Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:29

Ja.... behalve dan dat hij in de afgelopen week fysiek geweld heeft gebruikt en haar vriend heeft geslagen....

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:35

Kaus schreef:
Wat vinden jullie van deze gang van zaken? De wijkconsulent is op vakantie, komt pas over een maand terug. Er is niemand die deze zaak over kan pakken (tijdelijk) om de buurman eens even flink op zijn plek te zetten. Oftewel, de buurman komt er voor nu gewoon mee weg. Niks aan de hand. Kan gewoon zijn leven vrolijk doorleven zonder enige consequentie terwijl wij de deur nauwelijks uit durven zonder ons voor te bereiden om te moeten gaan slaan.

Is dit gebruikelijk? We hebben dus vrijdag wel de aangifte bij de politie maar dan zijn we dus bijna een week verder.

Edit: overigens heeft de buurman nog exact nul meldingen over ons gedaan dus hij staat wel lekker sterk _O-


Ik denk dat het inderdaad gebruikelijk is. Maar wat ik niet zo goed begrijp is. Waarom schakel je geen juridische hulp in? Het probleem met de buurman is al van voor jullie tijd. Dat is er niet bij vermeld toen jullie gingen huren. Het is een verborgen gebrek. Een jurist komt er bij de woningbouw net even makkelijker doorheen. Want eigenlijk is een andere woning voor jullie de enige echte oplossing.

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:38

jezus..die gek gaat nu ook al fysiek geweld gebruiken. Ik weet dat het niet 'netjes' is maar als ik jullie was had ik een paar vrienden opgetrommeld om het voor eens en altijd zelf maar op te lossen. Politie doet toch geen kl*te en het kan blijkbaar niemand anders ook maar iets schelen. Een goed pakje slaag en meneer de buurman met de losse handjes houd het wel uit zijn bolletje om nog eens te gaan stompen, geloof mij nou..helpt ECHT (zelf meegemaakt :D )

Wyb_ster

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:16

Koia schreef:
jezus..die gek gaat nu ook al fysiek geweld gebruiken. Ik weet dat het niet 'netjes' is maar als ik jullie was had ik een paar vrienden opgetrommeld om het voor eens en altijd zelf maar op te lossen. Politie doet toch geen kl*te en het kan blijkbaar niemand anders ook maar iets schelen. Een goed pakje slaag en meneer de buurman met de losse handjes houd het wel uit zijn bolletje om nog eens te gaan stompen, geloof mij nou..helpt ECHT (zelf meegemaakt :D )


Ik snap dat je dat uit frustratie zou doen, maar daarna heb je juridisch geen poot meer om op te staan!!
En aangezien de politie nog niet zo'n fan is, om het zo maar even te noemen, zou ik me er niet aan branden -O-

Ik blijf bij juridisch loket inlichten. Daarmee kom je verder omdat die mensen wel serieus genomen worden (om de een of andere reden), zeker ivm fysiek geweld, het lakse gedrag van de politie/woningbouw/wijkagent en ga zo maar door! Als je dat opstapelt en in een wet kan vangen dan ben je al een heel eind :j Maar daar zou ik wel professionele hulp bij inschakelen.

DearDarling

Berichten: 891
Geregistreerd: 14-03-09
Woonplaats: somewhere

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:48

Zie nu net een reclame voorbij komen op RTL4 genaamd Overlast, gaat precies over jullie situatie...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110668
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:51

TS wil niet in de media.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 21:13

Ik ben naar het JL geweest en die hebben uitgelegd welke hulp we van hen kunnen krijgen. Echter was het al één of twee dagen stil toen we daar heengingen en heeft hij daarna niet meer aangebeld omdat hij een contactverbod had gekregen. Toen hebben we het eerst daar dus bij gelaten.

Hij is nu ook wel stil maar we willen het duwen en slaan niet ongestraft laten. Heb het JL alweer gebeld en die zeggen dat ik het beste kan wachten tot na de aangifte om die ook mee te nemen. Als het goed is word de aangifte ook doorgestuurd naar de woningbouw en gaan zij daar wel iets serieus mee moeten doen. Zij kunnen dat weer bij een rechter neerleggen die eventueel gaat beslissen of hij zijn huis uit wordt gezet. Maar eerst wachten we even de aangifte af, ook omdat het nu weer stil is.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:26

Ik zou die aangifte gewoon de deur uit doen TS. Hij heeft wel fysiek geweld gebruikt... en steeds als her even rustig is, duurt dat maximaal een week

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:58

Shiloh schreef:
Ja.... behalve dan dat hij in de afgelopen week fysiek geweld heeft gebruikt en haar vriend heeft geslagen....

Huh? Toch alleen bij voorbij lopen zijn schouder gebruikt? Niet dat dat lekker is maar geslagen heb ik even gemist.
Overigens als iemand dat bij mij zou doen, groot en sterk of niet, die had meteen een reactie ontvangen. Spijt mij zeer maar dan heb ik echt schijt aan de consequenties. Je blijft met je handen van mij af. Ben zelf Petite maar zou meteen voor het kruis gaan.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:59

Daarna op zn rug geslagen

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 09:00

Koia schreef:
jezus..die gek gaat nu ook al fysiek geweld gebruiken. Ik weet dat het niet 'netjes' is maar als ik jullie was had ik een paar vrienden opgetrommeld om het voor eens en altijd zelf maar op te lossen. Politie doet toch geen kl*te en het kan blijkbaar niemand anders ook maar iets schelen. Een goed pakje slaag en meneer de buurman met de losse handjes houd het wel uit zijn bolletje om nog eens te gaan stompen, geloof mij nou..helpt ECHT (zelf meegemaakt :D )

Dit dus. Klaar is klaar grens is grens.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:10

Hoezo doen jullie geen aangifte van stalking?

Cowboy55
Berichten: 8489
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:14

Koia schreef:
jezus..die gek gaat nu ook al fysiek geweld gebruiken. Ik weet dat het niet 'netjes' is maar als ik jullie was had ik een paar vrienden opgetrommeld om het voor eens en altijd zelf maar op te lossen. Politie doet toch geen kl*te en het kan blijkbaar niemand anders ook maar iets schelen. Een goed pakje slaag en meneer de buurman met de losse handjes houd het wel uit zijn bolletje om nog eens te gaan stompen, geloof mij nou..helpt ECHT (zelf meegemaakt :D )


Er zijn dingen die je beter niet op de interwebz kunt pleuren.....

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 15:10

Hij duwt ons wel vaker aan de kant als je hem tegen komt in een deur opening. Maar dan duw ik me net zo hard door de deur als ik eerder ben. Wie het eerst komt wie het eerst maalt toch. Je wacht maar even.

Maar nu kwam mijn vriend uit de lift, dan wacht je sowieso maar even en om daarna ook nog in de rug te stompen/duwen gaat veel te ver.

Als we aangifte van stalking konden doen hadden we dat natuurlijk allang gedaan. Maar dat gaat helaas niet zo makkelijk :n

We zijn in elk geval nu alles op papier aan het zetten (meeste hadden we ook al) om morgen mee te nemen naar het bureau.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 22:41

Ts, Ik ken u verder niet en ook nog niet gereageerd, ondanks dat ik wel meelees, maar is dit niet iets? https://www.aliexpress.com/item/3283106 ... sstype=600

Ik kwam het net op FB tegen van iemand persoonlijk, die hem al 2 maanden gebruikte en er vanalles mee doet. Screenshot maken, kunt er doorheen praten, opnemen en helder beeld!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:27

Goede tip seventeen!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:37

Seventeen schreef:
Ts, Ik ken u verder niet en ook nog niet gereageerd, ondanks dat ik wel meelees, maar is dit niet iets? https://www.aliexpress.com/item/3283106 ... sstype=600

Ik kwam het net op FB tegen van iemand persoonlijk, die hem al 2 maanden gebruikte en er vanalles mee doet. Screenshot maken, kunt er doorheen praten, opnemen en helder beeld!

Goeie tip dit, die neemt ook op als er aangebeld wordt, zit geluid bij en je kan ook beeld bekijken zonder dat er aangebeld wordt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 00:27

Die vind ik super handig! Wat dat betreft jammer dat de buurman niet meer aanbelt (alleen dus beneden of bij de tussendeur) want dan hadden we zulk goed materiaal. Ga 'm waarschijnlijk alsnog bestellen want er gebeuren hier sowieso rare dingen op de gang en in het gebouw.

Bedankt voor de tip!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:41

Kaus hij belt vast nog wel een keertje :Y)

Reageren jullie al op nieuwe woningen? Kan me voorstellen dat het je niks meer lijkt om daar te blijven wonen

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:01

Kaus schreef:
Die vind ik super handig! Wat dat betreft jammer dat de buurman niet meer aanbelt (alleen dus beneden of bij de tussendeur) want dan hadden we zulk goed materiaal. Ga 'm waarschijnlijk alsnog bestellen want er gebeuren hier sowieso rare dingen op de gang en in het gebouw.

Bedankt voor de tip!

Ook zonder aanbellen kan je volgens mij opnemen, ik zal zo eens kijken bij mijn ouders

purny

Berichten: 27486
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:19

Heel veel succes vandaag

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:32

Kaus schreef:
Hij duwt ons wel vaker aan de kant als je hem tegen komt in een deur opening. Maar dan duw ik me net zo hard door de deur als ik eerder ben. Wie het eerst komt wie het eerst maalt toch. Je wacht maar even.

Maar nu kwam mijn vriend uit de lift, dan wacht je sowieso maar even en om daarna ook nog in de rug te stompen/duwen gaat veel te ver.

Als we aangifte van stalking konden doen hadden we dat natuurlijk allang gedaan. Maar dat gaat helaas niet zo makkelijk :n

We zijn in elk geval nu alles op papier aan het zetten (meeste hadden we ook al) om morgen mee te nemen naar het bureau.


Als jij vindt dat je gestalkt wordt, kun je gewoon aangifte doen. Ze willen je soms wel eens afwimpelen.. Stalking is een subjectief begrip.. Gewoon op je strepen gaan staan.. Voor meer informatie mag je altijd een PB sturen. :-)

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 02:47

Nou eerste keer dat de buurman de politie voor ons heeft gebeld. Wij lagen heerlijk te slapen dus ik was niet zo vriendelijk aan de intercom. Wist ook niet dat het politie was maar gingen ook zomaar weg toen ik zei dat ze moesten oprotten.

Heb daarna dus maar de meldkamer teruggebeld met de vraag wat ze kwamen doen en de buurman had ze hier dus inderdaad heen gestuurd. Denk dat we te luid aan het slapen waren. Maar heb in elk geval wel even uit kunnen leggen waarom ik niet zo vriendelijk was :Y) Ze kwamen namelijk niet meer terug toen ik sorry zei en niet doorhad dat het politie was (wie verwacht dat nou?).

Aangifte is vandaag gedaan. Heel uitgebreid verhaal van drie a4'tjes. We zijn wel gewaarschuwd om op te passen hoe de buurman gaat reageren als hij er achter komt dat er aangifte is gedaan...

We reageren elke week op het nieuwe woningaanbod. Eindigen meestal ergens in de top tien wel maar dan ben je er nog niet natuurlijk...

Kelly, ik ben al eerder langs het bureau geweest met het hele verhaal en de vraag of ik aangifte kon doen en dat kon echt niet. Pas toen hij heeft geslagen dus.

Edit: ik was dus niet zo vriendelijk omdat ik en lag te slapen en dacht dat het de buurman was en als die het niet was dacht ik dat het junkies waren want die vinden het ook wel grappig om de hele gallerij bij langs te gaan met aanbellen.

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 07:53

Ok je wordt gewaarschuwd dat je op moet passen voor de reactie van de buurman als hij er achter komt dat jullie aangifte gedaan hebben? Klinkt mij niet fijn en vind het bizar, kennelijk kennen ze hem al langer dan vandaag. Hoop dat jullie snel wat anders hebben of dat de buurman weg moet. Hoe is t met de andere buren?

cursebreaker

Berichten: 11445
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:32

Kaus schreef:
Nou eerste keer dat de buurman de politie voor ons heeft gebeld. Wij lagen heerlijk te slapen dus ik was niet zo vriendelijk aan de intercom. Wist ook niet dat het politie was maar gingen ook zomaar weg toen ik zei dat ze moesten oprotten.

Heb daarna dus maar de meldkamer teruggebeld met de vraag wat ze kwamen doen en de buurman had ze hier dus inderdaad heen gestuurd. Denk dat we te luid aan het slapen waren. Maar heb in elk geval wel even uit kunnen leggen waarom ik niet zo vriendelijk was :Y) Ze kwamen namelijk niet meer terug toen ik sorry zei en niet doorhad dat het politie was (wie verwacht dat nou?).

Aangifte is vandaag gedaan. Heel uitgebreid verhaal van drie a4'tjes. We zijn wel gewaarschuwd om op te passen hoe de buurman gaat reageren als hij er achter komt dat er aangifte is gedaan...

We reageren elke week op het nieuwe woningaanbod. Eindigen meestal ergens in de top tien wel maar dan ben je er nog niet natuurlijk...

Kelly, ik ben al eerder langs het bureau geweest met het hele verhaal en de vraag of ik aangifte kon doen en dat kon echt niet. Pas toen hij heeft geslagen dus.

Edit: ik was dus niet zo vriendelijk omdat ik en lag te slapen en dacht dat het de buurman was en als die het niet was dacht ik dat [n]het junkies waren want die vinden het ook wel grappig om de hele gallerij bij langs te gaan met aanbellen.[/b]


De laatste dagen komen er telkens ook dingen bij wat er gebeuren rondom en in de flat, wat losstaan van je buurman.
Ik neem aan dat jullie inderdaad nu op het punt zijn dat jullie echt weg willen nu?
Eerst gaf je nog aan dat je in principe wilde blijven, maar als naast die irritante buurman ook nog andere mensen zulke dingen doen.. junkies e.d. die rondlopen; hoe kun je daar dan willen blijven wonen?!
Ik was in de veronderstelling dat het eerst 'alleen maar' de problemen met buurman waren, wat al erg genoeg is.
Maar als ik dan de laatste dagen lees wat er nog meer gebeurt, ook al zijn het kleine dingen, gaan bij mij de haren overeind staan.
Alles in me roept ook: ga zsm weg. Maar ik snap dat als je afhankelijk bent van de woningbouw dat je lang kunt wachten met die wachtlijsten e.d.
Maar ik zou toch echt blijven zoeken, particulier dan nog bv, om daar gewoon weg te kunnen, als je al aangeeft dat je met het wekelijks reageren op het nieuwe aanbod niet erg ver komt so far.