Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:17

purny schreef:
Kan het alleen maar eens zijn met moyra. Urgent is urgent en dan pak je het eerste beste huis.

En toch snap ik TS.
Na zn ellendige situatie wil je niet nog weer ergens terecht komen wat het niet is.
Ik zou ook slikken en nog even doorzoeken.

Wat jij zou doen of hoe jij zou reageren hoeft niet te betekenen dat een ander daar niet anders mee om gaat.
En omdat dat voor jou een logische redenatie is betekend niet dat dan al het andere een verkeerde reactie is.

Iedereen gaat anders met zn situatie om.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:22

purny schreef:
Kan het alleen maar eens zijn met moyra. Urgent is urgent en dan pak je het eerste beste huis.


En dan lekker van de ene klote situatie in de andere Belanden?
Ook een optie

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:24

Even doorzoeken?
Dit is niet een paar weken aan de gang.. dit is al sinds september? Aan de gang.
Als ze echt zo bang en Zoveel overlast hadden van de buurman dan hadden ze wel wat anders gezocht en aangenomen.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:28

Daarbij denken mensen dat je enorm snel urgentie krijgt. Hier krijg je geen urgentie als je woonoverlast ervaart. Hoe erg dat ook is.
Ik snap TS ook goed. Verhuizen kost veel geld en zeker reistijd moet je voor jezelf niet onderschatten.
Topicstarter lijkt ook rustiger en lijkt ook in te schatten dat de situatie niet gevaarlijk is waardoor het uit te houden is. Breekt zo een situatie je uit eindelijk op, ja dat waarschijnlijk wel. Maar er vanuit gaan dat de situatie minder erg is of dat ts zelf extreem veel overlast veroorzaakt vind ik vreemd. Zo heeft ook aangegeven dat ze via een woningbouw vereniging hoort en dan is het dus niet zo gek dat ze geen urgentie krijgen. Dat ze toch andere (slechte..) woningen krijgt toegewezen kan denk ik alleen zeggen dat de woningbouw ook wel ziet dat de situatie niet prettig is.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:30

quera schreef:
Even doorzoeken?
Dit is niet een paar weken aan de gang.. dit is al sinds september? Aan de gang.
Als ze echt zo bang en Zoveel overlast hadden van de buurman dan hadden ze wel wat anders gezocht en aangenomen.

Nee ze schrijft dat al snel bleek dat de buurman snel leek te klagen maar pas sinds kort is dat ze zich niet veilig voelen. Situatie lijkt dus anders te zijn nu.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:31

Dan doet een woningbouw al meer dan ze zouden moeten doen. Alleen ts wil alleen beter of groter ;)

Dus ja dan lijkt mij dat het wel ‘meevalt’ anders had je echt die urgentie wel gepakt.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:33

lenaa_tje schreef:
quera schreef:
Even doorzoeken?
Dit is niet een paar weken aan de gang.. dit is al sinds september? Aan de gang.
Als ze echt zo bang en Zoveel overlast hadden van de buurman dan hadden ze wel wat anders gezocht en aangenomen.

Nee ze schrijft dat al snel bleek dat de buurman snel leek te klagen maar pas sinds kort is dat ze zich niet veilig voelen. Situatie lijkt dus anders te zijn nu.

Dus 3 uur snachts aanbellen en blijven aanbellen is normaal? Want dat soort dingen zijn dus al bijna een jaar aan de gang.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:36

Dat zeg ik juist niet.. ik zeg dat TS bang is om in een zelfde situatie terecht te komen. Woningbouw verenigingen hebben vaak woningen in mindere wijken. Als ik hier op woningnet kijk zijn er bepaalde straten die vaak langs komen. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt hier een woning te accepteren. Ook niet als ik in een overlast situatie zit. Dan weet ik bijna zeker dat de situatie , op een andere manier misschien, net zo erg zal zijn.
Dan ga je toch niet in dezelfde flat wonen waarbij je al overlast situaties kent.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:41

Een mindere wijk hoeft nog niet te betekenen dat er weer overlast komt.

Nu las ik dat er ( misschien) een woning vrij komt maar daar willen ze niet wonen want daar woont een hond die hun hond heeft aangevallen....
Misschien woont die hond op de 10e verdieping rechts bovenin en hun op de 2e links onderin. Wat heb je dan met die hond te maken? Niks..

Ik denk dus dat het allemaal wel mee valt.
Ik heb 1 filmpje gezien en ja de buurman schelt. Maar extreem bedreigend heb ik op dat filmpje niet gezien.

Wat ik vreemd vind is dat ts elke keer bot vangt mbt filmpjes aan de politie enz laten zien. Terwijl buurman blijkbaar wel geloofd wordt.

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:41

Quera dat jij het anders zou doen betekend niet dat een ander dat ook moet.
Iedereen reageert anders.

Ik zou net als TS zeker willen weten niet van de ene ellende in de andere te stappen...

Nogmaals we zijn allemaal anders en reageren allemaal anders. Daar is geen goed of fout in

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:42

Ze moet helemaal niets van mij, al blijft ze daar nog 30 jaar wonen :+

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:46

Ik snap best dat je, ook bij urgentie, het eerste de beste huis neemt.Je hebt geen zin om later weer te verhuizen omdat je in dezelfde situatie bent beland.Logisch dat je een goede locatie en wijk wil,een waar je voor bijna altijd kan blijven.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:48

Een woningstichting gaat echt geen A locatie aanbieden. Daar zijn namelijk zat mensen voor te vinden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:45

Ik heb een paar maanden geleden al gemeld dat ik het verhaal gek vind en dat we niet alles weten lijkt het. Dit moet ook zeker niet hoor. Maar er gebeurde toen al niks en alles werd afgeketst en heb toen ontstipt. Maar ik zag het topic weer en dacht ze zullen toch wel weg zijn nu? Maar er is dus nog steeds niks gebeurd. :’)

Anoniem

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:48

In de ideale wereld had de politie direct ingegrepen en de beste meneer onder toezicht gesteld.
In de ideale wereld had de woningbouw vereniging alle begrip gehad en meneer al lang uit huis geplaatst of ts een nieuw passend huis geboden.
In de ideale wereld komt de politie opdagen als je een klap krijgt.
In de ideale wereld zou je binnen een maand een ander geschikt huis kunnen vinden.
In de ideale wereld had ts voor zichzelf op kunnen komen en had ze de problemen met de buurman zelf kunnen tackelen.

Leefde we maar in de ideale wereld...

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:51

quera schreef:
Dan doet een woningbouw al meer dan ze zouden moeten doen.


Dat is niet waar. De woningbouw zou gewoon in moeten grijpen op de overast.

Rocamor

Berichten: 10861
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:51

Joolien schreef:
In de ideale wereld had de politie direct ingegrepen en de beste meneer onder toezicht gesteld.

Leefde we maar in de ideale wereld...


De "beste meneer" stond toch al onder toezicht?

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:54

"Vroeger" kreeg je makkelijker urgentie, dus toen wij als gezin (ik was tiener toen) van Almere terug naar Nijmegen gingen, was dat met urgentie (iets met depressieve klachten/hele familie hier). Je mocht toen echter maar 1 keer afwijzen. Het volgende huis moest je nemen, anders verviel de urgentie. Wij kwamen toen ook in een wijk die niet al te best bekend staat, maar hebben daar heerlijk gewoond.

Alleen, TS heeft toch geen echte urgentie? De woningbouw zou kijken of ze wat kunnen (lees: willen) doen en een deel van de huizen hebben ze toch gewoon op gereageerd? Verhuizen is duur, dat doe je niet zomaar even tussendoor, maar als je zelf op huizen reageert, dan doe je dat toch alleen omdat je het huis in kwestie wel ziet zitten?

En uiteraard lees je maar een half verhaal. TS zelf ervaart ook alleen haar eigen helft van het verhaal. Dat dit niet meer goed gaat komen, mag duidelijk zijn (ik ben meestal van het 'waar 2 vechten, hebben 2 schuld, al is het ten dele), en gezien alle meldingen bij WB en politie begrijp ik niet dat de WB niet wat meer er bovenop zit. Dit js toch ook voor de WB geen fijne situatie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:55

gohya schreef:
Ik snap best dat je, ook bij urgentie, het eerste de beste huis neemt.Je hebt geen zin om later weer te verhuizen omdat je in dezelfde situatie bent beland.Logisch dat je een goede locatie en wijk wil,een waar je voor bijna altijd kan blijven.


Ik dacht dat je bij urgentie zelfs het eerste de beste huis moet aannemen omdat je anders je urgentie kwijt bent (en imo terecht).
Maar tegenwoordig is urgentie krijgen bijna onmogelijk, tenzij de situatie echt heel gevaarlijk en onhoudbaar is geworden. En dat is bij TS niet het geval.
Ik heb zelf in het verleden ook urgentie gehad en was daar superblij mee.

Verder denk ik dat we hier idd wel eenzijdig het verhaal horen en er ook een andere kant aan dit verhaal zit. Waarbij ik TS zeker niet de boeman wil noemen,
maar ook ik lees wel dingen tussen de regels door waar ik niet blij van zou worden (maar dan nog zou ik daar anders mee om gaan :P ).

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:07

Shadow0 schreef:
quera schreef:
Dan doet een woningbouw al meer dan ze zouden moeten doen.


Dat is niet waar. De woningbouw zou gewoon in moeten grijpen op de overast.

We horen maar 1 kant. Want ook de buurman ervaart overlast(terecht of onterecht ).

Shadow0

Berichten: 43501
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:18

De woningbouw doet niets om hier dieper uit te zoeken wat er werkelijk gebeurt of om het op te lossen. Dus schiet de woningbouw tekort, naar TS en ook naar de buurman.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:08

Ik begrijp TS wel een beetje. Ik heb geluidsoverlast van mijn buren, waar ik slecht tegen kan. Maar ik wil niet mijn inschrijftijd van een paar jaar kwijtraken voor een woning die even erg of nog erger is. Want ik zie woningen voorbij komen in straten waarvan ik weet dat er bijvoorbeeld criminele activiteiten hebben plaatsgevonden (drugskwekerijen, geweld en overvallen enz).

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:18

Maar wie geeft de garantie dat het in een volgend huis even erg/slechter is?
Die garantie krijg je nergens want je buren moet je treffen.
Ook niemand zal de garantie geven dat het beter is in een volgend huis, hoe zorgvuldig je hem ook uitkiest.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:27

moyra schreef:
Maar wie geeft de garantie dat het in een volgend huis even erg/slechter is?
Die garantie krijg je nergens want je buren moet je treffen.
Ook niemand zal de garantie geven dat het beter is in een volgend huis, hoe zorgvuldig je hem ook uitkiest.

De kans is in bepaalde wijken wel veel groter ..

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:31

Volgens mij raak je je inschrijftijd niet meer kwijt tegenwoordig. Maar neemt niet weg dat ik alles maar zou aannemen. Verhuizen kost hoe dan ook geld, dus je wil wel dat je er op vooruit gaat.