we nog over omdat we vandaag (hopelijk) ook gaan kijken bij een woning van Ad Hoc en dat kost minder dan de helft voor een keer zoveel ruimte :=

En ik vind het niet gek om een woning te weigeren. De situatie is nu redelijk houdbaar en we zitten echt flink door ons spaargeld heen door de rekeningen van de honden. Daarbij wil ik niet in eenzelfde type wijk eindigen waarbij we misschien in eenzelfde situatie eindigen en daarbij geen steun van de woningbouw krijgen.

Te ver weg vind ik ook niet gek als het zo lang duurt met de bus + trein + fiets dat je niet eens op tijd kán zijn voor je eerste college :Y)

Quera, welke aangeboden plek bedoel je?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:58

Ik zou niet willen huren bij Ad Hoc. Daar kun je zo weer uitgekeild worden. Als die woning van de woningbouw wat is, is het niet wijs om dat dan aan te nemen?
Huursubsidie wordt hoger als je huur hoger wordt..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:01

Kaus schreef:
We zijn gisteren wezen kijken in een woning van de woningbouw (waar we ons zelf voor ingeschreven hebben. Gewoon een eengezinswoning dus hoezo kunnen ze ons dat niet bieden?). Maar daar twijfelen we nog over omdat we vandaag (hopelijk) ook gaan kijken bij een woning van Ad Hoc en dat kost minder dan de helft voor een keer zoveel ruimte :=

En ik vind het niet gek om een woning te weigeren. De situatie is nu redelijk houdbaar en we zitten echt flink door ons spaargeld heen door de rekeningen van de honden. Daarbij wil ik niet in eenzelfde type wijk eindigen waarbij we misschien in eenzelfde situatie eindigen en daarbij geen steun van de woningbouw krijgen.

Te ver weg vind ik ook niet gek als het zo lang duurt met de bus + trein + fiets dat je niet eens op tijd kán zijn voor je eerste college :Y)

Quera, welke aangeboden plek bedoel je?

Je had het gister over dat ze wel een plek wilde aanbieden.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 13:09

Oh zo, we mogen wel plekken doorgeven waar we willen wonen. Maar ook dan is het gewoon wachten tot er iets vrijkomt. Dat kan dus ook alsnog maanden duren. En als we een halfgare woning aannemen is onze zoekduur weg en zitten we daar weer minstens een jaar. Dan zit ik liever hier nog een maandje of zo want we eindigen nu zeker steeds wel in de top vijf van huizen waar we wél willen zitten.

Ad Hoc heb ik eerder bij gewoond en beviel erg goed. Is ook sterk afhankelijk van waar je woont of je er snel uitgeknikkerd wordt of niet. En daarbij woon ik liever tijdelijk dan even mega goedkoop om wat te sparen dan dat ik tijdelijk in iets mega duurs woon wat we eigenlijk niet kunnen betalen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 15:43

Ik heb je een pb gestuurd over 2 woningen via Woonfriesland. Deze 2 staan in heerlijk rustige straten waar wij geen last over honden hebben ervaren. :)

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:40

Kaus schreef:
Oh zo, we mogen wel plekken doorgeven waar we willen wonen. Maar ook dan is het gewoon wachten tot er iets vrijkomt. Dat kan dus ook alsnog maanden duren. En als we een halfgare woning aannemen is onze zoekduur weg en zitten we daar weer minstens een jaar. Dan zit ik liever hier nog een maandje of zo want we eindigen nu zeker steeds wel in de top vijf van huizen waar we wél willen zitten.

Ad Hoc heb ik eerder bij gewoond en beviel erg goed. Is ook sterk afhankelijk van waar je woont of je er snel uitgeknikkerd wordt of niet. En daarbij woon ik liever tijdelijk dan even mega goedkoop om wat te sparen dan dat ik tijdelijk in iets mega duurs woon wat we eigenlijk niet kunnen betalen.

Waarschijnlijk ga ik na de zomer samen wonen met mijn vriend en komt misschien zijn huurhuis leeg in L.ekkum.
Lijkt dat je wat? 2 slaapkamers en een grote tuin.
Ik weet alleen niet of zijn broertje ofzo er in wil ofzo, maar anders kan ik altijd een balletje opgooien

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:15

En anders misschien kijken of iemand in jullie omgeving ook een huisje zoekt en dit zo op particuliere basis doen? Weet niet of dit kan?

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:24

Mag je bij adhoc huisdieren hebben?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 20:32

Daniëlle, welke verhuurder is dat? Afhankelijk van de prijs klinkt dat goed :))

Normaal gesproken mag dat bij Ad Hoc niet. Alleen als je geen huisgenoten hebt. En aangezien dit om een woonhuis gaat voor één persoon of mensen die elkaar kennen mag het wel.

We zijn vandaag wezen kijken bij een woning in provincie Groningen. Leek goed. Maar plots hebben we ook nog drie andere woningen aangeboden gekregen via drie andere verhuurders dus even afwegen _O- Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

magda_90
Berichten: 32277
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:34

Ook toevallig bij een van de 2 die ik gaf?

cursebreaker

Berichten: 11455
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:35

Kaus schreef:
Daniëlle, welke verhuurder is dat? Afhankelijk van de prijs klinkt dat goed :))

Normaal gesproken mag dat bij Ad Hoc niet. Alleen als je geen huisgenoten hebt. En aangezien dit om een woonhuis gaat voor één persoon of mensen die elkaar kennen mag het wel.

We zijn vandaag wezen kijken bij een woning in provincie Groningen. Leek goed. Maar plots hebben we ook nog drie andere woningen aangeboden gekregen via drie andere verhuurders dus even afwegen _O- Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.


Nou, dan zou je zeggen dat hier toch wel iets tussen zit wat geschikt gaat zijn met zo'n groot aanbod ineens haha ?!
Hoop voor jullie van wel. Dat je alsnog zsm weg kunt daar.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:00

Kaus schreef:
Daniëlle, welke verhuurder is dat? Afhankelijk van de prijs klinkt dat goed :))

Normaal gesproken mag dat bij Ad Hoc niet. Alleen als je geen huisgenoten hebt. En aangezien dit om een woonhuis gaat voor één persoon of mensen die elkaar kennen mag het wel.

We zijn vandaag wezen kijken bij een woning in provincie Groningen. Leek goed. Maar plots hebben we ook nog drie andere woningen aangeboden gekregen via drie andere verhuurders dus even afwegen _O- Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

Zou toch snel beslissen, die zijn zo foetsie.

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:27

Uhm.. ik denk W.F? Volgens mij zit het huis zo rond de €550 dacht ik

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:06

DiantaM schreef:
Ik blijf dit heel vreemd vinden. Ik krijg sterk het idee dat ze in jouw geval echt denken dat het van twee kanten komt, terwijl ik dit in jouw verhaal niet lees.


Dat komt omdat we alleen de kant van TS lezen, ik (als niet bijzonder hondenliefhebber) lees echt wel dingen waar ik overlast van zou kunnen ervaren. Dat zou ik dan niet oplossen zoals de buurman dat doet maar ik denk dat hier zeker wel 2 kanten aan zitten.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:20

Als de zaak echt zo nijpend is zou ts niet ieder huis afkeuren of een wensenlijst hebben.
Als je geterroriseerd wordt door de buurman wil je weg, zo snel mogelijk.
De pup heeft een gebroken/ gekneusd pootje, een pootje is gebroken of gekneusd.
Daar zit geen middenweg in...

Ik heb sterk mijn twijfels bij het verhaal.
Er zal zonder twijfel iets spelen, maar de fout ligt overal (woningbouw/politie/buurman/andere buren) en dat kan, maar het kan net zo goed minder heftig zijn dan ts het ervaart (en dat is niet goed of fout, ieder ervaart het anders).
Haar vriend heeft immers ook geen haast met verhuizen of een oplossing zoeken.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:23

Kan het alleen maar eens zijn met moyra. Urgent is urgent en dan pak je het eerste beste huis.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:50

Ik lees ook veel tegenstrijdige dingen
Ik heb zelf 6 grote honden maar de dingen die ik hier lees zou ik als buur ook niet erg leuk vinden

En inderdaad gekneusd of gebroken is nogal een verschil

T wordt een beetje een vreemd verhaal

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:06

Tuurlijk hoor je alleen de kant van het verhaal wat ts verteld, maar dat is met heel veel verhalen hier op bokt ;-)

Maar heel eerlijk, ik zou zelf toch ook wat voorzichtig zijn met wat je aanneemt. Zeker als het aanbod wat ze krijgt in nog beroerdere wijken ligt, of gewoon weg veel te ver weg van school/werk.
Je kan wel zeggen, ach is maar tijdelijk. Maar je kan wel opnieuw beginnen met het opbouwen van huurpunten, en voor je het weet zit je er weer lang aan vast.