Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:32

Marocje schreef:
Volgens mij raak je je inschrijftijd niet meer kwijt tegenwoordig. Maar neemt niet weg dat ik alles maar zou aannemen. Verhuizen kost hoe dan ook geld, dus je wil wel dat je er op vooruit gaat.

Wel als je een ander huis van de woningbouw aan neemt. Via woningnet tenminste wel.


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:37

Er is zoveel dat de woningbouw kan doen. Zo kunnen er onder andere gewoon geluidsmetingen uitgevoerd kunnen worden. Waarmee vrij makkelijk bepaald kan worden óf de buurman overlast ervaart, en zo ja, waarvan exact die overlast vandaan komt.

Dan ben je klaar met roepen en wijzen, maar weet je wat de feiten zijn.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:00

lenaa_tje schreef:
Marocje schreef:
Volgens mij raak je je inschrijftijd niet meer kwijt tegenwoordig. Maar neemt niet weg dat ik alles maar zou aannemen. Verhuizen kost hoe dan ook geld, dus je wil wel dat je er op vooruit gaat.

Wel als je een ander huis van de woningbouw aan neemt. Via woningnet tenminste wel.

Dat ligt eraan, het is blijkbaar veranderd in 2012. Hier geldt meettijd, en die houd je, ookal verhuis je. Heel erg vaag. Voorheen was het idd de woonduur, nu wanneer je je in hebt geschreven. (Mijn ouders zijn bijv al 4 keer verhuisd in 10 jaar tijd maar behouden de meettijd. Kunnen telkens weer een betere woning uitzoeken).


Afbeelding
https://www.entree.nu/hoe-werkt-het/reg ... -meettijd/

Telpeva

Berichten: 14681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:06

Marocje schreef:
Volgens mij raak je je inschrijftijd niet meer kwijt tegenwoordig. Maar neemt niet weg dat ik alles maar zou aannemen. Verhuizen kost hoe dan ook geld, dus je wil wel dat je er op vooruit gaat.

Hoe het bij ts zit weet ik niet maar dit is helaas zeker niet overal zo, bij mij in de regio raak je wel meteen je inschrijftijd kwijt. Dan zit je er zo weer een jaar of 8 tegenaan te hikken voordat je weer in aanmerking komt voor een woning, dan baal je flink als je weer in een woning zit met overlast om je heen.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 13:10

Ik hoef geen oordelen over dat ik niet het eerste en het beste huis neem. Lijkt me niet nodig als je niet in deze situatie zit.

De buurman laat ons de laatste weken redelijk met rust afgezien van het schreeuwen door de deur. Ik zoek dus nu liever gewoon rustig naar een huis dan dat je in een nog slechtere wijk zit (als dat überhaupt mogelijk is := ). Daarbij zijn dit de eerste paar huizen die we überhaupt aangeboden krijgen, geen sprake dus van andere huizen afwijzen behalve de flat hier tegenover of in dezelfde flat.

Het zal best dat de buurman overlast van ons ervaart. Maar naar de eerste paar keer klagen hebben wij ons zo muisstil gedragen en nóg was het niet goed. Als iemand al schreeuwen en scheldend voor de deur staat als ik de balkondeur open doe of stofzuig kán ik het kennelijk ook niet goed doen. Als iemand daar vervolgens niet redelijk over kan praten houdt het natuurlijk wel op. Dan ga ik ook miet 24/7 muisstil leven en bekijkt ie het ook maar. Dat betekent niet dat we expres overlast veroorzaken en, ik denk, alsnog boven gemiddeld stil leven. Mijn vriend is gewoon enorm kalm en maakt zich niet zo snel druk. Maar geloof me daar hebben we ook al genoeg discussie over gehad mochten jullie de relatie er nog bij willen betrekken :Y)

Ik heb de buurman aan het begin al mijn nummer gegeven dat als hij ergens last van heeft hij kan appen omdat ik het niet waardeer wanneer er midden in de nacht wordt aangebeld.

Hier behoud je je inschrijftijd dus niet. En ben je zeker twee jaar verder voordat je iets nieuws hebt.

En nee dit is niet al bijna een jaar aan de gang. Staat vrij duidelijk in de OP ook.

Over het pootje van de hond (waarom is dat nou weer relevant :Y) ) dat is niet duidelijk of het gebroken of gekneusd is. Het is nu zes weken geleden gebeurd en op de foto's waren in eerste instantie niks te zien. Maar omdat het om een jonge pup gaat is dit erg moeilijk te bekijken ivm groeiplaten. Gezien het ondertussen zes weken later nog niet goed is is er wel wat meer aan de hand dan een simpele kneuzing en heeft de revalidatie meer weg van die bij een breuk.

Gelukkig heb ik genoeg opnames en 24 uurs opnames om te bewijzen dat de buurman wel degelijk door het lint gaat bij het minste en geringste dus aan mn eigen mentale gezondheid twijfel ik ook niet :D
Laatst bijgewerkt door Kaus op 11-06-18 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:14

Hmmm, ik baal juist dat het hier wel zo geldt. Passend toewijzen noemen ze dat dan. Maar op die manier krijgen wij nooit meer een woning want we hebben maar een korte meettijd, en die blijft kort.. of andersom: die van anderen blijft lang.

Kaus: als je de meettijd kwijt bent snap ik heel goed dat je niet zomaar alles aanneemt. Dan ga je niet ‘vanuit daar’ verder kijken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:58

Hier is het ook “huis aannemen, weer op 0 beginnen” dus dan is Hals over kop een huis aannemen niet aan te Raden idd

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

daantjuhhh

Berichten: 26856
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:34

Hier is het zelfs zo geweest dat iedereen in 2015 zijn gespaarde punten kwijt was

Alles werd op 0 gezet en ging via loting.
Mijn ouders hadden na 15 jaar lid zijn gereageerd en stonden op plek 21. Ik na 2 mnd lidmaatschap op plek 2 voor het zelfde huis.

Dit hebben ze in 2017 maar weer teruggedraaid omdat er wel erg veel klachten kwamen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

purny

Berichten: 27457
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 17:41

Als je hier in Den haag een huis accepteert begin je op 0, Je krijgt alleen een stukje (6 maanden extra) erbij. Vroeger kreeg je meer voorrang omdat je doorstromer was.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:08

Ik zou het wel een mooie regeling vinden als per verhuizing je inschrijftijd door de helft zou gaan of zo. Ben je niet alles kwijt, maar het zorgt er ook voor dat je enigssinds gemotiveerd wordt om verstandig te kiezen en niet steeds naar een mooiere woning door te hobbelen.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

purny

Berichten: 27457
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:06

Shiloh schreef:
Ik zou het wel een mooie regeling vinden als per verhuizing je inschrijftijd door de helft zou gaan of zo. Ben je niet alles kwijt, maar het zorgt er ook voor dat je enigssinds gemotiveerd wordt om verstandig te kiezen en niet steeds naar een mooiere woning door te hobbelen.

Vind ik niet. Want zo komen de mensen die al heel wat jaren wachten nooit aan een woning.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:25

Shiloh schreef:
Ik zou het wel een mooie regeling vinden als per verhuizing je inschrijftijd door de helft zou gaan of zo. Ben je niet alles kwijt, maar het zorgt er ook voor dat je enigssinds gemotiveerd wordt om verstandig te kiezen en niet steeds naar een mooiere woning door te hobbelen.

Hier is het zo dat als je een woning accepteer je je punten kwijt bent maar je spaart in een woningbouw huis sowieso een halve punt per maand ook als je noet ingeschreven bent. Ben je ingeschreven ontvang je 1 punt per maand. Huur je dus en ben je ingeschreven ontvang je dus 1.5 punt.

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:31

Wel een beetje off topic, maar ik vind dat je inschrijftijd voor elke woningcorporatie moet gelden, een collectieve samenwerking. Als je werk verhuist of je vind werk in een andere regio, dan heb je een probleem als je mee wilt verhuizen. Ik denk dat je daarmee ook het file probleem zou kunnen verminderen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:33

Hier zijn er een heel aantal coorporaties samen gaan werken qua aanbod , bestrijkt nu een flink gebied wat in NB, ZH Gelderland valt.

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 08:45

Is het nog wat geworden met één van de plekken die jullie aangeboden hebben gekregen?

koeien op de weg...

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:32

Hier een stille meelezer. Hoe gaat het nu Kaus?

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:47

Kaus, hoe gaat het nu?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Myfairytale
Berichten: 5383
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:34

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe het nu met jullie gaat!
Hoop dat de rust teruggekeerd is.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 21:40

Ik ga geen uitgebreide updates geven over hoe of wat meer.

Ik wil alleen wel even zeggen dat het ondertussen super goed gaat en we onze rust hebben :D

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Myfairytale
Berichten: 5383
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:46

Kaus schreef:
Ik ga geen uitgebreide updates geven over hoe of wat meer.

Ik wil alleen wel even zeggen dat het ondertussen super goed gaat en we onze rust hebben :D


Jammer, want er hebben toch ook een hoop mensen met jullie meegeleefd...

Maar ben blij dat het in ieder geval super gaat en jullie nu rust hebben! *\o/*

Lynn_Nikita

Berichten: 25449
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:52

Maar ik lees in een ander topic dat je ook een soort Honden opvang gaat doen? Dat zou dan wel echt uitdagen zijn naar de buurman als jullie alle maal nog daar woben. Ben je dan niet bang dat er weer gedoe komt?

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:00

Ik gok dat ze daar niet meer wonen dan. Maar ja...zonder update is dat gissen. Jammer wel.

I'll be back so soon you won't even have time to miss me. Look after my heart, I've left it with you.

kiwiwitje

Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:07

Ik denk dat door een hoop, niet bepaald mee levende, reacties hier in het topic, en het feit dat TS in andere topics word aangesproken over haar woon situatie ze geen zin meer heeft in updates hier. Best begrijpelijk.
Misschien een idee om TS haar keuze te respecteren en het hierbij te laten. :)

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:28

Kaus schreef:
Ik ga geen uitgebreide updates geven over hoe of wat meer.

Ik wil alleen wel even zeggen dat het ondertussen super goed gaat en we onze rust hebben :D


Wat een fijn bericht Kaus! Hopelijk kunnen jullie nu helemaal tot rust komen. :)

                                                                              alles is liefde

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:21

Idd fijn
Geniet er van :)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, IzAw, Jara, Kabayo, Larissa123, Lokii, Niki_, Sabbientje, TessaM, VivianHesen en 174 bezoekers