Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 23:46

Sinds september vorig jaar wonen mijn vriend en ik met onze twee honden in een appartement in Friesland. Het is niet een hele geweldige buurt qua bewoners maar de flat ligt direct aan het bos en het is een ruim appartement.

Al vrij snel begonnen de problemen met onze onderbuurman. Hij beschuldigt ons ervan dat wij op aparte tijdstippen (zes uur s ochtends, drie uur s nachts) boven zijn slaapkamer aan het stampen zijn en hem expres lastig vallen. Hij zegt dat hij vervolgens op de muren slaat naar ons (hoe dan?) En wij terugslaan. Euh, nee.

Zijn aanbellen was niet rustig, hij slaat op de deur en houdt de bel net zo lang vast totdat je open doet. Oh ja, had ik al gezegd dat dit regelmatig om drie uur s nachts was wanneer wij heerlijk liggen te slapen? Vervolgens slaan de honden aan en is het hele feest compleet.

Dan scheldt hij je de huid vol over hoe wij hem expres lastigvallen, hem pesten en we hem gek proberen te maken.

Een paar maanden daarna had hij zijn gas aan laten staan waardoor de condens door de brievenbus en deurkieren kwam. 112 gebeld want meneer deed zelf niet open. Deur ingetrapt en hij lag lekker te slapen op de bank. Had niks van alle heisa gehoord. Twee politieagenten, vijf brandweermannen en twee ambulancebroeders naar binnen maar hij was niet onder de indruk.

Bij deze politieagenten hebben wij aangegeven dat wij vermoeden dat hij misschien ziek in zijn hoofd is. Zijn woning is doorzocht en 'daar werden dingen gevonden die erop kunnen duiden dat het niet goed gaat met de bewoner'. Verder nooit meer over gehoord.

Een paar weken later weer de politie gebeld omdat hij schreeuwend en scheldend voor onze deur stond omdat ik te luid aan het stofzuigen was op de middag. Ook die hebben bevestigd dat hij geestelijk niet oké over komt. Daarna niks van gehoord.

Alle keren hebben wij een klacht ingediend bij onze woningbouw maar die doet er weinig mee. De wijkagent en wijkconsulent gaan langs, bewoner doet niet open en daar blijft het bij. Na de zoveelste keer midden in de nacht aanbellen heb ik zelf de touwtjes in handen genomen en ben ik drie à vier minuten lang flink tegen hem te keer gegaan. En sindsdien belt hij niet meer aan :Y) Wel schreeuwt hij nog altijd van geruime afstand erg lieve dingen naar ons als wij hem tegenkomen op straat. Voornamelijk naar mijn vriend, naar mij durft hij niet zo goed meer.

Nu probleem nummer twee. Onze zijburen. Deze buren begonnen als erg vriendelijk contact. Elkaar helpen met verhuizen, langsgaan met oud & nieuw en dingetjes bij elkaar lenen.

Sinds enkele maanden wordt er echter regelmatig in de gang naast de lift geplast en wij hebben de enige honden in onze hele gang... -O- Onze honden plassen ab.so.luut. niet in de gang. Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Wij laten ze netjes uit en om de nieuwe pup zindelijk te krijgen hebben we een stukje gras op het balkon aangelegd.

De buren geloven dit niet. Keer op keer moeten zij ons al slaand op de deur, schreeuwend en scheldend duidelijk maken dat wij de plas van de hond op moeten ruimen. Ik heb rustig uitlegd dat het niet van ons is maar toen kreeg ik te horen dat ze mij de volgende keer helemaal in elkaar zouden slaan. Nu is de buurjongen sowieso een erg opvliegerig type met bijzondere scheldwoorden waarvan ik hem mij daadwerkelijk ook wel zie slaan.

Ook degene die het gebouw verzorgt belt keer op keer aan of wij alsjeblieft de plas van onze honden op willen ruimen. Die, nogmaals, niet van onze honden is. Ook hier maken wij elke keer een melding over bij de woningbouw. Camera's ophangen is geen optie volgens hen. Gezien de buren geen klacht tegen ons indienen kan er ook niks aan gedaan worden volgens de woningbouw.

Maar nu, wij voelen ons allebei niet meer prettig in ons huis. Dagelijks wordt er agressief aangebeld en we kunnen niet meer zonder vieze blikken te krijgen over straat. Mijn vriend laat s avonds de honden uit omdat ik vrees dat mij iets gebeurt wanneer ik één van de agressieve buren tegenkom. Onze honden zijn helaas allebei niet het type om te beschermen :Y)

Bokt, wat is jullie advies? Wat zouden jullie doen in onze situatie?

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!


Movement

Berichten: 1533
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 23:56

Ik zou zelf verhuizen naar een andere plek. De politie doet helaas niks tot er fysiek geweld is gepleegd. Het is wel goed dat je naar de politie gaat om alles op papier te zetten, maar helaas blijft het daar bij.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:00

Ik zou zelf zorgen dat er een camera gericht komt op die plasplek. Laat maar eens zie wie of wat de dader is.
Verder eens een paar nachten wat apparatuur in eigen woonkamer, waarop duidelijk te horen is (niets dus) dat het stil is bij jullie totdat de pleuris van de buurman losbarst.
En dán zou ik nog eens naar de woningbouw en de politie gaan.

Succes, heel vervelend dit. :(:)

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:10

Verhuizen.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:12

Ik zou ook gaan denken aan verhuizen .. het voelt wellicht wel als opgeven of overgeven aan de pesters, maar moet je blijven volhouden tot je er zelf aan onderdoor gaat of tot er een keer echt wat ergs gebeurt?

Wat hierboven ook staat, er zal niet snel concreet actie worden ondernomen in dergelijke situaties. Heel oneerlijk natuurlijk, maar zo gaat het helaas wel.

Ik zou echt gaan zoeken naar een ander plekje. Er zijn vast meer mooie plekken te vinden en dan zonder vervelende buren!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:13

Ofwel zelf een camera'tje ophangen, of toch verhuizen. Dit begint te gevaarlijk te worden...

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:18

Ik zou ook een camera ophangen. Eens kijken wie van je buren daarna nog een grote snater heeft. :=

Verhuizen kan je doen, maar wie weet kom je wel weer in zo’n zelfde soort situatie terecht..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:20

Is het een koophuis? Want dan ben je daar mooi klaar mee zeg :\
Als ik het zo lees zou ik toch ook denken aan verhuizen. Het klinkt niet alsof dit gaat veranderen en om nou jaren in zo'n potentiële gevaarlijke situatie te blijven wonen...

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 00:24

Hmm, verhuizen hebben we wel over nagedacht maar mijn vriend wil niet. Daarbij hebben we dit via sociale huur gekregen omdat we beide student zijn en daardoor niet zomaar aan een woning komen. Op kamers is voor ons beiden niet ideaal per persoon zouden we dan ook nog duurder uit zijn.

Camera's ophangen mag dus niet... -O- Zelfs niet als we dit zelf willen doen. En ik heb inderdaad vaker gehoord dat politie en woningbouw eigenlijk niks doet tenzij er dus geweld is, maar om daar nou op te wachten. Ook word je als huurder erg goed beschermend waardoor je er niet zomaar uitgezet wordt vanwege wangedrag.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:31

Stiekem een mini cameraatje ophangen? Of je honden tijdelijk ergens laten logeren. Als er dan geplast is kun je ook bewijzen dat het jouw honden niet waren omdat ze niet thuis zijn.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:33

Faline schreef:
Of je honden tijdelijk ergens laten logeren. Als er dan geplast is kun je ook bewijzen dat het jouw honden niet waren omdat ze niet thuis zijn.

Dit is wel een goede!

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 00:37

Dat is best een hele goede, Faline! Dat gaan we dan wel eerst goed afspreken met de woningbouw en de buren zodat ze daarna niet komen met 'dan hebben jullie nu zeker zelf water met gele kleurstof op de grond gegooid zodat het lijkt alsof het niet jullie honden zijn'. Dat is namelijk nogal het niveau van de buren...

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

theadora99

Berichten: 3629
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:39

Alleen stel dat er iemand is die jouw honden de schuld wil geven, en diegene weet dat je honden weg zijn, zorgen dat ze het niet doorhebben want dan zul je zien dat het juist niet gebeurt. Ervan uitgaande dat het een “complot” is bij gebrek aan een beter woord.

Stiekem een camera zou een oplossing kunnen zijn maar zover ik weet mag je deze beelden dan niet gebruiken tegenover de politie ofzo omdat die illegaal verkregen zijn. Dus je zou er voor jezelf duidelijkheid mee kunnen krijgen, maar kan er dan alsnog niet zo veel mee. Ik wil je sowieso sterkte wensen!

♡♡♡♡♡

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:40

Faline schreef:
Stiekem een mini cameraatje ophangen? Of je honden tijdelijk ergens laten logeren. Als er dan geplast is kun je ook bewijzen dat het jouw honden niet waren omdat ze niet thuis zijn.


Stiekem kan wel maar dan is het nog alleen voor jezelf. Want als het officieel niet mag en de buren weten dat en jij laat het hun zien (daar gaat het uiteindelijk om, dat hun het bewijs kunnen zien) krijgen ts en haar vriend straks gezeik dat ze iets hebben gedaan wat niet mocht..

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:42

Ik zou een camera ophangen of het nou mag of niet. Dan weet je in ieder geval wie het doet en kan je die persoon hier gewoon direct mee confronteren met een waarschuwing dat als hij niet stopt je naar de politie of woningbouw gaat, dat je die beelden onrechtmatig verkregen hebt hoef je hem natuurlijk niet aan de neus te hangen. Dan kun je ook de rest van de buren laten zien dat jou honden het gewoon niet doen.


Verder zal ik echt verhuizen voor de boel nog meer uit de hand loopt, je niet veilig voelen in je eigen huis breekt je ook op. Daarbij is je onderbuurman flink labiel en laat hij het gas al makkelijk open staan, kan toch echt gevaarlijk worden als hij dan ook nog een sigaretje of iets opsteekt.

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:48

Wat verschrikkelijk voor jullie
Ik krijg zomaar een vermoeden dat de beneden buurman die plasjes pleegt.


Ik zou denk ik ook verhuizen

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 00:51

Jeetje wat een ellende! Maken jullie wel melding van íeder incident?

koeien op de weg...

tante_trien

Berichten: 8593
Geregistreerd: 21-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 02:50

Het is mij onduidelijk of er nog 's nachts aangebeld word, maar je zou iig 's nachts je deurbel uit kunnen zetten/stekker eruit. Doe ik ook overdag als ik nachtdienst heb gehad.

Mijn eerste gevoel zegt ook dat de onderbuurman de plasjes pleegt. Maarja.. daar heb je weinig aan.

Heel veel succes en wijsheid. Ik hoop dat jullie je snel veilig voelen in jullie leefomgeving, of dat nou deze woning of toch een ander is. :(:)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 04:26

Niet te makkelijk de andere buurman beschuldigingen he.
Ik kan me ergens ook wel voorstellen dat TS beschuldigd word, als er ineens pis op de galerij ligt en er is 1 stel op dat stuk met honden dan zou bijna iedereen denken dat het daarvan komt, hoeveel honden eigenaren geven toe dat iets van hun hond is (let op, ik beschuldig TS niet! Ik deel een ervaring). Wij hadden een buurvrouw die haar hond regelmatig midden op de stoep liet schijten maar als je er wat van zei dan was het niet van haar beest want die zou dat nooit doen! Denk dat als iemand een topic zou openen met dat er nieuwe buren met honden zijn en dat de galerij sindsdien bevuild is dat ook iedereen naar die buren zou wijzen, maar het blijft vervelend.

Qua beneden buur klinkt het als psychoses, blijven melden is alles wat je kan doen. Heeft hij familie die je evt kan aanspreken, boos worden begrijp ik maar heeft weinig zin, hij ziet en hoort echt waarvoor hij komt klagen, die man is ziek en heeft hulp nodig

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

cinniz123

Berichten: 4391
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 04:38

Ik zou allang een camera op hebben gehangen.
Nee het mag niet maar wat er nu gebeurt mag wel?!
Ik zou er maling aan hebben en als je de dader hebt je buren (niet die zieke buurman dat heeft geen nut) uitnodigen voor een kop koffie en ze gewoon de beelden laten zien.
Als hun weten dat jullie honden het echt niet zijn draait de rust misschien van uit hun terug.
Of gewoon een dummie ophangen.

En indd ik zou ook eerder honden verdenken als mensen....is ergens niet vreemd toch?

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 05:45

Ik zou hartstikke gek worden.
Inderdaad stiekem toch camera ophangen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 05:54

Vreselijk

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:11

Inderdaad vreselijk. In je huis moet je toch je rust ervaren en veilig zijn.

De problemen van je benedenbuurman lijken me duidelijk. Daar wil je niet boven wonen. Alleen al vanwege dat gasincident.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:17

Ik zou ook een camera hangen (maar idd een mini versie die niet zichtbaar is) al zou het maar voot mezelf zijn. Misschien weet je dan wanneer en door wie er geplast wordt en kun je hem op 'heterdaad' betrappen en erop aanspreken. Ok het mag niet, maar plassen mag ook niet, iemand bedreigen en schelden ook niet...

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

belle_boef

Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 06:56

Ja mag natuurlijk wel met een eigen camera je honden filmen in de lift. Je hoeft e niet tr laten hangen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Amberr09, Britta31, Danache, Eve_16, Hannerups, IASCrawler, nick_en_ik, Raineri, Tucktuck, Winna, xrobbiee, YandexBot en 190 bezoekers