Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:02

Wat een kinderachtig gedoe allemaal..

_Nancy

Berichten: 14094
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:04

Er is geen camera bij de buiten bel?

Toen ik in een appartementje woonde en er werd aangebeld kon ik op een scherm zien wie er aanbelde.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:10

Als het goed is kan je die bel uit zetten, tenminste, hier wel.
Maarja dat is weer niet handig als iemand anders aan de deur staat.
Heel kinderachtig allemaal.

Je hebt ook nep camera's die wel een rood lampje geven om het echt te laten lijken, alsof ie aan staat dan zegmaar. Wellicht een optie icm dat bordje..

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 11:42

Onze bel kan voor zover ik weet echt niet uit. Er zit alleen een knopje op voor spreken en deur open doen. Telefoon van de haak helpt dus ook niet. Stekker zit in een stalen buis dus die kan ik er ook niet uittrekken.

Ook geen camera bij de bel helaas. Anders zou ze mooi voor banketstaaf staan _O-

Die camera's ken ik inderdaad. Zijn ook niet zo duur voor zover ik weet. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik meer last heb van het gezeur van de buren dan de daadwerkelijke plasjes :')

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:45

is het niet mogelijk om meer druk te leggen bij de woningbouw, dat zij er eens asap achteraan gaan? Het kan toch niet zo zijn dat je nu zelf alleen maar naar oplossingen moet zoeken en dat de verhuurder er niks mee doet.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:51

Wat kinderachtig allemaal. Ik zou nog 1 keer proberen er met de woningbouw vereniging uit te komen maar mocht dat niet lukken, dan zou ik toch geen kijken voor een andere woning. Nu weet ik niet of die optie er überhaupt is? In deze regio sta je wel 8 jaar in de wachtrij voor een sociale huurwoning..

Nu weet ik uit ervaring dat de woningbouw niet veel doet in dit soort gevallen. Mijn moeder heeft jaren lang naast een man gewoond die voor enorm veel overlast zorgde, na vele gesprekken en politie bezoekjes gebeurde er nog steeds niks. Hij heeft uiteindelijk iemand moeten neersteken met een mes voordat er echt iets gedaan is, belachelijk :n

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 12:17

Ik heb net wéér de woningbouw gebeld en het nummer van de wijkconsulent geijsd. Er werd namelijk wéér aangebeld. Ik ben op de gang gaan wachten om te kijken of er iemand aan kwam en al snel kwam de zieke buurman naar boven. Hij belde aan 'omdat wij een stelletje flikkers zijn'. Oké :Y)

Ik weet inderdaad dat de woningbouw niks doet en dat je er ook echt niet zomaar uitgezet wordt. Maar die onderbuurman moet gewoon opgenomen worden en die andere buren moet ophouden met zeuren want die plas is niet van ons.

We hebben de bel helemaal uit elkaar geschroefd maar hij kan inderdaad alleen uit als je het stekkertje kapot trekt. Dat lijkt me geen strak plan.

Ik meen dat we hier in principe onze zoekduur niet kwijt zijn zolang je binnen dezelfde woningbouw blijft wonen.

Wat ik ook erg vervelend vind voor onze andere buren is dat onze honden elke keer terecht (imo dan, het zijn honden) te keer gaan als er aangebeld wordt. Dat hoor je uiteindelijk toch wel in zo'n appartement. Is het een idee om bij hen een briefje oid door de deur te doen of zal ik dat gewoon laten?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:32

Hou je al een logboek bij? Daarmee kan je ook naar de woningbouw en de wijkagent stappen.

Wat betreft het blaffen zou ik het gewoon laten. (Hoewel je ze natuurlijk ook zou moeten kunnen verbieden aan te slaan)

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:44

Kaus schreef:
Nou, ze zijn begonnen met de bel beneden seconden lang vasthouden. Die kunnen we dus niet uitzetten. En vervolgens komt er helemaal niemand binnen en toevallig hoor ik enkele minuten daarvoor de buren weggaan. Toevallig joh :Y)


Hoi Buren, hoorde jullie net weg gaan sleutel vergeten? ik laat jullie er weer even in. (natuurlijk alles zo vriendelijk mogelijk zeggende :) )

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 12:45

We krijgen een logboek dat we moeten invullen toegestuurd vandaag :j

Verbieden aan te slaan is praktisch onmogelijk hoor. De pup is nog jong, blaft uit enthousiasme. En de andere hond blaft uit een angst/schrikreactie. Ze gaan niet helemaal te keer en houden wel vrij snel op. Maar het is toch elke keer wel die eerste paar blaffen.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:59

Dit is een heel vervelend probleem ts..

Ik zou van het aanbel overlast een deugd maken en het gebruiken om de honden te trainen dat ze niet moeten blaffen als de bel gaat. Dat scheelt een hoop gedoe. Het is mogelijk om ze dat te leren, vergt wel even tijd.

Verder blijven melden wat er gebeurd en ook blijven opschrijven.. helaas is het niet anders.. liefst met bewijs..

De honden een luier om doen als je naar buiten gaat?

Het idee om de honden even uit logeren te doen vind ik een goed plan en dat zeker ook afspreken met de woningbouw en wijkagent. Als er dan weer een plas ligt weten hun dat het zeker niet van jullie honden komt.

Je zou de buren die klagen kunnen zeggen dat ze hun klachten bij de woningbouw kunnen neerleggen het liefst met foto's tijdstip etc. Ik zou niets zeggen over de grootte van de plassen die er liggen dat die niet van jullie honden kunnen zijn.

Sterkte.. ik zou persoonlijk wel verhuizen eigenlijk maar dat moet wel mogelijk zijn natuurlijk

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:03

Kaus schreef:
Onze bel kan voor zover ik weet echt niet uit. Er zit alleen een knopje op voor spreken en deur open doen. Telefoon van de haak helpt dus ook niet. Stekker zit in een stalen buis dus die kan ik er ook niet uittrekken.

Ook geen camera bij de bel helaas. Anders zou ze mooi voor banketstaaf staan _O-

Die camera's ken ik inderdaad. Zijn ook niet zo duur voor zover ik weet. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik meer last heb van het gezeur van de buren dan de daadwerkelijke plasjes :')

Bij mij woonde iemand in straat die urgentie had gekregen van de woningbouwvereniging (sociale huur) voor een ander huis. Dit omdat hij zich niet meer veilig voelde door pestrijen van de buren.
Misschien wat aandikken? Tijden en gebeurtenissen opschrijven? Blijf bellen met de woningbouw en je zorg uitspreken, hopelijk zien ze de ernst in en worden ze jullie 'zat' waardoor jullie toch ook die urgentie krijgen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110679
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:04

Aandikken zou ik zeker niet doen. Als de woningbouw daarover weer verhaal gaat halen bij de buren, krijg je dat weer op je dak.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:04

joyce83 schreef:
Kaus schreef:
Nou, ze zijn begonnen met de bel beneden seconden lang vasthouden. Die kunnen we dus niet uitzetten. En vervolgens komt er helemaal niemand binnen en toevallig hoor ik enkele minuten daarvoor de buren weggaan. Toevallig joh :Y)


Hoi Buren, hoorde jullie net weg gaan sleutel vergeten? ik laat jullie er weer even in. (natuurlijk alles zo vriendelijk mogelijk zeggende :) )

Ik wil toch echt die like knop hier..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:05

Cayenne schreef:
Aandikken zou ik zeker niet doen. Als de woningbouw daarover weer verhaal gaat halen bij de buren, krijg je dat weer op je dak.

Geen onwaarheden natuurlijk.
Je angst aandikken, dat je je niet meer veilig voelt, dat TS dus de hond in de avond niet meer durft uit te laten.

Buren zullen trouwens sowieso gaan ontkennen.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:06

Ik denk dat er wel iets meer moet gebeuren voor je urgentie krijgt, maar misschien verschilt het per woningbouw. Want binnen de woningbouw verhuizen en niet je inschrijftijd kwijtraken is hier ook onmogelijk.

Je honden een week uit logeren sturen, niets hierover tegen de buren zeggen, maar wel de politie en woningbouw hiervan inlichten zou geen slecht idee zijn. Maar het zou mij niks verbazen dat de buurman jullie al zo goed in de gaten houdt dat hij meteen doorheeft dat er geen honden meer zijn in huis

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:09

Ik zou het wel proberen..niet geschoten..
Daarbij durft ts daadwerkelijk de honden niet meer uit te laten in de avond..

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:16

Kan je niet draadje doorknippen en schakelaartje ertussen zetten? dan kun je wel uit of aan zetten anders de woningbouw vragen dit te doen

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 13:18

De plas buren houden ons niet in de gaten hoor. Die werken gelukkig heel veel dus zullen ook niet zo snel doorhebben dat de honden weg zijn.

Ik heb de wijkconsulent gesproken. Onderbuurman staat onder controle van een wijkteam oid (geen idee wat dit betekent) en in het volgende gesprek worden dus zijn pesterijen meegenomen.

Wat de consulent met de plas buren gaat doen ging hij nog even over nadenken. Tot die tijd doen wij in elk geval de deur lekker niet open :D

Honden een week uit logeren vind ik wel een goeie. Alhoewel we dan waarschijnlijk zelf ook een week uit logeren zullen gaan want dit zijn geen makkelijke honden die je even een weekje ergens anders onderbrengt. Maar is zeker het overwegen waard. Ook voor onze eigen rust :j

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:20

Gewoon een camera hangen en als je de wildplasser betrapt: stills afdrukken en anoniem bij alle buren in de brievenbus gooien...

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:27

Los van het feit dat er een soort van geschil is, hoef je dit gedrag van de buren niet te accepteren.
Ik zou dit nogmaals neerleggen bij de woningstichting.
Dat bewijs wordt sowieso lastig, tenzij je de hond een paar dagen ergens laat logeren.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:36

Briefje ophangen: beste portiekplasser, u wordt in de gaten gehouden!!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:46

Hier heeft tot 3x toe een bezorger van *Bliep*.nl :') in de lift gepist. Stond op camera en betroffen 2 verschillende personen. Dus als de honden t niet doen zou ik toch eens gaan denken in de richting van een bezorger of misschien wel een bewoner.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 05-04-18 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:50

Bravura schreef:
Hier heeft tot 3x toe een bezorger van *Bliep*.nl :') in de lift gepist. Stond op camera en betroffen 2 verschillende personen. Dus als de honden t niet doen zou ik toch eens gaan denken in de richting van een bezorger of misschien wel een bewoner.


Ohw gatver :brr:
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 05-04-18 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:55

Wat een vervelende situatie.

Ik ben eens bedreigd en heb toen gezellig geborreld met het plaatselijke rugbyteam. Kláár.