Beschuldigd door buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Goof

Berichten: 28732
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:41

sureido schreef:
Anoniem schreef:
“ pak gewoon je spullen en wegwezen”.
Tuurlijk. Doe je ff.

Nee, hier blijven en constant op je tenen zitten is de oplossing? Doe je ff. Weekendjes weg werden ook afgeslagen in het begin. Dat is toch juist fijn?




Superfijn ja, maar weekendjes weg zijn niet gratis en je moet er maar net wel de middelen voor hebben ;)


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:42

Ik meen toch echt te hebben gelezen dat er aangeboden was door bokkers om een nachtje te komen om even weg te zijn.

Edit: maar ik had al verwacht dat dit kwam als er een kritischer bericht kwam. Jullie zien heel het punt niet. Maakt niet uit, zo zie ik het en ik ga d’r ook niet verder over in discussie. Hoop dat ts gauw iets anders vind.
Laatst bijgewerkt door sureido op 22-04-18 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 10:43

Nee, ik zeg niet dat het juridisch loket bellen te veel moeite is. Ik zeg dat we al bezig zijn met een nieuwe woning en we liever dat afwachten dan dat we juridische stappen ondernemen. Er zijn ook al oplossingen geboden door de woningbouw. Dus ik zie dan niet in waarom ik zou bellen en die hele weg zou gaan bewandelen als het ook via de makkelijke route kan.

We hebben bij de voordeur de tablet liggen die opneemt als er geluid is. Daar heeft een camera geen zin. De woningbouw heeft zelf duidelijk aangegeven dat als wij een camera in de gang ophangen ze dat niet steunen en ons niet meer willen helpen. Lijkt me dus niet verstandig want ze neigen op dit moment al meer naar de buurman. Is dat niet enigszins te begrijpen?

We zíjn bezig met onze spullen te pakken en weg te wezen maar een nieuwe woning is niet zomaar gevonden. Ook als we het aanbod van de woningbouw nu zouden aannemen is het waarschijnlijk nog weken zo niet maanden wachten op een nieuwe woning.

We hebben contact gehad met verschillende makelaars maar die zitten over het algemeen niet te wachten op twee studenten met weinig inkomen.

Edit: zie nu de nieuwe berichten. Weekendjes weg kosten al snel 150€. Dat geld heb ik echt niet zomaar liggen :') We hebben wel een heleboel andere oplossingen bedacht om hele dagen weg te zijn. Dan waren we alleen nog thuis om te slapen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

purny

Berichten: 27452
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:44

Ik zou gewoon als nog informatie inwinnen bij de rechtswinkel. Al is het alleen maar om te kijken hoe of wat.
Ik had dit allang gedaan.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 10:45

Oké ik zal maandag bellen naar het juridisch loket. Kijken wat zij ons te bieden hebben.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:46

Maar hoe kunnen ze naar de buurman neigen als jij zoveel bewijs hebt dat hij zovaak staat te bonken? En hij 0 van overlast?!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:47

voor die weekendjes weg moet je wel geld hebben natuurlijk. Ik begrijp dat ts zelf nog studeert. En afgezien van studenten met gulle en of rijke ouders zijn er weinig studenten die buiten hun vaste lasten om nog veel geld over hebben om zomaar een weekendje weg te kunnen.
Dan zou het dus al afhangen wat haar vriend doet; studeert die ook nog of heeft hij een goedbetaalde baan? Laatste zal sowieso wel meevallen anders waren ze niet in aanmerking gekomen voor sociale huur.
Bovendien heeft ts al aangegeven dat ze dat financieel niet zomaar even kunnen trekken; en de huur en nog ruim 200 voor een weekendje weg, dus waarom daarover doordrammen?

Even je spullen pakken en verhuizen is er ook niet zomaar bij voor iedereen, zeker niet als je budget beperkt is. Via makelaar huren is vrije sector en daar zijn over het algemeen de huurprijzen van een heel wat hoger gehalte dan sociale huur. Dan moeten ts en dr vriend net het geluk hebben dat ze op die manier toch iets goedkoops kunnen huren.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 22-04-18 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Telpeva

Berichten: 14671
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:49

De buurman heeft niet 0 bewijs van overlast, want de andere buur praat met het verhaal mee en geeft hem gelijk tegenover de politie dat ts herrie maakt. Er wordt ook geklaagd over het geblaf van de honden, misschien heeft de buurman daar ook geluidsopnames van gemaakt, dat weten wij niet.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:57

@cynn lees eens, bokkers hadden aangeboden om langs te komen. Dat kost geen 200€. :=

Ik woon zelf ook in een studentenstad en er komen vaak studio’s en appartementen vrij en die worden dan op woonruimte gezocht in ... geplaatst op FB. Misschien kan je je daar in aanmelden? Verder is een van mijn huisgenootjes nu ook gaan samenwonen. Ook studenten! Heeft wel een vader die makelaar is dus wel garant staat. Overigens bekostigen ze het zelf en wist de huurbaas in eerste staNtie niet dat haar vader makelaar was. Kan je niet iets met familie?

Hebben jullie de bel wel weer geïnstalleerd? Of heb ik fout gelezen dat jullie die eruit hadden getrokken.

Shadow0

Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:58

sureido schreef:
Zo ongeveer heel je post? ‘Misschien stonden ze wel ts op te wachten om te beschuldigen’ zo lees ik het := ze zegt toch in de post dat de andere buurvrouw nu wel redelijk doet.


Ik zie dat als een reele optie: als mensen in veel opzichten zo overtuigd zijn dat TS en vriend expres allerlei dingen doen om te pesten, dan kan alles verkeerd uitgelegd worden. Ik weet niet of dat zo zou gebeuren, maar het is wel een mogelijkheid. Je weet bij deze buren NIET hoe iets valt en zal worden uitgelegd, en de aanname dat als ze naar buiten was gekomen dat er geen probleem was als ze naar buiten gekomen was, is gewoon te kort door de bocht. Dat weten we niet.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:01

Denk om echt tot rust te komen tijdens zo'n weekend het toch wel fijn is dat je dan op een neutrale plek bent. Waar niemand dus van de reden weet, anders zit je het halve weekend je huidige woonsituatie te bespreken en zit je alsnog het hele weekend in de stress.
Komt nog bij dat er 2 honden mee moeten waarvan 1 niet zo heel makkelijk is met vreemden.
Al met al, hoe lief en fantastisch de aanbiedingen zijn (begrijp me daarin dus niet verkeerd), ik begrijp wel waarom ts en dr vriend die aanbiedingen toch even laten voor wat het is.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:05

Ik lees ook al een tijdje mee. Maar ik weet (helaas) uit ervaring dat zomaar even weg uit zo'n situatie is niet zo makkelijk als het lijkt.
Ik heb zelf ook in een flat met veel overlast gewoond, en ik had toen het geluk dat ik samen was met een andere buurvrouw die er ook last van had. Ik woonde 4 hoog, die buurvrouw woonde op de begaande grond.
Wij hebben in die tijd ook een logboek bij gehouden en alle overlast genoteerd, heel vaak de politie moeten bellen, maar die kwamen vaak te laat, als de overlast er niet meer was, of ze kwamen niet. Het was zelfs zo erg dat als ik de politie belde en ik mijn naam zei ze al precies wisten om welk adres het ging. Ik heb in totaal 6 jaar in de overlast moeten wonen, en al die jaren zijn we bezig geweest om alles te melden. Ik heb zelfs buurtbemiddeling ingeschakeld, ik had zelfs contact met maatschappelijk werk en nog was het moeilijk om een ander huis te krijgen. Ik heb ook gewoon 3 jaar ingeschreven gestaan als woning zoekende voordat ik eindelijk een ander huis had.

Dus nee zomaar ff verhuizen is echt niet zo makkelijk als het lijkt. Ik hoop echt voor TS dat hun heel snel een ander plekje hebben en kunnen genieten van rust. Want jah ik weet hoeveel energie het kost.

Groetjes Monique.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 11:07

Cynn, dat was inderdaad een beetje mijn bezwaar. Heel veel mensen hadden plekken aangeboden en daar had ik me ook super welkom gevoeld! Maar wat dat betreft zijn we niet handig met twee honden waarvan één (toen nog met blaasontsteking) pup en één hele angstige hond. Veel mensen met katten waarbij ik vermoed dat kat en hond veel stress gaan krijgen. Als de buurman nog steeds zo agressief voor de deur stond had ik het logeren zeker aangenomen. Maar om tot rust te komen ga ik liever hele dagen naar het bos of dagjes weg met de geleende auto.

De bel in de voordeur zit er nog steeds niet in. De deurbel beneden kan er niet uit helaas tenzij je de draadjes doorknipt maar lijkt me niet handig.

De reden waarom ik de andere buren niet vertrouw is omdat zij nog wel erg gezellig zijn met de onderbuurman. En zij beschuldigen ons dus van de plas wat nog steeds gebeurt. De buurman heeft zelf ook veel opnames gemaakt van onze blaffende honden en die aan de woningbouw laten zien (want die wilden ze wel bekijken?). Wat hij er alleen niet bij vertelt is dat de honden alleen blaffen als hij zélf aan de deur staat te rammen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:28

Ts, dus wel van de buurman de filmpjes bekeken en niet van jou, hoe weet je dat?? Ik krijg wel steeds meer de indruk dat je misschien net iets te veel in de slachtofferrol duikt. Misschien niet bewust maar toch, je hebt overal excuses voor en de schuld ligt elke keer bij alles en iedereen. Ik snap heel goed dat jullie in een lastig parket zitten maar in het begin van het topic geef je aan dat je hem een keer de waarheid hebt gezegd en toen was het maanden rustig. Misschien dat dan nog maar eens weer doen. Want verder geloof je alles wat de woningbouw zegt en het feit dat ze wel zijn geluidsopname afluisteren en die van jullie niet was voor mij al voldoende om flink in de steigers te gaan. Of het verhaal is niet zo zwart/wit als jij ons verteld of je stelt je veel te afhankelijk op.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 11:40

Omdat ze zelf tegen ons gezegd hebben dat de buurman hen opnames heeft laten zien met ons geluid. Hij heeft ze gewoon onder hun neus geduwd, dat hebben wij niet gedaan.

Dit is de eerste keer dat ik in zo'n situatie zit. Ik heb geen idee wat ik moet doen en heb daarbij ook geen hulp van ouders oid. Vandaar dat ik jullie om advies vraag en veel dingen daarvan ook aanneem.

Ik zou heel graag nog een keer tegen hem te keer gaan maar ook in dit topic wordt dat afgeraden. En daarbij was ik in het begin niet bang voor hem maar gewoon enorm boos, ondertussen heb ik vrij veel angst voor hem opgebouwd.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:52

Dus wat je word afgeraden hier dat doe je netjes en die 40 paginas met soms goede tips waar je je voordeel mee kunt doen daar doe je weinig tot niets mee. Ik wil je verhaal echt niet in twijfel trekken maar je laat (indien het allemaal zo is ) zo gigantisch over je heen lopen terwijl een aantal mensen hele goede tips geven. Ik wens je veel succes maar met zo'n afwachtende en defensieve houding kun je nog wel eens aan het kortste eind trekken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Shadow0

Berichten: 43493
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:55

Volgens mij heeft Kaus ook heel veel wel gedaan - en verder hebben een aantal radertjes soms gewoon wat tijd nodig. Maar als je denkt dat TS niet genoeg doet met de tips, is het dan niet eenvoudiger om gewoon niet verder mee te lezen?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 11:59

Poeh, ik denk eerlijk gezegd dat je gelijk hebt hoor... Ik laat in dit geval ook veel dingen over me heen komen. Vind het ook erg lastig om dit allemaal grotendeels in mijn eentje te doen, naast het zorgen voor (op dit moment) twee zieke honden, werk en paarden. En iedereen om eens heen (behalve bokt) die zegt dat we zo weinig kunnen doen en maar gewoon moeten verhuizen. Dit is natuurlijk niet wat je hoopt als je verhuist naar een mooi plekje aan het bos.

Ik ga maandag het juridisch loket bellen. We hebben gisteren een mail naar de woningbouw gestuurd met de filmpjes van de buurman (dat wilden ze dan nog wel na aandringen). Maar de wijkconsulent kan ons alleen binnen zijn eigen wijk verhuizen en dan blijf je dus in dezelfde buurt zitten. Vandaar dat we ook liever afwachten op het huisje vlakbij Groningen.

Overigens heb ik ook al veel tips aangenomen via PB om met bepaalde instanties te bellen maar ook daar word je constant van het kastje naar de muur gestuurd. De enige die tot nu toe onze hulpvraag hebben beantwoord is de gemeente en dat is dus al weer geëindigd door het gesprek met de woningbouw en wijkagent.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:01

Dus, assertiever worden en je niet meer met een kluitje in het riet laten sturen en ook je vriend niet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:15

Ik lees ook al heel lang mee en ik verbaas me echt over de uitkomst dat de honden bepaalde dingen niet meer mogen.

Dat betekent mijns inziens dat de woningbouw op hand van de buurman is, welllicht door de filmpjes. Kortom: er zal bewijs zijn dat jullie enige “overlast” veroorzaken.

Maar als de buurman het gedrag vertoont dat jij omschrijft, dan moet je hiervan gewoon bewijs verzamelen. En dat kan tegenwoordig heeeeeeeel makkelijk door met je mobiele telefoon opname te maken van alle incidenten.

Verder inderdaad het logboek blijven volmaken en je via het juridisch loket naar een advocaat laten wijzen. Die kan eens actie naar de woningbouw ondernemen.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:18

Juridisch loket hoeft niet alleen te zijn om daadwerkelijk stappen te ondernemen. Maar ook om te weten wat je rechten en plichten zijn.

Volgens mij mag een woningbouwvereniging helemaal niet eisen dat je honden niet op en van de bank mogen springen bijvoorbeeld. Ik weet het niet 100% zeker, maar een juridisch loket kan je daar helderheid over geven. Wat valt onder normaal. Als je dat soort dingen helder hebt, kun je dat gewoon aangeven op het moment dat ze met dat argument komen "dat valt onder normale woongeluiden, en u mag helemaal niet van mij eisen, dat beperkt mijn woongenot. De vloer voldoet aan de eisen." ... je staat dan gewoon steviger in je schoenen tijdens zo'n gesprek, en kunt beter op je strepen gaan staan. Als je zelf niet zeker weet wat je rechten zijn, kun je je daar ook niet hard voor maken.

Als je jezelf 24/7 filmt voor een week, vang je het moment direct vanaf dat de buurman loopt te schreeuwen en dat de honden alleen blaffen als hij het uitlokt. Als je elke keer pas filmt als het al bezig is, heb je dat niet gevangen.

Kortom. 1. Zorg dat je weet wat je rechten zijn. 2. Zorg dat je bewijs hebt.

Natuurlijk is het makkelijk oordelen vanaf een computer scherm. Maar ik heb ook een beetje de indruk dat jullie tegenover politie/instanties een ietwat softe/ te beleefde houding aannemen, wat niet bijdraagt in het serieus genomen worden. Dat betekend niet dat je moet gaan vloeken en tieren. Maar je kunt wél op je strepen gaan staan. Waarom zou je die filmpjes niet gewoon onder hun neus duwen?
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 22-04-18 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 12:22

DiantaM, zoals ik ondertussen al heel vaak heb gezegd heb ik een hele telefoon vol met filmpjes van het gedrag van de buurman. Alleen niemand die het wil zien behalve af en toe een agent die langskwam en die konden er verder niks mee.

En voor mijn gevoel staat de woningbouw ook meer aan de kant van de buurman. Hij mag alleen niet meer aanbellen bij ons maar dat valt nou niet echt onder je dagelijkse leven. Onze honden mogen eigenlijk niks meer in de woonkamer. Geen botjes, geen kong, niet meer in de vensterbank, niet meer op de meubels. Maar ja, daar kan en ga ik me ook niet allemaal aan houden. Zoals anderen ook al zeiden, dit is echt geen raar afwijkend gedrag en dan moeten ze maar geen honden toestaan in dit gebouw.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:31

Dan is het denk ik echt het beste plan om morgen langs het juridisch loket te gaan. Als ik alles zo hoor denk ik dat het fijn is als jij een advocaat achter je krijgt die in ieder geval even het een en ander duidelijk kan maken bij de woningbouw. dit kan ook door middel van brieven/ gesprekken met woningbouw etc. Maar de woningbouw moet er wel iets mee als er een advocaat betrokken is.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:32

Ik lees ook al het hele topic mee en ben het er mee eens dat jullie meer op je strepen moeten gaan staan.
Het juridisch loket kan inderdaad goede hulp bieden, dat hoeft niet meteen te betekenen dat er een rechtszaak komt. Wellicht kunnen ze zelfs helpen met de woningbouw of andere instanties meer onder druk te zetten om snel een nieuw huisje te vinden voor jullie.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:34

Maar waarom hang je geen camera in je eigen huis ts? Daar heeft de woningbouw toch helemaal niets over te zeggen.. Dan kun je in ieder geval laten zien dat jullie geen overlast veroorzaken. En hang dan ook een camera in de hal bij de voordeur en richt die zo dat de gemeenschappelijke ruimte niet te zien is.. Dan kan de woningbouw jullie niets maken, daarnaast had ik ze toch inderdaad net als de buurman die filmpjes gewoon onder hun neus geduwd. Hun kunnen en mogen jou niet negeren.

Je probeert het allemaal heel erg netjes en beschaafd op te lossen, wat ook heel erg goed is.. Maar je hoeft toch niet over je heen te laten lopen.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.